Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2024, 20:33   #1121
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet veel nuttig, maar da's nu eenmaal het gevolg van hun te beperkte acties.
Als geweld en onderdrukking niet werkt stelt u altijd dat er onvoldoende geweld is gebruikt. Ooit aan gedacht dat minder geweld en minder acties(zoals bouw van nieuwe nederzetting in Palestijns gebied)juist veel nuttiger zou zijn geweest.

Citaat:
De Gazanen moeten van mij niks. Maar ik zou graag hebben dat ze hun ellende niet naar hier exporteren.
Dan moet u vooral pleiten voor een leefbaar Gaza waar men gelijke rechten heeft , en niet voor het platgooien van heel de tent. Want dan weten we zeker dat ze naar hier komen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2024, 21:41   #1122
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Als geweld en onderdrukking niet werkt stelt u altijd dat er onvoldoende geweld is gebruikt.
Zoals ik al jaren schrijf, indien geweld gebruikt word om een probleem op te lossen, moet er genoeg geweld gebruikt worden, anders wordt het probleem alleen maar groter.
Citaat:
Ooit aan gedacht dat minder geweld en minder acties(zoals bouw van nieuwe nederzetting in Palestijns gebied)juist veel nuttiger zou zijn geweest.
Dat schip is al lang uitgevaren.
Citaat:
Dan moet u vooral pleiten voor een leefbaar Gaza waar men gelijke rechten heeft , en niet voor het platgooien van heel de tent. Want dan weten we zeker dat ze naar hier komen.
Daar bestaat een optie voor dan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 september 2024 om 21:42.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2024, 15:25   #1123
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Als geweld en onderdrukking niet werkt stelt u altijd dat er onvoldoende geweld is gebruikt. Ooit aan gedacht dat minder geweld en minder acties(zoals bouw van nieuwe nederzetting in Palestijns gebied)juist veel nuttiger zou zijn geweest.

Dan moet u vooral pleiten voor een leefbaar Gaza waar men gelijke rechten heeft , en niet voor het platgooien van heel de tent. Want dan weten we zeker dat ze naar hier komen.
Met het al dan niet hebben van gelijke rechten binnen Gaza, heeft Israël al lang niets meer te maken. Dat is de verantwoordelijkheid van Hamas.

Als het gaat over gelijke rechten... hoe denk je dat de toestand van homoseksuelen in Gaza is?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2024, 21:55   #1124
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Met het al dan niet hebben van gelijke rechten binnen Gaza, heeft Israël al lang niets meer te maken. Dat is de verantwoordelijkheid van Hamas.

Als het gaat over gelijke rechten... hoe denk je dat de toestand van homoseksuelen in Gaza is?
Onder internationaal recht heeft Israel alles met Gaza te maken.
En wie logisch nadenkt ziet dat ook.

Wanneer men een gebied militair omsingelt en bepaald wat er in en uit gaat kun men niet zeggen dat men er niets mee van doen hebt.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2024, 21:58   #1125
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik al jaren schrijf, indien geweld gebruikt word om een probleem op te lossen, moet er genoeg geweld gebruikt worden, anders wordt het probleem alleen maar groter.
Probleem is dus dat er niet genoeg gebruikt kan worden , om wat voor reden dan ook. En dat is heel vaak zo. Waarom de oplossing dan in geweld blijven zien.

Citaat:
Dat schip is al lang uitgevaren.
Ze zijn nooit gestopt met de bouw van die nederzettingen bv.

Daar bestaat een optie voor dan.[/quote]
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2024, 23:06   #1126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Probleem is dus dat er niet genoeg gebruikt kan worden , om wat voor reden dan ook. En dat is heel vaak zo. Waarom de oplossing dan in geweld blijven zien.

Ze zijn nooit gestopt met de bouw van die nederzettingen bv.

Daar bestaat een optie voor dan.
Je schrijft hier echt delusionele zaken... Israël heeft geen enkele 'nederzetting' in Gaza...


