Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2023, 19:45   #1061
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

China is terug grappig aan het doen, ze eisen zelf negatieve tests voor buitenlandse vluchten maar niet voor binnenlandse. Maar, als Japan en andere dit ook doen zijn ze kwaad en trekken de tijdelijke visa's in.

Het argument is dat Japan meer discrimineert door enkel van Chinezen een test te eisen, China eist dit van alle buitenlanders maar niet de binnenlandse vluchten en discrimineren dus minder. Ja ja, zo werkt dat.

https://www.theguardian.com/world/20...d-travel-curbs

Although China imposes similar testing requirements for all arrivals, the foreign ministry spokesperson, Wang Wenbin, said on Tuesday entry curbs for Chinese travellers were “discriminatory” and China would take “reciprocal measures”.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 19:47   #1062
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

China blijkt ook al op 90% besmettingen te zitten en de druk op de ziekenhuizen neemt nu gestaag af.

https://www.theguardian.com/world/20...s-borders-open

Kan Quancheng, director of the health commission for central Henan province, told a press conference that “as of January 6, 2023, the province’s Covid infection rate is 89%”.

Visits to fever clinics peaked on 19 December, Kan said, “after which it showed a continuous downward trend”.
Oud 10 januari 2023, 21:20   #1063
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
China blijkt ook al op 90% besmettingen te zitten en de druk op de ziekenhuizen neemt nu gestaag af.

https://www.theguardian.com/world/20...s-borders-open

Kan Quancheng, director of the health commission for central Henan province, told a press conference that “as of January 6, 2023, the province’s Covid infection rate is 89%”.

Visits to fever clinics peaked on 19 December, Kan said, “after which it showed a continuous downward trend”.
Bij The Guardian kunnen ze het toch niet laten he

90% is al besmet, maar het Chinees nieuwjaar gaat een "surge" veroorzaken

Er is niet genoeg Chinees meer over om een surge te veroorzaken he !

Het ziet er naar uit dat de Chinezen het deze keer perfect gedaan hebben. Het is overgewaaid op een deftige maand. De ramp die moest komen, is al voorbij voor ze er deftig aan gingen beginnen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2023 om 21:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 21:23   #1064
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Het ziet er naar uit dat de Chinezen het deze keer perfect gedaan hebben. Het is overgewaaid op een deftige maand. De ramp die moest komen, is al voorbij voor ze er deftig aan gingen beginnen.
en hier zitten ze ondertussen nog in de str*nt ervan te roeren
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 21:28   #1065
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet voortgaan op de data die tot ons komen via het wereldwijze Interweb hé.......zoals wij allemaal....

1) Dus China wordt "overrompeld" door een Covids epidemie die,uiteindelijk,in relatieve cijfers weinig schade veroorzaakt.....
Hoe de Chinese leiding dat gaat explikeren aan de bevolking na meer dan 2 jaar volstrekte waanzin ....is hun zaak...

2) De Volksrepubliek hangt nu echter ,onbedoeld wellicht ,ook ONZE bestuurders te drogen....Want die gaan nu OOK eens ,ALWEER,moeten proberen te explikeren waarvoor die 2 jaar "zottigheden" juist weer waren.....

3) In Ukraine,inmiddels al het 4de seizoen,alle weersomstandigheden al gehad,massas mensen tijdelijk zeer mobiel en andere juist amper mobiel,zijn alle omstandigheden gewoonweg P E R F E C T voor ziektes aan het ademhalingssysteem...Laatst dat ik ervan hoorde is "overlijdens wegens ongekontroleerde- en gekontroleerde penetratie door inerte voorwerpen " nog steeds doodsoorzaak nummer 1 aldaar.....NIET Covids...

Laatst gewijzigd door kelt : 10 januari 2023 om 21:37.
Oud 10 januari 2023, 21:47   #1066
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang gaat het duren vooraleer men de pestmaatregelen tegen Chinezen die naar het buitenland reizen afschaft? Covid was de reden. Of misschien eerder het excuus?

