![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vb. Het aantal jongeren, dat de middelbare school verlaat zonder diploma, stijgt jaarlijks. Dat kan je toch moeilijk een goed punt noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat trouwens met de wapenwetgeving en de tabakreclame?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit land staan verschillende volken ('Vlamingen', 'Walen', 'Belgen', ...) ten dienste van de structuren, en die zijn zo 'krom' dat niemand die goed bij zijn hoofd is daar gelukkig mee kan zijn (zo voel ik dat toch). De structuren kunnen dus maar beter worden veranderd, en over de gewenste veranderingen kan gerust een stevige en zeer grondige discussie plaatsvinden, de ernst van de zaak rechtvaardigt dat alleszins. Alleen moet die discussie ook ernstig worden genomen, en wel nù onmiddellijk, en door �*lle gesprekspartners. Même s'ils ne disposent que de la langue de Molière pour se faire comprendre.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 augustus 2008 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Nu weer het foefje van de "onwil". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
telt voor jou in feite de mening van de Vlaming of Waal?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Wie of wat moet ik me voorstellen bij De Vlaming of De Waal? In principe telt voor mij ieders mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
In een sterk federaal kader, ondersteund door een federale kieskring, met accenten onder een resulaats gebonden contract, is er geen nood aan alarmbellen en al de andere dingen die je daar naar voor brengt. Ik ben geen voorstander van een uitgeholde staat. Verre van. Ik kan mij niet herinneren dat ik pro deze geargumenteerd heb. Ik heb er in die context ook geen probleem mee dat mijn centjes goed en resultaats gebonden geïnvesteerd worden. Van de andere kant zijn zij wel overduidelijke tekens dat regionalisering van de bevoegdheden niet naar behoren werken. Niet het federale heeft daar schuld aan. Maar de uitholling van het federale in die mate dat het niet meer in 'staat' is om een allesoverkoepelende rol te spelen is daar mede schuldig aan. Jij gebruikt dezelfde argumenten om aan te tonen dat de regionale bevoegdheden zoals ze nu liggen niet werkbaar zijn, en dat er dus meer spreiding van de bevoegdheden moeten gebeuren. Ik gebruik dezelfde argumenten om aan te tonen dat we de problemen niet opgelost hebben met het verdelen van de bevoegdheden, sterker nog, we hebben ze verscherpt. Het is daarom maar logisch dat verdere verdeling meer van hetzelfde is in het zelfde straatje zonder einde, en dat zonder de Vlaamse zaak in België te dienen. Citaat:
Een sterk Federaal kader zal het onderwijs organiseren, financieren en promoten. En waar mogelijk in twee talen. Dus ook een sterk Nederlandstalig onderwijs. Wil er een regio accenten leggen. Geen probleem, een contract biedt daar uitkomst. Maar het contract zal draaien rond "beter onderwijs" en resultaats gebonden zijn. Niet rond meer "Frans". Het contract kan ook desgewenst de nood van de arbeidsmarkt incalculeren. Toch, voel ik nog steeds meer voor een sterk federaal kader dat de focus legt op "het compromis". Ik heb geen mening over het koningshuis, en zeker niet voordat België een stabiele en werkbare vorm gekregen heeft. Ik weet niet wat er mee te doen voor ik ze kan plaatsen. Ik kan niet ontkennen dat ze nog steeds een sterk symbool zijn voor de eenheid van België zijn. In die zin komen ze mij op het moment "beter uit". En dit als buffer tegen het Vlaams Nationalisme. Maar ook tegen het Waals nationalisme. Dus ja. Ze zijn "handy", maar ik ga ze niet gebruiken als pasmunt, ik ga ze ook niet gebruiken in mijn argumenten voor iets of tegen iets. Alhoewel ik de reden die men gebruikt om ze maar te verjagen, namelijk als storend symbool voor de eenheid van het land om zo de weg naar het splitsen makkelijker te maken, maar als een drogreden en een verborgen agenda zie. Het is niet waar het echt om te doen is. Dus om die reden moet je ze niet buiten zetten. Als je andere, Belgishe redenen hebt om ze maar buiten te zetten, ga je gang. Met of zonder hun, 't zal niet de rekening betalen, niet het probleem oplossen. Het zou wel een nieuw B-H-V probleem kunnen worden waarbij de stellingen diep ingegraven en beschermt worden. Dus, denk na voor je daar aan begint. Ik weet niet of ik daarmee concreet genoeg was. Het kan dat ik je vragen niet altijd versta. Het is zeker zo dat ik liever suggestieve en sturende vragen ontwijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 |
Banneling
|