En geweld is zeer zeker aan het bewijzen dat het werkt om het Hamas probleem op te lossen, een groot deel van Hamas is nu al geëxtermineerd. De rest volgt nog.

Geen losse eindjes meer. Degelijk werk leveren en zeker niet stoppen vooraleer het doel bereikt is. Sinwar kan niet blijven ontsnappen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 september 2024 om 23:06.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 10:47   #1127
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je schrijft hier echt delusionele zaken... Israël heeft geen enkele 'nederzetting' in Gaza...
wel in andere delen van de door Israel bezette gebieden!!

Citaat:
En geweld is zeer zeker aan het bewijzen dat het werkt om het Hamas probleem op te lossen, een groot deel van Hamas is nu al geëxtermineerd. De rest volgt nog.
Dat is er nog steeds het werkelijke probleem. Lossen ze dat niet op dan staat er direct een nieuwe hams achtige organisatie op in Gaza.

Citaat:
Geen losse eindjes meer. Degelijk werk leveren en zeker niet stoppen vooraleer het doel bereikt is. Sinwar kan niet blijven ontsnappen.
En in dat proces zo veel van Gaza slopen en moorden, hetgeen volgens u geen enkel effect heeft. Door u niet te verplaatsen in de Gazanen en het effect van de Israelische acties op menselijk niveau te analyseren, gaat u nooit doorgronden wat de gevolgen zullen zijn.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 10:56   #1128
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
wel in andere delen van de door Israel bezette gebieden!!
Dan hangt het er van af wie bepaald wat een bezet gebied is.
Maar kom, er zou geen Israël mogen bestaan, laat staan dat dat land iets bezet.
Citaat:
Dat is er nog steeds het werkelijke probleem. Lossen ze dat niet op dan staat er direct een nieuwe Hamas achtige organisatie op in Gaza.
Correct. En door kumbaya te zingen verdwijnt Hamas ook al niet.
Citaat:
En in dat proces zo veel van Gaza slopen en moorden, hetgeen volgens u geen enkel effect heeft.
Slopen en moorden geeft alleen maar haat en nijd. Langs de andere kant, anders bidden geeft dat daar ook al.
Citaat:
Door u niet te verplaatsen in de Gazanen en het effect van de Israelische acties op menselijk niveau te analyseren, gaat u nooit doorgronden wat de gevolgen zullen zijn.
Ik kan me een beetje inleven in de denkwijze van een "brave Gazaan".
Hij zij/het wordt er echt niet blijer van, al die bommen op de kop.
Maar het kantelpunt is er nog niet, dus gaat die brave Gazaan gewoon blijven incasseren, en zijn/haar/het favoriet vrijheidsstrijder/neef supporteren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 11:09   #1129
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.668
Standaard

Op 7 oktober zag ik een madam met een hoofddoek die ik nog nooit bij de bakker had gezien, en daarna ook nooit meer heb gezien.

Ik neem aan dat ze daar was omdat haar vent besloten had die dag een feestje te geven wegens omstandigheden, en dat ze niks in huis had.

Enfin, elke weekend daarna was voor mij feest. Het volgend weekend zal extra feest zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 17:42   #1130
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan hangt het er van af wie bepaald wat een bezet gebied is.
Dat is niet Israel in ieder geval .

Citaat:
Maar kom, er zou geen Israël mogen bestaan, laat staan dat dat land iets bezet.
Van mij mag Israel bestaan zonder dat ze gebieden bezetten , binnen de afgesproken grenzen dus.

Citaat:
Correct. En door kumbaya te zingen verdwijnt Hamas ook al niet.
Dus alles draait zogenaamd om hamas , en niet om de moordenaars aan de andere kant. Voor u is geweld altijd de enige optie, dat is mij bekend, the ultimate warmonger.

Citaat:
Slopen en moorden geeft alleen maar haat en nijd. Langs de andere kant, anders bidden geeft dat daar ook al.
En daarmee hebben we alle opties behandeld?

