Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2014, 17:09   #1081
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
vermoeiend, maar omdat jij het bent:

1) lees jij eigenlijk wat andere hier posten?

2) heb je door dat dit eigenlijk geen oorlog meer tegen hamas is?

3) ik ben absoluut tegen hamas. stop eens met zo zwart / wit te denken over het conflict en over wie zich kritisch uitlaat.

4) moet ik "tegen" groot in het zwart zetten ter duidelijkheid?
Wat zou Israël dan moeten doen ?
Alle grenzen open, zodat Hamas naar hartelust kan moorden ?
Dat zal niet gebeuren jongen.
Als Hamas Israël niet erkent, blijven ze in Gaza in hun zandbak zitten en worden ze daar op gezette tijden eens gebombardeerd.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:35   #1082
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

We zien steeds maar 1 stem tegen , namelijk die van de VS (het veto )
Zij blokkeren dus al heel lang een oplossing voor het conflict
Er is maar één oplossing voor het conflict: Elke Israëlier een nekschot.
Dan zal het vrede zijn.
Hoe wereldvreemd moet je de dag van vandaag tussen al die extremistische razernij niet zijn om dat te zien...

http://www.express.be/joker/nl/brain...ndt/206647.htm

Waarom de Arabische wereld toekijkt terwijl Gaza brandt...

De grootste protesten tegen het Israëlische offensief in Gaza vinden niet in het Midden Oosten, maar in Europa plaats. Dat is vooral te wijten aan de politieke situatie, goed drie jaar na het begin van de Arabische Lente," schrijft de Duitse krant Der Tagesspiegel:

"De regio raakt steeds meer verdeeld tussen hyper-autoritaire politiestaten aan een kant en gebroken staten aan de andere kant..

Geabsorbeerd als ze worden door hun eigen val, hebben landen als Syrië, Irak, Libanon en Libië meer dan voldoende aan hun eigen problemen. Autoritaire staten zoals Egypte, Saoedi-Arabië, Koeweit en de Emiraten tolereren vandaag niet het minste meningsverschil.

Tegelijkertijd doen hun leiders al wat ze kunnen om de islamitische bewegingen, die ze als de belangrijkste reden voor de val van de regio en de grootste bedreiging voor hun eigen heerschappij beschouwen, in de kiem te smoren."

”De door bloedige conflicten getroffen moslimlanden en ook andere, kwamen vorige week samen bij de Verenigde Naties, in een poging Israël te laten veroordelen voor hun zogenaamde agressie in Gaza," schrijft BreakingIsraelnews.

"Doch in het kader van de steeds veranderende geopolitieke realiteit in het Midden Oosten, bewijzen ze hun Palestijnse broeders eens te meer enkel lippendienst. Sterker nog, de Arabische wereld heeft er belang bij dat het Israëlische leger de activiteiten van Hamas ernstig hindert.

Op dagbasis zijn ze er getuige van hoe islamisten in Irak en Syrië wreedheden begaan en slachtpartijen organiseren. Ze beginnen zich dan ook af te vragen of deze beweging de belangen van de Arabieren en moslims wereldwijd wel dient. Een steeds grotere groep Arabieren en moslims heeft het volledig gehad met de islamterroristen die hun terreurbewind opdringen en de Arabische wereld intimideren."

"Hamas en vele Palestijnen zijn nu overtuigd dat ze nooit op hun Arabische broeders moeten rekenen voor welke hulp dan ook," schrijft Mustafa al-Sawwaf op Palinfo.com.

"Een steeds groeiend aantal Palestijnen plaatst enkele Arabische landen nu al aan Israëls kant. Sommige Arabische regimes zijn tegenstanders liever kwijt dan rijk. De Palestijnse zaak is een last geworden die de stabiliteit van hun regimes in gevaar brengt."
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:35   #1083
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
och? de gazaantjes heben nooit raketjes op Israel afgevuurd? jamaar, zèg dat dan hé. Enfin,
Dat beweer ik nergens ! Ik beweer dat er iets aan vooraf ging dat veel gruwelijker is en veel ingrijpender, namelijk de blokkade/bezetting


Het effect van de Palestijnse vuurpijlen op Israel is verwaarloosbaar klein in vergelijking met de effecten van de blokkade/bezetting.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:39   #1084
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er is maar één oplossing voor het conflict: Elke Israëlier een nekschot.
Dan zal het vrede zijn.
Hoe wereldvreemd moet je de dag van vandaag tussen al die extremistische razernij niet zijn om dat te zien...

http://www.express.be/joker/nl/brain...ndt/206647.htm

Waarom de Arabische wereld toekijkt terwijl Gaza brandt...

De grootste protesten tegen het Israëlische offensief in Gaza vinden niet in het Midden Oosten, maar in Europa plaats. Dat is vooral te wijten aan de politieke situatie, goed drie jaar na het begin van de Arabische Lente," schrijft de Duitse krant Der Tagesspiegel:

"De regio raakt steeds meer verdeeld tussen hyper-autoritaire politiestaten aan een kant en gebroken staten aan de andere kant..

