Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 22:45   #1121
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bon, je hebt alweer bewezen dat je niet kan of wil lezen.
Niets nieuws onder de zon dus.
Ach zo,Volgens u heeft Somers het dus nooit over die pilot chute gehad met EC....

Ooow ,en nog iets mijn beste....

volgens hetzelfde krantenartikel hier...

Citaat:
De politie heeft er zich suf naar gezocht, maar het was Els Clottemans die drie dagen later het raadsel oploste. Omdat ze van onder haar eigen valscherm gezien had waar de pilot chute heenwaaide? De speurders denken van wel.
Mooie veronderstelling....hebt u er ook maar enig idee van dat die pilot chute er véél langer over doet om terug op de aarde te geraken....

Hebt u ergens ook maar enige getuigenis dat EC na haar landing in de lucht stond te staren om te kijken naar waar die pilot chute dan wel afdreef gedragen door de wind...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 oktober 2010 om 23:03.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:05   #1122
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mooie veronderstelling....hebt u er ook maar enig idee van dat die pilot chute er véél langer over doet om terug op de aarde te geraken....

Hebt u ergens ook maar enige getuigenis dat EC na haar landing in de lucht stond te staren om te kijken naar waar die pilot chute dan wel afdreef gedragen door de wind...
Niet enkel dat ...
Citaat:
De politie heeft er zich suf naar gezocht, maar het was Els Clottemans die drie dagen later het raadsel oploste. Omdat ze van onder haar eigen valscherm gezien had waar de pilot chute heenwaaide? De speurders denken van wel.
Waarom maakt men er dan geen drama van dat Somers of de andere die pilotchute niet konden volgen ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:15   #1123
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Niet enkel dat ...

Waarom maakt men er dan geen drama van dat Somers of de andere die pilotchute niet konden volgen ???
Iederéén die ooit parachute heeft gesprongen wéét dat je gedurende je afdaling maar beter constant de plaats in het oog blijft houden waar je wil landen....

Zo hebben ze het mij destijds alvast geleerd bij het leger...

Anders riskeer je ferm je nek te breken....

Somers beweerde toch dat hij het al moeilijk had als ervaren instructeur om een geschikte landingsplaats te vinden zonder zijn nek te breken...

En Ec zou niet ver van hem vandaan rustig de tijd hebben gehad om die pilot chute te volgen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 oktober 2010 om 23:17.
Oud 16 oktober 2010, 23:22   #1124
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Aandrong bij EC?
Dat kan je vast met een goede bron staven, neem ik aan?

Toon het eens.
Dat Somers nogal vlot was en goed kon manipuleren zal hier wel niet vreemd aan zijn hé .
Zeker niet bij een EC die toch niet altijd aan de "charme" van hem kon weerstaan ...
Oud 16 oktober 2010, 23:28   #1125
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Toch niet te geloven hé hoe bepaalden hier denken dat ze een moordzaak in een paar reacties zouden kunnen oplossen. Lachwekkend
Oud 16 oktober 2010, 23:32   #1126
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Toch niet te geloven hé hoe bepaalden hier denken dat ze een moordzaak in een paar reacties zouden kunnen oplossen. Lachwekkend
Verkeerde analyse,verkeerde conclusie,uw zal uw stenen nog wat op zak moeten houden....

In dit land geven we nog altijd de voorkeur aan harde bewijzen...
Oud 16 oktober 2010, 23:35   #1127
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Verkeerde analyse,verkeerde conclusie,uw zal uw stenen nog wat op zak moeten houden....

In dit land geven we nog altijd de voorkeur aan harde bewijzen...
Jonges jonges toch Echt, telkens ik deze topic doorneem schiet ik in de lach haha.

We mogen nog zovaak iemand beschuldigen maar als er geen bewijzen zijn dan staat ge nergens. En voor zover ik weet zijn die bewijzen er niet.

Nee zenne, ik sta altijd paraat met mn bakstenen

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 oktober 2010 om 23:35.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:36   #1128
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jonges jonges toch Echt, telkens ik deze topic doorneem schiet ik in de lach haha.

We mogen nog zovaak iemand beschuldigen maar als er geen bewijzen zijn dan staat ge nergens. En voor zover ik weet zijn die bewijzen er niet.
Daar zijn we het dan dus over eens....

Alvast bedankt daarvoor...

Welk kaliber,facadesteentjes,gewone boertjes of boeren negen....

Of échte kinderkopjes...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 oktober 2010 om 23:38.
Oud 16 oktober 2010, 23:39   #1129
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het dan dus over eens....

Welk kaliber,facadesteentjes,gewone boertjes of boeren negen....

Of échte kinderkopjes...
Ja, maar ik ben het wel vaker met u eens

Maak er maar rotsblokken van Jij mag de 2e steen werpen.
Oud 16 oktober 2010, 23:45   #1130
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Meester Vermassen vroeg dan wat zij ervan vond dat de moeder van Els Clottemans ook gisteren nog bleef herhalen dat de mama van Karol zelfmoord pleegde. Karol stormde toen onthutst naar buiten, omdat ze het niet kon aanhoren. "Ons mama had ons nog. Ik houd het niet voor mogelijk dat iemand dat nog maar durft zeggen", zei Karol. Daarop stond Vic Van Aelst recht en zei: "Uw mama heeft geen zelfmoord gepleegd."
Is Van Aelst op zijne kop gevallen? Waarom zeg je dit als advocaat van de verdediging?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:45   #1131
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik ben het wel vaker met u eens

Maak er maar rotsblokken van Jij mag de 2e steen werpen.
Hehe,dank je in ieder geval,zowel voor die tweede steen als voor de steun...
Oud 16 oktober 2010, 23:46   #1132
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Toen Martine De Kegel de jury vijf, zes keer smeekte om haar dochter naar huis te laten gaan, vluchtte Karol naar buiten. Huilend, krijsend, hartverscheurend. Pijnlijk lang. Het meisje wierp zich buiten op de grond en moest uiteindelijk door toegesnelde advocaten ondersteund worden om zelfs maar te kunnen vertrekken. Het gehuil overstemde moeder Clottemans.

En ter vergelijking:

Citaat:
"Drama queen Clottemans lag op de vloer te huilen"

Laatst gewijzigd door discuz : 16 oktober 2010 om 23:53.
Oud 16 oktober 2010, 23:48   #1133
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
???
Oud 16 oktober 2010, 23:54   #1134
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Weer zo ene die geen nederlands begrijpt. Een citaat is een letterlijke weergave van een uitspraak van iemand anders. Dat doe je nergens.
In post 1106 zeg je nochtans dat pathologische leugenaars uitzonderingen zijn terwijl vrouwen die hun man bedriegen dat niet zijn. Die stelling citeer ik

Citaat:
Begin je al te begrijpen wat een citaat is?
Misschien begrijp jij intussen dat je met citeren ook de gedachtengang of zienswijze van iemand kan bedoelen, dat leerde ik al in het vierde, dus zelfs na de moeilijke woorden, de stelling over de pathologische leugenares en de vrouw die haar man bedroog, kwam wel degelijk van jou, dus is een citaat.

Citaat:
En ineens vindt ik volgens jou dat alle moorden door pathologische leugenaars zijn gepleegd.
Draaien als een windmolen.
Tja, als je het zelf als argument gebruikt om naar EC te kunnen blijven wijzen, moet je niet verbaasd zijn dat ik dan weer aanneem dat je altijd zo denkt. Het blijven je eigen woorden ook al zijn ze dan misschien niet letterlijk geciteerd.

Citaat:
Laat ons de discussie hervatten als je de discussieregels geleerd hebt. Ik raad u het tweede studiejaar aan. Of misschienn het derde, daar leggen ze al eens moeilijke woorden uit.
Dit soort uitingen van "tandpijn" (ik zet "tandpijn" tussen aanhalingstekens om nu al duidelijk te maken dat ik toegeef dat je niet letterlijk tandpijn hebt) horen bij het tweede en derde studiejaar, niet zozeer na het uitleggen van moeilijke woorden maar doorgaans meer na een nederlaag in het knikkeren.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:55   #1135
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Van Aelst op zijne kop gevallen? Waarom zeg je dit als advocaat van de verdediging?
Hij is nu ondanks zijn reputatie als strafpleiter éénmaal géén kille berekende pleiter zoals Vermassen er één is die zélfs voor de traantjes zijn eigen madam in het spektakel betrekt...

Het hangt er maar van af,aan welke kant kant van de rechtzaal vermassen plaats neemt,en dat heeft niet te maken met schuld of onschuld ,maar wél met de grootte van het bedrag dat hij kan opstrijken...

Dat heeft hij destijds met die beerputmoord voldoende bewezen...
Oud 16 oktober 2010, 23:58   #1136
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Hij is nu ondanks zijn reputatie als strafpleiter éénmaal géén kille berekende pleiter
Akkoord, maar de zelfmoordtheorie is een mogelijk alternatief. Je veegt dat toch niet van tafel als verdediging?
Oud 17 oktober 2010, 00:00   #1137
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar de zelfmoordtheorie is een mogelijk alternatief. Je veegt dat toch niet van tafel als verdediging?
Omdat het duidelijk is dat zelfmoord erg onwaarschijnlijk is.
Als je als verdediging te opvallend je client probeert uit de wind te zetten (door bv onwaarsschijnlijke piste als mogelijk te beschouwen) heeft dit vaak een omgekeerd effect bij een volksjury.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 00:10   #1138
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
In post 1106 zeg je nochtans dat pathologische leugenaars uitzonderingen zijn terwijl vrouwen die hun man bedriegen dat niet zijn. Die stelling citeer ik

Misschien begrijp jij intussen dat je met citeren ook de gedachtengang of zienswijze van iemand kan bedoelen, dat leerde ik al in het vierde, dus zelfs na de moeilijke woorden, de stelling over de pathologische leugenares en de vrouw die haar man bedroog, kwam wel degelijk van jou, dus is een citaat.

Tja, als je het zelf als argument gebruikt om naar EC te kunnen blijven wijzen, moet je niet verbaasd zijn dat ik dan weer aanneem dat je altijd zo denkt. Het blijven je eigen woorden ook al zijn ze dan misschien niet letterlijk geciteerd.

Dit soort uitingen van "tandpijn" (ik zet "tandpijn" tussen aanhalingstekens om nu al duidelijk te maken dat ik toegeef dat je niet letterlijk tandpijn hebt) horen bij het tweede en derde studiejaar, niet zozeer na het uitleggen van moeilijke woorden maar doorgaans meer na een nederlaag in het knikkeren.

Noorman

Geen zin om je te blijven wijzen op domme gedachtenpatronen. Het gaat ten eerste niet om het onderwerp, je gaat het ten tweede nooit toegeven, en de rest ziet ook wel hoe de vork in de steel zit.
Ciao
Oud 17 oktober 2010, 00:19   #1139
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Geen zin om je te blijven wijzen op domme gedachtenpatronen. Het gaat ten eerste niet om het onderwerp, je gaat het ten tweede nooit toegeven, en de rest ziet ook wel hoe de vork in de steel zit.
Ciao
Al zeg je het misschien niet letterlijk, de argumenten zijn op

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 00:24   #1140
discuz
Minister

Standaard

Ja, kan ik inkomen. Maar erg onwaarschijnlijk?
We hebben een getuigen op de grond die haar aan touwen zag trekken.
Citaat:
"Pijlsnel viel ze naar beneden. Ik heb ze wanhopig aan de touwen zien trekken. Het was geen zelfmoord. Ze vocht als iemand die wilde blijven leven," aldus ooggetuige Luc Nulens.
Citaat:
'Eén parachutist kwam pijlsnel naar beneden en trok voortdurend aan de touwen, waarschijnlijk om iets te forceren. Iemand die zo wild tekeergaat, dat kan geen zelfmoord zijn.'

Laatst gewijzigd door discuz : 17 oktober 2010 om 00:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be