Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2010, 09:52   #1081
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Is Jomanda daar niet voor veroordeeld?
Die actrice (haar naam ontgaat mij) is bij een kakzalver geweest die een zoutoplossing in haar borst heeft gespoten. Daar is ze van gestorven. Er is heisa geweest rond Jomanda maar voor zover ik weet is ze niet veroordeeld.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 09:57   #1082
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het maakt weinig verschil uit volgens mij...er wordt door miljoenen 'gebeden' voor een genezing..vruchteloos uiteraard...

Je genen bepalen veel..en die kan je niet veranderen...
Nee hoor.
Er is een duidelijk verband tussen geestestoestand (is dat de juiste term?) en imuunsysteem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cancer_survivor
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:00   #1083
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Die actrice (haar naam ontgaat mij) is bij een kakzalver geweest die een zoutoplossing in haar borst heeft gespoten. Daar is ze van gestorven. Er is heisa geweest rond Jomanda maar voor zover ik weet is ze niet veroordeeld.

Fred.
Sylvia Millecam.

Stond al in mijn eerdere reactie.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...ers_van_kanker

Citaat:
Naar aanleiding van het overlijden van de 58-jarige vrouw heeft de Inspectie de Kliniek voor Preventieve Geneeskunde ‘verzocht’ voorlopig geen chelatietherapie meer te geven. Aan dat verzoek zou zijn voldaan. Chelatietherapie is onwerkzaam als preventieve geneeswijze en is ‘pure kwakzalverij’, zegt de arts Kees Renckens van de Vereniging tegen Kwakzalverij. ‘Er is geen normale arts die dit doet.’
Oud 15 juli 2010, 10:07   #1084
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
een kakzalver? Slip of the tongue?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:07   #1085
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Het maakt weinig verschil uit volgens mij...er wordt door miljoenen 'gebeden' voor een genezing..vruchteloos uiteraard...

Je genen bepalen veel..en die kan je niet veranderen..
Wel, dat is niet helemaal waar. Tenminste ik neem aan dat je hier bedoelt is dat alles van je genen afhangt. Bekijk je echter het werk van een vooruitstrevende bioloog, Bruce Lipton, ziet de zaak er toch wat anders uit, en worden je genen voornamelijk geprogrammeerd door je omgeving! Bij de omgeving rekenen we dus ook gedachten etc.

Citaat:
By Bruce Lipton

Recent advances in cellular science are heralding an important evolutionary turning point. For almost fifty years we have held the illusion that our health and fate were preprogrammed in our genes, a concept referred to as genetic determinacy. Though mass consciousness is currently imbued with the belief that the character of one's life is genetically predetermined, a radically new understanding is unfolding at the leading edge of science. Cellular biologists now recognize that the environment, the external universe and our internal physiology, and more importantly, our perception of the environment, directly controls the activity of our genes. This video will broadly review the molecular mechanisms by which environmental awareness interfaces genetic regulation and guides organismal evolution.
By Bruce Lipton Recent advances in cellular science are heralding an important evolutionary turning point. For almost fifty years we have...alles » By Bruce Lipton Recent advances in cellular science are heralding an important evolutionary turning point. For almost fifty years we have held the illusion that our health and fate were preprogrammed in our genes, a concept referred to as genetic determinacy. Though mass consciousness is currently imbued with the belief that the character of one's life is genetically predetermined, a radically new understanding is unfolding at the leading edge of science. Cellular biologists now recognize that the environment, the external universe and our internal physiology, and more importantly, our perception of the environment, directly controls the activity of our genes. This video will broadly review the molecular mechanisms by which environmental awareness interfaces genetic regulation and guides organismal evolution.
mooi he?
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:07   #1086
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:

Je genen bepalen veel..en die kan je niet veranderen..
Wel, dat is niet helemaal waar. Tenminste ik neem aan dat je hier bedoelt is dat alles van je genen afhangt. Bekijk je echter het werk van een vooruitstrevende bioloog, Bruce Lipton, ziet de zaak er toch wat anders uit, en worden je genen voornamelijk geprogrammeerd door je omgeving! Bij de omgeving rekenen we dus ook gedachten etc.

