Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2004, 22:04   #1061
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik kan je hooguit een kartonnen doos en een afgedragen t-shirt verwedden.
Met die platte schermpjes is een televisiedoos hedentendage ook al niks meer waard om in te slapen.
Oud 9 december 2004, 22:13   #1062
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Met die platte schermpjes is een televisiedoos hedentendage ook al niks meer waard om in te slapen.
Geeft niks. Ik heb de doos gevonden waar Piano's censuurschaar vroeger in bewaard werd. Als je ooit eens onderdak zoekt, er is plaats genoeg voor ons beiden. En de familie. En de buren. En de vriendenkring.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 22:13   #1063
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Allemaal mensen uit de lagere klasse, voor zover ik het kan zien ...
Dit in tegenstelling tot de mensen die gewoon geen klasse hebben.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 22:18   #1064
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geeft niks. Ik heb de doos gevonden waar Piano's censuurschaar vroeger in bewaard werd.
Oelala!
Zo een grote villa!
Kapitalist!

Citaat:
Als je ooit eens onderdak zoekt, er is plaats genoeg voor ons beiden. En de familie. En de buren. En de vriendenkring.
Bedankt, maar liever niet.
De doos waar censuurscharen in bewaard worden, hoe groot en schoon ook vanbuiten, rieken binnenin onfris.
Oud 9 december 2004, 22:22   #1065
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oelala!
Zo een grote villa!
Kapitalist!

Bedankt, maar liever niet.
De doos waar censuurscharen in bewaard worden, hoe groot en schoon ook vanbuiten, rieken binnenin onfris.
Ik dacht dat dat mijnen T-shirt was, maar nu ge het zegt...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 9 december 2004, 22:27   #1066
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zullen we een weddenschap aangaan?
Goed. Bewijs maar dat je stinkend rijk bent.

Stinken doe je zoiezo, uitschot!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 22:28   #1067
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een gezegde over wijsheid verkeerd citeren niet. 8)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 22:39   #1068
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigen kennis is het begin van de wijsheid.
Kennis is het begin van alle wijsheid

en eigen stoef stinkt.
Oud 10 december 2004, 00:28   #1069
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo te zien heb je op alle fronten je zin gekregen behalve op eentje: de onbeperkte vrije meningsuiting

Laatst gewijzigd door thePiano : 10 december 2004 om 00:28.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 08:24   #1070
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Zo te zien heb je op alle fronten je zin gekregen behalve op eentje: de onbeperkte vrije meningsuiting
Geen reden dus om te gloriëren, Piano.
Of toch?
Oud 10 december 2004, 08:24   #1071
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat merk jij goed op!
Een ware Pyrrhus-overwinning.

Toch een mooie illustratie van waartoe censuur kan leiden, wanneer ze niet selectief toegepast wordt.

Voor mijn part mag rotzooi gerust blijven staan.
Ook op die van revisionisten.
Ook op jouw site waar een vermanend vingertje het enige verschil is.

Als je echter het ene censureert en het andere niet, dan hol je de wet uit en geef je aan de revisionisten de gelegenheid om hun werk 'thePiano'-gewijs te verspreiden. Een simpel Cave Canem bij begin en einde van hun theorie volstaan.:

Kijk eens aan wat stoute meneer revisionist-negationist zegt:"...(boek vol rev&neg)..." Erg hee?!
Oud 10 december 2004, 16:08   #1072
Sjoof
Vreemdeling

Standaard Oof

Zeer opgelucht dat deze waanzin gedaan is. Hebben hem heel hard gemist en zijn blij dat hij terug is (en hij zijn job weer zélf kan uitoefenen).
Zat voor het plezier meer dan 2 weken in het gevangenis. Onwaarschijnlijk, m'n vertrouwen bereikt dieptepunt na dieptepunt.
Sjoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 16:10   #1073
Sjoof
Vreemdeling

Standaard Piano

U bent de hypocriet bij uitstek. Monddood, blinddoek aan en gaaan.
Zielig.

edit : en leugens man man, vlakaf leugens verkopen ... bah

Laatst gewijzigd door Sjoof : 10 december 2004 om 16:13.
Oud 10 december 2004, 16:15   #1074
Sjoof
Vreemdeling

Standaard Schandelijk

[quote=Ernesto]Idd, moge hij in zijn cel wegrotten

Puberke
Oud 10 december 2004, 16:20   #1075
homer
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
en eigen stoef stinkt.
en de eigen foef?
Oud 10 december 2004, 18:23   #1076
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je die citaten weer in hun context plaatst, is het echter al een heel ander verhaal.
En de spartelende paling spartelt verder...

