Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2011, 14:39   #1081
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
filosoof suggereerde dat hij helpers heeft gehad uit nazi-milieus als B&H. Vandaar dat ik zei dat Breivik naar eigen zeggen niets met dat soort volk te maken wil hebben. Hij schreef ergens dat hij het nazisme net zo verafschuwt als het multiculturalisme en islam.

Ik kan me verder ook niet voorstellen dat een intelligent persoon als Breivik, want dat is hij ondanks alles, zich zou inlaten met lallende biernazi's. Dat zou alleen maar de aandacht op hem vestigen tijdens zijn voorbereidingen, want dat soort clubjes wordt nauwlettend in het oog gehouden door politie en veiligheidsdiensten.
Er zijn andere neonazis dan de 'lallende biernazi's'.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:39   #1082
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
???

Waar lees jij dat?
Het is verboden ook maar enig woord met positieve betekenis (gelijk 'intelligent') te gebruiken in dees topic. Anders zijt ge zelf nen aanhanger van Breivik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dat vroeg ik me ook af. Maar waren die niet al volgers vóór de aanslag? (maw: moet hij je niet eerst goedkeuren alvorens je een 'volgeling' wordt?)
Ik ken de werking van Twitter niet, maar volgens mij niet nee; toen ik donderdag zelf nog (of was het vrijdagmorgend) toen zijn identiteit pas uitlekte, ne link naar zijnen Twitter volgde waren er nog maar 17. (zeventien)
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:42   #1083
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De doodstraf is - in zeldzame gevallen - het enige adekwate middel om de samenleving te beschermen en de enige gepaste straf.
Wat heb je tegen de vergeetput?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:42   #1084
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Het is verboden ook maar enig woord met positieve betekenis (gelijk 'intelligent') te gebruiken in dees topic. Anders zijt ge zelf nen aanhanger van Breivik.


Ik ken de werking van Twitter niet, maar volgens mij niet nee; toen ik donderdag zelf nog (of was het vrijdagmorgend) toen zijn identiteit pas uitlekte, ne link naar zijnen Twitter volgde waren er nog maar 17. (zeventien)

Nee niet verboden, bij kwam het gewoon zo over. Het was dan ook geen aanval.

Iemand met kennis van twitter mag dat hier eens uitleggen. Ik gebruik Twitter bijna nooit, dus ik zou ook niet weten hoe dat werkt. Het is opvallend dat hij van 17 naar 2650 gaat!
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:43   #1085
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn andere neonazis dan de 'lallende biernazi's'.
Natuurlijk, maar die kom je niet bij B&H tegen, dunkt me, en daar had jij het over.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:46   #1086
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Het is verboden ook maar enig woord met positieve betekenis (gelijk 'intelligent') te gebruiken in dees topic. Anders zijt ge zelf nen aanhanger van Breivik.
Aha, op die manier. Wat voor wandaad hij verder ook heeft gepleegd, het maakt hem er niet minder intelligent op, tot spijt van wie het benijdt. Dat is nu eenmaal een vaststaand gegeven.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:51   #1087
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn andere neonazis dan de 'lallende biernazi's'.
Hij beweert toch anti-nazi te zijn, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3.154 Knights Templar log
I guess it is tempting for the many who have endured years of vilification, to just start believing the propaganda and embrace NS fully. However, I remain a staunch anti-Nazi and I blame NSDAP for the situation we are in. Hadn’t it been for the actions of the cultural right wing extremists known as the NSDAP our Western European countries would not be dominated by the cultural Marxist extremist regimes we witness today. If the NSDAP had been isolationistic instead of imperialistic(expansionist) and just deported the Jews (to a liberated and Muslim free Zion) instead of massacring them, the anti-European hate ideology known as multiculturalism would have never been institutionalized in Western Europe, because the Marxists would never have been so radicalized to begin with. The cultural conservatives would have been in a very strong and dominant situation today. Western European countries would have had cultural conservative doctrines similar to what we see in Japan and South Korea.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:58   #1088
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Nee niet verboden, bij kwam het gewoon zo over. Het was dan ook geen aanval.
Ik bedoelde ook ni puur en alleen dees geval, maar elke keer als er iemand een 'positieve' eigenschap aanhaalde (meestal over zijn grote intelligentie (IQ, niet EQ/emotionele intelligentie natuurlijk )) wordt dat door verschillende mensen hier telkens gezien als goedkeuring van hem en zijn daden.
't Is natuurlijk wel een emotioneel geladen feit dus dan wordt er al eens iets teveel achter elk woord gezocht.

Ik durf ook zeggen dat Hitler bepaalde 'positieve' eigenschappen had, zoals redenaarskunst enz, maar daarom keur ik zijn daden nog niet goed.
Op dezelfde manier heeft Breivik waarschijnlijk veel 'positieve' eigenschappen en talenten, maar heeft hij er helaas voor gekozen om deze voor het 'kwade' te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Iemand met kennis van twitter mag dat hier eens uitleggen. Ik gebruik Twitter bijna nooit, dus ik zou ook niet weten hoe dat werkt. Het is opvallend dat hij van 17 naar 2650 gaat!
Ni echt? Waarschijnlijk hebben miljoenen mensen over heel de wereld nu al langst zijnen account gesurft, dus dat er daar dan 2500 mensen in een paar dagen tijd ook effectief zich als volger aansluiten, lijkt mij niet extreem.
'Volger' betekent natuurlijk niet dat ze ook volgelingen/aanbidders zijn, maar wel dat ze zijn nieuwsfeed willen volgen of iets in dieje genre. Mss denken ze dat Breivik in de toekomst nog dingen op zijnen Twitter gaat posten en willen ze daarvan uit curieuzigheid op de hoogte blijven...
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:10   #1089
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

Allez, hij krijgt nu 8 weken voorlopige hechtenis, waarvan de eerste 4 weken volledige isolatie.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4183491.ece


In zijn bekentenissen heeft hij het voorlopig over 2 cellen binnen zijn 'organisatie' maar daar bestaat verder nog veel onduidelijkheid oer.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 25 juli 2011 om 15:12.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:11   #1090
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Ik bedoelde ook ni puur en alleen dees geval, maar elke keer als er iemand een 'positieve' eigenschap aanhaalde (meestal over zijn grote intelligentie (IQ, niet EQ/emotionele intelligentie natuurlijk )) wordt dat door verschillende mensen hier telkens gezien als goedkeuring van hem en zijn daden.
't Is natuurlijk wel een emotioneel geladen feit dus dan wordt er al eens iets teveel achter elk woord gezocht.