Citaat:
By Bruce Lipton

Recent advances in cellular science are heralding an important evolutionary turning point. For almost fifty years we have held the illusion that our health and fate were preprogrammed in our genes, a concept referred to as genetic determinacy. Though mass consciousness is currently imbued with the belief that the character of one's life is genetically predetermined, a radically new understanding is unfolding at the leading edge of science. Cellular biologists now recognize that the environment, the external universe and our internal physiology, and more importantly, our perception of the environment, directly controls the activity of our genes. This video will broadly review the molecular mechanisms by which environmental awareness interfaces genetic regulation and guides organismal evolution.
By Bruce Lipton Recent advances in cellular science are heralding an important evolutionary turning point. For almost fifty years we have...alles » By Bruce Lipton Recent advances in cellular science are heralding an important evolutionary turning point. For almost fifty years we have held the illusion that our health and fate were preprogrammed in our genes, a concept referred to as genetic determinacy. Though mass consciousness is currently imbued with the belief that the character of one's life is genetically predetermined, a radically new understanding is unfolding at the leading edge of science. Cellular biologists now recognize that the environment, the external universe and our internal physiology, and more importantly, our perception of the environment, directly controls the activity of our genes. This video will broadly review the molecular mechanisms by which environmental awareness interfaces genetic regulation and guides organismal evolution.
mooi he?

http://video.google.nl/videoplay?doc...7389365915765#

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 15 juli 2010 om 10:07.
Oud 15 juli 2010, 10:07   #1087
Khwajagan
Banneling

Standaard

zie hieronder voor een reactie

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 15 juli 2010 om 10:08.
Oud 15 juli 2010, 10:09   #1088
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
Net opgezocht, ze is inderdaad niet veroordeeld. Omdat de rechter oordeelde dat Jomanda niet de doorslaggevende factor was die Millecam bij de echte dokters weghield.

Dat impliceert ook dat de boodschap op zich WEL strafbaar is, ze ontsnapt alleen omdat Millecam niet echt goedgelovig was. Ik hoop dan ook voor jou dat niemand jou gelooft.

You know what they call alternative medicine that has been proven to work ? Medicine ! - Tim Minchin -

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 juli 2010 om 10:10.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:14   #1089
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
zie hieronder voor een reactie
Net terug en nu al aan het spammen?

En wat Bruce betreft :
Citaat:
A renaissance in Cell Biology now provides the cutting edge science - real science - to prove how holistic health therapies work.
Daaag Brucie
Citaat:
I've listened to the first hour and so far he has

- equated Newtonian physics with materialism (I'm sure Newton would have been surprised);
- referred multiple times to the theory that genes determine development as a "belief system", and
- set up a straw man by conflating this with the view that one's whole life is determined at conception,
- cited the fact that stem cells develop differently depending on the conditions around them as evidence against it,
- claimed without justification that a prediction of this theory is that organisms with more complex (to human eyes) phenotypes should have physically larger genomes, which of course is not what is observed because it isn't true;
suggested that the human genome (a word he pronounces incorrectly) project was done solely for the profits of venture capitalists, which I can only assume is an attempt to smear by association the whole of genetics and materialism, perhaps so that later he can say "but my brilliant revolutionary theories are ignored by the orthodoxy because they are in the pockets of...";

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juli 2010 om 10:19.
Oud 15 juli 2010, 10:14   #1090
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

In Gent is een paar maand geleden nog de kwakzalfster Ingrid Holvoet veroordeeld wegens onwettige uitoefening van de geneeskunde.

http://skepp.be/nieuws/%E2%80%9Cvals...boete%E2%80%9D

Citaat:
Ingrid Holvoet, die beweert mensen te kunnen genezen van op afstand, is gisteren door de Gentse rechtbank veroordeeld tot een boete van 16.500euro. De vrouw stond terecht voor onwettige uitoefening van de geneeskunde.

