Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2018, 21:14   #11161
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oostenrijk kwam recent onder grote Amerikaanse druk te staan omdat het gezien werd als te pro-Russisch.
Maar Kurz zei er ook bij "He also added that it was necessary to have a dialogue channel in order to find a peaceful solution."

Kiev weigert niet alleen Minsk toe te passen (en ik denk dat je dat niet zult ontkennen, Minsk wil immers zeggen dat het regime met de rebellen moet praten en hen grote autonomie binnen Oekraïne toekennen) maar weigert ook te praten.
Uiteraard ziet iedereen in dat er een groot probleem is, maar internationale politiek en diplomatie is nu eenmaal een wedstrijd in huichelarij en theater, dat is trouwens altijd zo geweest.

Maar uiteindelijk zal Oekraïne niets winnen, het land is het armste van Europa, de Krim zijn ze definitief kwijt, en ook de controle over Donbas zijn ze kwijt, Oekraïne heeft ook geen enkel vooruitzicht op lidmaatschap van de EU.
Rusland, dat economisch reeds veel beter is dan Oekraïne, is uit de crisis, blaakt van zelfvertrouwen, en heeft uitstekende relaties met de meeste landen in de wereld. De VS en het VK zijn heus "de wereld" niet, hoewel ze dat zelf lijken te denken.

Poetin en de Oostenrijkse minister van buitenlandse zaken:

Er is zelfs meer, volgend jaar zijn er verkiezingen in Oekraïne, de onvrede is er gigantisch. Uiteindelijk gaat het niet over Donbas, maar over Odessa, Kharkov, etc. Zowel Putin als Poroshenko weten dit.
Die minister van BuZ van Oostenrijk is Karin Kneissl.
(...) a top energy analyst and former professor at the Diplomatic Academy in Vienna and the European Business School in Frankfurt. (...)
Putin arriveerde op de bruiloft in een zwarte limousine.
Na de pasjes op de dansvloer ging het richting Merkel.
Oud 9 september 2018, 22:38   #11162
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ga/moet nogal veel op reis, en net naar die bestemmingen waar gij geen knijt over weet. Het is daarom net dat ik u constant moet corrigeren.
Ik durf niet zeggen dat ik alles weet over Oekraïne, Rusland en China, maar ben er al veel geweest, spreek de taal in het geval van Rusland en Oekraïne, heb Russische en Oekraïense vrienden, en heb er erg veel over gelezen.
Dus geen knijt, dat denk ik niet. U beweert dat U met alle Chinezen kunt spreken, dat lijkt mij nogal straf maar goed, wie weet klopt het. Maar U vertelt dingen die gewoon totaal niet overeenstemmen met mijn observaties(of de observaties van onder andere Jonathan Holslag), en ook met wetenschappelijke statistieken, opiniepeilingen, etc. Misschien hebt U een erg beperkte en erg "framed" kennissen kring in die landen, of misschien gebruikt U uw dikke duim als inspiratiebron, ik ken U niet dus kan niet oordelen welke van de 2 het is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 22:43   #11163
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Die minister van BuZ van Oostenrijk is Karin Kneissl.
(...) a top energy analyst and former professor at the Diplomatic Academy in Vienna and the European Business School in Frankfurt. (...)
Putin arriveerde op de bruiloft in een zwarte limousine.
Na de pasjes op de dansvloer ging het richting Merkel.
Dat dansje wordt zwaar bekritiseerd in de angelsaksische pers en ook in De Standaard. Nochtans is het gewoon een dansje, ik zeg niet dat Putin er geen politiek profijt uit wilde trekken, maar politici zijn ook maar mensen.
Als Karin zou willen dansen met Trump of Obama zou er dan ook zoveel ophef zijn?
Bepaalde machtige kringen in de VS en het VK willen gewoon Rusland isoleren, maar mensen die Putin en Rusland kennen, hebben daar geen zin in. Dus wordt er een heuse heksenjacht tegen Rusland en Putin gehouden, toch zeker in de VS.
Oud 9 september 2018, 22:47   #11164
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Karin zou willen dansen met Trump of Obama zou er dan ook zoveel ophef zijn?
Neen. Het zou minstens zeer neutraal in het nieuws komen, en mogelijk op goedkeuring onthaald worden. Er zou gelachen worden. Er zou een positieve sfeer hangen.
Oud 9 september 2018, 22:51   #11165
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Neen. Het zou minstens zeer neutraal in het nieuws komen, en mogelijk op goedkeuring onthaald worden. Er zou gelachen worden. Er zou een positieve sfeer hangen.
idd
In de VS, het VK en in feite ook Nederland, Duitsland en Frankrijk, bestaat er een hele sector van anti-Russische propaganda, een overblijfsel uit de koude oorlog.
Oud 9 september 2018, 22:56   #11166
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
idd
In de VS, het VK en in feite ook Nederland, Duitsland en Frankrijk, bestaat er een hele sector van anti-Russische propaganda, een overblijfsel uit de koude oorlog.
als ge een lijnvlucht vol Hollanders uit de lucht schiet, wat verwacht gij dan??????????????????????????????????????????????? ??

