Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2006, 18:34   #1081
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
OK. Maar rechtsen zullen nu eenmaal meer problemen hebben dat het rechts-extremisme (waartoe ik het vb niet reken, wel b&h...) meer aangepakt wordt dan het links-extremisme (waartoe ik groen niet reken, wel het moslimterrorisme...) en omgekeerd. Zo moeten beide, met dezelfde wapens, aangepakt worden.
Tja als ge iedereen wilt verplichten nederlands te leren en te spreken dan ga je inderdaad met ongelijke middelen strijden. Als enkel de buitenlanders een bredere talenkennis hebben zijn we redelijk zielig bezig. Multicul of hoe jullie het mogen noemen is nu eenmaal een feit en kan je enkel stoppen door een muur rond vlaanderen te bouwen en niemand nog binnen of BUITEN te laten. Als we onze eigen gevangenis bouwen kunnen we inderdaad nog terug naar een monocultuur. De meerderheid van de bevolking wil niet in een gevangenis wonen dus is de multicultuur nu eenmaal een feit. Wanneer je dit blijft ontkennen blijf je met ongelijke middelen strijden vermits andere culturen kennen uit den boze is terwijl dit tch wel een vereiste is om serieus speurwerk te doen. Als wij ons niet intresseren in andere culturen hoe denk je dan ooit zon organisatie te infiltreren?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:36   #1082
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Dat ontken ik niet; maar de media staat weer vol met cowboyverhalen..
aanslagen die zijn verijdeld; plannen voor moordpogingen op politici,
Die hoog-technologische oorlogswapens die werden gevonden, waren volgens jou misschien bestemd om mee "in den hof te spelen" ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:37   #1083
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor mij mag het wel iets meer zijn : organisaties die zich inlaten met wapensmokkel en zich bezighouden met het destabiliseren van de samenleving worden best buiten de wet gesteld en opgedoekt.
Wat wilt ge daar mee zeggen. Is, of kan, nu toch ook al.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:39   #1084
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dat heeft hem niet gezegd en daar zijn jullie zo goed in. Het verdraaien van de waarheid. Hij zei dat ze heel goed bezig waren geweest tot voor kort maar dat ze nu terug tegen de grens van wat mogelijk is zijn gelopen en meer middelen nodig hebben. Da's iets heel anders dan geen volk hebben. Ik ga er vanuit dat je geen leidinggevende functie hebt en niet echt snapt hoe een manager aan de nodige fondsen moet geraken om zijn project te doen slagen.
In elk geval hebben degenen die bezig waren met het onderzoek naar b&h nooit moeilijkheden gehad om aan volk of fondsen te komen.
Nu wat Audenaert exact gezegd heeft :

Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk? Tientallen, honderden, duizenden?
AUDENAERT: Zeker niet om duizenden. Het zijn geen grote getallen. Maar dat hoeft ook niet. Onze nachtmerrie is de eenzame wolf, die een aanslag pleegt zonder daar ooit met iemand over te hebben gesproken. Daar is niemand tegen opgewassen. Maar wij doen alles wat mogelijk is. En de politiek heeft tot dusver ook oor gehad voor onze verzuchtingen, we hebben bijkomende mensen en middelen gekregen. Die worden optimaal gebruikt.
Wij genieten in België de hoogste achting van onze buitenlandse collega's. Maar we zitten stilaan weer op de grens van ons kunnen. We moeten almaar meer dossiers opstarten, en we kunnen ze niet allemaal prioritair behandelen. En we kunnen nooit garanderen dat we de juiste keuzes maken. Die daders van de aanslag in de Londense metro zaten in een dossier waaraan onze Britse collega's een lage prioriteit hadden gegeven. Je weet het nooit helemaal zeker.
Oud 9 september 2006, 18:41   #1085
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als enkel de buitenlanders een bredere talenkennis hebben zijn we redelijk zielig bezig.
Bedoel je van die buitenlanders die drie soorten Nederlanders kennen, waarvan één variant dient om de Antwerpse verzuurden te ontmaskeren?
Oud 9 september 2006, 18:43   #1086
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wilt ge daar mee zeggen.
Dat die organisaties best volledig ontmanteld worden, website incluis.
Oud 9 september 2006, 18:43   #1087
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Die hoog-technologische oorlogswapens die werden gevonden, waren volgens jou misschien bestemd om mee "in den hof te spelen" ???
Men viel binnen omdat ze van plan waren om ze te verkopen.
En dat 'hoogtechnologisch' wil ik nog wel eens zien wat dat moet voorstellen. Hadden ze misschien een rakettenschild van Bush gekocht? Dat is pas hoogtechnologisch
Oud 9 september 2006, 18:45   #1088
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
el en de aanstelling van dat nieuwe hoofd van de staatsveiligheid..
Ik heb dit jaar al genoeg straffe verhalen gezien hoor; deze kan er ook nog wel bij.
Verhalen? Net zoals die "verhalen" over criminele allochtonen zeker? Het zijn geen verhalen. Mensen zijn neergeschoten, geslagen, geschopt op basis van hun huidskleur. Er valt niet naast te kijken. In belgie hebben wij 2 problemen. Vlaamse criminaliteit en allochtonen criminaliteit. Een hardere aanpak tegenover vlaams nationalisten is dus op zijn plaats. Ook de getthovorming moet worden aangepakt. Ik zou als vreemdeling snachts niet door schoten durven lopen hoor. Het krioelt daar van de vlaams nationalisten en zoals we nu wel weten. Een spreidingsplan voor vlaams nationalisten is hier de oplossing. Belgische buren kunnen hun dan terug integreren in de maatschappij
Oud 9 september 2006, 18:45   #1089
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat 'hoogtechnologisch' wil ik nog wel eens zien wat dat moet voorstellen. Hadden ze misschien een rakettenschild van Bush gekocht? Dat is pas hoogtechnologisch
Zoals ik al zei : extreemrechts kan het niet laten te blijven minimaliseren en ridiculiseren. Opvallend, maar niet verwonderlijk.
Oud 9 september 2006, 18:46   #1090
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Een spreidingsplan voor vlaams nationalisten is hier de oplossing. Belgische buren kunnen hun dan terug integreren in de maatschappij
richt een partij op en kom op bij de volgende verkiezingen.

