Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2009, 06:55   #10801
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Hier nog een artikel over het vertrek van de Saoudis na 9/11 dat ik op het internet vond, na uitgenodigd te zijn geweest wat rond te neuzen mbt dit thema.

Toch iets om eens over na te denken niet?
Probleem hierbij is geen bronnen je zou elke deeltje al zelf moeten onderzoeken en zelfs als het allemaal waar is heb je nog niks.

Dit is zoals veel hier doen je concentreren op de details terwijl de grote vragen : wia , waarom, hoe onbeantwoord blijven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 13:34   #10802
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Probleem hierbij is geen bronnen je zou elke deeltje al zelf moeten onderzoeken en zelfs als het allemaal waar is heb je nog niks.

Dit is zoals veel hier doen je concentreren op de details terwijl de grote vragen : wia , waarom, hoe onbeantwoord blijven.
Het lijkt me dat de Bin Ladens een speciale behandeling kregen in opdracht van het witte huis. Dit werd ontkent door het witte huis. Officiële bronnen (zoals hier aangehaald) lijken onvolledig. De Saudi private vlucht mocht wel vliegen op een dag dat andere private vluchten aan de grond gehouden werden. Blijkt naderhand dat een van die wat aan boord waren wel connecties met al qaeda had volgens een getuige, en in 'toevallig' stierf.

Het kan natuurlijk zijn dat de gegevens in dat artikel ook vals waren, maar dit lijkt me door een onderzoeker gemakkelijk na te gaan. Die onderzoeker ben ik echter niet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juli 2009 om 13:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 13:36   #10803
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me dat de Bin Ladens een speciale behandeling kregen in opdracht van het witte huis. Dit werd ontkent door het witte huis. Officiële bronnen (zoals hier aangehaald) lijken onvolledig. De Saudi private vlucht mocht wel vliegen op een dag dat andere private vluchten aan de grond gehouden werden.
dit is niet waar! iedereen mocht toen vertrekken
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 13:40   #10804
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Citaat:
Commercial flights had slowly begun to resume that day, but at 10:57 a.m., the FAA issued a reminder that private aviation was still prohibited.

Three private planes violated the ban that day, and in each case a pair of jet fighters forced the planes down. As far as private planes were concerned, America was still grounded.

It was at this time, nevertheless, the first flight was allowed to leave. There’s no question it was discussed at the White House.
Oud 14 juli 2009, 13:44   #10805
k9

Standaard

Citaat:
Het lijkt me dat de Bin Ladens een speciale behandeling kregen in opdracht van het witte huis. Dit werd ontkent door het witte huis. Officiële bronnen (zoals hier aangehaald) lijken onvolledig. De Saudi private vlucht mocht wel vliegen op een dag dat andere private vluchten aan de grond gehouden werden. Blijkt naderhand dat een van die wat aan boord waren wel connecties met al qaeda had volgens een getuige, en in 'toevallig' stierf.

Het kan natuurlijk zijn dat de gegevens in dat artikel ook vals waren, maar dit lijkt me door een onderzoeker gemakkelijk na te gaan. Die onderzoeker ben ik echter niet.
En? Wat toont dit aan? Juist niks en daar gaat het hem hierover toch?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 14 juli 2009, 14:01   #10806
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En? Wat toont dit aan?
Dat de Buschregering via speciale privileges blijkbaar een medewerker van Al Qaeda het land uit hielp, al dan niet bewust. Zoals het artikel stelt dient hier het onderzoek juist te beginnen. Maar dit is bij mijn weten nooit gedaan.
Oud 14 juli 2009, 14:14   #10807
k9

Standaard

Citaat:
Dat de Buschregering via speciale privileges blijkbaar een medewerker van Al Qaeda het land uit hielp, al dan niet bewust. Zoals het artikel stelt dient hier het onderzoek juist te beginnen. Maar dit is bij mijn weten nooit gedaan.
Grappig je gaat van mensen die al onderzocht werden en geen banden hadden met bin laden naar "medewerker van Al Qaeda"

nee het is nergens bewezen dat er een medewerker van Al Qaeda doorzit EN dat die speciale behandeling kreeg er is immers voor zover ik zie maar 1 zo'n vliegtuig geweest .

