![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Vreemdeling
|
![]() Feit is, dat als Kim De Gelder niet wordt opgesloten maar met zo'n enkelband huisarrest krijgt wegens plaatsingsgebrek in conventionele gevangenissen of gesloten centra, ik vrees dat ze hem niet afdoende tegen zijn wrekers zullen kunnen beschermen.
Er moet dringend werk worden gemaakt van het gevangenissenbeleid in België. Naar schatting zou er nu alvast extra plaats moeten voorzien voor 2500 �* 3000 criminelen. Ook met oog op de toekomst! Want op veiligheid staat geen prijs, de regering kan die meerkost zeker aan. De Wet-Lejeune moet daarna op zijn efficiëntie worden herzien, desnoods aangepast aan de categorie van het misdrijf (vb. kan écht niet voor zware feiten, vb. meervoudige moord of herhaalde poging tot moord met voorbedachte rade, herhaaldelijke verkrachting en misbruik, incest, foltering,... dat zij na 5-8 jaar vrijkomen). Bewaakt huisarrest met de enkelband lijkt inderdaad voor velen maar iets op een straf voor een klein misdrijf. Maar ook moordenaars ontlopen zo langdurige internering. Mijnheer Stefaan Declerck, maak hier meteen werk van aub ! Laatst gewijzigd door Lo88yist : 26 januari 2009 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"de dader treft ook schuld" ??? De dader is hier de enige schuldige. We moeter hier niet de verantwoordelijkheden beginnen omdraaien. Die jongen was niet arm, had alle mogelijkheden, twee ouders, twee broers, twee handen en twee benen, gezond, verstandig, etc ... Waarom moet die kerel nu gefrustreerd zijn? De maatschappij heeft hem niets in de weg gelegd. Iedereen heeft frustraties, maar om kinderen de keel over te snijden, dan scheelt er toch iets met je. Probeer eens de keel van een kip over te snijden, en je zal merken dat dit al niet makkelijk is. Baby's de keel oversnijden is voor slechte mensen, maar doorslechte mensen. Een zot doet iets impulsief, maar die Kim De Gelder heeft eerst een 73-jarige met messteken afgemaakt, daarna een paar dagen de grote slag voorbereid, zich op een morgen geschminkt, zijn kogelvrije vest aangedaan (en niet zoals die andere loser van een Van Temsche die dacht te worden doodgeschoten in "heroische" stijl) zijn fietske genomen, 40 minuten gereden, eventjes een 15-tal baby's verwond in de hals- en keelstreek en er een paar afgemaakt, zijn fietske genomen, zijn schmink afgeveegd en weer weggereden. Dit heet: voorbedachte rade. Zo iemand is doorslecht en niet zot. Tijd dat we weer Goed en Kwaad beginnen te onderscheiden, en niet altijd met dat deterministisch gezwets afkomen. Wat anders is er nooit iemand schuldig en staat heel ons juridisch systeem op de helling (want volgens het determinisme is iedereen het product van zijn opvoeding/afkomst/omgeving en bestaat dus de vrije wil au fond niet.)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 26 januari 2009 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 |
Minister-President
|
![]() Er waren nooit zoveel mensen als nu. Mischien is er bij de mens bij overbevolking zoiets als bij de konijnen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit lijkt wel een statement voor de man van Melle ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi stukje!
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 januari 2009 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n man zou in Nederland nooit meer op straat komen, die krijgt naast een fikse straf tbs en gezien zijn daden lijkt mij voor heel lang. De moordenaar van Pim Fortuyn, die volledig toerekeningsvatbaar is verklaard, komt in 2014 wellicht vrij. Lijkt mij dat hij een zeer goede plastisch chirug moet gaan zoeken, dan wel emigreren.
![]() |
![]() |
#1087 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Omgevingsfactoren kunnen een invloed hebben, maar uiteindelijk is het nog steeds de dader die het misdrijf pleegt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 januari 2009 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 26 januari 2009 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer diezelfde, laffe houding: "ik weet van niets". Deze snotneus moet dringend mores geleerd worden.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer iemand dan uiteindelijk de leeftijd bereikt waarop hij/zij op een forum kan/mag komen posten, rest hem/haar nog het bewustzijn van een platworm. Waarmee ik overigens de platwormen niet wilde beledigen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1093 |
Europees Commissaris
|
![]() Veroordelen zonder proces. Zeer constructief.
![]() |
#1094 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb hier ergens de vergelijking zien maken van kleine kindjes met 'prut uit de baarmoeder'.
Als ik met m'n nichtje van anderhalf jaar in boekjes kijk en zij met haar kleine bewustzijntje al zeer enthousiast 'auto' en 'stoel' kan aanwijzen heb ik niet het gevoel dat ik met 'prut uit de baarmoeder' op mijn schoot zit, maar wel met het mooiste dat er bestaat. Ik kan dan me dan amper een glimp voorstellen van het verdriet dat de ouders van de vermoorde baby's moeten hebben. Hun leven is om zeep, zo simpel is het. Anderzijds voel ik naast woede en onbegrip ook een zekere vorm van medelijden met de dader. Want wat hem ook bezielde, hij moet zeer ongelukkig geweest zijn. En hij heeft bij deze ook zijn eigen (jonge) leven vergooid. Hier zijn geen winnaars, alleen verliezers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je wil zeggen dat iemand in welke maatschappij dan ook in de problemen kan komen en dan is net die vraag die die verduisterde duikboot niet wil stellen wel van belang: waarom? hoe? Maar een verlichte geest als DDD komt dan aandraven met het feit dat je die vragen niet mag stellen en dat de slachtoffers toch maar prut uit een baarmoeder zijn. En dan gaat mijn bloed koken. We moeten juist wel weten wat een mens tot zoiets drijft. In plaats van te berusten in een "ach... het gebeurt en het zal nog toenemen" ben ik anders van karakter en hoop ik dat we er uit gaan leren. Die vent moet onderzocht worden en alle mogelijke motieven moeten worden getest. Lekker lacherig en grof liggen doen over baby's en de maatschappij helpt niets. Het is zelfs de lafheid zelve. Wil je lachen met de maatschappij? Doe er dan zelf iets aan. Help mee te begrijpen waar het fout gaat. Maar een beetje vuilbekken zoals Bhairav en DDD hier doen, helpt niks. Integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb medelijden met de slachtoffers maar ook met de dader. Ik ben ervan overtuigd dat elk mens au fond goed is van hart, maar dat dit kan wijzigen door bepaalde slechte ervaringen mee te maken. De éne slaagt rapper door dan de ander natuurlijk, maar in elk mens zit een potentiële moordenaar. Men moet alleen maar op de juiste knopjes drukken om iemand door het lint te laten gaan. Die knopjes liggen bij ieder mens anders natuurlijk!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |