Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2017, 12:32   #1061
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In China hebben ze nooit de kans gekregen. Maar Polen toont aan dat de katholieke kerk efficiënt heel haar apparaat kan inzetten om een regering te ondermijnen.
Anderzijds om terug naar het heden te komen valt me op dat in het Chinees straatbeeld meer en meer vrouwen rond de hals een kruisje dragen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 12:37   #1062
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Anderzijds om terug naar het heden te komen valt me op dat in het Chinees straatbeeld meer en meer vrouwen rond de hals een kruisje dragen.
JE hebt een proliferatie van protestantse kerken. Maar ook die komen meer en meer in het vizier van de Chinese overheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 12:38   #1063
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lees het standaardwerk van Els Witte waaruit ik speciaal voor jou overvloedig heb geciteerd toen je beweerde dat de Kerk nooit theocratische principes hanteerde.

in deze draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=241252
politieke geschiedenis van België? Daar werd ik door Els Witte persoonlijk over ondervraagd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 12:40   #1064
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Romero is ondertussen al zalig verklaard. Een eerste stap naar de uiteindelijk heiligverklaring. Het gerucht gaat dat de heiligverklaring zal gebeuren in 2019.
Ja, maar wat met al die andere priesters die in Latijns-Amerika de dood vonden omdat ze zich verzetten tegen de door de VS gesteunde militaire regimes in die landen?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 12:46   #1065
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
JE hebt een proliferatie van protestantse kerken. Maar ook die komen meer en meer in het vizier van de Chinese overheid.
Er zouden samen 100 miljoen katholieken en protestanten in China. Prognoses stellen dat in 2030 China wel eens het land in de wereld zou kunnen zijn met het grootste aantal christenen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 13:11   #1066
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zouden samen 100 miljoen katholieken en protestanten in China. Prognoses stellen dat in 2030 China wel eens het land in de wereld zou kunnen zijn met het grootste aantal christenen.
daar heb ik ook al iets over gelezen. Nu ja, in een land met 1,4 miljard inwoners is dat nog steeds niet erg veel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 13:38   #1067
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
politieke geschiedenis van België? Daar werd ik door Els Witte persoonlijk over ondervraagd.
Haar heb ik gemist op de Blandijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 13:45   #1068
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
daar heb ik ook al iets over gelezen. Nu ja, in een land met 1,4 miljard inwoners is dat nog steeds niet erg veel.
Nee maar sommigen verklaren het als een houvast voor Chinezen die nu in een zuiver materialistische maatschappij leven en zonder veel morele houvast. Sinds Mao werden ze werkelijk van hun verleden weggehakt.

Aan de andere kant heeft men Afrika (met een ongeziene bevolkingsexplosie) waar men van een miljard christenen spreekt tegen 2050. Enfin we dwalen af van de hoeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 13:48   #1069
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Voor afdwalen in mijn draden moet je hier zijn: @

http://forum.politics.be/showthread.php?t=218926

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2017 om 13:51.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 14:03   #1070
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In China hebben ze nooit de kans gekregen. Maar Polen toont aan dat de katholieke kerk efficiënt heel haar apparaat kan inzetten om een regering te ondermijnen.
U beschuldigt de Kerk ervan pogingen te ondernemen om het communistisch regime in China omver te werpen.

Graag bewijzen.

Nu vlucht u voor de vraag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 14:24   #1071
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Officially, prostitution is illegal in mainland China.[3] The government of China has vacillated, however, in its legal treatment of prostitutes themselves, treating them sometimes as criminals and sometimes as behaving with misconduct. Since the reemergence of prostitution in the 1980s, government authorities have responded by first using the legal system, that is, the daily operations of institutions like courts and police. Second, they have relied on police-led campaigns, clearly delineated periods of intense public activity, as a form of social discipline. Despite lobbying by international NGOs and overseas commentators, there is not much support for legalisation of the sex sector by the public, social organizations or the government of the PRC.
While the sale of sexual intercourse remains illegal throughout mainland China, as of 2013 erotic massage, or more commonly known as massage with "happy endings," is legal in the city of Foshan in Guangdong province. In June of that year, the Foshan Court determined that the sale of erotic massage is not the same as prostitution.[4]
wiki

De epic crackdown fail of communists on prostitution is dishartening.

