![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan zijn dat die informatie dus mis is, maar ik ben nog niet geneigd om klakkeloos Wikipedia geloven. Ik heb aan de universiteit trouwens ook al mogen horen dat bepaalde terreinen - die waar veel archiefonderzoek bij te pas kwam - niets voor mijn opleiding waren, maar voor historici. Citaat:
Als Israël dat niet prettig vindt, dan moet het maar in Israël geschiedeniswetten stemmen. Niet in Duitsland. Niet hier. In Europa leren we toch ook niet de zionistische versie van de Naqba? Citaat:
De Duitsers werden voor de Tweede Wereldoorlog onderdrukt door het geldjodendom, de Anglo-Amerikaanse trusts, de Volkenbond en Versailles. Tijdens de oorlog waren ze oorlogsslachtoffers, zoals de Joden en alle andere Europeanen (in totaal: 60 miljoen doden!). Na de oorlog keerden de Duitsers terug naar Weimar (BRD/DDR) en nu worden ze als volk tot vreemdeling in eigen land gemaakt. Wie zijn de overwinnaars en de overwonnen van de Tweede Wereldoorlog? Heeft één partij meer recht op het slachtofferschap dan alle andere partijen samen? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 24 oktober 2009 om 23:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dat geloof je zelf toch niet? Ik zal eens vriendelijk gaan aankloppen bij de archieven over de KGB in Rusland bv. Als ik daar te lang aandring, overbrug ik de afstand tussen de deur van dat gebouw en de goot al vliegend. Of denk je dat ik dan in Londen even alle archiefstukken over Hess en over WOII eve kan gaan opvragen?
![]() |
#1124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mag het aantal in twijfel getrokken worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De ordening en interpretatie van het verleden is omstreden, maar daarbuiten zijn er enkele 'basic facts of history' die door iedereen als objectief waar aanvaard worden - tenzij door radicale postmodernisten, maar dat is dan omdat zij het woord "waar" zelf als onzinnig zien. De wet 'betonneert' dus slechts de consensus onder historici; wanneer de politiek zich bemoeit in de interpretatie van dat verleden (wat vooralsnog niet gebeurt, tenzij in dictaturen), komt het daarentegen tussen in de kern van de historische praktijk zelf. Citaat:
Citaat:
Hij zegt: "Het {veronderstellen van het plaatsvinden van de holocaust, TR} geeft carte blanche aan het zionisme in Palestina en de rest van de wereld." Hoe kan je dat anders interpreteren dan dat hij zich uitspreekt tegen het aanvaarden van de holocaust als gegeven, en dus een negationist is? Hij ontkent het trouwens niet; meer zelfs, hij noemt het een geuzennaam. Maar als u dat nog niet genoeg vindt kunnen we het hem natuurlijk ook eens expliciet vragen. Laatst gewijzigd door Rogge : 25 oktober 2009 om 10:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben nog minder geneigd te geloven wat u ooit gehoord heeft. "Hij heeft dingen gezien die de anderen niet kennen"... Tuurlijk. Wat zou hij dan wel gelezen moeten hebben? Dat Churchill zelf opdracht gaf tot het bouwen van concentratiekampen, om de Duitsers een hak te zetten? By the way, Irving is geen "gewone historicus", hij is een amateur die een geschiedenisboek geschreven heeft. Citaat:
Citaat:
En u lijkt net als Distel te insinueren dat anti-negationismewetten er gekomen zijn op aanzet van de joden zelf. Misschien moet u dat ook eens verduidelijken. Citaat:
Overigens ben ik ook een tegenstander van het zionisme, maar dat betekent niet dat ik een historisch feit ga miskennen enkel en alleen omdat dat goed uitkomt bij de verdediging van mijn standpunt. Als u negationist een geuzennaam vindt, zijn wij uitgepraat. Neen, maar het maakt wel uit dat degenen die tegen negationisme ageren, vaak dezelfden zijn als degenen die tegen zionisme ageren. Ik zeg dit om u duidelijk te maken dat dit geen discussie is van voor of tegen de joden, waarbij je alles wat ze doen goed dan wel slecht vindt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Voor jou hebben auto's een nut, voor een ander misschien niet. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke archieven mogen dat dan wel zijn?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Informeer u eens vooraleer u zich over het postmodernisme uitspreekt. Dan verkleint u de kans dat u uitspraken doet waarmee u uw eigen geloofwaardigheid ondermijnt. mbt uw uitspraak over revisionisme: zie de laatste posts van GeertC en Liberalist_NL. Edit: Overigens zou het leuk zijn als u zou lezen wat ik schrijf. Ik zei dat de politieke tussenkomst in de interpretatie van historische feitelijkheden plaatsvindt in sommige dictaturen. Anti-negationismewetten hebben slechts betrekking op de feitelijkheid van gegevens zelfs, niet over de interpretatie ervan. Citaat:
Gaat u soms beweren dat de joden in dit geval geen slachtoffer waren? Citaat:
2. Dan had u niet naar mijn mening over auto's moeten vragen. Als u fouten meent te herkennen in de logica van mijn redenering, toon dat dan aan op basis van mijn redenering zelf, in plaats van gebruik te maken van gamele vergelijkingen. Nestor Burma zei dat zionisme voortvloeit uit het aanvaarden van de holocaust als waar. Hij heeft aangegeven dat hij zionisme met klem verwerpt. Ceteris paribus volgt daaruit dat hij het aanvaarden van de holocaust verwerpt. Laatst gewijzigd door Rogge : 25 oktober 2009 om 11:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Let op de redenering: "... er is geen enkele". En als er dan wel eene is, dan "...is hij laaggeschoold of wordt hij niet serieus genomen." Dat hierdoor de eerste premisse vals is, wordt zelfs niet opgemerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Irving is geen academicus, hij is geen historicus, hij heeft geen enkele competentie ter zake. In academische kringen is de Holocaust onomstreden. Dat is geen autoriteitsdrogredenering om de eenvoudige reden dat dit geen redenering is. Het gaat hem enkel en alleen over de vraag of de holocaust plaatsgevonden heeft, los van het hoe of waarom. Laatst gewijzigd door Rogge : 25 oktober 2009 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat het eerste voorstel van Mayeur en Eerderkens daarom zelfs de 'twijfel' wilde strafbaar stellen... waarmee dan ook impliciet de onfeilbaarheid zou ingevoerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uw argument over die 'officiële' historici is waardeloos. We weten allebei dat een historicus zijn plaats aan de universiteit riskeert indien hij een afwijkende mening heeft. Dat is een feit! We weten dat uiten van negationistische uitspraken tot jarenlange gevangenisstraffen leiden... ondanks alle verklaringen van de universele verklaring van de rechten van de mens ten spijt. Dat is een feit! Men kan wel straffeloos de misdaden maximaliseren... dat is ook een feit! Wiesental had het zelfs over 24.000.000 slachtoffers te Auschwitz alleen... Dat mag!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jongen toch, er zijn miljoenen boeken geschreven over de Shoah, met bewijzen uit alle mogelijke hoeken, over het bestaan van de Holocaust. Welja, noem mij dan eens 1 doctor of zelfs nog maar een licentiaat in de geschiedenis, zonder academische benoeming, die het bestaan van de Holocaust tegenspreekt? Noem er gerust één uit een land zonder negationismewetgeving, waar die mensen niets te verliezen hebben. Het is nogal tekenend dat een discussie over de rechtvaardiging van een juridische verankering van optreden tegen negationisme, ontaardt in een discussie over het al dan niet plaatsvinden van de holocaust zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||||||||
![]() |
![]() |