![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 6 maart 2012 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor jouw part... zal je dan wellicht bedoelen ?
Eerlijk gezegd vrees ik dat je het weer niet echt begrepen hebt. Met 'precies omgekeerd' bedoelde ik hier dat ET ons kwam zeggen dat de materialisten wel eens gelijk konden hebben en dat gij zou zeggen : "Mor allé gij, al die fantasten hier zouden zeggen da gij goe zot zijt, want die beweren bij hoog en laag dat het niet zo simpel kan zijn" Dionysus zei het reeds wáárom je aan die optie niet dacht : 'superieur staaltje wishful thinking' Laatst gewijzigd door praha : 6 maart 2012 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Peter Brian Medawar (1915-1987). Brits hoogleraar dierkunde Nobelprijs geneeskunde 1960. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 maart 2012 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 |
|
![]() @djimi,
Ter aanvulling van m'n eerdere post...: http://forum.politics.be/showthread....83&page=49#973 ... nog even dit: Max Planck: "Nee, ik beschouw bewustzijn als fundamenteel. Ik beschouw materie als te zijn afgeleid uit bewustzijn. We kunnen niet om bewustzijn heen. Alle dingen waarover we spreken, alle dingen waarvan we denken dat ze bestaan, vooronderstellen bewustzijn." In een soortgelijk interview gepubliceerd in The Observer antwoordde de Duitse onderzoeker Max Planck op de vraag: ‘Denkt u dat bewustzijn op basis van materie kan worden verklaard?’, als volgt: Nee, ik beschouw bewustzijn als fundamenteel. Ik beschouw materie als te zijn afgeleid uit bewustzijn. We kunnen niet om bewustzijn heen. Alle dingen waarover we spreken, alle dingen waarvan we denken dat ze bestaan, vooronderstellen bewustzijn." "We zouden van een aantal andere grote wetenschappers citaten kunnen geven, waarin ze allen tot dezelfde conclusie komen. Waar het om gaat is dat de grootste wetenschappers nu gedachten gaan formuleren die een herhaling zijn van een van de filosofische grondstellingen van de esoterische traditie, namelijk dat denkvermogen of bewustzijn de essentie van het heelal is en dat dit zich noodzakelijkerwijs manifesteert en werkzaam is in ieder punt van het onbegrijpelijk uitgestrekte kosmische geheel." Pim Van Lommel, cardioloog: Hieruit trekt Van Lommel een conclusie voor ons bewustzijn in het algemeen: het is een eindeloos bewustzijn. Het bewustzijn is volgens hem niet op een bepaalde tijd en plaats te lokaliseren. ... Het volledige en oneindige bewustzijn is overal aanwezig in een niet aan tijd en plaats gebonden ruimte, waar verleden, heden en toekomst tegelijk aanwezig en toegankelijk zijn. Onze hersenen functioneren "slechts" als een fysiek ontvangst- en uitzendstation, dat informatie opvangt en uitzendt. Zijn conclusie is dat het eindeloze bewustzijn altijd onafhankelijk van ons lichaam heeft bestaan en zal blijven bestaan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank je wel, Diego. Déze: "Er is geen snellere manier voor een wetenschapper om zichzelf en zijn beroep in diskrediet te brengen dan door vierkant te verklaren – in het bijzonder wanneer niemand om zo'n uitspraak vraagt – dat de wetenschap alle antwoorden kent of spoedig zal kennen op alle vragen die de moeite van het vragen waard zijn, en dat vragen die geen wetenschappelijk antwoord toelaten in zekere zin pseudo-vragen zijn die alleen door simpele zielen gesteld worden en waarop alleen onnozelen het antwoord beweren te weten." Peter Brian Medawar (1915-1987). Brits hoogleraar dierkunde Nobelprijs geneeskunde 1960. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1083 vind ik trouwens ook een héél goede! Zeer boeiende stof tot nadenken. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 maart 2012 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zeer jammer dat ge het nogal zeer ongelukkig geplaatst hebt als reactie in een poging je wishull-thinking te maskeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allé dan: Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
theosofie... yeah right ![]() Op een nobel uitgangspunt bedienen de anhangers zich van dezelfde truukjes als alle new-agers dat doen.... je lijstje weluitgekozen citaten die volledig uit de context gerukt zijn zet dat weer es netjes in de verf. Ik bewonder je en heb veel respect voor je visie maar wanneer ga je nu eens bedienen van meer eerlijke discussiemethoden ? Zolang je je argumentatie-kaas gaat halen van allerhande obsucere sites val je zo door de mand en draagt dat niet meteen bij tot geloofwaardigheid. Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2012 om 01:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hoogleraar kan misschien beter eens zijn beweringen onderbouwen.
