Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2009, 21:56   #1081
Lo88yist
Vreemdeling

Standaard

Feit is, dat als Kim De Gelder niet wordt opgesloten maar met zo'n enkelband huisarrest krijgt wegens plaatsingsgebrek in conventionele gevangenissen of gesloten centra, ik vrees dat ze hem niet afdoende tegen zijn wrekers zullen kunnen beschermen.

Er moet dringend werk worden gemaakt van het gevangenissenbeleid in België. Naar schatting zou er nu alvast extra plaats moeten voorzien voor 2500 �* 3000 criminelen. Ook met oog op de toekomst!

Want op veiligheid staat geen prijs, de regering kan die meerkost zeker aan. De Wet-Lejeune moet daarna op zijn efficiëntie worden herzien, desnoods aangepast aan de categorie van het misdrijf (vb. kan écht niet voor zware feiten, vb. meervoudige moord of herhaalde poging tot moord met voorbedachte rade, herhaaldelijke verkrachting en misbruik, incest, foltering,... dat zij na 5-8 jaar vrijkomen). Bewaakt huisarrest met de enkelband lijkt inderdaad voor velen maar iets op een straf voor een klein misdrijf. Maar ook moordenaars ontlopen zo langdurige internering. Mijnheer Stefaan Declerck, maak hier meteen werk van aub !

Laatst gewijzigd door Lo88yist : 26 januari 2009 om 21:57.
Lo88yist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 21:57   #1082
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Het is niet alleen de schuld van de samenleving, maar de dader treft natuurlijk ook schuld. Ik geloof niet dat iemand zomaar begint te moorden zonder een diepere liggende reden. Neem nu dat die gast jaren en jaren gepest en vernederd is geweest en al die tijd heeft er nooit niemand ingegrepen. Hij kan tijdens al die jaren van pesterijen en vernederingen een zeer negatief beeld ontwikkeld hebben van mensen en een diepe haat gaan koesteren zijn tegen mensen. Een gebroken iemand die zijn vertrouwen in de mensheid volledig kwijt is geraakt en bewust door het lint is gegaan om zich terug te wreken op die samenleving die hem jarenlang geterroriseerd hebben. Al die pijn die zich heeft opgestapeld binnen in hem was als een tijdbom die vroeg of laat wel eens moest ontploffen. Daarom is het belangrijk dat er in onze samenleving meer respect komt en dat iedereen aanvaard wordt zoals hij/zij is.

"de dader treft ook schuld" ???

De dader is hier de enige schuldige. We moeter hier niet de verantwoordelijkheden beginnen omdraaien. Die jongen was niet arm, had alle mogelijkheden, twee ouders, twee broers, twee handen en twee benen, gezond, verstandig, etc ... Waarom moet die kerel nu gefrustreerd zijn? De maatschappij heeft hem niets in de weg gelegd.

Iedereen heeft frustraties, maar om kinderen de keel over te snijden, dan scheelt er toch iets met je. Probeer eens de keel van een kip over te snijden, en je zal merken dat dit al niet makkelijk is. Baby's de keel oversnijden is voor slechte mensen, maar doorslechte mensen. Een zot doet iets impulsief, maar die Kim De Gelder heeft eerst een 73-jarige met messteken afgemaakt, daarna een paar dagen de grote slag voorbereid, zich op een morgen geschminkt, zijn kogelvrije vest aangedaan (en niet zoals die andere loser van een Van Temsche die dacht te worden doodgeschoten in "heroische" stijl) zijn fietske genomen, 40 minuten gereden, eventjes een 15-tal baby's verwond in de hals- en keelstreek en er een paar afgemaakt, zijn fietske genomen, zijn schmink afgeveegd en weer weggereden.

Dit heet: voorbedachte rade. Zo iemand is doorslecht en niet zot.

Tijd dat we weer Goed en Kwaad beginnen te onderscheiden, en niet altijd met dat deterministisch gezwets afkomen. Wat anders is er nooit iemand schuldig en staat heel ons juridisch systeem op de helling (want volgens het determinisme is iedereen het product van zijn opvoeding/afkomst/omgeving en bestaat dus de vrije wil au fond niet.)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 26 januari 2009 om 22:00.
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 22:01   #1083
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het onmenselijk leed wat mensen elkaar hebben aangedaan en de waanzin ervan is nooit groter geweest dan in de 20 ste eeuw en dit is nog steeds het geval.
Er waren nooit zoveel mensen als nu. Mischien is er bij de mens bij overbevolking zoiets als bij de konijnen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 26 januari 2009, 22:05   #1084
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wij treffen allemaal schuld wat er daar gebeurd is in Dendermonde evenals de dader zelf. Het is juist door onze hectische-chaotische-egocentrische consumptie-maatschappij dat wij onze naasten meer en meer uit het oog verliezen.
Allez, dan begin ik alvast een paar mensen de keel over te snijden, uw ouders bijvoorbeeld, en dan is het ook de schuld van de maatschappij ....

Dit lijkt wel een statement voor de man van Melle ...

(Friedrich Nietzsche)
Oud 26 januari 2009, 22:07   #1085
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
De dader is hier de enige schuldige. We moeter hier niet de verantwoordelijkheden beginnen omdraaien. Die jongen was niet arm, had alle mogelijkheden, twee ouders, twee broers, twee handen en twee benen, gezond, verstandig, etc ... Waarom moet die kerel nu gefrustreerd zijn? De maatschappij heeft hem niets in de weg gelegd.

Iedereen heeft frustraties, maar om kinderen de keel over te snijden, dan scheelt er toch iets met je. Probeer eens de keel van een kip over te snijden, en je zal merken dat dit al niet makkelijk is. Baby's de keel oversnijden is voor slechte mensen, maar doorslechte mensen. Een zot doet iets impulsief, maar die Kim De Gelder heeft eerst een 73-jarige met messteken afgemaakt, daarna een paar dagen de grote slag voorbereid, zich op een morgen geschminkt, zijn kogelvrije vest aangedaan (en niet zoals die andere loser van een Van Temsche die dacht te worden doodgeschoten in "heroische" stijl) zijn fietske genomen, 40 minuten gereden, eventjes een 15-tal baby's verwond in de hals- en keelstreek en er een paar afgemaakt, zijn fietske genomen, zijn schmink afgeveegd en weer weggereden.

Tijd dat we weer Goed en Kwaad beginnen te onderscheiden, en niet altijd met dat deterministisch gezwets afkomen. Wat anders is er nooit iemand schuldig en staat heel ons juridisch systeem op de helling (want volgens het determinisme is iedereen het product van zijn opvoeding/afkomst/omgeving en bestaat dus de vrije wil au fond niet.)
²

Mooi stukje!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 januari 2009 om 22:08.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 22:17   #1086
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lo88yist Bekijk bericht
Feit is, dat als Kim De Gelder niet wordt opgesloten maar met zo'n enkelband huisarrest krijgt wegens plaatsingsgebrek in conventionele gevangenissen of gesloten centra, ik vrees dat ze hem niet afdoende tegen zijn wrekers zullen kunnen beschermen.

Er moet dringend werk worden gemaakt van het gevangenissenbeleid in België. Naar schatting zou er nu alvast extra plaats moeten voorzien voor 2500 �* 3000 criminelen. Ook met oog op de toekomst!

Want op veiligheid staat geen prijs, de regering kan die meerkost zeker aan. De Wet-Lejeune moet daarna op zijn efficiëntie worden herzien, desnoods aangepast aan de categorie van het misdrijf (vb. kan écht niet voor zware feiten, vb. meervoudige moord of herhaalde poging tot moord met voorbedachte rade, herhaaldelijke verkrachting en misbruik, incest, foltering,... dat zij na 5-8 jaar vrijkomen). Bewaakt huisarrest met de enkelband lijkt inderdaad voor velen maar iets op een straf voor een klein misdrijf. Maar ook moordenaars ontlopen zo langdurige internering. Mijnheer Stefaan Declerck, maak hier meteen werk van aub !

Zo'n man zou in Nederland nooit meer op straat komen, die krijgt naast een fikse straf tbs en gezien zijn daden lijkt mij voor heel lang.
De moordenaar van Pim Fortuyn, die volledig toerekeningsvatbaar is verklaard, komt in 2014 wellicht vrij.
Lijkt mij dat hij een zeer goede plastisch chirug moet gaan zoeken, dan wel emigreren.
Oud 26 januari 2009, 22:18   #1087
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²

Omgevingsfactoren kunnen een invloed hebben, maar uiteindelijk is het nog steeds de dader die het misdrijf pleegt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 januari 2009 om 22:20.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 22:25   #1088
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uit De Standaard

DENDERMONDE - ‘Kim heeft mij verteld dat hij spijt heeft’, zei advocaat Jaak Haentjens maandagavond na zijn eerste gesprek met zijn cliënt in de gevangenis van Brugge. ‘Hij beseft dat hij iets onmenselijks heeft gedaan.’

Over het motief voor zijn gruweldaad heeft Kim De Gelder nog altijd met geen woord gerept. Ook niet tegenover zijn advocaat, die hem ging opzoeken in de gevangenis van Brugge.

‘Ook voor mij is dat nog een raadsel’, zegt Jaak Haentjes uit Lokeren. ‘Ik wacht wel met spanning op het resultaat van het psychiatrisch onderzoek. Kim heeft mij bovendien dingen verteld die ik heel snel en heel grondig wil laten onderzoeken.’

Een uur lang heeft Haentjens met zijn cliënt kunnen praten. Tijdens dat gesprek zei Kim De Gelder ook dat hij spijt heeft. ‘Maar ik weet niet of hij al echt tot inkeer is gekomen. We hebben wel een goed gesprek gehad over zijn verleden, zijn jeugd, zijn ouderlijke omgeving en over de feiten’, zegt Haentjens zelf.

Kim De Gelder heeft hem niet verteld waarom hij vorige vrijdag precies een kinderdagverblijf viseerde. En over de moord op de 72-jarige Elza Van Raemdonck in Beveren zegt Kim De Gelder niets te weten. Hij ontkent dat hij daar iets mee te maken heeft.

Ouders gebroken

De jonge moordenaar zou zich niet meer zo apathisch gedragen als de eerste dagen. Hij spreekt. Met zijn advocaat, en eerder ook al met de speurders. En hij is ook opnieuw beginnen eten. ‘Van een grijnslach, waarover al zoveel is gesproken, was vandaag alleszins niets te zien’, zegt Haentjens.

De jongeman zou ook gezegd dat hij vanmorgen aanwezig wil zijn op de raadkamer in Dendermonde. ‘Dat is belangrijk omdat we op die manier sneller de waarheid kunnen achterhalen’, zegt Haentjens.

De advocaat had eerder op de dag contact met de ouders van de jonge moordenaar. ‘Die mensen zijn gebroken. Ze begrijpen niet wat hun zoon bezield kan hebben. Het is ook voor hen een drama. Wat Kim gedaan heeft legt een hypotheek op de toekomst van het hele gezin. Ik heb veel respect voor het leed van de slachtoffers. Ik kan alleen hopen dat de mensen ook respect hebben voor het leed van de ouders van Kim.’

Jaak Haentjens heeft vijfendertig jaar ervaring als advocaat. In die jaren heeft hij vooral gepleit in correctionele zaken. Hij wordt gekarakteriseerd als een kalme man die de media-aandacht niet opzoekt en hij staat bekend als een goede pleiter.

Niet vereenzelvigen

Haentjens zegt dat hij lang heeft nagedacht of hij de zaak zou aanvaarden. ‘Het was menselijk gezien een heel moeilijke beslissing. Iedereen heeft kinderen en kleinkinderen. Maar ik vind dat iedereen recht heeft op een verdediging en een advocaat die de verdediging zo goed mogelijk uitvoert.’

‘Mensen mogen mij niet vereenzelvigen met de daden van Kim De Gelder. Die zijn vreemd en kunnen erop wijzen dat ze in een moment van zinsverbijstering zijn gebeurd. Maar voor ik daar uitspraken over doe, wil ik me meer informeren.’

Haentjens heeft niet gesolliciteerd om de verdediging van De Gelder op zich te nemen. Hij heeft het gedaan op vraag van de Dendermondse stafhouder, Edward Pieters.

Als de beklaagde geen advocaat heeft gekozen moet hij immers uiterlijk bij zijn eerste verschijning voor de raadkamer een advocaat krijgen. Dat was in deze zaak niet eenvoudig, erkent Pieters. Hij nam met verscheidene advocaten van Dendermonde of nabije gemeenten contact op, maar die weigerden. Uiteindelijk nam Jaak Haentjens uit Lokeren de opdracht op zich. nla, sdb, vdr, fvg
Het spijt hem ... daar zijn we vet mee ...

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 26 januari 2009 om 22:26.
Oud 26 januari 2009, 22:34   #1089
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
En over de moord op de 72-jarige Elza Van Raemdonck in Beveren zegt Kim De Gelder niets te weten. Hij ontkent dat hij daar iets mee te maken heeft.
Zijn DNA is gevonden in de hoeve in Vrasene.

Weer diezelfde, laffe houding: "ik weet van niets". Deze snotneus moet dringend mores geleerd worden.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 22:37   #1090
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Weer diezelfde, laffe houding: "ik weet van niets". Deze snotneus moet dringend mores geleerd worden.
Wel snel dat zijn DNA vergeleken werd. Ik dacht altijd dat zoiets toch langer duurde.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 23:21   #1091
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

...

Vraag:
Vanaf welk stadium passeert het bewustzijn van een mens
het bewustzijn van een volwassen paard?

...
Afgaande op wat hier allemaal te lezen valt, ben ik geneigd te antwoorden dat een mens geboren wordt met het bewustzijn van een volwassen paard, en dat het daarna met dat bewustzijn helaas alleen maar bergaf gaat.

Wanneer iemand dan uiteindelijk de leeftijd bereikt waarop hij/zij op een forum kan/mag komen posten, rest hem/haar nog het bewustzijn van een platworm.

Waarmee ik overigens de platwormen niet wilde beledigen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 23:33   #1092
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wel snel dat zijn DNA vergeleken werd. Ik dacht altijd dat zoiets toch langer duurde.
Citaat:
Hoe lang duurt het DNA-onderzoek?
Na het afnemen van de stalen voor onderzoek en enkel wanneer al de stalen in het dossier ter beschikking zijn, duurt de analyse in het laboratorium één week als de standaard testen moeten uitgevoerd worden. De resultaten van het onderzoek – uitsluiting of inclusie – zijn dan telefonisch ter beschikking. Hiervoor zal u van ons een controlenummer toegekend worden dat samen met het dossiernummer moet vermeld worden wanneer u ons telefonisch contacteert voor de resultaten. Bij een niet-standaard analyse kan de analysetermijn langer zijn wat bij afname van de stalen medegedeeld zal worden.

Afhankelijk of het DNA-onderzoek al dan niet in het kader van een gerechtelijke procedure verloopt zal een rapport worden opgesteld dat binnen 3 weken na afname van de stalen zal verstuurd worden. In een gerechtelijke procedure zal eerst een voorlopig rapport worden opgemaakt waarna de verschillende partijen tenminste 2 weken de tijd krijgen om opmerkingen te formuleren. Hierna zal het eindverslag naar de rechtbank en de verschillende partijen worden gestuurd. In al de andere gevallen zal het eindverslag na de analyse worden opgemaakt en verstuurd naar de verschillende betrokken personen.

http://med.kuleuven.be/labfor/ned/faq.html#vo5
Oud 26 januari 2009, 23:37   #1093
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Veroordelen zonder proces. Zeer constructief.
Oud 26 januari 2009, 23:37   #1094
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
???

O, ik snap het. Je bedoelt die traumatische ervaring toen ze mijn tutter hebben afgenomen om uit een glas te drinken. Maar goed dat ze dat jou nooit hebben aangedaan. Heel frustrerend.
Daar verlang je nu waarschijnlijk nog naar, naar zo'n tutter!!

kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 23:49   #1095
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:

U ziet het hele plaatje niet omdat u de oogkleppen blijft ophouden zoals zoveel anderen. Zolang de samenleving niet ziet dat ze ook mede schuldig zijn van zulke drama's zal dit zich meer en meer gaan voordoen in de toekomst. Vroeg of laat zullen we dit toch moeten facen en iets doen aan dit toenemend gruwelijk geweld.
Oud 26 januari 2009, 23:49   #1096
Vroeg thuis
Vreemdeling

Vroeg thuis's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier ergens de vergelijking zien maken van kleine kindjes met 'prut uit de baarmoeder'.
Als ik met m'n nichtje van anderhalf jaar in boekjes kijk en zij met haar kleine bewustzijntje al zeer enthousiast 'auto' en 'stoel' kan aanwijzen heb ik niet het gevoel dat ik met 'prut uit de baarmoeder' op mijn schoot zit, maar wel met het mooiste dat er bestaat.
Ik kan dan me dan amper een glimp voorstellen van het verdriet dat de ouders van de vermoorde baby's moeten hebben.
Hun leven is om zeep, zo simpel is het.

Anderzijds voel ik naast woede en onbegrip ook een zekere vorm van medelijden met de dader.
Want wat hem ook bezielde, hij moet zeer ongelukkig geweest zijn.
En hij heeft bij deze ook zijn eigen (jonge) leven vergooid.

Hier zijn geen winnaars, alleen verliezers.
Vroeg thuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 23:56   #1097
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Iedereen is ook het product van zijn opvoeding/afkomst en omgeving, dat is toch logisch! Wat je zaait oogst je!!!
Oud 27 januari 2009, 00:01   #1098
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
U ziet het hele plaatje niet omdat u de oogkleppen blijft ophouden zoals zoveel anderen. Zolang de samenleving niet ziet dat ze ook mede schuldig zijn van zulke drama's zal dit zich meer en meer gaan voordoen in de toekomst. Vroeg of laat zullen we dit toch moeten facen en iets doen aan dit toenemend gruwelijk geweld.
Onzin. Ik ben lid van de maatschappij en ik voel me allesbehalve schuldig. Volgens de buren kunnen we het niet steken op een ongelukkige jeugd en het kwam die jongen aan niets te kort.

Tenzij je wil zeggen dat iemand in welke maatschappij dan ook in de problemen kan komen en dan is net die vraag die die verduisterde duikboot niet wil stellen wel van belang: waarom? hoe?

Maar een verlichte geest als DDD komt dan aandraven met het feit dat je die vragen niet mag stellen en dat de slachtoffers toch maar prut uit een baarmoeder zijn. En dan gaat mijn bloed koken.

We moeten juist wel weten wat een mens tot zoiets drijft. In plaats van te berusten in een "ach... het gebeurt en het zal nog toenemen" ben ik anders van karakter en hoop ik dat we er uit gaan leren. Die vent moet onderzocht worden en alle mogelijke motieven moeten worden getest. Lekker lacherig en grof liggen doen over baby's en de maatschappij helpt niets. Het is zelfs de lafheid zelve. Wil je lachen met de maatschappij? Doe er dan zelf iets aan. Help mee te begrijpen waar het fout gaat. Maar een beetje vuilbekken zoals Bhairav en DDD hier doen, helpt niks. Integendeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 00:04   #1099
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vroeg thuis Bekijk bericht
Ik heb hier ergens de vergelijking zien maken van kleine kindjes met 'prut uit de baarmoeder'.
Als ik met m'n nichtje van anderhalf jaar in boekjes kijk en zij met haar kleine bewustzijntje al zeer enthousiast 'auto' en 'stoel' kan aanwijzen heb ik niet het gevoel dat ik met 'prut uit de baarmoeder' op mijn schoot zit, maar wel met het mooiste dat er bestaat.
Ik kan dan me dan amper een glimp voorstellen van het verdriet dat de ouders van de vermoorde baby's moeten hebben.

Anderzijds voel ik naast woede en onbegrip ook een zekere vorm van medelijden met de dader.
Want wat hem ook bezielde, hij moet zeer ongelukkig geweest zijn.
En hij heeft bij deze ook zijn eigen (jonge) leven vergooid.

Hier zijn geen winnaars, alleen verliezers.
Dat is zeker zo!

Ik heb medelijden met de slachtoffers maar ook met de dader. Ik ben ervan overtuigd dat elk mens au fond goed is van hart, maar dat dit kan wijzigen door bepaalde slechte ervaringen mee te maken. De éne slaagt rapper door dan de ander natuurlijk, maar in elk mens zit een potentiële moordenaar. Men moet alleen maar op de juiste knopjes drukken om iemand door het lint te laten gaan. Die knopjes liggen bij ieder mens anders natuurlijk!!
Oud 27 januari 2009, 00:09   #1100
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vroeg thuis Bekijk bericht
Mooi gezegd. Ik ben geen grote kindervriend want ik erger me er wel aan als ik op trein of restaurant een bleiter hoor, ben een beetje zenuwachtig, ik weet het. Maar wat DDD hier zegt kan gewoon niet door de deur met mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be