Zoals ik al zei dit toont niks aan. En je negeert zoals steeds de grotere vragen die men eerst moet beantwoorden.

Oud 14 juli 2009, 14:38   #10808
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig je gaat van mensen die al onderzocht werden en geen banden hadden met bin laden naar "medewerker van Al Qaeda"

nee het is nergens bewezen dat er een medewerker van Al Qaeda doorzit EN dat die speciale behandeling kreeg er is immers voor zover ik zie maar 1 zo'n vliegtuig geweest .
Ik had het over Prins Ahmed.

Citaat:
Zoals ik al zei dit toont niks aan. En je negeert zoals steeds de grotere vragen die men eerst moet beantwoorden.
Waarom? Wil je dat ik conclusies trek over een of ander complot? Dat wordt mijns inziens in deze draad juist te veel gedaan, zowel door de 'believers' in de officiële versie als door de 'believers' in complottheorieën.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juli 2009 om 14:38.
Oud 14 juli 2009, 14:43   #10809
k9

Standaard

Citaat:
Waarvan nooit bewezen is dat hij al qaida is, dat verzin je erbij.

Citaat:
Waarom? Wil je dat ik conclusies trek over een of ander complot? Dat wordt mijns inziens in deze draad juist te veel gedaan, zowel door de 'believers' in de officiële versie als door de 'believers' in complottheorieën.
Nochtans spring je hierboven naar verregaande conclusies.

Oud 14 juli 2009, 14:59   #10810
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Oud 14 juli 2009, 17:02   #10811
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hang geen van beiden aan , veel van mijn bronnen zijn niet officieel en hebben met een complot ook niets te maken .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 17:40   #10812
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat met degene die gewoon niet weten wat er is gebeurt en dus geen van beide verhalen geloven?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 17:49   #10813
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarvan nooit bewezen is dat hij al qaida is, dat verzin je erbij.
Hij zou een 'tussenpersoon' (ik maakte daar 'medewerker' van, daar kan over gediscusieerd worden, wat een 'tussenpersoon' eigenlijk is als het over een moorddadige organizatie gaat die illegaal is) zijn volgens de gegevens in het artikel dat ik hierboven aanhaalde. Ondervraagd kunnen hij en enkele anderen niet meer worden spijtig genoeg. Wil je dat ik ervan uitga dat hun dood 'toevallig' was? Is het normaal dat Ahmed de VS mocht verlaten op een vlucht die speciale privileges kreeg als private vlucht op een dag dat die vluchten verboden waren. Is het normaal dat die saoudis, waaronder verschillende Bin Ladens, het land uitmochten, de meeste zonder ondervraging, op een gepriviligeerde vlucht, wiens bestaan ontkend werd door het witte huis, terwijl effe daarvoor een aanslag gepleegd werd grotendeels door Saoudis? Het kán natuurlijk allemaal toeval zijn en nietszeggend, maar als het niet onderzocht wordt zullen we dat niet te weten komen. Terecht stellen mensen in de VS zich vragen hierover.

Bin Laden vangen leek niet de prioriteit van de VS regering te zijn. Dat is naderhand door andere feiten (in Afghanistan) bevestigd. Bush zei het zelfs ooit letterlijk. Raar.

Citaat:
Nochtans spring je hierboven naar verregaande conclusies.
Eerder verweet je me juist het tegenovergestelde.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juli 2009 om 18:09.
Oud 14 juli 2009, 17:53   #10814
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En wat met degene die gewoon niet weten wat er is gebeurt en dus geen van beide verhalen geloven?
Hopelijk zijn die open genoeg om de feiten te bekijken zoals een jury dat zou doen, zonder vooringenomenheid.
Oud 14 juli 2009, 23:48   #10815
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik hang geen van beiden aan , veel van mijn bronnen zijn niet officieel en hebben met een complot ook niets te maken .
Tja,wat noemt U officieel....

