Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 07:08   #1061
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry Wilder Bekijk bericht
Kameraden van het Vlaams VolksFront en Andere Politieke Streken,

Ben nog eens de website van het VSB ingedoken. Om te beginnen een technische noot : de website draaide bij mij nog altijd vierkant (zowel via Apple Safari als met Firefox).
Ik heb de webstek gecontroleerd met volgende webbladeraars:

- Internet Explorer (Windows)
- Firefox (Windows)
- Safari (Windows)
- Firefox (Ubuntu)
- Firefox (Mac)
- Safari (Mac)

In al deze webbladeraars werkte de webstek prima, ik snap dus niet wat je bedoelt met "draaide nog altijd vierkant", tenzij je het hebt over de links in het menu. Deze zijn nog niet geactiveerd, en verwijzen nu nog terug naar het voorblad.

Uiteraard hoor ik graag wat er precies "vierkant draait", zodat er kan gewerkt worden aan de verbetering van de webstek, waarop iedereen, ook de "vijand" van harte welkom is...
mcielen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 07:51   #1062
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

De Franse vertaling is ondertussen toegevoegd.
Oud 7 augustus 2007, 09:32   #1063
Henry Wilder
Burger

Henry Wilder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Ik heb de webstek gecontroleerd met volgende webbladeraars:

- Internet Explorer (Windows)
- Firefox (Windows)
- Safari (Windows)
- Firefox (Ubuntu)
- Firefox (Mac)
- Safari (Mac)

In al deze webbladeraars werkte de webstek prima, ik snap dus niet wat je bedoelt met "draaide nog altijd vierkant", tenzij je het hebt over de links in het menu. Deze zijn nog niet geactiveerd, en verwijzen nu nog terug naar het voorblad.

Uiteraard hoor ik graag wat er precies "vierkant draait", zodat er kan gewerkt worden aan de verbetering van de webstek, waarop iedereen, ook de "vijand" van harte welkom is...
Waauw! Getest onder zowel Windows, Mac als Linux?!! Tof!
Vierkant? Ja geen enkele link werkt zoals het moet. Maar blijkbaar is dat normaal want nog niet geactiveerd? Maar bon, O.K., maar waarom zet je dat zo online en maken jullie er al reclame voor? Dat geeft toch een slechte eerste indruk? En laat nu net de eerste indruk zeer belangrijk zijn!
Henry Wilder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 09:33   #1064
Henry Wilder
Burger

Standaard

Citaat:
Te gek. Ga ik direct melden op Toudi.org (de website van die linkse Waalse autonomisten). Zie hier : http://forum.toudi.org/viewtopic.php...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door Henry Wilder : 7 augustus 2007 om 09:51.
Oud 7 augustus 2007, 09:41   #1065
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Ik moet wel zeggen dat er een paar taalfoutjes zijn op de Franse versie. Die zullen verbeterd worden.

P.S. Evilbu: voor jouw vraagjes heb ik nu geen tijd en ik beschik pas maandag terug over een internetverbinding. Maar ik vergeet je niet.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 09:58   #1066
Henry Wilder
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik moet wel zeggen dat er een paar taalfoutjes zijn op de Franse versie. Die zullen verbeterd worden.
Ja potverdorie. Heb ik ook net gemerkt. In de tekst staat bijvoorbeeld dat het VSB tegen een "recht" vlaanderen is (ipv "rechts").
In het Frans staat daar nu geschreven : "une Flandre trop droit" maar dat moet zijn "une Flandre trop �* droite". Ook de zin "quand le peuple flamand se battait pour les droits sociaux et culturels qui leur parvennaient" klopt niet heb ik de indruk. Ik denk dat "qui leur parvennaient" vervangen moet worden door "qui leur étaient due" of zoiets. Misschien eens volledig laten nakijken door een "native speaker", iemand van Toudi.org bijvoorbeeld?

Oud 7 augustus 2007, 09:58   #1067
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IPersoonlijk schaar ik me achter het SFL-standpunt inzake Brussel.
Dat Brussel-standpunt zou imho centraal moeten staan in het programma en op de webstek van VSB. Waarom de link naar het SFL Brussel-dossier niet prominent op de webstek zetten?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 10:32   #1068
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waauw! Getest onder zowel Windows, Mac als Linux?!! Tof!
Vierkant? Ja geen enkele link werkt zoals het moet. Maar blijkbaar is dat normaal want nog niet geactiveerd? Maar bon, O.K., maar waarom zet je dat zo online en maken jullie er al reclame voor? Dat geeft toch een slechte eerste indruk? En laat nu net de eerste indruk zeer belangrijk zijn!
De lege links waren een foutje van mij. Voor de techneuten: er stond a href="", wat het opnieuw laden van het voorblad veroorzaakte. Dit is nu vervangen door a href ="#", hetgeen verwijst naar het voorblad, zonder dit opnieuw te laden.