Distel schreef op 07 dec 2004 om 12:03 u
Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van respect voor de mening van andere mensen.
Distel schreef op 07 dec 2004 om 18:54 u
Ik heb helemaal nergens gezegd dat de mening van een ander mij niet interesseert.
Hopelijk voor jou was je echtgenote wat aandachtiger bij het lezen van het recept voor je avondmaaltijd.
Distel schreef op 08 dec 2004 om 17:32 u
Jij gaf te kennen dat je respect moet opbrengen voor de mening van een ander. Ik gaf met bovenstaande quote te kennen dat dat voor mij niet de facto moet.

By the way? Uit welk geslacht zou onze forum distel komen?

Distel, het plantengeslacht Carduus (Lat., = distel) uit de Composietenfamilie. Distel is ook een verzamelnaam, gebruikt voor diverse planten met stekelige bladen uit andere geslachten: de vederdistel, kogeldistel, melkdistel, Mariadistel, gezegende distel;

Citaat:
Je hebt mij trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn eerdere opmerking. Ik zal ze nog eens even bovenhalen:
Zeer simpel. Zeer simpel Distel. Ik kan van mening verschillen met iemand, niet akkoord gaan met die mening, deze mening zelfs bestrijden met argumenten, en dit met volledig behoud van respect voor de persoon.

By the way, vermits u zich als een kampioen ontpopt van de jezuistiek en u zich als een hevig voorstander toont van de absolute vrije meningsuiting wil ik graag een wedervraag stellen en een vraag op volgende stelling:

Stelling 1
Immans heben het recht, in het kader van de vrije meningsuiting, om in hun moskee, fundamentalistische teorieën te verkondigen gericht tegen de westerse ongelovigen.
Stelling 2
Het Belgische repressieapparat mag de staatsveiligheid niet inschakelen om controle uit te oefenen in de moskee.
Stelling 3
De Immans mogen preken in welke taal dan ook. Dat is hun vrije meningsuitng, wij moeten ons daar niet mee bemoeien.

Laatst gewijzigd door PieterP : 10 december 2004 om 18:25.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 18:26   #1077
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Zeer simpel. Zeer simpel Distel. Ik kan van mening verschillen met iemand, niet akkoord gaan met die mening, deze mening zelfs bestrijden met argumenten, en dit met volledig behoud van respect voor de persoon
Distel had het over respect voor meningen, niet voor personen slimmerikje, je zei het zelf eerst op die manier...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 18:44   #1078
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
En de spartelende paling spartelt verder...

Distel schreef op 07 dec 2004 om 12:03 u
Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van respect voor de mening van andere mensen.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat de mening van een ander mij niet interesseert.
Hopelijk voor jou was je echtgenote wat aandachtiger bij het lezen van het recept voor je avondmaaltijd.
Distel schreef op 08 dec 2004 om 17:32 u
Jij gaf te kennen dat je respect moet opbrengen voor de mening van een ander. Ik gaf met bovenstaande quote te kennen dat dat voor mij niet de facto moet.
Nogmaals, je haalt die zaken uit hun context.

Citaat:
By the way? Uit welk geslacht zou onze forum distel komen?

Distel, het plantengeslacht Carduus (Lat., = distel) uit de Composietenfamilie. Distel is ook een verzamelnaam, gebruikt voor diverse planten met stekelige bladen uit andere geslachten: de vederdistel, kogeldistel, melkdistel, Mariadistel, gezegende distel;
Blijkbaar begin je onzeker van je stuk te worden, dat je hiernaar moet grijpen.

Citaat:
Zeer simpel. Zeer simpel Distel. Ik kan van mening verschillen met iemand, niet akkoord gaan met die mening, deze mening zelfs bestrijden met argumenten, en dit met volledig behoud van respect voor de persoon.
Je had het niet over respect voor de persoon. Je had het over respect voor de mening van de persoon. Mag ik je nu ook beginnen uitmaken voor leugenaar en "spartelende paling"? Ga je nu "staalhard" (sic) ontkennen dat je het over respect voor meningen en niet over respect voor personen had?