![]() Over hoe dat komt kan je gerust discussiëren.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=110276 Ik wilde alleen meegeven dat er meerdere visies zijn op ons Vlaams onderwijs, en dat afhankelijk van de visie en de gebruikte criteria, dit Vlaams onderwijs niet altijd een groot succes is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou praktisch zijn te beseffen, dat voor een federale regering, men een meerderheid nodig heeft op federaal niveau. (CD&V - NVA heeft zelfs geen absolute meerderheid op Vlaams niveau) Het zou ook praktisch zijn, om te beseffen, dat men voor een staatshervorming een 2/3 meerderheid nodig heeft. Iets wat men, aan de onderhandelingstafel, gedurende een acht-tal maanden een beetje vergeten was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, de VLD heeft vanaf het begin gezegd dat ze akkoord gaan met de communautaire voorstellen. voorstellen, geen eisen zoals overal in de Franstalige pers wordt uitgeschreeuwd. voorstellen die mijlenver liggen van de Vlaamse resoluties, gestemd door zowel CD&V/NVA, VLD en SPa. als zelfs over die bijzonder milde en evenwichtige voorstellen nog niet kan gepraat worden, is het dan echt enkel en alleen de fout van NVA??? de grote fout die Leterme heeft gemaakt, is het in die regering stappen zonder ook maar een begin van oplossing. hij had een regimecrisis moeten uitlokken om de toekomst van de Belgen te vrijwaren. maar hij was te laf....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VLD heeft tijdens de verkiezingscampagne gesteld dat er een staatshervorming moet komen om de bevoegdheden tot homogene groepen te herschikken. Herinner je je de beeldspraak van Somers met de muur (het belgische niveau) waaruit er stenen gehaald werd tijdens de verschillende staatshervormingen, waardoor die muur verzwakt is. Deze muur moesten we verstevigen. P.S. Ik denk niet dat de SPA voor alle resoluties gestemd heeft. De grote fout die Leterme maakte, is toegeven aan de NVA dat de staatshervorming het enige belangrijkste is, en dat dit nu onmiddellijk moet verwezenlijkt zijn. Ik denk dat voor zoiets belangrijks en zwaarwichtig als een staatshervorming, er toch tijd nodig is om dit te bedenken, te bestuderen, te onderhandelen,... Hoeveel tijd was er nodig om de vorige staatshervormingen tot stand te brengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de SPa heeft uiteraard voor alle resoluties gestemd, het staat in het regeerakkoord. dat er lang wordt onderhandeld, geen enkel probleem, maar dat er nog altijd geen wil is om over de methode (!) te onderhandelen, dat is toch hemeltergend?? goed, de Franstaligen zeggen dat ze inzien dat er een staatshervorming moet komen, maar sorry, ik geloof er niets van. je moet gewoon maar af en toe de Franstalige pers lezen om te weten dat ze nog altijd gewoon alles willen laten verrotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen verschil in zienswijze op het beleid (ik herhaal: beleid) inzake volksgezondheid. De Vlaamse èn de Waalse partijen die hieromtrent in het verleden ruzie maakten, vergisten zich zwaar !! Ze vergisten zich, en ze beseffen het niet eens !! De artsensindikaten: ze vergissen zich nog meer. Technische geneeskunde versus huisartsengeneeskunde : nog nooit bestaan; uitvindsels van mensen die zelf nog niet eens bestaan !!! Onverklaarbare dure Brusselse klinieken, met overklaarbaar meer medische ingrepen dan in andere regio's: die klinieken bestaan niet eens. Bewijs tenminste maar eens dat een kliniek bestaat, gij hier onnozel kieken op dit forum !! N�*. Alleluja !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs eens dat jij weet waarom mensen voor een partij stemmen. Ondertussen zal ik jou zeggen wat het enige is dat ik weet: de uitslag van de verkiezingen, uitgedrukt in aantal stemmen, met als gevolg een aantal zitjes in 't parlement. Citaat:
Maar wel dat ze (de VLD) de Vlaamse resoluties in het Vlaams parlement gestemd hebben. En dat ze nogal belang hechten aan de hervorming inzake arbeidsbeleid. (en niet in de zin dat dat beleid op federaal nivo moet blijven, neen hoor !) Citaat:
Niet dat je dat denkt, neen, bewijs eens dat de spa zich in het Vlaams parlement onthouden heeft van één resolutie van die zogenaamde Vlaamse resoluties. Citaat:
Ik geloof graag dat VOLGENS JOU Leterme een grote fout gemaakt heeft, zelfs meer dan één. Citaat:
Wanneer is art 35 van de grondwet gestemd, en is er al iets van in huis gekomen? Van wanneer dateren de eerste reeks van de Vlaamse resoluties? Hoe lang zijn ze al aan het palaberen over de splitising van bhv? Hoe lang waren ze aan het bekvechten, vooraleer het Arbittershof zijn arrest velde? En hoeveel tijd is er sedertdien reeds verstreken? Waarom heeft Verafstoot de handdoek in de ring gegooid door te zeggen dat hij het niet kon oplossen? Waarom heeft hij de verkiezingen een ietsepietske vervroegd? Waarom kunnen we nu weg en weer diskuteren of er eigenlijk nog wel wettelijk verkiezingen mogelijk zijn. Besluit: ik doe je een lol en ik bewijs helemaal niet dat er een probleem zou zijn in dit apenland.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2008 om 14:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je het goed leest, dan beledig ik mezelf. Zogezegd hé. Stijlfiguur. Echt, had je dat niet door ? Niet beginnen bleiten. Ik heb het nog gezegd in dit forum: beledigingen edm kunnen niet. Maar straffe taal, dat moet kunnen. In Vlaamse volkskaffees en op Vlaamse markten (fora, hebdem?) hoor je nog vaker straffere taal. Ge zit hier dus niet op een simposium van katolieke nonnen die werkzaam zijn in scholen van meisjesleerlingen van 12 tot 15 jaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En. In mijn ogen zijn dit soort uitlatingen onderdeel van het geschapen probleem. Je lost daar niks mee op. Je polariseerd enkel maar. Het is een vrij brute poging om alle Vlamingen, en enkel anti-Waalse vlamingen kunnen zich blijkbaar Vlaming noemen in jouw concept vd wereld, op één geordende en voorgeprogrammeerde lijn te krijgen. Hierbij, formuleer ik het harder dan bedoelt, maar het maakt duidelijk waar ik naar toe wil. |
|
![]() |
![]() |