Geabsorbeerd als ze worden door hun eigen val, hebben landen als Syrië, Irak, Libanon en Libië meer dan voldoende aan hun eigen problemen. Autoritaire staten zoals Egypte, Saoedi-Arabië, Koeweit en de Emiraten tolereren vandaag niet het minste meningsverschil.

Tegelijkertijd doen hun leiders al wat ze kunnen om de islamitische bewegingen, die ze als de belangrijkste reden voor de val van de regio en de grootste bedreiging voor hun eigen heerschappij beschouwen, in de kiem te smoren."

”De door bloedige conflicten getroffen moslimlanden en ook andere, kwamen vorige week samen bij de Verenigde Naties, in een poging Israël te laten veroordelen voor hun zogenaamde agressie in Gaza," schrijft BreakingIsraelnews.

"Doch in het kader van de steeds veranderende geopolitieke realiteit in het Midden Oosten, bewijzen ze hun Palestijnse broeders eens te meer enkel lippendienst. Sterker nog, de Arabische wereld heeft er belang bij dat het Israëlische leger de activiteiten van Hamas ernstig hindert.

Op dagbasis zijn ze er getuige van hoe islamisten in Irak en Syrië wreedheden begaan en slachtpartijen organiseren. Ze beginnen zich dan ook af te vragen of deze beweging de belangen van de Arabieren en moslims wereldwijd wel dient. Een steeds grotere groep Arabieren en moslims heeft het volledig gehad met de islamterroristen die hun terreurbewind opdringen en de Arabische wereld intimideren."

"Hamas en vele Palestijnen zijn nu overtuigd dat ze nooit op hun Arabische broeders moeten rekenen voor welke hulp dan ook," schrijft Mustafa al-Sawwaf op Palinfo.com.

"Een steeds groeiend aantal Palestijnen plaatst enkele Arabische landen nu al aan Israëls kant. Sommige Arabische regimes zijn tegenstanders liever kwijt dan rijk. De Palestijnse zaak is een last geworden die de stabiliteit van hun regimes in gevaar brengt."
Ik ben het hier totaal niet mee eens
zodra de VS de resoluties tegen Israel gaan goedkeuren is het einde verhaal voor het huidige Israelische beleid !!

Daar is niets extremistisch aan
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 28 juli 2014 om 17:44.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:45   #1085
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik ben het hier totaal niet mee eens
zodra de VS de resoluties tegen Israel gaan goedkeuren is het einde verhaal voor het huidige Israelische beleid !!

U doet een oproep tot massamoord? of begrijp ik dat verkeerd.
Er zal maar vrede zijn als er geen Israëlier meer in leven is.
Helaas zijn mensen zoals u enkel te overtuigen van die realiteit als het al gebeurd is.

Intussen zijn er bijna 200.000 Syriërs vermoord en is ISIS in Irak bezig met een ongeziene slachtpartij op alles wat Sjiietisch, christelijk of op welke manier dan ook dissident is.

Ik wacht nog altijd op de eerste betoging in Brussel of Parijs.

Maar ik snap natuurlijk het grote plaatje niet, zou Tomm zeggen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:46   #1086
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.014
Standaard

Nog even over die protesten
Er zijn meer pro Palestijnse dan Pro Israelische in het westen.

Kunnen we hier uit concluderen dat het westen pro palestijns is ?
Volgens de redenering van sommigen hier wel
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:49   #1087
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik ben het hier totaal niet mee eens
zodra de VS de resoluties tegen Israel gaan goedkeuren is het einde verhaal voor het huidige Israelische beleid !!
Dat is inderdaad hetgeen veel mensen van goede wil geloven. Spijtig genoeg is dat volledig voorbijgestreefd. Mocht Israel zich volledig terugtrekken tot de grenzen van 1967, net als ze gedaan heeft met Gaza in 2005, dan zal ze meteen weer worden aangevallen met raketten en ander rotzooi, net als gebeurde in Gaza in 2005. En dat is ook meteen de oorzaak van het huidig Israelisch beleid.

Je moet het verhaal omdraaien. Want als de Palestijnen mee zouden werken met Israel, als ze bijvoorbeeld in 2005 meteen hadden gebruik gemaakt van de terugtrekking, inclusief tienduizenden Joden die er soms drie of vier generaties leefden, om een samenwerking te starten op alle gebied, economisch, cultureel, politiek, etc... dan was er vrede en voorspoed. Laat staan een fantastisch momentum om ook op de Westoever tot oplossingen te komen.

Maar het heeft niet mogen zijn. Meteen massaal raketten en ander tuig kopen om op Israëlische dorpjes en steden te gooien, en terroristenkampen oprichten waar kinderen worden opgeleid om moordmachines te worden.


Citaat:
U doet een oproep tot massamoord? of begrijp ik dat verkeerd.
Ik heb dat ook zo begrepen. Ik hoop dat het niet zo is.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:50   #1088
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nog even over die protesten
Er zijn meer pro Palestijnse dan Pro Israelische in het westen.