Echt????? Dat ze BLIJ zijn?????????????????

Zet uw oogkleppen nu eens voor één keer af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Natuurlijk zijn die RAZEND, en TERECHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nederland heeft sancties afgekondigd, en een paar maanden later is de ruble nog maar de helft waard.

Dat is hoe sterk Nederland is, en hoe zwak Rusland.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 22:59   #11167
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ge een lijnvlucht vol Hollanders uit de lucht schiet, wat verwacht gij dan??????????????????????????????????????????????? ??

Echt????? Dat ze BLIJ zijn?????????????????

Zet uw oogkleppen nu eens voor één keer af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Natuurlijk zijn die RAZEND, en TERECHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nederland heeft sancties afgekondigd, en een paar maanden later is de ruble nog maar de helft waard.

Dat is hoe sterk Nederland is, en hoe zwak Rusland.
De Russische roebel is minder sterk gedevalueerd dan de Oekraïense hrivna of de Turkse lira. Hoe verklaar je dat?
Dat vliegtuig werd uit de lucht geschoten in Oekraïne, niet in Rusland.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2018 om 22:59.
Oud 9 september 2018, 22:59   #11168
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik durf niet zeggen dat ik alles weet over Oekraïne, Rusland en China, maar ben er al veel geweest, spreek de taal in het geval van Rusland en Oekraïne, heb Russische en Oekraïense vrienden, en heb er erg veel over gelezen.
Dus geen knijt, dat denk ik niet. U beweert dat U met alle Chinezen kunt spreken, dat lijkt mij nogal straf maar goed, wie weet klopt het. Maar U vertelt dingen die gewoon totaal niet overeenstemmen met mijn observaties(of de observaties van onder andere Jonathan Holslag), en ook met wetenschappelijke statistieken, opiniepeilingen, etc. Misschien hebt U een erg beperkte en erg "framed" kennissen kring in die landen, of misschien gebruikt U uw dikke duim als inspiratiebron, ik ken U niet dus kan niet oordelen welke van de 2 het is.
Ik ben niet geindoctrineerd op een gewetensloze manier door mijn familieleden toen ik een klein jongetje was.
Ik heb geen roots in Rusland, noch in China, noch in Ukraine.
Ik ben op alle vlakken een atheist. Ook politiek.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 23:00   #11169
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet geindoctrineerd op een gewetensloze manier door mijn familieleden toen ik een klein jongetje was.
Ik heb geen roots in Rusland, noch in China, noch in Ukraine.
Ik ben op alle vlakken een atheist. Ook politiek.
Ik ben ook niet geïndoctrineerd, maar heb mijn politieke voorkeuren, net als U.

En op dot forum anoniem kan ik gerust zeggen dat ik een hevige aanhanger ben van de Chinese communistische partij. Als je dat in het openbaar zegt ben je verbrand. Waarom eigenlijk? Een partij die een miljard mensen uit de armoede hielp en van hun verpauperd land een supermacht maakte?