Ik durf ook zeggen dat Hitler bepaalde 'positieve' eigenschappen had, zoals redenaarskunst enz, maar daarom keur ik zijn daden nog niet goed.
Op dezelfde manier heeft Breivik waarschijnlijk veel 'positieve' eigenschappen en talenten, maar heeft hij er helaas voor gekozen om deze voor het 'kwade' te gebruiken.



Ni echt? Waarschijnlijk hebben miljoenen mensen over heel de wereld nu al langst zijnen account gesurft, dus dat er daar dan 2500 mensen in een paar dagen tijd ook effectief zich als volger aansluiten, lijkt mij niet extreem.
'Volger' betekent natuurlijk niet dat ze ook volgelingen/aanbidders zijn, maar wel dat ze zijn nieuwsfeed willen volgen of iets in dieje genre. Mss denken ze dat Breivik in de toekomst nog dingen op zijnen Twitter gaat posten en willen ze daarvan uit curieuzigheid op de hoogte blijven...

Je hebt in grote lijnen gelijk, maar je mag dit alles zeker niet minimaliseren, er is een overvloed aan rechtse anti-Islam clubjes. Het internet is voor hen de uitlaatklep! Er zitten tussen deze bende zeker en vast aanhangers van Breivik. Men heeft toegegevn aan rechts, men heeft ze de laatste jaren laten begaan, men overspoelde ons met anti-islam haat propaganda. Maar wat zien we nu? Wie is de echte dreiging? Zij zelf! Het extreem rechtse geweld is daar het bewijs van. Laten we hopen dat men tijdig ingrijpt en er niet nog meer slachtoffers gaan vallen.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:15   #1091
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De man zelf heeft echter geen problemen om ook na zijn daden te blijven beweren dat wraak zijn enig antwoord zal zijn in de toekomst.
Dat is zijn overtuiging, inderdaad: http://twitter.com/#!/andersbbreivik
One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 juli 2011 om 15:18.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:15   #1092
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Je hebt in grote lijnen gelijk, maar je mag dit alles zeker niet minimaliseren, er is een overvloed aan rechtse anti-Islam clubjes. Het internet is voor hen de uitlaatklep! Er zitten tussen deze bende zeker en vast aanhangers van Breivik.
Misschien wel. Maar wat zijn ze ermee... 't is niet dat hij via Twitter geheim overleg kan plegen met die mensen over nieuwe aanslagen, dus verder heeft het totaal geen relevantie aangezien die mensen ook zonder twittervolger te worden, een vijs zullen gemankeerd hebben.
If anything, hebben onze staatsveiligheden weeral 2500 mensen om hun eigen weer eens mee bezig te houden en efkes na te checken. Dus mensen met echt slechte bedoelingen zullen wel nie zo loemp zijn om hun eigen via Twitter aan Breivik te laten linken...

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 25 juli 2011 om 15:16.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:16   #1093
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Natuurlijk, maar die kom je niet bij B&H tegen, dunkt me, en daar had jij het over.
Filosoof komt niemand tegen , hij loopt rondjes rond zijn eigen huis, hij ziet niets en hij hoort niets , vandaar zijn wereldvreemdheid.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:18   #1094
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

De verkiezingsstrijd wordt overigens unaniem uitgesteld tot midden augustus (verkiezingen zelf = 12 september)

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4183452.ece
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:20   #1095
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
't Is echt een goeie jongen dus. "Nen braave", zoals ze hier zouden zeggen.

Eerlijk, overtuigd, fan van Churchill, tegen dictatuur - een vrijheidsstrijder, een goed (cultureel, niet religieus) christen. Iemand met verantwoordelijkheidsdrang en -zin. Een toonbeeld van de modale huisvader/boer.

Anders Breivik: je bent een rolmodel.

Vermoedelijk een rolmodel, inderdaad, op deze ene daad na.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:22   #1096
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik heb absoluut geen zin om de schrijfsels van die gek te gaan lezen en ze een belang en inhoud te geven die ze niet hebben.
Het is te gemakkelijk om iemand af te doen als gek. Dat is veel te simpel.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:28   #1097
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Breivik heeft plots 2650 twitter volgers? Wie zijn die mensen?
3.134 ondertussen, van over heel de wereld: http://twitter.com/#!/AndersBBreivik/followers
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 juli 2011 om 15:29.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:31   #1098
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
3.134 ondertussen, van over heel de wereld: http://twitter.com/#!/AndersBBreivik/followers
Ik was daarnet eens op stormfront gaan kijken, er zijn dus echt mensen die bewondering hebben voor deze kwal? Ik begrijp die echt niet, blijkbaar hebben die kwallen 0,0 inlevingsvermogen.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:33   #1099
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
3.134 ondertussen, van over heel de wereld: http://twitter.com/#!/AndersBBreivik/followers
Kan hij vanuit de politiekantoor twitteren ?

Er komen toch geen meer nieuwe updates op zijn profile ?
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:34   #1100
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
stormfront
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be