De reden dat de links nog niet geactiveerd zijn, is de drukte, waardoor ik nog niet de tijd gehad heb om alle pagina's aan te maken. (Voorlopig neem ik het beheer van de webstek voor eigen rekening, vertalingen en dergelijke gebeuren wel in groep) Dit zal uiteraard stelselmatig aangevuld worden, en ook gemeld worden via de rubriek "nieuws".

Wat het testen op verschillende platformen betreft: dit beschouw ik als de logica zelve. Webstekken die niet of slechts gedeeltelijk werken op bepaalde platformen, zijn slecht ontworpen.

Laatst gewijzigd door mcielen : 7 augustus 2007 om 10:41.
Oud 7 augustus 2007, 10:34   #1069
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarvoor excuus. De meeste foutjes zijn ondertussen echter reeds rechtgezet. Moesten er nog over het hoofd gezien zijn, dan worden deze mits melding uiteraard zo snel mogelijk aangepast.
Oud 7 augustus 2007, 11:38   #1070
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Beste V-SB-ers ...

Een tip, maak hier op P.be een handtekening (alla Pluche) en link uw site aan uw handtekening ( niet alla Pluche).

Ik wilde net eens op de site gaan kijken maar ken dit enkel in de eerste post van deze draad terwijl er intussen 10.000-den posts zijn waar jullie site zou in kunnen gelinked zijn.
Oud 7 augustus 2007, 11:46   #1071
Henry Wilder
Burger

Standaard

Citaat:
Waarvoor excuus. De meeste foutjes zijn ondertussen echter reeds rechtgezet. Moesten er nog over het hoofd gezien zijn, dan worden deze mits melding uiteraard zo snel mogelijk aangepast.
"Ceci était le cas il y �* cent ans, quand le peuple flamand se battait pour les droits sociaux et culturels qui leur revennaient" => nu dat ik het zie denk ik dat "le peuple flamand" enkelvoud is (in tegenstelling tot " les flamands") en dat het dan niet "leur revennaient" is maar "lui revenait".
Maar vraag toch maar eens aan die mensen van Toudi om de volledige franse vertaling eens na te kijken.

Laatst gewijzigd door Henry Wilder : 7 augustus 2007 om 11:47.
Oud 7 augustus 2007, 11:59   #1072
Henry Wilder
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Beste V-SB-ers ...
Een tip, maak hier op P.be een handtekening (alla Pluche) en link uw site aan uw handtekening ( niet alla Pluche).
Goed idee. Heb snel even voor mij ook een handtekening gemaakt met alles wat naar links flamingantisme ruikt.
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten
Oud 7 augustus 2007, 12:04   #1073
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
"Ceci était le cas il y �* cent ans, quand le peuple flamand se battait pour les droits sociaux et culturels qui leur revennaient" => nu dat ik het zie denk ik dat "le peuple flamand" enkelvoud is (in tegenstelling tot " les flamands") en dat het dan niet "leur revennaient" is maar "lui revenait".
Maar vraag toch maar eens aan die mensen van Toudi om de volledige franse vertaling eens na te kijken.
Ik heb het herschreven als "... se battait pour ses droits..." Lijkt mij sowieso wat beter qua stijl.

Laatst gewijzigd door mcielen : 7 augustus 2007 om 12:09.
Oud 7 augustus 2007, 12:32   #1074
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja potverdorie. Heb ik ook net gemerkt. In de tekst staat bijvoorbeeld dat het VSB tegen een "recht" vlaanderen is (ipv "rechts").
In het Frans staat daar nu geschreven : "une Flandre trop droit" maar dat moet zijn "une Flandre trop �* droite". Ook de zin "quand le peuple flamand se battait pour les droits sociaux et culturels qui leur parvennaient" klopt niet heb ik de indruk. Ik denk dat "qui leur parvennaient" vervangen moet worden door "qui leur étaient due" of zoiets. Misschien eens volledig laten nakijken door een "native speaker", iemand van Toudi.org bijvoorbeeld?
"qui leur étaient dus" moet dat dan zijn denk ik, want het is "les droits"(mannelijk meervoud)
Oud 7 augustus 2007, 12:33   #1075
evilbu

Standaard

Citaat:
P.S. Evilbu: voor jouw vraagjes heb ik nu geen tijd en ik beschik pas maandag terug over een internetverbinding. Maar ik vergeet je niet.