Kunnen we hier uit concluderen dat het westen pro palestijns is ?
Volgens de redenering van sommigen hier wel
Stop eens met bleiten.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:54   #1089
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat beweer ik nergens ! Ik beweer dat er iets aan vooraf ging dat veel gruwelijker is en veel ingrijpender, namelijk de blokkade/bezetting


Het effect van de Palestijnse vuurpijlen op Israel is verwaarloosbaar klein in vergelijking met de effecten van de blokkade/bezetting.
Vuurpijlen? Maak er ineens een joke van. Het zijn maar vuurpijlen .... Niet te geloven. Straks gaat u nog rondvertellen dat Israël atoomwapens gebruikt.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 28 juli 2014 om 18:08.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 18:02   #1090
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nog even over die protesten
Er zijn meer pro Palestijnse dan Pro Israelische in het westen.

Kunnen we hier uit concluderen dat het westen pro palestijns is ?
Volgens de redenering van sommigen hier wel
De meeste betogers zijn moslims. Giet daar wat extreem linkse en extreem rechtse saus overheen en hier en daar nog een verloren gelopen vredesactivist en dat is het.
De grote massa, die honderden miljoenen die niet op straat komen, kan het geen bal schelen wat er in Gaza gebeurt.

Maar geloof voor mijn part maar dat de massa pro Palestijns is.

Ik begrijp dat.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 18:59   #1091
Eppes
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 november 2012
Berichten: 232
Standaard

https://pbs.twimg.com/media/BtOhTCwCMAAPki7.jpg:largehttps://pbs.twimg.com/media/BtOhTCwCMAAPki7.jpg:large
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 00:23   #1092
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De meeste betogers zijn moslims. Giet daar wat extreem linkse en extreem rechtse saus overheen en hier en daar nog een verloren gelopen vredesactivist en dat is het.
De grote massa, die honderden miljoenen die niet op straat komen, kan het geen bal schelen wat er in Gaza gebeurt.

Maar geloof voor mijn part maar dat de massa pro Palestijns is.

Ik begrijp dat.
Ik redeneerde even volgens de logica van bepaalde mensen hier. Dan moeten we de pro Israelische demonstraties er ook bijhalen.

En u zegt dat de meeste betogers moslims zijn, so what ??
betogers zijn betogers.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 00:27   #1093
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.014
Standaard

En wat heeft dit te maken met het huidige conflict tussen Israel en de Palestijnen??

Overigens zijn de belangrijkste westerse probleem veroorzakers in die regio
de Amerikanen, meer nog dan Israel.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 06:47   #1094
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.692
Standaard

Burgers of niet: de Israeli bombarderen hun eigen toekomst.
Voor elke gedode/vermoorde palestijn zijn er 20 nieuwe die Israel zullen bevechten in de toekomst en vanaf nu.
De 'stand' op het eind... zal het einde van een schurkenstaat betekenen.
Ten voordele van een andere schurkenstaat, voor de goede orde.(oops).

Hopelijk mogen de joden nadien in een aangename diaspora verder leven, niet te erg gehinderd door de misdaden van de zionisten uit het vroegere Israel.
En een ideal moment om de araben een exodus aan te bieden vanuit Europa naar Jaffa, J'salem en andere ruines.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 07:54   #1095
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus door ergens op te stemmen ben je plotseling gelijk aan daar waar je op stemt??
- niet alle Palestijnen hebben op hamas gestemd
- ergens op stemmen is geen misdaad.
De Duitsers die niet op Hitler hadden gestemd, die hebben toch evengoed bommen op hun kop gekregen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:04   #1096
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De Duitsers die niet op Hitler hadden gestemd, die hebben toch evengoed bommen op hun kop gekregen?
Voila, da's simpel en recht voor de raap.
Zoals niet alle joden Israeli zijn of zelfs maar voor hun havikken zouden hebben gestemd, ...als ze hebben gestemd.
Ze zullen wel betalen voor de anderen.
Of zoals Eliyahu zegt: "Shit happens".
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:10   #1097
Islamitisch Verzet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 juni 2014
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hopelijk mogen de joden nadien in een aangename diaspora verder leven, niet te erg gehinderd door de misdaden van de zionisten uit het vroegere Israel.
Ik gun ze hun nieuwe staat binnen Europa wel.
Islamitisch Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:23   #1098
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Ik gun ze hun nieuwe staat binnen Europa wel.
Keep dreaming:
Uw 'ilk' buiten = niet vervangen van voddenkoppen door keppelkoppen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:27   #1099
Islamitisch Verzet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 juni 2014
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Keep dreaming:
Uw 'ilk' buiten = niet vervangen van voddenkoppen door keppelkoppen.
Niks van. We gaan in Europa ook de nieuwe joodse staat bestrijden.

Laatst gewijzigd door Islamitisch Verzet : 29 juli 2014 om 08:28.
Islamitisch Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 08:35   #1100
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.692
Standaard

Lol...
Mushroom hallucinaties? Is dat geen dodelijke misdaad in uw stationsromanneke?
't Is U vergeven. Ge hebt uw vodden weer.
't Is de tijd van de maand he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be