Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2023, 09:30   #1081
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Is de teller gestopt dan? Of stopt die bij de volgende injectie? Of nog twee?
Ach,, omdat de teller nog loopt kunt ge geen getal geven ?
En neen niet het aantal injecties
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 22:58   #1082
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ach,, omdat de teller nog loopt kunt ge geen getal geven ?
En neen niet het aantal injecties
Oh jawel, een heel belangrijk en sterk getal; er zijn nul, zero, zilch, nada niet-gevaxxten gestorven door de vaxprikken.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 10:49   #1083
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Sommigen voorspellen dat er miljarden doden gaan vallen door het coronavaccin, en dat binnen de twee tot vier jaar.
In concreto, minstens een meerderheid van de gevaccineerden.
Daarmee komen we toch al snel bij een paar honderd miljoen doden per jaar. Dus laat ons nu op de startknop duwen en beginnen tellen.


Voor alle zekerheid en duidelijkheid gaan we ons beperken tot de doden die door het vaccin vallen in eigen land (voor de Belgicisten onder ons, ik doe een toegift, het mag België zijn)

Opdat, volgens de huidige cijfers, die voorspelling zou uitkomen, moet er dus zo'n 2.5 miljoen doden vallen in de komende drie a vier jaar met het vaccin als reden. Dat is ongeveer 1800 per dag.

Tellen maar!

We zijn nu 2,5 jaar later. Aan hoeveel miljard doden zitten we ondertussen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 14:14   #1084
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We zijn nu 2,5 jaar later. Aan hoeveel miljard doden zitten we ondertussen ?
Het is triestig gesteld met de voorspellingen van de GATACHTERLIJKE antivaxxers

We zouden in België alleen al aan zo'n 2 miljoen doden moeten zitten. Helaas pindakaas. Totale afgang van die complete randdebielen.

Nuja, ze kunnen zich ondertussen bezig houden met de voorspellingen rond 5G, Ventilus, het WEF en nog van dat moois

Vermoedelijk zijn het ook flat earthers
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 16:34   #1085
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.791
Standaard

De Wappies zijn overgeschakeld naar 5G. (doden)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 17:10   #1086
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het doorsnee argument van de "antivaxers" was nooit dat gevaccineerden plots zouden neervallen.


toch wel. Zoek maar eens rond op dit forum wat die anti-vaxxers allemaal uitkraamden qua achterlijke zever.

En nu zoals verwacht de totale afgang.


Nuja, dat allooi gooit dan meestal het snel over een andere boeg en begint dan weer een nieuwe complottheorie te lanceren, alu-hoedje in de aanslag
Vul maar in: 5g, chips van Bill Gates, Ventilus etc etc

De koeien gingen ook zure melk geven door de treinpassages, van de microgolfoven zouden we allemaal kanker krijgen en van gsm gebruik tumoren in ons hoofd
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 18:26   #1087
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Het is triestig gesteld met de voorspellingen van de GATACHTERLIJKE antivaxxers

We zouden in België alleen al aan zo'n 2 miljoen doden moeten zitten. Helaas pindakaas. Totale afgang van die complete randdebielen.

Nuja, ze kunnen zich ondertussen bezig houden met de voorspellingen rond 5G, Ventilus, het WEF en nog van dat moois

Vermoedelijk zijn het ook flat earthers
En Ventilus is zelfs specifiek vermeld door de docent fysiologie. Het is hoogst kankerverwekkend. Uiteraard zullen VRT en andere staatsmedia artikels publiceren met "Het is nooit aangetoond". Nogal logisch, omdat het nooit onderzocht is want men wil het niet onderzoeken. De modus operandi van VRT in het Ventilus dossier is ook heel gelijkaardig aan die bij de experimentele covidprikken. " (Zelfgekozen) experts zeggen dat.." .. "(Gemanipuleerd) onderzoek toonde aan dat".. "Het is nooit aangetoond dat".. (maar het tegendeel kunnen we niet bewijzen).

Ondanks de heisa zal het grote geld altijd winnen.
Over 30 jaar komen de gevolgen stilaan aan het licht, al is het niet zo moeilijk om de link onder de mat te vegen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 08:48   #1088
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Echt ongelofelijk hoe jij de rollen omdraait. Het waren de "gevaccineerden" die zeiden dat ongevaccineerden dood zouden neervallen door dit zogenaamd verschrikkelijke virus.