Laatst gewijzigd door Bach : 10 januari 2023 om 21:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 21:55   #1067
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe lang gaat het duren vooraleer men de pestmaatregeken tegen Chinezen die naar het buitenland reizen afschaft? Covid was de reden. Of misschien eerder het excuus?

Het mag inderdaad stoppen.....Covids, de angst ervoor,zou moeten g e d a a n zijn als factor...

Griep is minstens even leuk en toch doet men geen zulke domme dingen....
Oud 10 januari 2023, 23:48   #1068
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Dat heb je met dictators, als het verkeerd gaat, gaat het ook grondig verkeerd. Als het goed gaat dan gaat het ook heel goed. Ik denk zelfs dat het veel beter gaat dan dat ze hoopten.

Eens zien wat onze pers gaat zeggen bij het chinese nieuwjaar wanneer alles quasi voorbij is
Oud 11 januari 2023, 05:21   #1069
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe lang gaat het duren vooraleer men de pestmaatregelen tegen Chinezen die naar het buitenland reizen afschaft?
Ik zou zeggen, nog 2 jaar, want tenslotte werden wij ook gepest ginder he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 05:55   #1070
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na consultatie van Patricks boekske zijn de Chinese autoriteiten er,luidens berichten,van overtuigd dat in ieder geval in en om de plattelandsnederzetting Peking er al groepsimmuniteit(het woord waarvoor sommigen hier in Europa bijna voor de rechter gedaagd werden en in ieder geval met pek en veren besmeerd) bereikt is....
.....en...en nu komt het....zonder noemenswaardige vaccinatiecampagne....en al zeker niet van onze "westerse" supervaccins...(waarvan Kelt er ook 4 gekregen heeft... )

aiaiaia....
ieder aspect van die "anti-covids" campagne die we allemaal meegemaakt hebben wordt zo gesloopt....
De Volksrepubliek heeft ook een paar jaar gekemeld met hun "zero covids" illusie,maar is nu een perfect laboratorium voor "wat als covids losgelaten wordt in een feitelijk onbeschermde bevolking".

Afrika toonde het ons in de praktijk al,en nu China....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 februari 2023 om 05:58.
Oud 2 februari 2023, 07:17   #1071
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Na consultatie van Patricks boekske zijn de Chinese autoriteiten er,luidens berichten,van overtuigd dat in ieder geval in en om de plattelandsnederzetting Peking er al groepsimmuniteit(het woord waarvoor sommigen hier in Europa bijna voor de rechter gedaagd werden en in ieder geval met pek en veren besmeerd) bereikt is....
.....en...en nu komt het....zonder noemenswaardige vaccinatiecampagne....en al zeker niet van onze "westerse" supervaccins...(waarvan Kelt er ook 4 gekregen heeft... )

aiaiaia....
ieder aspect van die "anti-covids" campagne die we allemaal meegemaakt hebben wordt zo gesloopt....
De Volksrepubliek heeft ook een paar jaar gekemeld met hun "zero covids" illusie,maar is nu een perfect laboratorium voor "wat als covids losgelaten wordt in een feitelijk onbeschermde bevolking".