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2018 om 23:03.
Oud 9 september 2018, 23:08   #11170
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer zo'n uithaal waar niemand wat aan heeft. Wie onderneemt hier een poging om te indoctrineren?

Op een forum is snel duidelijk wie serieus is en wie niet, wie ernstig deelneemt aan de discussie en wie niet.

Het kan altijd zijn dat het niet klopt maar mijn indruk is dat uw profiel niet het normale profiel is van een levensecht persoon. De sereniteit ontbreekt.
Oud 10 september 2018, 08:11   #11171
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Dit is het Rusland van vandaag, waarbij meer dan 800 mensen, velen -18 en +60 werden opgepakt door de stoottroepen van dictator Putin omdat ze het waagden om te protesteren tegen de pensioenhervormingen waarbij mannen pas op pensioen kunnen vanaf 65, wat lastig is in een land waar de levensverwachting voor een man rond de 64 jaar schommelt.

(De politie-agenten mogen echter nog met pensioen op 45, daarom dat ze zo gretig de wapenstok hanteren natuurlijk : om hun eigen pensioenen veilig te stellen.)

Meer hier : https://meduza.io/en/feature/2018/09...g-our-pensions

Citaat:
‘Corruption is stealing our pensions’ Photos of Russia's September 9 police crackdown on nationwide protests against raising the retirement age

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 september 2018 om 08:12.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 08:28   #11172
parcifal
Banneling

Standaard

Ondertussen blijkt de 'jacht' op de pro-russische, ultracorrupte leiders geopend.

Vorige week werd Zakharchenko in Donbas opgeblazen. (dat heeft nog lang geduurd eigenlijk.)

Zaterdag kwam de PM van Abchazie, een afgesplitste regio van Georgie die door Rusland wordt gesteund, om in een verkeersongeluk net toen hij terugkwam van Syrie.

https://www.dailysabah.com/europe/20...er-syria-visit

En gisteren overleefde de president van Moldavie, ook een frozen conflict zone van Rusland, nipt een verkeersongeluk.

Het is toch blijkbaar slecht voor de gezondheid om Pro-russische corrupte pion te spelen.
Best op korte termijn een paar miljoen opzij zetten en dan aftreden lijkt de boodschap.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 september 2018 om 08:29.
Oud 10 september 2018, 08:57   #11173
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wat een haat, om te juichen bij politieke moorden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 09:33   #11174
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Heb je bewijs dat het politieke moorden zijn?
Toon het dan aub.

Indien je geen totaal en absoluut bewijs kan tonen, liefst een bekentenis van de daders erbovenop uiteraard, dient dit bekeken te worden als verkeersongelukken en een interne afrekening in Donbas.

Als rusland die stijl hanteert, dan wij ook. Ontkenning tot in de oneindigheid.
Oud 10 september 2018, 10:46   #11175
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als je de rekensom maakt nog steeds 10% lager dan voor Maidan...

De cijfers voor 2018 en 2019 zijn trouwens speculatie, dat kan niemand voorspellen en hangt van talloze indicatoren af.

rusland kende een crisis in 2014, 2015 voornamelijk als gevolg van de sterk gedaalde olie en gas prijs, en de oorlog in Oekraïne, maar sinds vorig jaar stijgt de Russische economie weer, op hetzelfde niveau als landen als België, met 1,5 tot 2%. Rusland zit nu weer op het niveau van 2013.
Uiteraard. Het is een land in oorlog met gebieden waar men absoluut geen controle meer over heeft.

Dan is het niet meer dan logisch dat het economisch niet goed gaat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 11:37   #11176
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Uiteraard. Het is een land in oorlog met gebieden waar men absoluut geen controle meer over heeft.

Dan is het niet meer dan logisch dat het economisch niet goed gaat.
Vooral als je bedenkt dat de toeristische en wijnbouw-industrie in Crimea en de mijnen en metaalfabrieken in Donbas nu grotendeels in bezet gebied liggen.