Citaat:
Oud 7 augustus 2007, 12:43   #1076
evilbu

Standaard

Waarom is het zo moeilijk tekst te selecteren daar?

"d'un nouvet état" moet "d'un nouvel état" zijn hoor
Oud 7 augustus 2007, 13:08   #1077
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Waarom is het zo moeilijk tekst te selecteren daar?

"d'un nouvet état" moet "d'un nouvel état" zijn hoor
En ook dat is nu weer rechtgezet. Verdomde zetduivel
Oud 7 augustus 2007, 13:22   #1078
Henry Wilder
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat Brussel-standpunt zou imho centraal moeten staan in het programma en op de webstek van VSB. Waarom de link naar het SFL Brussel-dossier niet prominent op de webstek zetten?
Dat Brussel-standpunt moet zeker dringend worden verduidelijkt. Nu lijkt het bijvoorbeeld dat jullie Brussel tegen de zin van de huidige Brusselse bevolking in helemaal willen vervlaamsen. Er zou op z'n minst expliciet moeten staan dat Brussel als tweetalige regio behouden blijft zelfs als het deel uit zou maken van een Republiek Vlaanderen. Persoonlijk zou ik wat Brussel betreft daar een referendum aan koppelen wat helemaal niet uitsluit dat jullie Brussel bij Vlaanderen als beste oplossing kunnen blijven promoten en verdedigen. Dus in't kort : Brussel bij Vlaanderen is beste oplossing maar de Brusselaars hebben zelf het laatste woord via een referendum.
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten

Laatst gewijzigd door Henry Wilder : 7 augustus 2007 om 13:27.
Oud 7 augustus 2007, 13:35   #1079
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat Brussel-standpunt moet zeker dringend worden verduidelijkt. Nu lijkt het bijvoorbeeld dat jullie Brussel tegen de zin van de huidige Brusselse bevolking in helemaal willen vervlaamsen. Er zou op z'n minst expliciet moeten staan dat Brussel als tweetalige regio behouden blijft zelfs als het deel uit zou maken van een Republiek Vlaanderen. Persoonlijk zou ik wat Brussel betreft daar een referendum aan koppelen wat helemaal niet uitsluit dat jullie Brussel bij Vlaanderen als beste oplossing kunnen blijven promoten en verdedigen. Dus in't kort : Brussel bij Vlaanderen is beste oplossing maar de Brusselaars hebben zelf het laatste woord via een referendum.
Impliciet staat dat er ook al: "Binnen de Vlaamse staat moeten de culturele rechten van minderheidsgroepen gevrijwaard worden."

Binnen Vlaanderen zal de Franstalige Brusselaar tot een minderheid behoren...

Maar er zal vanavond vast nog wel uitgebreid gediscussieerd worden over bepaalde zaken
Oud 7 augustus 2007, 14:04   #1080
Henry Wilder
Burger

Standaard

Citaat:
Impliciet staat dat er ook al: "Binnen de Vlaamse staat moeten de culturele rechten van minderheidsgroepen gevrijwaard worden."

Binnen Vlaanderen zal de Franstalige Brusselaar tot een minderheid behoren...

Maar er zal vanavond vast nog wel uitgebreid gediscussieerd worden over bepaalde zaken
Dat is natuurlijk veel te impliciet. Daarmee krijg je geen enkele franstalige Brusselaar over de streep. En het moet niet alleen gaan over culturele rechten. Ook politieke, sociale, ... rechten moeten voor de franstalige Brusselaars op Brussels niveau behouden kunnen blijven. Het moet duidelijk zijn dat de rechten van de franstalige Brusselaars op geen enkel vlak zullen inboeten waneer Brussel deel wordt van een Republiek Vlaanderen. Brussel is al te lang en te veel verfranst om het Frans nu na al die jaren in Brussel maar eens de tweede viool te laten spelen zoals het Nederlands er nu spijtig genoeg de tweede viool speelt. We moeten gaan voor een echt tweetalig Brussel. Of misschien nog interessanter een meertalig Brussel als we ook willen uitspelen dat Brussel hoofdstad van Europa is en moet blijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be