Citaat:
Stelling 1
Immans heben het recht, in het kader van de vrije meningsuiting, om in hun moskee, fundamentalistische teorieën te verkondigen gericht tegen de westerse ongelovigen.
Uiteraard.

Citaat:
Stelling 2
Het Belgische repressieapparat mag de staatsveiligheid niet inschakelen om controle uit te oefenen in de moskee.
Wat bedoel je met "controle uitoefenen"?

Citaat:
Stelling 3
De Immans mogen preken in welke taal dan ook. Dat is hun vrije meningsuitng, wij moeten ons daar niet mee bemoeien.
Uiteraard.
Oud 10 december 2004, 19:38   #1079
PieterP
Gouverneur

Standaard

Hello Folks

Verbeke is vrij. Hallelujah. Bij het intypen van de naam Siegfried etc op Google zag ik een statement staan van iemand die zich vandaag drie maal had afgetrokken om dat Siegfried weer vrij was. Schitterend. Prachtig...Ik hevb dan zijn website gevonden. Gewoon raaskallerij met paranoide trekjes.

Nu de Siegfried Saga achter de rug is kunnen we eens een debat voeren rondom de echte vrije meningsuiting, zijn limieten en zijn kansen.

De seniele Siegfried was geen goed uitgangspunt om dit debat te openen, Ik heb de bedoelingen van Piano gezien.

Doch er kan niet ontkend worden dat er een correlatie bestaat tussen de oude kern van Vlaams Blokkers/ cq NVA die liever nog afstemmen op Radio Nostalgie dan op Radio Future. Ik neem aan dat er geen negationisten zijn rondom de volgende stelling: Stel dat Verbeke in Nazi Duitsland had gewoond, hoeveel vrije meninguiting zou hij dan genoten hebben.? Hoeveel fanatisme heb ik gezien op dit forum?

Dewinter heeft naar mijn oordeel gelijk gehad om deze man te verwijderen uit het Vlaams Blok. Dit feit op zich opnieuw duidt de grenzen van de vrije meninguiting aan.

En dan komen we op het concept democratie. Mijn oordeel is dat de democratie een georganiseerde methode is van meningsverschil. Doch eens een meerderheid een beslisising genomen heeft, moet die worden uitgevoerd. En de dictatuur van een minderheid dient altijd vermeden te worden.

Dewinter is weliswaar traag, maar goed in de goede rcihting aan het evoluren. In zijn voorstel gisteren sprak hij in termen van respect voor de godsdienstvrijheid. Dit ter inspiratie van enkele " die hards " op dit forum.

Misschien kunnen we een zuiver debat over vrije meninguiting opstarten op een afzonderlijk forum, los van de problematiek van Verbelen.

Inmiddels heb ik wel vastgesteld dat het gemiddeld profiel van de forumgebruikers wel afwijkt van het profiel in de straat. Te observeren.

Sommigen rondom zeggen mij, waarom steek je nog uw tijd erin? Het zijn toch allemaal Blokkers en die hebben altijd gelijk... Doorzettingsvermogen is een positieve eigenschap. Koppge hardnekkigheid daarentegen is desctrctief want dan houdt lmen meer van zich zelf en zij telling dan van de waarheid..
Oud 10 december 2004, 19:49   #1080
PieterP
Gouverneur

Standaard

Ik hoorde deze morgen dat het nieuwe Biac een visie heeft op Zaventem. Ik zag net dat het team de Vlaamse regering een totaal nieuw concept en plan heeft mbt tot de expansie van Zaventem.

Dat is anders dan wenen en zich afrukken over onze vriend de arme Siegfried.

Met DHL is het fout gelopen wegens het disfunctioneren van de federale regering en zijn deelregeringen.
.
Wat we zelf doen is echter nu wel beter.

Zonder historisch onderzoek en zonder Siegfried. Maar mèt dossierkennis en met Facts & Figures.

De studiedienst van het VB was niet bereikbaar voor commentaar, gezien zij hun middelen geïnvesteerd hebben in propaganda en niet in brains.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be