Holvoet beweert haar klanten te kunnen genezen door aan hen te denken. Op die manier zou ze mentale aandoeningen, zoals depressies en schizofrenie maar ook fysische kwalen, zoals anorexia en boulimie kunnen genezen. Ze houdt vol dat ze zich niet wil voordoen als dokter, maar dat ze mensen helpt in hun persoonlijke psychologische ontwikkeling.

Volgens de Gentse rechter richtte ze zich op psychologisch en financieel zwakke mensen die ze met veel overredingskracht grof geld aftroggelde. Eén klant werd door haar 80.000 euro lichter gemaakt. 'Deze vrouw heeft het diploma noch de bekwaamheid om een diagnose of het einde van een ziekte vast te stellen', oordeelde de rechter.

Holvoet overweegt in beroep te gaan en haar praktijk naar Nederland te verleggen, waar haar werkwijze niet strafbaar is. Ze blijft wel als helderziende in België werken. (sgg)

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 juli 2010 om 10:14.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:25   #1091
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Net terug en nu al aan het spammen?

En wat Bruce betreft :
Daaag Brucie
ooch jeeeeee niet zelf nagedacht Dude? gewoon zelf wat gegoogled en hier neergepleurd.
Absoluut de video niet bekeken, dom dom dom dom dom

kijk maar naar de tijden van onze posten en het is overduidelijk dat je nog geen letter gelezen hebt noch een video van anderhalf uur hebt gezien.

dom dom dom dom dom
Oud 15 juli 2010, 10:30   #1092
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Op wat mag dat slaan, 420yeahbaby ?

1) have you ever experienced it ?
2) of was het eerder een vraag of ik ( bewustzijn whatever ) er steeds ben geweest ?

Ik neem aan dat je 1) bedoelde en daar kan ik je kortweg op antwoorden ( dat zover ik er benul van heb ) ik aardig in de buurt kwam.
Of het ook iets concreets betekend ( toen leek dat wel zo ) of eerder een trick of the mind was blijft voor mezelf een raadsel ( tenslotte was ik tezelfdertijd waarnemer en subject ) maar gegeven het vele onderzoek lijkt me dat eerder het laatste.

Niettemin, het was wel verdomme de moeite en ik kan me voorstellen (uit de enkele ervaringen die heb ik mogen genieten ) dat mensen die voortdurend of regelmatig op zulke grenzen balanceren :

1) pas 'voelen' dat ze leven
2) ervaren dat ze beschikken over meer dan de klassiek gekende zintuigen die ze zelf maar met moeite kunnen omschrijven en als ze dat willen doen noodzakelijkerwijs vervallen in wat hier als 'pseudo-wetenschappelijk gewauwel' wordt aanzien.
Dus ik hou daar bewust rekening mee dat personen beperkt zijn in hun taal en termen.
Ik neem het echter niet dat er ongebreideld 'gegoocheld' wordt met die termen en dat liefst in combinatie met de laatste wetenschappelijke inzichten om in een poging wat te gaan 'bewijzen'
3) een veel ruimer iets als boven-onder, links-rechts, voor-achter ervaren.
4) een gevoel van verbondenheid, alles-is-één, geborgenheid ervaren
5) regelmatig flitsen krijgen waaruit blijkt dat ze het 'plaatje' ( dat voornamelijk met hoe de wereld er voor normale stervelingen uitziet en draait ) volledig vatten incluis de vele misleidingen en mis-concepties.
Helaas was het in mijn geval _ ik weet niet of dat altijd zo is_ achteraf niet meer te reproduceren
6) de zekerheid dat het niet zal eindigen bij enkel die 5) die ik mocht ervaren