Legalisation seems to have no future though:
Citaat:
The question of legalisation
The illegal activities and problems associated with prostitution had led some to believe that there would be benefits if prostitution was legalized.
A number of international NGOs and human rights organisations have criticised the PRC government for failing to comply with the UN Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination Against Women, accusing PRC of penalising and abusing lower tier prostitutes, many of whom are victims of human trafficking, while exonerating men who buy sex, and ignoring the ongoing problems of governmental complicity and involvement in the sex trade industry.[145] The Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination Against Women reads: Art. 6: States Parties shall take all appropriate measures, including legislation, to suppress all forms of traffic in women and exploitation of prostitution of women. However, it does not advocate a system of legal and regulated prostitution.[146] There has, though, been some calls for legalization; a minor rally for this caused was held in 2010 organized by sex worker activist Ye Haiyan, who was arrested by police for her role in organizing the protests.[147]
Central guidelines laid down by the CPC do not permit the public advocacy of the legalisation of prostitution. Arguments concerning legalisation are not absent, however, from mainland China. On the contrary, some commentators contend that legally recognising the sex industry, in conjunction with further economic development, will ultimately reduce the number of women in prostitution.[148] Domestic commentators have also been highly critical of the PRC's prostitution controls, with a consistent Marxist-informed focus of complaint being the gender-biased and discriminatory nature of such controls, as well as human rights abuses.[149] Some commentators in China and overseas contend that the PRC's policy of banning prostitution is problematic because it hinders the task of developing measures to prevent the spread of HIV.[150]
While prostitution controls have been relaxed at a local level,[citation needed] there is no impetus for legalisation at the central government level. Importantly, legalisation does not have much public support.[151] Given the underdeveloped nature of the Chinese economy and legal system, there is an argument that legalisation would further complicate the already difficult task of establishing the legal responsibility for third-party involvement in forced prostitution and the traffic in women.[152] Surveys conducted in China suggest that clandestine forms of prostitution will continue to proliferate alongside the establishment of legal prostitution businesses, because of social sanctions against working or patronising a red-light district.[153] Problems associated with female employment also limit the effectiveness of legalisation. These include the lack of independent trade unions, and limited access of individuals to civil redress with regard to occupational health and safety issues.[154]
Wiki

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2017 om 14:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:12   #1072
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
wiki

De epic crackdown fail of communists on prostitution is dishartening.

Legalisation seems to have no future though:
Wiki
Mao heeft idd de prostitutie hard aangepakt. Tot de jaren 40 was shangai zowat het bordeel van de wereld. (ZIE JE OOK IN KUIFJE)
Maar nu is prostitutie overal in China, het is zoals in andere aziatische landen en Rusland niet abnormaal om na een zakendiner samen naar de hoeren te gaan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:14   #1073
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U beschuldigt de Kerk ervan pogingen te ondernemen om het communistisch regime in China omver te werpen.

Graag bewijzen.

Nu vlucht u voor de vraag.
Zoals ik al zei die kans hebben ze nooit gekregen in China. China heeft een eigen katholieke kerk die niet door Rome erkend wordt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:16   #1074
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Haar heb ik gemist op de Blandijn.
Ze was toen rector van de vub. Ik studeerde aan de ulb maar we konden ook vakken kiezen aan de vub.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:21   #1075
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Haar heb ik gemist op de Blandijn.
Logisch, aangezien je niet in Gent studeerde...
Je hebt hier zelf nog geschreven dat je in Oostende zat, en daar zonder diploma bent vertrokken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:23   #1076
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze was toen rector van de vub. Ik studeerde aan de ulb maar we konden ook vakken kiezen aan de vub.
Ah OK
Ik dacht dat ze bij UG hoorde.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:25   #1077
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals ik al zei die kans hebben ze nooit gekregen in China. China heeft een eigen katholieke kerk die niet door Rome erkend wordt.
Ja, wist ik. De commies zouden nooit Rome vrij laten ageren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:27   #1078
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mao heeft idd de prostitutie hard aangepakt. Tot de jaren 40 was shangai zowat het bordeel van de wereld. (ZIE JE OOK IN KUIFJE)
Maar nu is prostitutie overal in China, het is zoals in andere aziatische landen en Rusland niet abnormaal om na een zakendiner samen naar de hoeren te gaan.

Mijn budget om Vlaamse zakenlui te winen en te dinen voorzag daar niet in

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2017 om 15:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 15:35   #1079
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ah OK
Ik dacht dat ze bij UG hoorde.
Djiezes fucking kraaist... hij dacht dat de rector van VUB bij UGent hoorde...

Misschien een deel van het antwoord waarom je zonder diploma bent gebleven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 20:54   #1080
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik noem sekswerkers niet crimineel. Zelfs als de reguleringen het verbieden, zou ik dat ook niet crimineel noemen, maar een overtreding.
Maar dat is misschien 'semantisch'.
ja en neen
''t si te zeggen jou tekstje hierboven maakt het er al helemaal een soepje van.
Het zijn allen misdrijven en men maakt verder onderscheid naargelang welke soort straf uitgesproken door welke rechtbank
Zo heb je
overtredingen ... da's voor een politierechtbank
misdaden .. daar staat een criminele straf op en is normaliter een zaak voor assisen : moord ed dus
wanbedrijven ... dat zijn de correctionele straffen

niettemin 't is allemaal strafbaar
ondertussen heb ik een artikeltje opgezocht ivm die opzet daar in Frankrijk

Uit wat ik er uit versta is het niet het hoerenlopen ( als daad, voorkeur blahblah ) an sich dat men strafbaar wilt stellen maar wel de prostitutie
Vroeger pakte men de prostitué op maar nu gaat het de klant zijn en ziet men de prostitué als louter slachtoffer van het hele systeem.

Heel de reutemeteut dat het beleid in Nederland, Duitsland niet zou werken ( btw die laatsten komen er ook van terug ), veel drogredenen, doekjes om het bloeden, etc

In het kort komt het, mijn inziens, weer terug op de eeuwige ethische kwestie van betaalseks ... en dus in feite een staat die wenst tussen te komen wat goed en slecht is in seksuele relaties.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be