Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 116 67,05%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,78%
Creationist op religieuze basis 6 3,47%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,40%
Twijfels alom 23 13,29%
Aantal stemmers: 173. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2012, 23:57   #1081
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Feit? Welke feiten?
Dat uw overoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverov eroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverover overoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverov eroverovergrootvader/moeder in de bomen leefden.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 00:01   #1082
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Zei hij zijn verhaaltje aanpassend aan elke kritische vraag.
U bedoelt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 00:02   #1083
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Dat uw overoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverov eroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverover overoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverov eroverovergrootvader/moeder in de bomen leefden.
Aan de inhoud van uw berichten te zien, de uwe misschien wel. De mijne alvast niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 00:49   #1084
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
En dan zitten wij nog steeds met het probleem dat Adam, Noah, Abraham, etc... gemakkelijk 600 jaar en ouder werden, terwijl de gemiddelde leeftijd van in het neolithicum en vroege bronstijd tussen de 15 - en 30 jaar was (volgens archeologische vondsten). Hoe is zoiets mogelijk, en waarom vinden wij dan geen skeletten van mensen die zelfs nog maar 80 jaar zijn uit die tijd?
Dat van die mensen die 600 jaar oud werden heb ik al eens uitgelegd hoe dat kan. Is nochtans heel simpel te verklaren. In andere culturen komt dat trouwens ook voor dat mensen vele honderden jaren oud worden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 01:06   #1085
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waar de zeer hoge cijfers van 800 en 900 jaar vandaan kwamen is niet zo duidelijk, toen de verhalen oorspronkelijk tot stand kwamen in Mesopotamië werd daar een zestigtallig stelsel gebruikt. We zullen nog even moeten wachten op de oorspronkelijke teksten uit die tijd.
Zestigtal stelsel ? Nooit van gehoord, maar wel een mooie uitvlucht om die ouderdommen van + 500 jaar te verklaren. Sommige Indianevolkeren spreken ook van mensen die ettelijke 100-en jaren oud werden. Zullen we daar dan ook maar iets op vinden om dat te verklaren ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 01:22   #1086
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe leest u dan wel de bijbel? Schijnbaar alleszins niet zoals wij, gelovigen, dat doen.
Kan je me uitleggen hoe ik dit begrijpend dien te lezen , Jan ?

"Adam en Eva krijgen twee zonen: Kaïn en Abel. Kaïn wordt jaloers op zijn broer, omdat God Abels offer wel aanvaardt en het zijne niet. Hij doodt Abel. Kaïn moet voortaan rondzwerven over de aarde. Hij vestigt zich tenslotte in het land Nod, ten oosten van Eden. Hij bouwt een stad en noemt die naar zijn zoon Henoch. Eva krijgt nog een zoon, Seth, die de vader zou worden van Enos."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Genesis_(boek)

Bij welke vrouwen verwekten Kaïn en Seth hun zonen dan ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 08:55   #1087
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is slechts omdat uw klein verstand Gods wijsheid niet kan vatten.
Uw verstand is net dat ietsje groter bedoelt u?
Welk gebod is "hoogmoed" ook alweer?

Het idee dat een oppermachtig (imaginair) wezen het ook maar één bal kans schelen of u leeft, er zijn er voor minder het hellevuur ingegaan.

Alsof ik me zou bezighouden met het leven van springstaarten

Laatst gewijzigd door Multipus : 13 augustus 2012 om 08:55.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 08:57   #1088
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aan de inhoud van uw berichten te zien, de uwe misschien wel. De mijne alvast niet.
Nee hoor, mijn verhaaltje is véél mooier

http://nl.wikipedia.org/wiki/Panspermie
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 08:58   #1089
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bedoelt?
om daarna de kaart der kinderlijke onschuld te spelen.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 09:44   #1090
nagabhshanam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 augustus 2012
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nogmaals. Het blijft een theorie. Afgezien daarvan is het fenomeen 'evolutie' een feit. Men kan dit niet ontkennen.

Wat nu de homo sapiens sapiens betreft of de homo sapiens Neanderthalensis. Niemand zegt dat die soorten van apen afstammen. De theorie is dat er een gemeenschappelijk voorouder is van aapmensen, mensapen en mensen. Het genetisch materiaal lijkt hier ook op te wijzen. Dat is alles. En de huidige stand van zaken heeft ook altijd aangegeven dat er een 'missing link' is. Dus men beseft dat het een en het ander nog niet in de plooi valt en dat naar de ontbrekende puzzelstukken moet worden gezocht. Maar, dat is nu juist de essentie van wetenschap. En moest blijken dat de theorie niet klopt, dan wordt ze onherroepelijk afgevoerd. Maar tot nu toe is dit (nog) niet zo.
Joh, evolutietherie is een grote hoax! Dat ze na weet ik hoeveel jaar de wat jij noemt "een en het ander nog niet in de plooi valt en dat naar de ontbrekende puzzelstukken moet worden gezocht" Het nog niet opgeven, geeft OF de domheid van de instituten aan, OF het religeuze karakter van de wetenschap.
waarschijnlijk beiden.


Anyway, hier wat leesvoer voor je:

Citaat:
Darwin's Black Box: The Biochemical Challenge to Evolution:

Charles Darwin's theory of life's evolution through natural selection and random mutation fails to account for the origin of astonishingly complex biomolecular systems, argues Behe, associate professor of biochemistry at Lehigh University. In this spirited, witty critique of neo-Darwinian thinking, he focuses on five phenomena: blood clotting; cilia, oar-like bundles of fibers; the human immune system; transport of materials within the cell; and the synthesis of nucleotides, building blocks of DNA. In each case, he finds systems that are irreducibly complex?no gradual, step-by-step, Darwinian route led to their creation. As an alternative explanation, Behe infers that complex biochemical systems (i.e., life) were designed by an intelligent agent, whether God, extraterrestrials or a universal force. He notes that Francis Crick, co-discoverer of DNA's double-helix structure, proposed that life began when aliens from another planet sent a rocket ship containing spores to seed Earth. Perhaps Behe's plea for incorporating a "theory of intelligent design" into mainstream biology will spark interest. Illustrated. Translation and U.K. rights: Simon & Schuster.
Copyright 1996 Reed Business Information, Inc. --This text refers to an out of print or unavailable edition of this title.

Boek op Amazon

En ja, ik ben het met zijn extraterrestial hypothese eens!
(zie hiervoor de werken van o.m. David Icke, Graham Hancock,Zecharia Sitchin, en vele anderen.)

Wel als die extraterrestial hypothese klopt zal er nooit en te never "missing links' gevonden kunnen worden!

Maar goed, ik snap het als het te 'far fetched' is , wel ok, blijf dan bij zijn ideen over evolutie en biochemie: onmogelijk!
Dus: geen evolutie zoals gepreekt in de scholen!

Laatst gewijzigd door nagabhshanam : 13 augustus 2012 om 09:44.
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 09:57   #1091
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagabhshanam Bekijk bericht
Joh, evolutietherie is een grote hoax! Dat ze na weet ik hoeveel jaar de wat jij noemt "een en het ander nog niet in de plooi valt en dat naar de ontbrekende puzzelstukken moet worden gezocht" Het nog niet opgeven, geeft OF de domheid van de instituten aan, OF het religeuze karakter van de wetenschap.
waarschijnlijk beiden.


Anyway, hier wat leesvoer voor je:




Boek op Amazon

En ja, ik ben het met zijn extraterrestial hypothese eens!
(zie hiervoor de werken van o.m. David Icke, Graham Hancock,Zecharia Sitchin, en vele anderen.)

Wel als die extraterrestial hypothese klopt zal er nooit en te never "missing links' gevonden kunnen worden!Maar goed, ik snap het als het te 'far fetched' is , wel ok, blijf dan bij zijn ideen over evolutie en biochemie: onmogelijk!
Dus: geen evolutie zoals gepreekt in de scholen!
Als die klopt. Als... Maar goed, ik sluit zulk buitenaards ingrijpen ook niet uit. Maar de aanwijzingen hiervoor zijn maar magertjes.

En wat het feit van de evolutie op zichzelf betreft. Ik ga door op wat de wetenschappers zeggen (steeds onder voorbehoud dat ze zich kunnen vergissen).

En wat zeggen die? Wel de meeste zeggen:

"Biologen beschouwen het bestaan van biologische evolutie als een feit. Het kan vandaag aangetoond worden en het historische bewijsmateriaal is indrukwekkend. Echter, biologen geven grif toe dat ze minder zeker zijn van het exacte mechanisme van evolutie; er zijn verschillende theorieën over het mechanisme van evolutie."

En daar kan ik me in vinden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 09:59   #1092
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagabhshanam Bekijk bericht
J
En ja, ik ben het met zijn extraterrestial hypothese eens!
(zie hiervoor de werken van o.m. David Icke, Graham Hancock,Zecharia Sitchin, en vele anderen.)
Icke de voetballler met zijn genetische analyses?
Die mens moet wel erg veel avondschool hebben gevolgd of hoe heeft hij die kennis verworven?
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:12   #1093
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Straks gaat hij nog zeggen dat hij Erich von Dänicken gelooft...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:15   #1094
nagabhshanam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 augustus 2012
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Icke de voetballler met zijn genetische analyses?
Die mens moet wel erg veel avondschool hebben gevolgd of hoe heeft hij die kennis verworven?
Gossie, misschien eens een van zijn vele boeken gaan lezen met ik weet niet hoeveel verwijzingen?
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:20   #1095
nagabhshanam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 augustus 2012
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Straks gaat hij nog zeggen dat hij Erich von Dänicken gelooft...
Vreemd, evolutieleer is een 'geloof"'. Men gelooft blijkbaar nog steeds dat er
'missing links' gevonden gaan worden. Dat gaat nooit en te never gebeuren.

Terwijl feiten als je die gaat onderzoeken voor zich spreken als 'geloof' worden
afgedaan.