Perfecte omschrijving van een trip of wat anders ?
En denkt U los gekomen te zijn van het ego? Into overself.
When it hits you, you know it.
Die verbondenheid is standaard. Maar de communicatie ontvangen en begrijpen is zeldzaam. Die zeldzame ervaring kan je achteraf wel reproduceren enkel niet met het beschreven tripgevoel erbij dan.
Oud 15 juli 2010, 10:31   #1093
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
ooch jeeeeee niet zelf nagedacht Dude? gewoon zelf wat gegoogled en hier neergepleurd.
Absoluut de video niet bekeken, dom dom dom dom dom

kijk maar naar de tijden van onze posten en het is overduidelijk dat je nog geen letter gelezen hebt noch een video van anderhalf uur hebt gezien.

dom dom dom dom dom
Dom is de persoon die denkt dat video's van leuterende geflipte ex-wetenschapper ook maar enige bewijskracht hebben.

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juli 2010 om 10:31.
Oud 15 juli 2010, 10:38   #1094
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik hoop dan ook voor jou dat niemand jou gelooft.
Dat moet geen probleem zijn. Iemand met ernstige klachten zou ik adviseren om naar de dokter te gaan. Als er vervolgens kanker zou vastgesteld worden zou ik adviseren om de behandeling te volgen maar -hoe moeilijk dit ook is- te proberen positief te blijven.

Fred.
Oud 15 juli 2010, 10:45   #1095
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat moet geen probleem zijn. Iemand met ernstige klachten zou ik adviseren om naar de dokter te gaan. Als er vervolgens kanker zou vastgesteld worden zou ik adviseren om de behandeling te volgen maar -hoe moeilijk dit ook is- te proberen positief te blijven.

Fred.
Positief blijven zal de behandeling wel ondersteunen hoor. Maar het is niet relevanter dan het feit dat je een film beter ziet als je je ogen opendoet. Als je niet naar de cinema gaat, kan je je ogen opensperren zoveel jewil.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 juli 2010 om 10:46.
Oud 15 juli 2010, 10:55   #1096
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Positief blijven zal de behandeling wel ondersteunen hoor. Maar het is niet relevanter dan het feit dat je een film beter ziet als je je ogen opendoet. Als je niet naar de cinema gaat, kan je je ogen opensperren zoveel jewil.
Goeike , moet ik onthouden
Oud 15 juli 2010, 11:00   #1097
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volgens de Gentse rechter richtte ze zich op psychologisch en financieel zwakke mensen die ze met veel overredingskracht grof geld aftroggelde. Eén klant werd door haar 80.000 euro lichter gemaakt. 'Deze vrouw heeft het diploma noch de bekwaamheid om een diagnose of het einde van een ziekte vast te stellen', oordeelde de rechter.
Ik betwist dit niet en vind dit ook wraakroepend. Maar hebben jullie enig idee van de geldstromen die rondgaan in de 'officiële' geneeskunde? Bijvoorbeeld nutteloze peperdure chemokuren die men soms nog aan terminale patienten geeft. Dat is officiële oplichting van de ziekenkas.

Fred.
Oud 15 juli 2010, 11:01   #1098
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Positief blijven zal de behandeling wel ondersteunen hoor.
Ondersteunen? Het kan het verschil maken tussen leven en dood.

Fred.
Oud 15 juli 2010, 11:03   #1099
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ondersteunen? Het kan het verschil maken tussen leven en dood.

Fred.
Goh, misschien wel. Zoals 1 druppeltje een emmer kan doen overlopen. Maar dat geeft dat druppeltje geen volume van 10 liter he.
Oud 15 juli 2010, 11:06   #1100
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik betwist dit niet en vind dit ook wraakroepend. Maar hebben jullie enig idee van de geldstromen die rondgaan in de 'officiële' geneeskunde? Bijvoorbeeld nutteloze peperdure chemokuren die men soms nog aan terminale patienten geeft. Dat is officiële oplichting van de ziekenkas.

Fred.
In elk systeem zijn misbruiken. Dat is geen argument om een andere systeem te promoten dat alleen uit misbruiken bestaat.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 juli 2010 om 11:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be