Het doorsnee argument van de "antivaxers" was nooit dat gevaccineerden plots zouden neervallen. Er werd gevreesd voor schade op lange termijn. En die vrees blijkt meer en meer correct.

https://www.biorxiv.org/content/10.1...rain%20tissue.
En waaruit blijkt (in die studie) dat gevaccineerden mogelijke schade ondervinden op lange termijn? Persoonlijk zijn we thuis beide gevaccineerd (Comirnaty mRNA) en hebben geen COVID-19 opgedaan. Zoals heel veel senioren gedaan hebben, neem ik aan. Dus hun 4 prikjes gekregen hebben en geen ernstige reaties/symptomen gevoeld of gekregen hebben (er zullen wel zeldene uitzonderingen zijn)

Ttz waar juist in jouw link: "COVID 19 -studie, mogelijke gevolgen op lange termijn bij een COVID-infectie" gaat het over de mogelijke gevolgen van vaccinaties tegen COVID 19?

Ik vertaal via google:

Citaat:
Accumulatie van SARS-CoV-2-spikeiwitten in de schedel-meninges-hersen-as: mogelijke implicaties voor neurologische complicaties op de lange termijn in post-COVID-19

ABSTRACT

De ziekte van het coronavirus 2019 (COVID-19), veroorzaakt door het ernstige acute respiratoire syndroom coronavirus type 2 (SARS-CoV-2), wordt voornamelijk in verband gebracht met een reeks neurologische symptomen, waaronder hersenmist en verlies van hersenweefsel. de acute en potentiële chronische impact van het virus op het centrale zenuwstelsel. In deze studie hebben we muismodellen en menselijke postmortale weefsels gebruikt om de aanwezigheid en distributie van het SARS-CoV-2-spike-eiwit in de schedel-hersen-hersen-as te onderzoeken. Onze resultaten onthulden de accumulatie van het spike-eiwit in het schedelmerg, de hersenvliezen en het hersenparenchym. Alleen al de injectie van het spike-eiwit veroorzaakte celdood in de hersenen, wat een direct effect op hersenweefsel benadrukte. Bovendien hebben we de aanwezigheid van piekeiwit in de schedel van overledenen waargenomen lang na hun COVID-19-infectie, wat erop wijst dat het voortbestaan van de piek kan bijdragen aan neurologische symptomen op de lange termijn. Het spike-eiwit werd geassocieerd met neutrofielengerelateerde routes en ontregeling van de eiwitten die betrokken zijn bij de PI3K-AKT, evenals met de complement- en coagulatieroute. Over het geheel genomen suggereren onze bevindingen dat SARS-CoV-2-eiwittransport van de grenzen van het CZS naar het hersenparenchym en geïdentificeerde differentieel gereguleerde routes inzicht kunnen bieden in mechanismen die ten grondslag liggen aan de onmiddellijke en langetermijngevolgen van SARS-CoV-2 en diagnostische en therapeutische mogelijkheden bieden.
Ik denk dat je de verkeerde link geplakt hebt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 oktober 2023 om 09:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 12:13   #1089
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En waaruit blijkt (in die studie) dat gevaccineerden mogelijke schade ondervinden op lange termijn? Persoonlijk zijn we thuis beide gevaccineerd (Comirnaty mRNA) en hebben geen COVID-19 opgedaan. Zoals heel veel senioren gedaan hebben, neem ik aan. Dus hun 4 prikjes gekregen hebben en geen ernstige reaties/symptomen gevoeld of gekregen hebben (er zullen wel zeldene uitzonderingen zijn)

Ttz waar juist in jouw link: "COVID 19 -studie, mogelijke gevolgen op lange termijn bij een COVID-infectie" gaat het over de mogelijke gevolgen van vaccinaties tegen COVID 19?

Ik vertaal via google:


Ik denk dat je de verkeerde link geplakt hebt.
wederom afgang van anti-vaxxers
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 15:44   #1090
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wederom afgang van anti-vaxxers
De fanbase van Geert de veearts en dancing Willempie & hun pseudo-wetenschap gaat hier effe plat op de buik.

Gat-achterlijk, die Wappies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 oktober 2023 om 15:45.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:27   #1091
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De fanbase van Geert de veearts en dancing Willempie & hun pseudo-wetenschap gaat hier effe plat op de buik.