Lees deze link eens, die meneer is een gewezen militaire aircrashivestigator...
Wat hij zoal vindt over het feit dat er zogezegd géén serienummers blijken teruggevonden te zijn....

http://www.physics911.net/georgenelson

Of onderzoek over vliegtuigen én GSM's ,of hoe de twee niet samengaan wat verbindingen en gelukte gesprekken betreft...

http://www.physics911.net/projectachilles
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:09   #10816
k9

Standaard

Citaat:
Hij zou een 'tussenpersoon' (ik maakte daar 'medewerker' van, daar kan over gediscusieerd worden, wat een 'tussenpersoon' eigenlijk is als het over een moorddadige organizatie gaat die illegaal is) zijn volgens de gegevens in het artikel dat ik hierboven aanhaalde. Ondervraagd kunnen hij en enkele anderen niet meer worden spijtig genoeg.
Tussenpersoon is ook volledig onbewezen, dat artikel toont geen enkele bron en ik vind ook geen enkel bewijs terug op internet.

Citaat:
Wil je dat ik ervan uitga dat hun dood 'toevallig' was?
Heb je dan bewijs of vermoeden dat dit niet zo is?

Citaat:
Is het normaal dat Ahmed de VS mocht verlaten op een vlucht die speciale privileges kreeg als private vlucht op een dag dat die vluchten verboden waren.
Weeral jke hebt geen bewijs dat ahmed op de enige special vlicht zat, al de rest vand e saudi's is zonder speciale priviliges vertrokken.

Citaat:
Is het normaal dat die saoudis, waaronder verschillende Bin Ladens, het land uitmochten, de meeste zonder ondervraging, op een gepriviligeerde vlucht, wiens bestaan ontkend werd door het witte huis, terwijl effe daarvoor een aanslag gepleegd werd grotendeels door Saoudis? Het kán natuurlijk allemaal toeval zijn en nietszeggend, maar als het niet onderzocht wordt zullen we dat niet te weten komen. Terecht stellen mensen in de VS zich vragen hierover.
De meeste van die vluchten waren doodnormaal ja en zoals ik je al 5 keer zei: de familie is al verschillende keren doorgelicht. Waarom blijf je dit negeren?

Citaat:
Eerder verweet je me juist het tegenovergestelde.
Waar dan wel?

Wat is volgens jou dan trouwens het motief voor 9/11 van bush en co? En saudi arabie blijkbaar.

Oud 15 juli 2009, 11:10   #10817
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hey al een motief gevonden of ga je dat blijven negeren en blijven lueteren over serienummers?

Oud 15 juli 2009, 11:20   #10818
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het machtigste militaire macht ter wereld had een medewerker van Al Qaeda nodig om 9/11 te laten gebeuren?
Oud 15 juli 2009, 11:22   #10819
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk zijn die open genoeg om de feiten te bekijken zoals een jury dat zou doen, zonder vooringenomenheid.
Dat doe ik al sinds het gebeurt is, maar als ik zoals een jury om bewijzen vraag word ik uitgescholden of in negeerlijstjes gestopt. Misschien moeten degene die advocaat spelen zich ook maar eens gedragen als ze dat in een rechtbank zouden doen. Met beweringen alleen kom je in een rechtbank niet ver. En gelukkig maar.
Oud 15 juli 2009, 11:23   #10820
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Lees deze link eens, die meneer is een gewezen militaire aircrashivestigator...
Wat hij zoal vindt over het feit dat er zogezegd géén serienummers blijken teruggevonden te zijn....

http://www.physics911.net/georgenelson

Of onderzoek over vliegtuigen én GSM's ,of hoe de twee niet samengaan wat verbindingen en gelukte gesprekken betreft...

http://www.physics911.net/projectachilles
Er zijn wel serienr's vrijgegeven!

EN wat betreft die telefoons...ik heb voor mijn werk genoeg telefoons gedaan en gekregen in een vliegtuig...geen probleem...ok ik moet toegeven dat ik niet weet op welke hoogte het was en dat het niet ALTIJD lukte maar wel zogoed als altijd.

Laatst gewijzigd door illwill : 15 juli 2009 om 11:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be