Afrika toonde het ons in de praktijk al,en nu China....
Ik beschouw elke informatie van en door China het equivalent van hun officiële dodencijfer.
Oud 3 februari 2023, 16:32   #1072
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik beschouw elke informatie van en door China het equivalent van hun officiële dodencijfer.
De Chinese informatie en hun reactie er op was de basis voor onze paniek en lockdowns.
Oud 3 februari 2023, 17:02   #1073
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Chinese informatie en hun reactie er op was de basis voor onze paniek en lockdowns.
Neen, dat was enkel het excuus om ook hier paniek te zaaien door wereldwijd een (vermeend dodelijke) pandemie te kunnen uitroepen met medeplichtigheid van de leugenmedia en politieke machtswellustigen voor meer controle door nepmaatregelen voor een doodsbange bevolking die zich dan vrijwillig zou laten prikken met experimentele brol.
Oud 3 februari 2023, 18:33   #1074
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Neen, dat was enkel het excuus om ook hier paniek te zaaien door wereldwijd een (vermeend dodelijke) pandemie te kunnen uitroepen met medeplichtigheid van de leugenmedia en politieke machtswellustigen voor meer controle door nepmaatregelen voor een doodsbange bevolking die zich dan vrijwillig zou laten prikken met experimentele brol.
Excuus, propaganda of wat je het ook wil noemen. Ze gebruikten de Chinese toestand om hier net hetzelfde te doen en nu zijn de Chinezen opeens leugenaars voor dezelfde nazies.
Oud 24 februari 2023, 23:41   #1075
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Japan is het enige westerse land die alles heeft open gelaten in 2020, met groot succes.
Maar dat zou wel eens aan iets anders kunnen gelegen hebben....
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9458005/
En wat vreten die japanners nu veel..... het niet te vreten natto
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 07:28   #1076
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Maar dat zou wel eens aan iets anders kunnen gelegen hebben....
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9458005/
En wat vreten die japanners nu veel..... het niet te vreten natto
Er zijn veel theorieën en voedsel is daar zeker ene van, het kan, waarschijnlijk een combinatie van verschillende zaken.

Ze hadden in 2021 meer maatregelen en tegelijk ook meer covid problemen, mijn theorie is dus nog steeds dat maatregelen het net erger maken omdat het virale evolutie de verkeerde kant op stuurt. Enkel bij een vrije loop kan een virus milder worden, bij beperkingen heeft een virus geen voordeel bij het milder worden en gebeurt het dus niet. Het beste wat er dan kan gebeuren is dat een dominante milde variant van buitenaf het overneemt, zoals Omicron die in Afrika is ontstaan.
Oud 23 mei 2023, 09:20   #1077
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de eerste golf werd 85% van de bevolking besmet en nu is er al een tweede golf bezig met de XBB variant. Ze verwachten 65 miljoen besmettingen per week zonder grote problemen.

https://www.caixinglobal.com/2023-05...102057960.html
Oud 23 mei 2023, 09:34   #1078
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de eerste golf werd 85% van de bevolking besmet en nu is er al een tweede golf bezig met de XBB variant. Ze verwachten 65 miljoen besmettingen per week zonder grote problemen.

https://www.caixinglobal.com/2023-05...102057960.html
Geen reden tot paniek dus. Laat het maar overwaaien. Een snotvalling meer of minder, we kunnen er ondertussen tegen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 18:25   #1079
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geen reden tot paniek dus. Laat het maar overwaaien. Een snotvalling meer of minder, we kunnen er ondertussen tegen.
Ik denk dat we ons eerder zorgen gaan moeten maken over de effecten van die vaccins.
In mijn omgeving beleef ik heel eigenaardige aandoeningen bij vrienden die tot een tweetal jaren geleden kerngezond waren. Opeens veel kanker gevallen.

Begin toch sterk mijn twijfels te hebben en dan van die kankers die te maken hebben met immuniteit reacties Bizar bizar.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 19:43   #1080
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat we ons eerder zorgen gaan moeten maken over de effecten van die vaccins.
In mijn omgeving beleef ik heel eigenaardige aandoeningen bij vrienden die tot een tweetal jaren geleden kerngezond waren. Opeens veel kanker gevallen.

Begin toch sterk mijn twijfels te hebben en dan van die kankers die te maken hebben met immuniteit reacties Bizar bizar.
Het blijft gissen. Heb 4 inspuitingen gehad en geen Corona maar heb waarschijnlijk corona gehad 4 jaar terug of zo toen er nog geen sprake van was. Toen was ik bijna dood. Van China naar Bangkok en na een week was ik doodziek. Drie weken later in Libanon was ik om te sterven toen dacht ik er te inblijven. Mijn longen waren een grote witte mist. Mijn bed was een zwemkom en ik kon amper gaan. Mijn zoon heeft ook 4 injecties gehad en 4 keer corona gehad
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be