![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=kamiel spieces;3640041]
Citaat:
volledig correct. Dat is onze huidige maatschappij. ![]()
![]() |
![]() |
#1082 |
Banneling
|
![]() Naar ik heb vernomen heeft de VDAB wel degelijk een informatieplicht (geschonden ombudsnorm) naar de werkzoekende toe. Verder, zo blijkt, heeft de VDAB de ombudsnorm administratieve nauwkeurigheid geschonden. Met andere woorden: de VDAB had vanaf het begin duidelijk moeten stellen dat de reden “33 % arbeidsongeschiktheid” nooit een geldige oorzaak kan zijn voor afwezigheid.
Laatst gewijzigd door Walter X : 20 augustus 2008 om 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij wilden thuis iemand inhuren om een paar uurtjes per week in de tuin te komen klussen. Geen zwaar werk, want ons grasmachien is gemotoriseerd en zelftrekkend, en grote bomen hebben we niet zodat hij niet moet zagen/hakken. We hebben een aantal mensen aan de deur gehad. Nr 1 wilde niks zwaar werk doen. En bij iedere taak dat we voorstelden (onkruid, gras afrijden, bladeren bijeen doen) kregen we commentaar van: "dat is toch maar niet te zwaar he ?!"...die mens kon dat perfect aan, mocht hij iets niet kunnen moest hij dat maar gewoon melden en dan zochten we een oplossing. Maar dat gemekker en die negatieve ingesteldheid, daar kunnen we niet mee leven. De volgende kon zich niet aan uren houden. 10 h is 10 h in ons boekje. Weer een drama, en die trok ook nog eens een grote mond open van dat dat onze zaken niet waren. Een afspraak is een afspraak in onze ogen.....blijkbaar niet bij hun. We zijn er nu mee gestopt en nu doe ik het tuinwerk wel voor mijn moeder, gratis. Er kon iemand geld opverdienen maar blijkbaar willen ze niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien bepaald de deontologische code dat VDAB-consulenten eerst een aangetekende verwittiging moet sturen alvorens overte gaan tot schrapping als werkzoekende. Conclusie: ombudsnorm informatieplicht en administratieve nauwkeurigheid is geschonden. Dus: 3 – 0 voor mij. ![]() Laatst gewijzigd door Walter X : 20 augustus 2008 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niets te vrezen dus before the courthouse. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhuis naar Wallonië en je probleem is opgelost.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is ook nog een goede optie! Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 20 augustus 2008 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 |
Banneling
|
![]() Jantje: De VDAB, noch iemand anders moet jou inlichten over je rechten en plichten en de Belgische wetgeving, in de Belgische grondwet staatnamelijkdat IEDEREEN die zich op Belgischgrondgebied bevind geacht word de Belgische wetten en de daaraan verbonden rechten en plichten te kennen.
Daarbij kan je op de VDAB, RVA en vakbonden voldoende blaadjes met de rechten en plichten van werklozen meenemen, plus dat je deze ook kan raadplegen op de websites van deze instellingen. Ga jij het dus maar eens uitleggen, dat je jou Belgische grondwettelijke plicht om de Belgische wetten te kennen aan je laars lapt. Brochures en informatiedocumenten over rechten en plichten zijn niet voldoende. Personeelsleden moeten hun klanten ook persoonlijk informeren over hun rechten en plichten. - Bron: Vlaamse ombudsdienst. De mensen zitten niet op de publicatie van deontologische code te wachten van de overheidsinstellingen. De burgers en de andere klanten willen dat de overheid goede dienstverlening levert en dat de personeelsleden integer zijn. Dit is een minimum. - Bron: Handleiding opmaak deontologische code, Vlaamse overheid. Laatst gewijzigd door Walter X : 22 augustus 2008 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 |
Banneling
|
![]() Op een uitnodiging van Rva of Vdab staat toch duidelijk dat je verplicht bent erop in te gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat klopt - als je geschorst kan worden als je er niet op in gaat dan staat dit er steeds duidelijk ( ergens vanonder ) op
en alles waar dit dus niet opstaat kan je veilig bij het oud papier deponeren dit geldt zowel voor correspondentie vd vdab als vd rva
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 augustus 2008 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt. Maar desalniettemin heeft de VDAB verschillende ombudsnormen geschonden. Ik zal daar later dieper op ingaan. Laatst gewijzigd door Walter X : 22 augustus 2008 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 |
Banneling
|
![]() Op de uitnodigingen van de VDAB staat dus inderdaad vermeld dat men verplicht is erop in te gaan. Vervolgens staat er ook vermeld dat er omstandigheden zijn die u kunnen beletten om op deze afspraak in te gaan. En als dit het geval is, dan dient men dat op voorhand te melden via het antwoord strookje onderaan de brief.
Voor werklozen met een blijvende ar¬beidsongeschiktheid van minstens 33% bestaan er aparte procedure bij afwezigheid. De VDAB moet hierbij onderscheid maken tussen spontane aanvragen en "andere" aanvragen. De VDAB had dus tijdig moeten informeren over wat kan en niet kan. De ombudsdienst informatieplicht is geschonden. Laatst gewijzigd door Walter X : 22 augustus 2008 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 |
Banneling
|
![]() Wie zegt dat, uw advocaat of de Arbeidsrechtbank ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 |
Banneling
|
![]() Vlaamse overheid en Vlaamse ombudsdienst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 |
Banneling
|
![]() En nu ga ik me ontspannen met een derivaatje van morfine, het is nodig. Tot hoors.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() have a nice flight zou k zeggen
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 augustus 2008 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Truukje: amfetamines pakken en 2 dagen niet slapen vooraleer naar de dokter te gaan. Dat zal uw bloeddruk gevaarlijk de hoogte injagen, en u wel minstens een week ziekenverlof opleveren. Daarna stuurt u uw ziekenbriefje naar de Rva/Vdab. ![]() |
|
![]() |
![]() |