Toi toi toi...!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:47   #1091
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Verhalen? Net zoals die "verhalen" over criminele allochtonen zeker? Het zijn geen verhalen. Mensen zijn neergeschoten, geslagen, geschopt op basis van hun huidskleur. Er valt niet naast te kijken. In belgie hebben wij 2 problemen. Vlaamse criminaliteit en allochtonen criminaliteit. Een hardere aanpak tegenover vlaams nationalisten is dus op zijn plaats. Ook de getthovorming moet worden aangepakt. Ik zou als vreemdeling snachts niet door schoten durven lopen hoor. Het krioelt daar van de vlaams nationalisten en zoals we nu wel weten. Een spreidingsplan voor vlaams nationalisten is hier de oplossing. Belgische buren kunnen hun dan terug integreren in de maatschappij
In België hebben wij twee problemen: Vlaamse criminaliteit en allochtonencriminaliteit... racist! je vergeet de Walen
Het doel van Verhofstadt is precies bereikt bij u; het gevoel geven dat de Vlamingen het echte gevaar vormen
Oud 9 september 2006, 18:48   #1092
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Ja lap waarom moeten we dan nog schrik hebben van moslim terreur. Met hun gsmkes en goedkope bommen kunnen ze toch zeker geen bedreiging vormen tegen dat hoogtechnologisch rakettenschild?!
Oud 9 september 2006, 18:49   #1093
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
In België hebben wij twee problemen: Vlaamse criminaliteit en allochtonencriminaliteit... racist! je vergeet de Walen
Het doel van Verhofstadt is precies bereikt bij u; het gevoel geven dat de Vlamingen het echte gevaar vormen
Oops u heeft gelijk, ik heb zo weinig last van walen dat ik vergeet dat hier ook wonen.
Oud 9 september 2006, 18:50   #1094
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat die organisaties best volledig ontmanteld worden, website incluis.
Het is wel wapenhandel, het bezit van wapens, het daadwerkelijk aanzetten tot misdaden... dat verboden is, en moet bestraft worden . Niet de vrije menigsuiting, en zie trouwens geen reden om dit te veranderen.

Laatst gewijzigd door Bob : 9 september 2006 om 18:53.
Oud 9 september 2006, 18:51   #1095
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oops u heeft gelijk, ik heb zo weinig last van walen dat ik vergeet dat hier ook wonen.
Ge betaald dan ook niet veel belastingen
Oud 9 september 2006, 18:53   #1096
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei : extreemrechts kan het niet laten te blijven minimaliseren en ridiculiseren. Opvallend, maar niet verwonderlijk.
Tis maar te zien wat jij onder extreemrechts verstaat eh
Oud 9 september 2006, 18:54   #1097
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Het is wel wapenhandel, het bezit van wapens, het daadwerkelijk aanzetten tot misdaden... dat verboden is, en moet bestraft worden . Niet de vrije menigsuiting, en zie trouwens geen reden om dit te veranderen.
Awel die reden hebben ze dan ook een paar dagen geleden gevonden blijkbaar.. de puzzel past perfect
Oud 9 september 2006, 18:59   #1098
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aanzetten tot geweld zie ik niet als het uiten van een mening.
Oud 9 september 2006, 19:00   #1099
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik hoorde op de radio dat die wapens wellicht (ook) bedoeld waren om te verkopen en zo aan geld te geraken.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 19:02   #1100
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik hoorde op de radio dat die wapens wellicht (ook) bedoeld waren om te verkopen en zo aan geld te geraken.

Hoeveel waard is die "wellicht" ? Ze konden evengoed "wellicht" gediend hebben om aanslagen te organiseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be