![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zou het dan héél misschien kunnen dat er bij jou iets scheelt aan de bedrading? |
|
|
|
|
|
|
#1122 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen
Citaat:
écht... ik meen dat En 't strafste is dan nog dat jezelf tergelijkertijd wenst in te dekken ( tegen die foutieve interpretaties ) door net te stellen dat dé wetenschap het net omgekeerd voorstelt. Je bent gewoonweg niet eerlijk hé Ófwel geef je toe dat het je eigenste interpretaties zijn die dus foutief kunnen zijn. Ófwel geef je toe dat de wetenschap het helemaal niet zo stelt ( ongeacht of ze het omgekeerde zouden achterhouden ) Citaat:
Ga je nu vertellen dat de wetenschap wel stelt dat het het A-denkbeeld is maar heel veel wetenschappers dat als het B-denkbeeld invullen en dat zo naar buiten brengen ? Men zou haast gaan denken dat je ook hier weer één centraal bewustzijn inziet : dé wetenschap met véél werkmieren : dé wetenschappers |
||
|
|
|
|
|
#1123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik weet wel wat je ongeveer bedoelt: zelfs dat klein beetje "macro-ordening" van het leven is inderdaad ergens wel bewonderenswaardig. Maar zoals ik zegde, men stelt dat in eenvoudiger systemen ook vast: dat er soms een soort "macro-ordening" optreedt (die natuurlijk duidelijker waarneembaar is met grove zintuigen) wanneer er een sterke micro-wanorde toename is, en mijn voorbeeldje was dat van het ontstaan van convectiecellen in een vloeistof. De vloeistof lijkt zich "te organiseren" om de warmte sneller getransporteerd te krijgen, en het is juist dat die convectiecellen iets minder wanordelijk zijn dan kriskras bewegingen. Maar het doet dit door een heel grote prijs te betalen in "microwanorde". Natuurlijk zijn convectiecellen een heel simplistisch voorbeeld in vergelijking met de ganse aardse biosfeer, maar daar is de drijvende kracht de zonnestraling, die als "weinig wanordelijk" zonnelicht invalt en als "heel wanordelijke" warmtestraling de aarde verlaat. Dat zonnelicht zelf vindt zijn oorsprong in het opstoken van waterstof in de zon. Het lijkt eigenaardig, maar een bal waterstofgas is veel 'ordelijker' dan een bal heliumgas + veel licht en warmtestraling in de ruimte ingestuurd. Infeite kan men zeggen dat de natuur ergens "profiteert" van deze weelde aan wanordetoename, om "complexe dingen" te doen, gewoon omdat er veel mogelijkheden zijn. Maar het liedje duurt dan ook maar een zekere tijd. Als er budgetaire maatregelen komen, stopt al dat gefuif, en gaat de natuur terug in brave stationaire bijna-evenwichtstoestand. De zon is een gigantische "wanorde producent" en de aarde pikt daar zijn stukje van mee. In die enorme wanorde flux vindt de biosfeer dus een mogelijkheid om een heel klein beetje orde te scheppen, zoals die convectiecellen in die vloeistof.... tot het spel afgelopen is en de zon opgestookt is. De laatste doet het licht uit. En net hetzelfde gebeurt in vele machines, waar men van een toename in totale wanorde een beetje gebruik maakt om wat "ordentelijke" dingen te doen, zoals een frigo of een auto of zo, zoals iemand anders hier al zegde.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2010 om 15:29. |
|
|
|
|
|
|
#1124 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1125 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
deze is wel best grappig hoor Citaat:
En positief/negatief zijn in deze zijn in deze zin toch ook alleen maar jouw waardeoordelen, niet ? Jij ziet zelfs niks negatief in die God van je ongeacht de miserie Vertel me nu waar ik of wij het negatieve zien ? |
||
|
|
|
|
|
#1126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dát had ik al door
Ga je dan ook zo fair zijn als patrickv, ik en anderen je zeggen dat die of die visie van je mis is dat aannemen ? ... Citaat:
Op welk argument precies wou je dat ik op inging ? |
|
|
|
|
|
|
#1127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De rest van uw argumenten hierboven verdient enkel deze reactie : ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 18 juni 2010 om 15:49. |
|
|
|
|
|
|
#1128 | ||
|
Staatssecretaris
|
Als het niet uit willekeur en chaos voortkwam, uit wat dan wel?
Citaat:
Citaat:
Is het dan een doodzonde als ik daar durf aan te twijfelen, aan die standpunten? Fred. |
||
|
|
|
|
|
#1129 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Banneling
|
BOE zei de KOE
Zolang je er ENERGIE in stopt niet. Bakken van porcelijn, smeden ijzer, jou levend houden , ... KOST energie. Zodra je er mee stopt, laat tas vallen, ijzer roesten,sterven, ... ==>verhoging entropie = meer chaos. BEGIN = CHAOS EINDE = CHAOS Lees GTVRRR de links die men je geeft |
|
|
|
|
|
#1131 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1132 |
|
Banneling
|
Dus mijn lichaam is representatief voor het heelal?
Wat een compliment maar helaas pindakaas. Als je in een neervallend vliegtuig omhoog springt, stort je dan niet meer neer Fred? Als je enkel kijkt naar die springende persoon zou je denken : 'hey, daar zit iets in'. Die positie zit jij nu te verdedigen : hij gaat omhoog! Maar als je kijkt naar het gehele systeem zie je duidelijk dat het razendsnel vallende is. . De enige vraag is : Kan jij het gehele systeem niet zien of wil je het niet zien? |
|
|
|
|
|
#1133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1134 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb ge opgelet tijdens de 'les' van patrickv ? Ik dacht het toch wel... daar ge nog wat weerwerk hebt verricht De wanorde neemt toe naarmate de tijd verstrijkt ! Dus is de stelling dat het allemaal ( wat precies ? ... nog méér chaos ? ) uit chaos ontstond is nogal nietszeggend, niet ? Citaat:
wel ge waart mis... de wetenschap stelt dat niet...net zo min die twee onderdelen Citaat:
Ik weet het ... het is nu eenmaal een chagrijnige theorie Vooral dat doelloze eraan... vandaar ook het ontzettend verzet ertegen. En dat laatste stukje dat er hoogstwaarschijnlijk niks meer is na de dood moet ge tevens in datzelfde kader stellen. Het is niet hoogstwaarschijnlijk maar het is zelfs zeker zo Er is gewoon niks meer na de dood in dat kader omdat we er gewoonweg niks zinnigs meer over kunnen vertellen. Moest er iets zijn na de dood dan ontsnapt dat (momenteel) volledig dat kader. Begrijp je ? Citaat:
twijfelen is zelfs het begin naar verder zoeken. Laatst gewijzigd door praha : 18 juni 2010 om 16:55. |
||||
|
|
|
|
|
#1135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1136 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
|
|
|
|
|
#1137 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Fred. |
|
|
|
|
|
|
#1138 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1139 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat wij steeds dezelfde vragen zouden stellen _ zo beweer je althans_ moet gij steeds dezelfde mis-interpretaties bovenhalen ? Van een vicieuze cirkel gesproken ! |
|
|
|
|