![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Staatssecretaris
|
![]() Same difference, het is niet omdat het in een boek staat dat het ineens geloofwaardiger is.
![]() |
#1102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is omdat mijn lens van wat mogelijk was werd verlegd. Je creeert deels je eigen realiteit, wat je gelooft wordt weerspiegeld in je leven. Geloof je star in enkel materialisme dan is de kans heel klein dat je die ook persoonlijk zal ervaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | |
|
![]() Citaat:
bvb ![]() edit: full text available here key word: suggestibility
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 7 maart 2012 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hem daar niet over trouwens. Maar kom, flink gevonden die link en goed punt en bank vooruit dan maar zeker ? Ikke nu back OT. GreetzZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 |
Staatssecretaris
|
![]() En da's net waarom ik zeg dat een linkje niet genoeg is. Je lult je er zo uit omdat je niks zegt en dan iets anders beweert waar we het raden naar hebben. En dan wat sneren. Wat een held.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging toch over de vredelievende pharmasector ? Staar je niet blind op die "dokter" maar bekijk hoe hij wordt aangepakt door deze pharmasector. That's all I have to say about that. GreetzZ Laatst gewijzigd door zeddie : 7 maart 2012 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat er a priori vanuit gegaan wordt en vervolgens... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2012 om 20:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
1) als materialist ( in zin van aanhanger v/h materialisme ) ook meteen zou beantwoorden aan de meer volkse betekenis van dat woord : geldvereerder, hebzuchtig persoon, iemand die gehecht is aan stoffelijke zaken, iemand die streeft naar meer bezit 2) als atheïst toch een lacune voel en een heimelijke wens/hoop dat er iets meer zou zijn... waardoor ik als m'n einde nader me plots zou 'bekeren' naar één of andere religie Ik kan je verzekeren dat ik als atheïst en materialist daar helemaal niet aan beantwoordt Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2012 om 20:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Deze simplistische dooddoener die je telkens uit je mouw schudt, zegt meer over jouw materialistisch geconditioneerde ingesteldheid dan over de mijne. Citaat:
Omdat ik de diepere visie van gerenommeerde wetenschappers aanhaal ? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 | |||||
|
![]() Citaat:
Je geloofwaardigheid gaat er weer met rasse schreden op vooruit… Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 | ||
|
![]() Citaat:
De tweede helft gaat over de praktijk van die ademhaling. (pranayama) Citaat:
Uw persistente weigering om een quasi-wetenschappelijke ademmethode eens te onderzoeken, lijkt me eerder van een pathologische inslag te zijn, zeker voor iemand die sport op niveau beoefent. Mor allé vooruit, omdat ik de kwaadste nog niet ben en speciaal omdat gij het zijt: http://www.aurawellnesscenter.com/20...-for-swimmers/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar is ze natuurlijk niet....het zijn slechts citaten. uit de context gerukte citaten van vooral quantumfysici op een hoopje gegooid die dan één vooropgestelde visie zou moeten onderbouwen Verder maakt ge dan nog eens de kapitale fout dat het aanhalen van die, nog steeds vermeende, visie een discussie-argument zou vormen. En gebruik je tevens een drogrede van autoriteit Je kan net zo goed een gerenommeerde hersenchirug ook eens vragen wat hij/zij als visie heeft over hollandse drop en dat hier neerpoten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wou er toch iets mee zeggen, niet ? Citaat:
Citaat:
En ik voelde alvast niet de behoefte om ermee uit te pakken... in tegenstelling tot jou Maar kom ... genoeg geleuter... kom nu eens met wat concrete aanwijzingen Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2012 om 21:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er verdorie iemand weet hoe je moet ademhalen dan ben ik het wel. ![]()
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 7 maart 2012 om 21:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Quotes van eender wie zijn geen geldig bewijs, dat je briljant bent wilt niet zeggen dat je niet in verkeerde of irrationele dingen gelooft. Hun persoonlijke overtuigingen en hun wetenschappelijke bijdragen zijn 2 zeer verschillende dingen.
![]() |
![]() |
#1118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stereotype voorbeeld daarvan is de uitspraak 'Gott würfelt nicht' die door creationisten en andere IDoten werd aangewend om ergens maar aan te kunnen tonen dat zelfs dat icoon gelovig zou zijn en daar ook redenen toezag vanuit die wetenschap. Totale nonsens natuurlijk... Niet alleen weten we met verdomd grote zekerheid dat hij alles behalve gelovig was en vele andere citaten en phrases bevestigen dat ook .... alleen zal je die niet geciteerd zien : cherry picking Maar in deze uitspraak staat dien dobbelsteen enkel voor de gedachte uit kwantummechanica dat sommige elementaire fysische processen mischien fundamenteel onvoorspelbaar zouden zijn en God verwees hier louter naar de deterministische oorzaak-gevolg kijk op de zaak : één grote mechanische klok in beweging gebracht ( door God ? ) die volkomen voorspelbaar zou zijn eens je de begintoestand kent of kunt afleiden. Einstein bedoelde dus enkel dat het gedrag van de mechanica volkomen voorspelbaar is. Maar zelfs een icoon kan zich vergissen. En zo zijn er 1001 van zulke zaken... al dan niet bewust/onbewust verkeerd voorgesteld ... terug te vinden op precies het soort sites die Diego regelmatig consulteert. Laatst gewijzigd door praha : 7 maart 2012 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | ||||
|
![]() Dit kan ik alzo interpreteren:
Citaat:
Dat centrale gegeven wens jij alzo niet te aanvaarden en derhalve beweer je dat new-agers (whats in a name ?) zich van deze ‘uit de context gerukte trukjes’ bedienen. Je mag anders altijd ’s aantonen dat die citaten uit hun verband zijn gerukt en hoe jij die dan interpreteert of wat volgens jou die wetenschappers daar nu juist mee bedoelden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
“Voorafgaand aan zijn coma dacht Dr. Alexander zeker te weten hoe interactie optreedt tussen het brein en het bewustzijn. Hij wist zo zeker dat het brein de mensen bewustzijn geeft en dat al het andere, de ziel, het verstand en het bewustzijn, verdwijnt wanneer het brein sterft. Nu, na mijn coma, kan ik je vertellen dat ik er totaal naast zat en dat het bewustzijn in feite onafhankelijk van de hersenen werkt,” zei Dr. Alexander. “Dat is heel moeilijk uit te leggen, helemaal wanneer je jezelf beperkt tot een reductief materialistische kijk op de wereld.” http://www.niburu.nl/index.php?optio...zijn&Itemid=43 Vooral de laatste zin geeft treffend weer, hoe materialisten zichzelf conceptueel beperken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | ||||
|
![]() Citaat:
“Het materialistische dogma wordt nog steeds overeind gehouden door irrationele beperkingen die tegenwoordig worden opgelegd aan het wetenschappelijk onderzoek. Het materialisme is gebaseerd op de neopositivistische wetenschapsleer, een kennissysteem dat precies wil voorschrijven aan welke eisen een kennis-uitspraak moet voldoen om als zinvol te mogen worden beschouwd. Zolang dit neopositivisme, ofwel logisch positivisme, toegepast wordt kan het materialistische dogma niet ter discussie worden gesteld, want alle voorstellen voor een beter principe worden dan onmiddellijk als onwetenschappelijk terzijde geschoven.” http://www.janeverink.com/2008/1/paradigmashift.htm Citaat:
Citaat:
Citaat:
“Karl Pribram, een Amerikaanse neurochirurg van de universiteit Stanford, die de klassieker 'Languages of the Brain' heeft geschreven, beweert1 dat de hersenen wel eens als een hologram zouden kunnen werken en op die manier toegang hebben tot een groter of hoger geheel, een veld of 'holistisch frequentiegebied' dat grenzen van tijd en ruimte overschrijdt.” http://home.planet.nl/~bramjans/genez2.htm |
||||
![]() |
![]() |