![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, leg anders maar eens uit hoe een huwelijk wat niet legitiem is, wil gelijkschakelen aan een huwelijk wat wel legitiem werd afgesloten.
Dat kan niet anders dan beide instanties dezelfde bevoegdheden te geven. Dus vraagt u dat wel, want u bepleit dat gelovigen kunnen trouwen zonder burgelijk huwelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals: waar heb ik zoiets geschreven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. Men huwt alleen kerkelijk, waardoor men voor de overheid ongehuwd is. b. Men huwt kerkelijk en burgerlijk, hierdoor is men voor de overheid gehuwd. c. Men huwt kerkelijk en sluit op het gemeentehuis een samenlevingscontract af. Hiermee is uw bewering volledig naar het rijk der fabelen verwezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer er wel juridische gevolgen zijn, moet de instantie die je huwelijk afsloot de macht hebben je verbintenis geldig( wettig) te verklaren, u draait ontzettend rond de pot! Het huwelijksstelsel geldt voor ieder huwelijk, dat lijkt me toch logisch, ongeacht welke ceremonie je er nog aan wilt toevoegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat alles heeft niets met de seculiere wet te maken. Bijgevolg situeren de gevolgen van zo'n kerkelijk huwelijk zich geenszins op dat vlak. Voor de overheid blijft men ongehuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik het nog even herhalen? Er vraagt niemand dat er juridische gevolgen verbonden zouden worden aan het kerkelijk huwelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is immers voor de seculiere wet maar één ceremonie die geldig is, nl. het uitgesproken ja-woord in aanwezigheid van de bevoegde ambtenaar en van getuigen. Met de daarop volgende registratie en de noodzakelijke handtekeningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je voor de instantie die bevoegd is je huwelijk te wettigen niet trouwt ben je ongehuwd wat je niet kunt gelijkschakelen aan een huwelijk ongeacht de ceremonie die je zelf bedacht hebt! Wat is het verschil tussen kerkelijk en burgelijk, of burgelijk en kerkelijk? Dan ben je in ieder geval wettig getrouwd. Die volgorde veranderen kan niet, omdat de kerk natuurlijk geen huwelijk kan inzegenen tussen wie daarna nog steeds ongehuwd is. Evengoed kan de kerk geen huwelijk bezegenen tussen mensen die voor de wet enkel samenwonen en dus ongehuwd zijn, uw pogingen worden toch wat zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan er iemand in de zaal opstaan om alice duidelijk te maken dat ze voortdurend strijdt tegen haar eigen gedachten en niet de opvattingen van iemand anders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doe je dat nu opzettelijk? Of begrijp je ècht niet wat het verschil is tussen een burgerlijk en een kerkelijk huwelijk?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |