Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2012, 00:33   #1081
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hier neem je wel een gigantische loop met de waarheid! Ze heeft bij haar asielaanvraag niet alleen gelogen over haar naam (en geboortedatum), maar ook over het land waar ze vandaan kwam (ze vluchtte niet voor de oorlog in Somalië, maar kwam van Kenia waar ze al erkend was als vluchteling). Ze had nooit asiel gekregen indien men wist dat ze van Kenia kwam! En ze heeft gewoon zelf toegegeven dat ze bewust heeft gelogen omdat ze wist dat ze anders zou worden teruggestuurd.

Wat de journalisten toen hebben gedaan is precies hetzelfde als wat de journalisten vandaag met Parwais doen. Wat Ayaan Hirsi Ali deed is wat Parwais mogelijk ook deed. Je kan niet met 2 maten en 2 gewichten werken al naargelang het (vermeend) gedachtegoed van de persoon in kwestie, circe.
ho! Parweis was hier dus een democratisch verkozen parlementarier nadat hij asiel had verkregen? dat is nieuw voor me.

Ze heeft ENKEL gelogen over haar NAAM. Ze heeft haar jeugd in verschillende afrikaanse staten doorgebracht, omdat haar VADER politieker was die een vluchtelingstatus had, maar is wel Somalische. Ze vluchtte trouwens voor een verplichte uithuwelijking en ondertussen woont haar vader in Engeland als ik me goed herinner.

Misschien ook eens een boekje van haar hand lezen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 00:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 00:35   #1082
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
"leer ermee leven", zoals in :
"in een totalitaire dictatuur heeft het volk toch niks te zeggen,
leer ermee leven want anders ben je strafbaar als racist en verbannen we je naar Siberië"

Ach ach waar is de tijd dat de "linksen" supporters waren van de dissidenten.... (die dus ook "racist" waren volgens ons Dinake).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En er waren er zelfs die dat ook zeiden toen de Duitsers hier kwamen aanlopen : "leer ermee leven dat die bevolkingsgroep hier is , want ze gaan niet meer verdwijnen"

Hé Edina? hoe noemden ze die mensen nu weer? ha ja, collaborateurs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Net zoals ze 70 jaar geleden ook vast gedacht moeten hebben van "die Duitse nazi's zitten hier nu eenmaal. Leer er maar mee leven want ze gaan niet meer verdwijnen".
Wat een belachelijke vergelijkingen. Je moet wel heel erg verlegen zitten om argumenten als je daarnaar moet grijpen.

Ik heb het over mensen, niet over ideologieën. Ik heb het over mensen die naar hier gemigreerd zijn, niet over bezetters.

En wat ik bedoel met leer er mee leven is, dat het een utopie is om te denken dat die bevolkingsgroep hier ooit vrijwillig zal verdwijnen. Of hadden jullie deportaties of erger in gedachten?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 00:37   #1083
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een belachelijke vergelijkingen. Je moet wel heel erg verlegen zitten om argumenten als je daarnaar moet grijpen.

Ik heb het over mensen, niet over ideologieën. Ik heb het over mensen die naar hier gemigreerd zijn, niet over bezetters.

En wat ik bedoel met leer er mee leven is, dat het een utopie is om te denken dat die bevolkingsgroep hier ooit vrijwillig zal verdwijnen. Of hadden jullie deportaties of erger in gedachten?
deportaties? je zou de duitsers toch niet deporteren zeker? neenee, daarvoor moeten we eerst de gealieerden laten komen hé.
Geen bezetters? Hoe noem jij de ZUS zones in Frankrijk en de andere NO GO areas in ondertussen héél Europa? Enclaves?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 00:40   #1084
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ho! Parweis was hier dus een democratisch verkozen parlementarier nadat hij asiel had verkregen? dat is nieuw voor me.

Ze heeft ENKEL gelogen over haar NAAM. Ze heeft haar jeugd in verschillende afrikaanse staten doorgebracht, omdat haar VADER politieker was die een vluchtelingstatus had, maar is wel Somalische. Ze vluchtte trouwens voor een verplichte uithuwelijking en ondertussen woont haar vader in Engeland als ik me goed herinner.

Misschien ook eens een boekje van haar hand lezen?
Je mist het punt weer. Het gaat niet over wat er is gebeurd nadat ze erkend werd als vluchteling, maar over het feit dat ze heeft gelogen om in Nederland als vluchteling erkend te worden (en nee niet alleen over haar naam, maar ook over haar leeftijd, over het feit dat ze sinds haar 10de in Kenia woonde en over het feit dat ze via Duitsland in Nederland was beland).

En ja ik weet dat ze beweerd dat ze gevlucht is van een gedwongen huwelijk en ik wil dat best geloven, maar ook daarover vonden journalisten gaten in haar verhaal. Waarmee ik dus wil zeggen dat je niet te rap de journalisten moet geloven. Ook niet in het geval van Parwais.

Laatst gewijzigd door Edina : 16 juli 2012 om 01:05.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 00:44   #1085
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
deportaties? je zou de duitsers toch niet deporteren zeker? neenee, daarvoor moeten we eerst de gealieerden laten komen hé.
Geen bezetters? Hoe noem jij de ZUS zones in Frankrijk en de andere NO GO areas in ondertussen héél Europa? Enclaves?
Ah we zijn er, moslims zijn bezetters en moeten op basis van hun afkomst worden gedeporteerd. Waar hebben we zo'n theorieën nog gehoord?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 00:56   #1086
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ah we zijn er, moslims zijn bezetters en moeten op basis van hun afkomst worden gedeporteerd. Waar hebben we zo'n theorieën nog gehoord?
geen idee. Me dunkt hadden nazis een probleem met RAS. remember?

trouwens ik spreek nooit over deportatie, maar over REPATRIATIE. lijkt me iets leuker denk je niet?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 00:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 01:02   #1087
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit is nu de zevende keer dat ik diezelfde discussie met u hier voer, en ik ga me niet telkens opnieuw herhalen.
Dit is idd niet de eerste keer dat ik die discussie met jou voer, dus ik zal daar ook verder geen woorden meer aan vuilmaken.

De feiten zijn wat ze zijn: de meerderheid van de moslims kent het gebruik niet en het gebeurt in de landen waar het voorkomt bij alle religies. Ik heb het je jaren geleden al eens allemaal aangetoond met cijfers en bronnen.

Maar maak jij er gerust lekker verder misbruik van in je strijd tegen de islam. De slachtoffers van de praktijk zullen er alvast niet mee geholpen zijn. Wel integendeel.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 01:04   #1088
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
geen idee. Me dunkt hadden nazis een probleem met RAS. remember?
Dus mensen vervolgen om andere kenmerken dan ras is iets helemaal anders en wel ok?

Citaat:
trouwens ik spreek nooit over deportatie, maar over REPATRIATIE. lijkt me iets leuker denk je niet?
Hoe jij het noemt, maakt niet veel uit. Als mensen gedwongen worden gerepatrieerd komt dat de facto neer op deportatie.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 01:10   #1089
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De feiten ?
Tamelijk recent is er nog een verslag van een studie verschenen in de krant. Slechts ca. 50 procent van de allochtone mannen zou werken en minder dan 25 procent van de vrouwen .
Waarvan leeft de rest dan ?
Dat verslag is hier zelfs uitgebreid ter sprake geweest.
Ik hou m e nogal wat bezig met armoede-problematieken, en las dat 45% van de allochtonen arm is. Dat cijfer komt van de ACV-vakbond, die voor positieve discriminatie is voor de allochtonen op de arbeidsmarkt.

Uit dat cijfer zou je inderdaad kunnen afleiden dat bijna de helft niet werkt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 07:46   #1090
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoe jij het noemt, maakt niet veel uit. Als mensen gedwongen worden gerepatrieerd komt dat de facto neer op deportatie.
Mensen verhinderen om ons land binnen te lopen zal jij vermoedelijk ook graag als 'deportatie' kenmerken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 08:08   #1091
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dit is idd niet de eerste keer dat ik die discussie met jou voer, dus ik zal daar ook verder geen woorden meer aan vuilmaken.

De feiten zijn wat ze zijn: de meerderheid van de moslims kent het gebruik niet en het gebeurt in de landen waar het voorkomt bij alle religies. Ik heb het je jaren geleden al eens allemaal aangetoond met cijfers en bronnen.

Maar maak jij er gerust lekker verder misbruik van in je strijd tegen de islam. De slachtoffers van de praktijk zullen er alvast niet mee geholpen zijn. Wel integendeel.
ik had gezwegen indien je tenminste het lef had gehad om niet UW conclusie voor waar neer te pennen.

De feiten zijn namelijk wat ze zijn: het GROS van vrouwelijke besnijdenissen gebeurt in ISLAMITISCHE landen, gebaseerd op pre-islamitische gebruiken die door Mohammed worden aanbevolen en ondersteund!
de bewijzen daarvoor heb ik al tig keer geleverd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 08:30   #1092
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ah we zijn er, moslims zijn bezetters en moeten op basis van hun afkomst worden gedeporteerd. Waar hebben we zo'n theorieën nog gehoord?
Palestina ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 08:58   #1093
Zenit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dus mensen vervolgen om andere kenmerken dan ras is iets helemaal anders en wel ok?
Wel als je het cordon sanitaire noemt. Wedden dat Edina een grote fan is van politiek correcte vervolgingen?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:25   #1094
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Wel als je het cordon sanitaire noemt. Wedden dat Edina een grote fan is van politiek correcte vervolgingen?
Zever.
Het cordon sanitaire heeft niets met vervolging vandoen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:26   #1095
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik had gezwegen indien je tenminste het lef had gehad om niet UW conclusie voor waar neer te pennen.

De feiten zijn namelijk wat ze zijn: het GROS van vrouwelijke besnijdenissen gebeurt in ISLAMITISCHE landen, gebaseerd op pre-islamitische gebruiken die door Mohammed worden aanbevolen en ondersteund!
de bewijzen daarvoor heb ik al tig keer geleverd.
Het is een schande voor ELKE godsdienst die dit ondersteunt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:28   #1096
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Mensen verhinderen om ons land binnen te lopen zal jij vermoedelijk ook graag als 'deportatie' kenmerken.
Niets te maken met de geciteerde uitspraak van Edina.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 11:12   #1097
Zenit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zever.
Het cordon sanitaire heeft niets met vervolging vandoen.
Toch wel hoor. Cordon sanitaires, politieke processen, broodroof, laat het nu juist een vorm van politiek correcte vervolging zijn waar de Edina's wild van lopen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 11:29   #1098
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Toch wel hoor. Cordon sanitaires, politieke processen, broodroof, laat het nu juist een vorm van politiek correcte vervolging zijn waar de Edina's wild van lopen.
Iedereen moet de wet respecteren, dat heeft niets met vervolging te maken in zijn pejoratieve betekenis. Inbreuken moeten natuurlijk wel vervolgd worden. Een partij politiek isoleren is geen vervolging maar toegelaten democratische taktiek. Waar ik niet echt bij sta te applaudisseren voor wat het VB betreft, of de NV-A, federaal. Maar echt om treuren doe ik ook niet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juli 2012 om 11:32.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 11:40   #1099
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nochtans komt de meeste vrouwenverminking voor in Egypte, een Islamitisch land en in delen met grote moslimbevolking in Afrika.

Is het typisch islam? Nee; maar verbieden doet de islam ook niet.
De vislam past zich immers aan bij reeds bestaande culturele gebruiken, vrouwenverminking bleef dus om die reden bestaan, ook onder moslims die in gebieden wonen waar het gebruikelijk is.

Ik vind niet dat islam verboden moet worden. Moslims kunnen gerust de vijf pijlers van hun geloof beleven, maar invloed vanuit hun opvattingen tegenover deze samenleving hoeven we niet toe te staan.
Het is de inertie van de islam die die vrouwelijke besnijdenis toelaat te blijven bestaan.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 11:56   #1100
Zenit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedereen moet de wet respecteren, dat heeft niets met vervolging te maken.
Je bent niet mee. De arrangeurs die het politiek proces tegen het VB organiseerden op verzoek van de PS en met medewerking van Verhofstadts logevrienden, waren totaal niet geinteresseerd in vermeende racisme-inbreuken, wel in het uitschakelen van een Vlaams-nationalistische partij die een bedreiging voor la Belgique vormden.
Het racisme-excuus werd het perfecte middel om die Vl-nat. partij te vervolgen. En bij deze werden 1 miljoen Vlamingen gedeporteerd buiten elke vorm van machtsdeelname.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be