Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 17:25   #11281
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, daar zwijgen onze linksen en homo's over.
Recht en hetero hier. Waarom probeert u constant uw tegenstanders in die twee hokjes te plaatsen?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 17:26   #11282
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is ook zo.

Hehe mooi gevonden. Dat betekent dat we Paulus langs bij de lange rij hypocriete leugenaars mogen zetten op dit forum.
Oud 25 augustus 2011, 17:37   #11283
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik ben gewoon zeer rationeel en probeer om een beredeneerde manier tot mijn standpunten te komen. Er is in mijn brein geen plaats voor alles wat op geloof gebaseerd is, enkel de empirische werkelijkheid telt. Misschien dat mijn doorgedreven logica soms confronterend overkomt, maar ik ben ervan overtuigd dat enkel de ratio ons tot de waarheid kan brengen.

De ratio zegt ook dat als er geen bewijs pro of contra god is, dat het beter is om niet te geloven. Daar waar gelovigen ronduit dom zijn (ze maken de foute keuze), hebben agnosten niet de ruggegraat om voor de meest logische conclusie uit te komen.
Op basis wat je hier zegt, lijkt jouw greep op de werkelijkheid op die van een gemiddelde computer. Wat niet slecht is, alleen niet geschikt om met mensen om te gaan.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 17:53   #11284
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Recht en hetero hier. Waarom probeert u constant uw tegenstanders in die twee hokjes te plaatsen?
Dan heb ik het duidelijk niet over u.

Duidelijk voor ieder die wil zien uiteraard.
Oud 25 augustus 2011, 18:11   #11285
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Nee, ze zet een groot deel van haar spaargeld opzij om een aantal van haar eicellen te laten omvormen tot zaadcellen. Die technologie zit in de pijplijn en zal binnen een vijftal jaar commercieel worden.
Wat moet ik hiervan denken: 1. dat er binnen een vijftal jaar zo goed als zeker een technologie zou bestaan om eicellen om te vormen tot zaadcellen; 2. dat een zekere vriendin van Effect een groot deel van haar spaargeld hiervoor opzij zou zetten; 3. dat Effect dit allemaal presenteert als iets vanzelfsprekends;
and last but not least, 4. dat dit eigenlijk Effect z'n antwoord is aan Paulus die wou weten op welke manier die vriendin van Effect aan haar vier geplande kinderen ging geraken (!).
Oud 25 augustus 2011, 18:33   #11286
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Op basis wat je hier zegt, lijkt jouw greep op de werkelijkheid op die van een gemiddelde computer. Wat niet slecht is, alleen niet geschikt om met mensen om te gaan.
Twee weken geleden ben ik naar een festival gegaan en met tientallen nummers naar huis gegaan. Ik heb op die twee weken al ettelijke uitnodigingen gekregen voor feestjes in 4 landen.

U kan ook een uitzondering zijn, maar in mijn, relatief grote, vriendengroep, ben ik de enige man die dat kan. Bijgevolg ben ik er vrij zeker van dat u minder goed met mensen om kan gaan dan mij.
Oud 25 augustus 2011, 18:37   #11287
Effect
Minister-President

Standaard

Bij uitbreiding wil ik wel even stellen dat ik inderdaad moeite heb met forums. Negentig procent van de communicatie is non-verbaal. Wanneer je dit wegneemt op een forum krijg je inderdaad dat mensen moeilijker begrepen worden. Voor iemand als mij die iemand in de ogen moet kunnen kijken wanneer hij praat is dat een groot probleem.
Oud 25 augustus 2011, 18:49   #11288
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij uitbreiding wil ik wel even stellen dat ik inderdaad moeite heb met forums. Negentig procent van de communicatie is non-verbaal. Wanneer je dit wegneemt op een forum krijg je inderdaad dat mensen moeilijker begrepen worden. Voor iemand als mij die iemand in de ogen moet kunnen kijken wanneer hij praat is dat een groot probleem.
Het is ook een feit dat op fora zoals dit alle remmingen wegvallen.
Gesprekken IRL gaan er meestal veel beschaafder en minder extremistisch aan toe.
Oud 25 augustus 2011, 19:34   #11289
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is ook een feit dat op fora zoals dit alle remmingen wegvallen.
Gesprekken IRL gaan er meestal veel beschaafder en minder extremistisch aan toe.
Dat is waar. Maar ik moet wel bemerken dat ik een gelovige altijd van weerwoord voorzie wanneer hij/zij domme uitspraken doet.
Oud 25 augustus 2011, 19:44   #11290
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Twee weken geleden ben ik naar een festival gegaan en met tientallen nummers naar huis gegaan. Ik heb op die twee weken al ettelijke uitnodigingen gekregen voor feestjes in 4 landen.

U kan ook een uitzondering zijn, maar in mijn, relatief grote, vriendengroep, ben ik de enige man die dat kan. Bijgevolg ben ik er vrij zeker van dat u minder goed met mensen om kan gaan dan mij.
Kijk, dit is nou wat al eerder opgemerkt heb.
U hebt mijn opmerking veel te letterlijk begrepen. In de contekst van onze recente conversatie kan ik onmogelijk met 'met mensen om te gaan' het 'meisjes versieren' en 'feestjes vieren' bedoeld hebben. Eigenlijk bedoelde ik juist wat u zelf geeft toe niet te hebben: de grip op de non-empirische werkelijkheid, bedoelingen en conteksten. De menselijke werkelijkheid is grootendeels non-empirisch. U lijkt bovendien niet door te hebben dat meeste vragen en stellingen op dit forum provocatief of rhetorisch bedoeld zijn en geen 'echt', bevestigend of ontkennend, antwoord behoeven.
Daarom stel ik vast ik dat uw manier van denken ergens autistische trekjes vertoont.

Laatst gewijzigd door regenboog : 25 augustus 2011 om 19:46.
Oud 25 augustus 2011, 20:10   #11291
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk, dit is nou wat al eerder opgemerkt heb.
U hebt mijn opmerking veel te letterlijk begrepen. In de contekst van onze recente conversatie kan ik onmogelijk met 'met mensen om te gaan' het 'meisjes versieren' en 'feestjes vieren' bedoeld hebben. Eigenlijk bedoelde ik juist wat u zelf geeft toe niet te hebben: de grip op de non-empirische werkelijkheid, bedoelingen en conteksten. De menselijke werkelijkheid is grootendeels non-empirisch. U lijkt bovendien niet door te hebben dat meeste vragen en stellingen op dit forum provocatief of rhetorisch bedoeld zijn en geen 'echt', bevestigend of ontkennend, antwoord behoeven.
Daarom stel ik vast ik dat uw manier van denken ergens autistische trekjes vertoont.
1) ja ik heb autisme. Ik heb er echter weinig last van en ik heb het kunnen omvormen tot de drijfveer van mijn succes.

2) ik weiger zomaar beledigingen te incasseren. Wanneer u zegt dat ik niet met mensen om kan gaan, geef ik weerwoord. Noem het autisme, noem het eer of noem het irritatie op uw provocerend gedrag...

3) er is geen non-empirische werkelijkheid. Wat you see is what you get. Alles kan tot zijn bouwstenen herleid worden en rationeel geanalyseerd. U beseft dat ons bewustzijn niets meer is dan het gevolg van evolutie, en dat het menselijk gedrag niets meer is dan het programma van een zeer ingewikkelde computer. Ik zie de code achter het mooie programma, niet meer of minder.

Dat laatste is zeer controversieel, maar het is de enige manier voor een autist om "normaal" te functioneren. Ik drijf het een heel stuk verder dan de meeste van mijn lotgenoten, maar wel met het resultaat dat ik sociaal perfect functioneer, beter zelfs dan veel "normale" mensen. Veel mensen komen uit de lucht komen vallen wanneer ik mijn "handicap" vermeld. Op een forum valt het blijkbaar een stuk meer op dan in het echt
Oud 25 augustus 2011, 20:14   #11292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) ja ik heb autisme. Ik heb er echter weinig last van en ik heb het kunnen omvormen tot de drijfveer van mijn succes.

2) ik weiger zomaar beledigingen te incasseren. Wanneer u zegt dat ik niet met mensen om kan gaan, geef ik weerwoord. Noem het autisme, noem het eer of noem het irritatie op uw provocerend gedrag...

3) er is geen non-empirische werkelijkheid. Wat you see is what you get. Alles kan tot zijn bouwstenen herleid worden en rationeel geanalyseerd. U beseft dat ons bewustzijn niets meer is dan het gevolg van evolutie, en dat het menselijk gedrag niets meer is dan het programma van een zeer ingewikkelde computer. Ik zie de code achter het mooie programma, niet meer of minder.

Dat laatste is zeer controversieel, maar het is de enige manier voor een autist om "normaal" te functioneren. Ik drijf het een heel stuk verder dan de meeste van mijn lotgenoten, maar wel met het resultaat dat ik sociaal perfect functioneer, beter zelfs dan veel "normale" mensen. Veel mensen komen uit de lucht komen vallen wanneer ik mijn "handicap" vermeld. Op een forum valt het blijkbaar een stuk meer op dan in het echt
Hou op, je bent gewoon ambetant aan het doen.
Oud 25 augustus 2011, 20:16   #11293
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hou op, je bent gewoon ambetant aan het doen.
Right back at ya
Oud 25 augustus 2011, 20:16   #11294
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik wil me alleen verontschuldigen. Had ik dit geweten, waren mijn posts heel anders geweest.
Bovendien, ik denk echt dat uw aanwezigheid een verrijking voor dit forum is. Dit meen ik zonder enige bijbedoelingen.
Oud 25 augustus 2011, 20:17   #11295
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil me alleen verontschuldigen. Had ik dit geweten, waren mijn posts heel anders geweest.
Bovendien, ik denk echt dat uw aanwezigheid een verrijking voor dit forum is. Dit meen ik zonder enige bijbedoelingen.
Thanks
Oud 25 augustus 2011, 20:40   #11296
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thanks
Ja, geloof hem nog wat...
Oud 25 augustus 2011, 20:41   #11297
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Right back at ya
Allez, roep uw bewaarder - of hoe dat dit dan ook mag heten in de instelling waar je verblijft, en zeg hem dat ze je medicijn vergeten zijn.
Oud 25 augustus 2011, 20:46   #11298
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allez, roep uw bewaarder - of hoe dat dit dan ook mag heten in de instelling waar je verblijft, en zeg hem dat ze je medicijn vergeten zijn.
Laten we lekker grof worden ... Ik weet tenminste wat ik heb, en ik heb ermee leren leven. Misschien kunt gij best ook eens naar een psychiater gaan. Psychopathie lijkt me een goede diagnose voor u. Daar bestaat echter geen medicijn voor, uw type mensen hoort thuis in een isoleercel.
Oud 25 augustus 2011, 20:51   #11299
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we lekker grof worden ... Ik weet tenminste wat ik heb, en ik heb ermee leren leven. Misschien kunt gij best ook eens naar een psychiater gaan. Psychopathie lijkt me een goede diagnose voor u. Daar bestaat echter geen medicijn voor, uw type mensen hoort thuis in een isoleercel.
Diagnoses stellen van op afstand, daar ben je precies goed in. Dan ben je plots niet meer ziek maar een dokter.
Oud 25 augustus 2011, 21:27   #11300
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat een koppel helemaal vrij om zich voort te planten of niet. Dus het is zeer zeker waar dat een relatie en voortplanting niet automatisch aan elkaar gekoppeld zijn.
Maar eens een koppel een kinderwens krijgen (het is verbazingwekkend en lichtjes verontrustend hoeveel ervan een relatie en voortplanting zij aan zij beschouwen!), stellen ze vast dat heteroseksualiteit productief en homoseksualiteit contraproductief is. Of vind je van niet?
Neen !
Of beter je begrijpt het punt gewoon niet.

Jij haalt de term 'contraproductief' aan.
Je kan alleen maar stellen dat iets contraproductief is als een actie/gedrag/etc een vooropgesteld iets tegen zou tegenwerken.
Bij deze is er niks vooropgesteld.
De link 'actie/gedrag : relatie -> vooropgesteld iets : voortplanting' is er gewoon niet tenzij men net uit gaat van een traditioneel hetero(relatie)-plaatje dus.
Bovendien is het helemaal niet waar dat een homo-relatie, of zelf bij uitbreiding homoseksualiteit ( als levenshouding dus niet als daad ) , het onmogelijk of moeilijker zou zijn zich voor te planten.

Laatst gewijzigd door praha : 25 augustus 2011 om 21:28.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be