Citaat:
Ik kan me een beetje inleven in de denkwijze van een "brave Gazaan".
Hij zij/het wordt er echt niet blijer van, al die bommen op de kop.
Maar het kantelpunt is er nog niet, dus gaat die brave Gazaan gewoon blijven incasseren, en zijn/haar/het favoriet vrijheidsstrijder/neef supporteren.
Hetgeen u geweldig vind, het zijn toch maar klote moslims .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 18 september 2024 om 17:54.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 17:48   #1131
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is niet Israel in ieder geval .
hetr zou het probleem wel wegwerken indien Israël dat wel kon beslissen.
Citaat:
Van mij mag Israel bestaan zonder dat ze gebieden bezetting , binnen de afgesproken grenzen dus.
Die van 1945?
Citaat:
Dus alles draait zogenaamd om hamas , en niet om de moordenaars aan de andere kant. Voor u is geweld altijd de enige optie, dat is mij bekend, the ultimate warmonger.
Nope, geweld is niet altijd een optie. Maar als het gebruikt wordt, is te weinig nog veel slechter.
Citaat:
En daarmee hebben we alle opties behandeld?
Uw opties zijn tot in den treure onwerkbaar gebleken.
Citaat:
Hetgeen u geweldig vind, het zijn toch maar klote moslims .
Nope. Ik vind het verspilling van middelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 17:59   #1132
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
hetr zou het probleem wel wegwerken indien Israël dat wel kon beslissen.
Dan zouden de Palestijnen plotseling in vrijheid leven, want daar ligt het probleem.

[/quote]

Nope, geweld is niet altijd een optie. Maar als het gebruikt wordt, is te weinig nog veel slechter.

Uw opties zijn tot in den treure onwerkbaar gebleken.

Nope. Ik vind het verspilling van middelen.[/quote]

Nooit hoor ik over alternatieven van u, want die vind u belachelijk.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 18:05   #1133
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dan zouden de Palestijnen plotseling in vrijheid leven, want daar ligt het probleem.

Nooit hoor ik over alternatieven van u, want die vind u belachelijk.
Omdat ik geen deftige, menselijke alternatieven zie in een oorlog tussen ideologiën.

1 van de 2 zal de duimen moeten leggen en verdwijnen.

Ik hoor u toch ook niet klagen over het uitroeien van de Nazi's.
Awel, de winnaar in dat conflict zal een soortgelijke politiek moeten volgen wil het probleem verdwijnen.

En winnen doe je niet als je de regeltjes van een ander volgt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 21:25   #1134
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat ik geen deftige, menselijke alternatieven zie in een oorlog tussen ideologiën.

1 van de 2 zal de duimen moeten leggen en verdwijnen.

Ik hoor u toch ook niet klagen over het uitroeien van de Nazi's.
Die bestaan al niet meer , en zijn niet met Palestijnen te vergelijken.

Citaat:
Awel, de winnaar in dat conflict zal een soortgelijke politiek moeten volgen wil het probleem verdwijnen.

En winnen doe je niet als je de regeltjes van een ander volgt.
Er is al lang een winnaar , die de dienst uitmaakt . Die winnaar kan alleen niet omgaan met die winst.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 21:42   #1135
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je schrijft hier echt delusionele zaken... Israël heeft geen enkele 'nederzetting' in Gaza...


En geweld is zeer zeker aan het bewijzen dat het werkt om het Hamas probleem op te lossen, een groot deel van Hamas is nu al geëxtermineerd. De rest volgt nog.

Geen losse eindjes meer. Degelijk werk leveren en zeker niet stoppen vooraleer het doel bereikt is. Sinwar kan niet blijven ontsnappen.
Toen het IDF onder leiding van Ariël Sharon im 2005 Gaza verliet werden de bewoners van twee Joodse kibbutzen door hem onder luid protest gedwongen ook Gaza te verlaten. De Gazanen kregen dus twee intacte kibbutzen gratis in de schoot geworpen, alles functioneerde perfect. Hebben de Gazanen die overgenomen en de activiteiten voortgezet? Neen! Ze hebben gewoon alles aan diggelen geslagen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be