En nee, ik ben het niet eens met von Danicken!

En niemand die ingaat op het zeer goede argument van de biochemicus.
Ook erg veelzeggend!

Ik had namelijk nog iets onder mijn bericht geplaatst!

Laatst gewijzigd door nagabhshanam : 13 augustus 2012 om 10:20.
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:21   #1096
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Straks gaat hij nog zeggen dat hij Erich von Dänicken gelooft...
Von Däniken heeft de mensen wel doen nadenken. Dat is zowat zijn verdienste.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2012 om 10:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:22   #1097
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagabhshanam Bekijk bericht
Vreemd, evolutieleer is een 'geloof"'. Men gelooft blijkbaar nog steeds dat er
'missing links' gevonden gaan worden. Dat gaat nooit en te never gebeuren.

Terwijl feiten als je die gaat onderzoeken voor zich spreken als 'geloof' worden
afgedaan.

En nee, ik ben het niet eens met von Danicken!

En niemand die ingaat op het zeer goede argument van de biochemicus.
Ook erg veelzeggend!

Ik had namelijk nog iets onder mijn bericht geplaatst!
Mensen die denken dat de evolutieTHEORIE een geloof is, begrijpen de essentie niet.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:28   #1098
nagabhshanam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 augustus 2012
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als die klopt. Als... Maar goed, ik sluit zulk buitenaards ingrijpen ook niet uit. Maar de aanwijzingen hiervoor zijn maar magertjes.

En wat het feit van de evolutie op zichzelf betreft. Ik ga door op wat de wetenschappers zeggen (steeds onder voorbehoud dat ze zich kunnen vergissen).

En wat zeggen die? Wel de meeste zeggen:

"Biologen beschouwen het bestaan van biologische evolutie als een feit. Het kan vandaag aangetoond worden en het historische bewijsmateriaal is indrukwekkend. Echter, biologen geven grif toe dat ze minder zeker zijn van het exacte mechanisme van evolutie; er zijn verschillende theorieën over het mechanisme van evolutie."

En daar kan ik me in vinden.
ok, wel ik ben het niet met je eens, maar dat is ok en ik denk te snappen waar je vandaan komt. Denk er om dat 'wetenschap" en 'wetenschappelijke instituten' niet zo zuiver zijn als menigeen denkt.

Aangezien ik het idee heb dat je redelijk open staat zou ik dit eens kijken:

Expelled

Daarin kun je o.m. ontdekken dat de universiteiten niet zo 'vrij' zijn als menigeen denkt ( ze zijn o.m. bedoeld om ons binnen onze vijf zintuigen te houden en ons niet te laten inzien dat we spiritueel en multidimensionale wezens zijn, i know , i know)


.
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:36   #1099
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagabhshanam Bekijk bericht
ok, wel ik ben het niet met je eens, maar dat is ok en ik denk te snappen waar je vandaan komt. Denk er om dat 'wetenschap" en 'wetenschappelijke instituten' niet zo zuiver zijn als menigeen denkt.

Aangezien ik het idee heb dat je redelijk open staat zou ik dit eens kijken:

Expelled

Daarin kun je o.m. ontdekken dat de universiteiten niet zo 'vrij' zijn als menigeen denkt ( ze zijn o.m. bedoeld om ons binnen onze vijf zintuigen te houden en ons niet te laten inzien dat we spiritueel en multidimensionale wezens zijn, i know , i know)


.
Dat is niets nieuws. Er zijn altijd wetenschappers die wensen dat hun theorieën zo lang mogelijk standhouden en niet open staan voor alternatieve ideeën. Maar dat zijn dan in mijn ogen geen 'echte' wetenschappers. Een wetenschapper moet kunnen afstand nemen van een (of zijn) theorie wanneer die niet blijkt te kloppen. Of, hij moet bijsturen. En dat bepaalde gevestigde instituten 'behoudsgezind zijn', staat buiten kijf. Maar nu moet u ook niet het kind met het badwater willen weggooien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2012 om 10:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 10:38   #1100
nagabhshanam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 augustus 2012
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Mensen die denken dat de evolutieTHEORIE een geloof is, begrijpen de essentie niet.

Wel, de 'evolutietheorie' is idd een 'geloof' daar er geen bewijzen voor zijn.
We worden als kwetsbaar , niet kritisch denkend kind, volgestopt met dogma's over deze evolutietheorie. Deze dogma's zitten dan zo diep in ons, dat als iemand deze dogma's aanvlt of er kritisch over is we meteen in de aanval gaan!
Zonder ktisch te denken!
Exact zoals een religieus gelovige doet.
En nog wat, de evolutietheorie is een licht gesluierd variant van occulte zaken!
Darwin was dan ook lid van de elite. en een van de doelen van de evolutie was ons weg te houden van onze spirituele kant.


Citaat:
Darwin's so-called theory of evolution is based on absurdly irrational propositions, which did not come from scientific observations, but were artificially introduced from the outside, for political-ideological reasons.”
(Tennenbaum)
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be