Gat-achterlijk, die Wappies.
Waarom horen we je niet over veearts Steven Van Gucht?
Je gebruikt het argument alleen maar wanneer het in je kraam past.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:28   #1092
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Ik denk dat je de verkeerde link geplakt hebt.
Het stond in de zin eronder, die je natuurlijk toevallig hebt weggelaten.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 07:07   #1093
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het stond in de zin eronder, die je natuurlijk toevallig hebt weggelaten.
En dan nog zegt die studie NIET wat gij denkt dat die aantoont
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 10:52   #1094
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
En dan nog zegt die studie NIET wat gij denkt dat die aantoont
Ik heb er 1 belangrijke, onweerlegbare zin uitgehaald. Er zijn talloze andere studies die nefaste effecten aantonen. Die heb ik destijds ook opgelijst, maar je kent het spreekwoord van de kaars en de bril.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 13:54   #1095
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb er 1 belangrijke, onweerlegbare zin uitgehaald. Er zijn talloze andere studies die nefaste effecten aantonen. Die heb ik destijds ook opgelijst, maar je kent het spreekwoord van de kaars en de bril.
De muizen werden ofwel intraveneus ingespoten, ofwel rechtstreeks in de hersenen (ter info, het vaccin wordt intramusculair ingediend). De dosis voor IV was 1 microgram proteïne (een muis weegt 30g; een mens kreeg 5 microgram).
Hebt ge eigenlijk die studie wel gelezen? Of zijt ge nie verder geraakt dan de abstract?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 18:34   #1096
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De muizen werden ofwel intraveneus ingespoten, ofwel rechtstreeks in de hersenen (ter info, het vaccin wordt intramusculair ingediend). De dosis voor IV was 1 microgram proteïne (een muis weegt 30g; een mens kreeg 5 microgram).
Hebt ge eigenlijk die studie wel gelezen? Of zijt ge nie verder geraakt dan de abstract?
Dat van die proeven op muizen? Die factcheck stond deze morgen in mijn krant.

"De antivaxers", of die uilen met hun rare brillen en fantasie, lieten zich blijkbaar weer vangen.

Ik zoek het ff...
Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231022_97136938

FACTCHECK. Geen verband tussen covidvaccin en kanker

Hasselt - Dr. Marleen Finoulst van gezondheidenwetenschap.be checkt met haar team wat waar en niet waar is.

Marleen Finoulst Vandaag om 03:00

Fact

Volgens geruchten zou het Pfizer-covidvaccin kanker kunnen veroorzaken of bestaande kanker sneller doen groeien, in het bijzonder bloedkankers. Aan de basis van het gerucht ligt een Belgische studie bij muizen.

Check

Het bericht doet de ronde online en op sociale media en verwijst naar een Belgische studie met 14 muizen. De studie had als doel het mechanisme van hartspierontsteking door toediening van een hoge dosis van het covid-vaccin van Pfizer te onderzoeken. Hartspierontsteking is een zeldzame, soms ernstige nevenwerking van dit vaccin. In de studie kreeg een deel van de proefdiertjes het Pfizer-covidvaccin ingespoten in de bloedbaan en een ander deel kreeg een placebo. Eén van de muizen die het vaccin kregen, ontwikkelde een bloedkanker, meer bepaald een lymfoom (kanker van de lymfeklieren). Dat was onverwacht. Daarom werd over deze muis een apart artikel gepubliceerd. Daarin besloten de onderzoekers dat een mogelijk verband tussen het covidvaccin en lymfoom verdere aandacht verdient, maar dat een oorzakelijk verband hier niet is aangetoond. Ondanks deze voorzichtige conclusie, kwam de geruchtenmolen toch op gang.

Wetenschappers maakten een aantal opmerkingen bij de bevinding. Het type proefmuizen dat gebruikt werd in de studie naar hartspierontsteking, wordt vaak gebruikt in kankerstudies, precies omdat deze muizen makkelijk lymfomen ontwikkelen. Bovendien werd in het onderzoek een hoge dosis van het vaccin rechtstreeks ingespoten in de bloedbaan: uitgedrukt in mensenmaat ging het om een 100 keer sterkere dosis dan een normale dosis. Dat het vaccin werd ingespoten in het bloed en niet in de spieren zoals bij vaccinatie, kan ook een groot verschil maken. De oorspronkelijke studie was ook niet opgesteld om het verband tussen het covidvaccin en kanker te onderzoeken, maar om kennis te verwerven over de invloed van het vaccin op de hartspier en de ontwikkeling van een hartspierontsteking. Afgaande op de geregistreerde lijsten met nevenwerkingen van de covidvaccins bij mensen, zijn er op dit moment geen aanwijzingen over een toename van kanker na covidvaccinatie. Integendeel, kankerpatiënten zijn een kwetsbare groep die bij voorkeur gevaccineerd worden.

Een van de Belgische onderzoekers van de muizenstudie, Sander Eens van de Universiteit Antwerpen, vindt het erg jammer dat de resultaten foutief geïnterpreteerd worden en een eigen leven gingen leiden op sociale media: “Er is helemaal geen bewijs geleverd dat het Pfizer-covidvaccin snel kanker kan ontwikkelen”, reageert hij op een Amerikaanse factcheck-website. De onderzoekersgroep, waaronder Eens, zijn nu gestart met een nieuwe studie met 70 muizen om de relatie tussen het covidvaccin en kanker specifiek te onderzoeken.