Hij insinueert er immers mee dat dat kenmerkend zou zijn. Zó komt het alvast over... ... maar misschien heb je gelijk en moet ik er rekening mee houden dat die phrase weer totaal uit zijn context geplukt en gerecupereerd is en vervolgens als standaardverweer voor new-agers ergens paraat staan op een wacko-site ![]() Citaat:
D�*t : Citaat:
Citaat:
Je herbevestigt enkel je wishfull-thinking hiermee |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
|
![]() Theosofie bevat zoals veel Oosterse of of het Oostere gebaseerde stromingen een grote kern van waarheid.
Het is onze huidige Weterse religie, "de wetenschap", die de bal volledig mis slaat in een grotere beschouwing van de realiteit. Ze ontkent namelijk het meest belangrijkste , dat is bewustzijn. De grote geesten die de quatummechanica ontdekt hebben wisten dit. Het is de taak van de persoon om voorbij het fysische te kunnen zien. Met zien bedoel ik geen paranormale gaven, maar durven te accepteren dat er meer kan zijn en van daaruit vertrekken en te onderzoeken. Er is bewijs voor paranormale fenomenen. De materialisten hier die zo stellig alles paranormaal ontkennen zijn ook zielen die tijdelijk in een fysische lichaam leven. Zij ontkennen in feite hun eigen aard. Op zich niet erg want het is toch tijdelijk, het is een leerproces. Hier nog wat wijs advies uit hogere dimensies: ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er is een punt waarop wishful thinking in wanhoop verandert.
![]() |
![]() |
#1093 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 |
Staatssecretaris
|
![]() Jij denkt waarschijnlijk ook dat de SCP-foundation op waargebeurde feiten is gebaseerd.
Je kan openstaan voor nieuwe ideeën, maar jij neemt blijkbaar alles wat op het internet staat voor waar aan.
![]() |
#1095 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tot 2x toe heb geschreven dat ik dat niet beoog. Maar ik heb me idd wel wat vergist in je. Da's juist vastgesteld. U trekt zaken duidelijk uit z'n context. Nevermind.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Totaal ridicuul natuurlijk en pure recuperatie. Van opportunisme gesproken. ![]() Het bewustzijn maakt geen fluit uit bij quantummechanica, het is de puur materiele DAAD van het meten die maakt dat de golffunctie reduceert tot een concreet geval. Of dat die daad gebeurt door een bewust wezen of een machine maakt geen enkel verschil. Citaat:
Ik heb een veel opener geest op dat gebied dan u vermoed ik, MAAR tegelijkertijd heb ik ook een oneindig kritischer ingesteldheid dan u, uw kritische ingesteldheid is ongeveer nihil, dus dat is niet moeilijk. Jij hebt bvb. absoluut geen idee van wat bewijs is, of je buigt het kader zo ver naar jouw kant dat het altijd de schamele brokjes die je hebt omvat. Dat is geen bewijs zoeken, dat is bewijs MAKEN. Vals spelen dus. Je geest is niet open genoeg blijkbaar om te kunnen aanvaarden dat de realiteit enkel materialistisch KAN zijn. Dat laatste is in elk geval juist, zij het dat het vooral de materialisten zijn die bijleren, dankzij hun beproefde methodes en kritische ingesteldheid, en dat de esoteristen kritiekloos dezelfde fouten blijven maken tot in den treure. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 maart 2012 om 11:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 | |
|
![]() Citaat:
Kijk naar de inhoud, in plaats van de bron aan te vallen (je bent dan nog verkeerd ook).
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 |
|
![]() Ja, maar ik bedoelde dus wel het bestaan van bewustzijn op zich, zonder fysische "generator".
![]() |
![]() |
#1100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |