Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2016, 15:12   #1101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Je moet eens proberen een groep van 10 mensen een gemeenschappelijk standpunt te laten innemen over een te ontwikkelen toepassing. Het gebeurt gewoon niet. Er moet iemand boven staan die allen aanhoort en dan een finale beslissing neemt.
Kijk eens naar het bitcoin netwerk. Daar is geen chef. Honderden duizenden mensen zijn het daar over een paar basis zaken met elkaar eens geworden. Einde 2008 heeft een anonieme figuur of groep een voorstel met een paar regels op tafel gegooid. Men volgt die regels nog steeds. Vrijwillig en zonder leiders of geprivilegieerden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2016 om 15:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 15:33   #1102
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 december 2016 om 15:34.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 15:33   #1103
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was jouw bewering niet. Jouw bewering was dat *iedereen* hetvolgende doet:
Dat was mijn bewering wel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ik zou dus kunnen samenvatten: het geheim van mijn genie ligt hem in het kritisch denken betreffende elke "evidente aangeleerde waarheid"."
Laten uw geheugen opfrissen: Dit was uw bewering:

Dat heet "indoctrinatie" en relatief weinig mensen kunnen er zich deels van bevrijden door logisch na te denken .


Hoe komt dat gij bij die unieke mensen zit die deze bovenmenselijke inspanning kunnen leveren? Daar heb ik nog altijd geen antwoord op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, niet iedereen gaat systematisch de evident aangeleerde waarheden omkeren om daar de logische en waarneembare gevolgen van te beschouwen.
Maar iedereen beweert natuurlijk wel dat hij dat doet. En vooral, wie zegt dat gij dat WEL doet. Gij moogt dat beweren en u zelf op de borst kloppen, ... maar ik merk er bijzonder weinig van. In alle eerlijkheid, ik merk er niets van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Hoe vaak heb *jij* bijvoorbeeld al gedacht "aangezien men mij zegt dat men de wet moet opvolgen, laten we ervan uitgaan dat hetgene iedereen te doen staat, is de wet naast zich neer te leggen" ?
Elken dag. Ik ben namelijk een atheist, en ik geloof in niets.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe vaak heb jij al gedacht "aangezien iedereen stelt dat in een democratie, de verkozenen legitiem zijn, laten we er dus van uitgaan dat verkozenen van het volk helemaal geen legitimiteit hebben" ? En ga zo maar door.
Vindt ge dat nu zelf een intelligente vraag? Kunt ge niets beters verzinnen om u eigen bezig te houden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maw, wat zijn de logische gevolgen van "er is helemaal geen reden om de wetten willen na te leven, verkozenen hebben geen enkele legitimiteit, ...." ?

Doe *jij* geregeld zulke denk oefeningen ? Ik zou het niet denken. Dus nee, niet iedereen doet dat.
'ik denk het niet, ik denk het niet!????' Hallo? Sinds wanneer zijt gij helderziend? Precies of gij uniek zijt met u zelf die vragen te stellen? Alsof ge de antwoorden al niet klaar hebt!
Gij stelt u zelf helemaal niet die vragen. De antwoorden zitten toch al in uw hoofd. De software in uw hoofd beslist. Politieke voorkeur is aangeboren. Vrije wil bestaat niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht



Dan leest ge mijn posts niet. Ik stel net dat ik waarschijnlijk ook geindoctrineerd ben.
Vooral dat woord 'waarschijnlijk' is grappig.

Als mijn vrouw zet dat ze waarschijnlijk zwanger is, wat betekent dat? Dat ze effectief zwanger is? Nee. De kans dat ze morgen haar maandstonden krijgt is even groot of even klein.

Gij gelooft niet eens dat ge 'waarschijnlijk' geindoctrineerd zijt. Gij gelooft namelijk dat ge kunt ontsnappen aan indoctrinatie door u zelf 'kritische vragen te stellen'.

Tja.

Ik ben toch liever een atheist dan een gelovige.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 16:10   #1104
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dacht dat je bedoelde met je bewering dat toen de Belgen en de Nederlanders ergens een eenmalige kans zouden gekregen hebben in de 19de eeuw om het aristocratische bestuur buiten te bonjouren, en ze een koningsrijk verkozen hadden, dat DUS ergens niet het gevolg zou zijn van een elite die haar wil aan het volk oplegt.
Ik weet ten eerste niet in welke mate die volksraadpleging toen andere keuzen liet (bijvoorbeeld, was de keuze van een vrije maatschappij ZONDER bestuur een mogelijkheid ?) ; maar vooral beweer ik dat als dat TOEN, op een zeker ogenblik, de keuze van een bevolking zou zijn, dat niet veel zegt over de keuze van diezelfde bevolking een week later, en nog veel minder twee eeuwen later.

Opdat men kan zeggen dat een zeker systeem de HUIDIGE keuze van een bevolking is, en geen opgelegd manoeuver van een geinstalleerde elite, moet een bevolking die keuze voortdurend kunnen hernieuwen of niet, he.

Je kan niet besluiten dat ik geen chocola lust, omdat mijn overgrootmoeder ooit een keer haar dessert mocht kiezen, en toen chocola aan de kant liet.
Nu begrijp ik wat je bedoelde. Het was jouw conclusie uit de situatie die ik impliciet schetste. Maar ik vind dat onrealistisch. Het volk kan de regering wel een keer afzetten maar het staatsbestel elke vrijdag veranderen kan alleen door revolutie en de knoet van een bende naniakken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 18:43   #1105
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk eens naar het bitcoin netwerk. Daar is geen chef. Honderden duizenden mensen zijn het daar over een paar basis zaken met elkaar eens geworden. Einde 2008 heeft een anonieme figuur of groep een voorstel met een paar regels op tafel gegooid. Men volgt die regels nog steeds. Vrijwillig en zonder leiders of geprivilegieerden.
Je spreekt hier over een kleine groep mensen binnen een zeer grote groep en ze komen dan nog overeen over een zeer klein aspect. Dit is totaal geen referentie.

Probeer eens een groep van 1000 mensen te vinden die over alles akkoord zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 12:58   #1106
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen heeft president elect Strumpf alweer zijn volgende kemel geschoten, een telefoontje met de Taiwanese president:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161203_02606138

Deze man richt al schade aan nog voor hij aan het roer staat, dat beloofd. De domheid van Strumpf en zijn vazallen zal alles doen verbleken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:03   #1107
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ondertussen heeft president elect Strumpf alweer zijn volgende kemel geschoten, een telefoontje met de Taiwanese president:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161203_02606138

Deze man richt al schade aan nog voor hij aan het roer staat, dat beloofd. De domheid van Strumpf en zijn vazallen zal alles doen verbleken.
Hij is President en hij mag telefoneren naar waar ie wil , sedert wanneer gaan journalisten mensen zoals onnozel Belgen zich bemoeien met de President van Amerika zijn telefoonverkeer

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 3 december 2016 om 13:04.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:04   #1108
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Heerlijk toch, die politieke incorrectheid

Veel butt-hurt bij de Chinezen blijkbaar...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:04   #1109
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ondertussen heeft president elect Strumpf alweer zijn volgende kemel geschoten, een telefoontje met de Taiwanese president:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161203_02606138

Deze man richt al schade aan nog voor hij aan het roer staat, dat beloofd. De domheid van Strumpf en zijn vazallen zal alles doen verbleken.
Het toont aan hoeveel hij weet van het buitenland (of hij van de US zelf veel weet is ook een vraag).
En dat is eigenlijk de enige vrees die ik bij hem heb: economisch kan hij enkel de US verder de dieperik in duwen (who cares...) maar met zijn lompe voeten kan hij wel de zaken nog op de spits drijven in bv het MO en daar hebben wij wel last van.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:09   #1110
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het toont aan hoeveel hij weet van het buitenland (of hij van de US zelf veel weet is ook een vraag).
En dat is eigenlijk de enige vrees die ik bij hem heb: economisch kan hij enkel de US verder de dieperik in duwen (who cares...) maar met zijn lompe voeten kan hij wel de zaken nog op de spits drijven in bv het MO en daar hebben wij wel last van.
Allee als ik dat hier allemaal goed lees ,achten er hier velen zich slimmer dan de nieuwe President van Amerika (om u dood te lachen)
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:09   #1111
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

En terwijl levert de USA wel al jarenlang militair materieel aan Taiwan.

De hypocrisie...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:11   #1112
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Allee als ik dat hier allemaal goed lees ,achten er hier velen zich slimmer dan de nieuwe President van Amerika (om u dood te lachen)
Slimmer zijn dan Trump is niks om fier op te zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:12   #1113
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En terwijl levert de USA wel al jarenlang militair materieel aan Taiwan.

De hypocrisie...
Dat is diplomatie: uw handelspartners niet nodeloos in zijn kloten shotten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:13   #1114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En terwijl levert de USA wel al jarenlang militair materieel aan Taiwan.

De hypocrisie...
Copy paste van Trump Propaganda Inc. oftewel Twitter ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:15   #1115
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat was mijn bewering wel!
Laten uw geheugen opfrissen: Dit was uw bewering:

Dat heet "indoctrinatie" en relatief weinig mensen kunnen er zich deels van bevrijden door logisch na te denken .

Deels. Dus geef ik toe om deels geindoctrineerd te zijn ook, he.

Citaat:
Hoe komt dat gij bij die unieke mensen zit die deze bovenmenselijke inspanning kunnen leveren? Daar heb ik nog altijd geen antwoord op.
Toch wel, al verschillende keren gegeven: door het aannemen van de inverse proposities dan die, die men denkt als "evident" te hebben aangeleerd. Hoeveel keer moet ik dat nu zeggen voor ge het snapt ?

Citaat:
Gij stelt u zelf helemaal niet die vragen. De antwoorden zitten toch al in uw hoofd. De software in uw hoofd beslist. Politieke voorkeur is aangeboren. Vrije wil bestaat niet.
Jaja. Het feit dat gij altijd ongelijk hebt op een forum, maar toch denkt van gelijk te krijgen, zit ook in uw hoofd, en ge kunt er ook niet aan doen, want vrije wil bestaat niet. Hoe hard ge ook zou proberen om iets in te zien, het gaat niet, want het zit al vastgevroren in uw hoofd dat ge dat niet kunt alvorens ge er aan begint.

Zo kan ik het dus ook.

Citaat:
Als mijn vrouw zet dat ze waarschijnlijk zwanger is, wat betekent dat? Dat ze effectief zwanger is? Nee. De kans dat ze morgen haar maandstonden krijgt is even groot of even klein.
En van vrouwen weet ge ook al niks. Maar geen erg, ge kunt er niet aan doen, het zit zo in uw hoofd
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:17   #1116
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het toont aan hoeveel hij weet van het buitenland (of hij van de US zelf veel weet is ook een vraag).
En dat is eigenlijk de enige vrees die ik bij hem heb: economisch kan hij enkel de US verder de dieperik in duwen (who cares...) maar met zijn lompe voeten kan hij wel de zaken nog op de spits drijven in bv het MO en daar hebben wij wel last van.
Wie het nog niet door heeft, Trump zijn vijand zijn de Chinezen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:18   #1117
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Je spreekt hier over een kleine groep mensen binnen een zeer grote groep en ze komen dan nog overeen over een zeer klein aspect. Dit is totaal geen referentie.

Probeer eens een groep van 1000 mensen te vinden die over alles akkoord zijn.
Maar men moet helemaal niet OVER ALLES akkoord gaan, slechts over twee aspecten: "geen wederzijds geweld" en "akkoorden respecteren".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:33   #1118
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk eens naar het bitcoin netwerk. Daar is geen chef. Honderden duizenden mensen zijn het daar over een paar basis zaken met elkaar eens geworden. Einde 2008 heeft een anonieme figuur of groep een voorstel met een paar regels op tafel gegooid. Men volgt die regels nog steeds. Vrijwillig en zonder leiders of geprivilegieerden.
Net zoals in de meeste Ponzi Schemes, tot de kruik barst natuurlijk.
En als jij denkt dat er in het BitCoin netwerk geen gepriviligeerden zijn dan ga je nog van een kale reis thuiskomen vrees ik.

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 december 2016 om 13:34.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:38   #1119
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie het nog niet door heeft, Trump zijn vijand zijn de Chinezen.
Dat probeert hij te doen geloven. In werkelijkheid koopt hij zelf Chinese goederen (oa staal en aluminium) tegen dumpingprijzen ten nadele van de US blue collar workers.

http://www.thestand.org/2016/10/trum...el-from-china/

Citaat:
Trump’s failure to use American materials to construct his hotels in Chicago and Las Vegas shows not just the fundamental dishonesty that embodies this fraud of a man, but also the insincerity of his claims that he will bring jobs back to America and stand up for workers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:45   #1120
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie het nog niet door heeft, Trump zijn vijand zijn de Chinezen.
Het probleem is dan toch wel dat Trump dat zelf nog niet volledig doorheeft.
Anders zou hij dat telefoontje met de pres. van Taiwan wel anders ingekleed hebben.

Olifant in de porseleinkast en hij kan alleen potten breken, maar dat heeft hij nog niet door.
Ondertussen zit Obama met de fijne opdracht om nog 6 weken de brokken te lijmen. Daarna is het de afgrond....

http://www.nytimes.com/2016/12/02/us...hina.html?_r=0

Citaat:
The president-elect has shown little heed for the nuances of international diplomacy, holding a series of unscripted phone calls to foreign leaders that have roiled sensitive relationships with Britain, India and Pakistan. On Thursday, the White House urged Mr. Trump to use experts from the State Department to prepare him for these exchanges.

The White House was not told about Mr. Trump’s call until after it happened, according to a senior administration official. But afterward, the Chinese government contacted the White House to discuss the matter.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be