100% WAAR

In een Belgisch onderzoek bij 14 muizen, dat nieuw licht wilde werpen op het mechanisme tussen het Pfizer-covidvaccin en de zeldzame nevenwerking hartspierontsteking, ontwikkelde één muis onverwacht lymfeklierkanker (lymfoom). In dit onderzoek werd een zeer hoge dosis van het vaccin rechtstreeks in de bloedbaan van de muizen ingespoten. De hoofdonderzoeker liet weten dat de studie niet aantoont dat het vaccin kanker veroorzaakt of verergert en betreurt de foutieve interpretatie die circuleert op sociale media. Dat neemt niet weg dat antivaxers de studie toch aangrijpen om opnieuw twijfels te zaaien over de veiligheid van het covidvaccin.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 oktober 2023 om 18:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 19:03   #1097
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We zijn nu 2,5 jaar later. Aan hoeveel miljard doden zitten we ondertussen ?
Aan te weinig.

Maar de teller loopt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 19:09   #1098
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
toch wel. Zoek maar eens rond op dit forum wat die anti-vaxxers allemaal uitkraamden qua achterlijke zever.

En nu zoals verwacht de totale afgang.


Nuja, dat allooi gooit dan meestal het snel over een andere boeg en begint dan weer een nieuwe complottheorie te lanceren, alu-hoedje in de aanslag
Vul maar in: 5g, chips van Bill Gates, Ventilus etc etc

De koeien gingen ook zure melk geven door de treinpassages, van de microgolfoven zouden we allemaal kanker krijgen en van gsm gebruik tumoren in ons hoofd
Zero argumenten. Alleen maar vaxcisme.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 oktober 2023 om 19:10.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 19:47   #1099
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230728_95892070

Antivaxers grijpen Belgische studie aan om te ‘bewijzen’ dat Pfizer-vaccin “turbo-kanker” veroorzaakt, tot frustratie van onderzoekers

Belgische onderzoekers distantiëren zich van een foute interpretatie van hun studie over coronavaccins die de ronde doet op sociale media. Volgens antivaxers zou de studie ‘bewijzen’ dat het Pfizer-vaccin “turbo-kanker” veroorzaakt. “Maar het gaat om foutieve conclusies.”

Laurence Torck Vrijdag 28 juli 2023 om 18:21

Begin mei werd het onderzoek – een samenwerking tussen de UAntwerpen en de KU Leuven – gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Frontiers in oncology. In die studie werd vermeld dat een muis overleden was enkele dagen na het krijgen van een tweede dosis van het Pfizer-BioNTech-vaccin. Het diertje bleek bij de dissectie lymfeklierkanker te hebben. Een oorzakelijk verband tussen de kanker en het vaccin werd niet aangetoond. Een week voor de toediening van het vaccin, kampte het dier trouwens ook al met een gewichtsdaling, wat erop zou kunnen wijzen dat het al ziek was. Bij de meer dan zeventig andere muizen die het vaccin toegediend kregen, werd er geen kanker vastgesteld.

Toch wordt de studie nu door antivaxers verspreid op sociale media om aan te tonen dat het vaccin ‘turbo-kanker’ kan veroorzaken. De term – een fictieve ziekte – verwijst naar de vorming van kanker na het krijgen van het vaccin. Wetenschappelijk bewijs bestaat daar niet voor.

LEES OOK. Van “het vaccin geeft je corona” tot “microchips in je spuit”: expert Johan Neyts ontkracht vier complottheorieën over vaccins

“We willen ons als onderzoeksgroep uitdrukkelijk distantiëren van deze term, die nergens in onze studie wordt aangehaald, noch erkennen we het gebruik ervan in een wetenschappelijke context”, aldus onderzoeker en eerste auteur van de studie Sander Eens (UAntwerpen). “We wensen ons tevens expliciet te distantiëren van de foutieve conclusie dat onze publicatie bewijs zou aanleveren voor een oorzakelijk verband tussen mRNA-vaccinatie en de ontwikkeling van kanker.” Volgens Eens gaat het om een complete misinterpretatie van de bevindingen. Ook factcheckorganisaties zoals Factcheck Vlaanderen concludeerden dat er geen link kan worden gelegd tussen de gevonden kanker bij de muis en het vaccin.

Het is lang niet de eerste keer dat er complotten de ronde doen over de vaccins. Zelfs drie jaar na het begin van de pandemie wordt er nog volop over getweet en blijven er nieuwe theorieën opduiken.

LEES OOK. Complottheorieën laaien weer op: na elk plots overlijden is het van “Wanneer komt de waarheid boven?”
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 17:23   #1100
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.636
Standaard

De statistieken in het Verenigd Koninkrijk tonen een verhoogde incidentie van kanker volgens deze studie:

Young People Dying of Cancer at ‘Explosive’ Rates, UK Government Data Show. Study

Laatst gewijzigd door Bach : 24 november 2023 om 17:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be