De economische opbrengst daarvan is voor Ukraine dus nihil, erger nog : die regio's kosten nu massaal geld vanwege het conflict.

De economische vergelijking pre- en post-maidan is dus volkomen oneerlijk, maar zo kennen we ze wel, de russofielen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 september 2018 om 11:37.
Oud 10 september 2018, 14:07   #11177
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dit is het Rusland van vandaag, waarbij meer dan 800 mensen, velen -18 en +60 werden opgepakt door de stoottroepen van dictator Putin omdat ze het waagden om te protesteren tegen de pensioenhervormingen waarbij mannen pas op pensioen kunnen vanaf 65, wat lastig is in een land waar de levensverwachting voor een man rond de 64 jaar schommelt.

(De politie-agenten mogen echter nog met pensioen op 45, daarom dat ze zo gretig de wapenstok hanteren natuurlijk : om hun eigen pensioenen veilig te stellen.)

Meer hier : https://meduza.io/en/feature/2018/09...g-our-pensions
Mooie beelden van de "oppositie" die betoogt op plaatsen waar of momenten waarop het niet mag. Levert mooie plaatjes op in de westerse pers. Ze worden maximum een dag vastgehouden.

De meeste betogingen gaan wel gewoon vreedzaam door, en worden zelfs begeleid door de politie om hen te beschermen tegen boze tegenbetoger.

Onder het regime van uw vriendjes in Kiev daarentegen is betogen levensgevaarlijk.

http://dev.nrt24.ru/121291-2/

Laatst gewijzigd door tomm : 10 september 2018 om 14:12.
Oud 10 september 2018, 14:20   #11178
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen blijkt de 'jacht' op de pro-russische, ultracorrupte leiders geopend.

Vorige week werd Zakharchenko in Donbas opgeblazen. (dat heeft nog lang geduurd eigenlijk.)

Zaterdag kwam de PM van Abchazie, een afgesplitste regio van Georgie die door Rusland wordt gesteund, om in een verkeersongeluk net toen hij terugkwam van Syrie.

https://www.dailysabah.com/europe/20...er-syria-visit

En gisteren overleefde de president van Moldavie, ook een frozen conflict zone van Rusland, nipt een verkeersongeluk.

Het is toch blijkbaar slecht voor de gezondheid om Pro-russische corrupte pion te spelen.
Best op korte termijn een paar miljoen opzij zetten en dan aftreden lijkt de boodschap.
De president van Moldavië heeft het overleefd. Hij is democratisch verkozen, maar moet volgens jouw uit de weg geruimd worden omdat hij pro-Russisch is. Zo zie je maar hoe democratisch U echt bent als het er op aankomt...

Het lijkt er op dat de president van Abchazië verongelukt is, maar dat zal ongetwijfeld grondig onderzocht worden. Als blijkt dat het regime in Kiev er iets mee te maken heeft zal dat zware gevolgen hebben, voor Kiev... De Georgische president doet zoiets niet denk ik, die probeert net het ijs wat te breken. Misschien een provocatie om deze toenadering te boycotten.
Oud 10 september 2018, 14:21   #11179
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Inderdaad, maar erger is de stilte vanuit het Westen. Oh wee als er een dubbelspion vermoord wordt, maar gewoon opposanten uit de weg ruimen moet blijkbaar kunnen...
Oud 10 september 2018, 14:23   #11180
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je bewijs dat het politieke moorden zijn?
Toon het dan aub.

Indien je geen totaal en absoluut bewijs kan tonen, liefst een bekentenis van de daders erbovenop uiteraard, dient dit bekeken te worden als verkeersongelukken en een interne afrekening in Donbas.

Als rusland die stijl hanteert, dan wij ook. Ontkenning tot in de oneindigheid.
De Russische geheime dienst zal wel uitzoeken wie achter deze moorden zit, en gerechtigheid zal zowiezo volgen. Vooral Avakov, waarschijnlijk het brein achter heel wat van die moorden, zou best zijn testament schrijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be