![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen die de beginselen van de IJzerbedevaart aanvaard is welkom. Dat het comité reserves heeft tegen de specifieke personen die verantwoordelijk waren voor de rellen die meerdere jaren na elkaar plaatsvonden kan ik best begrijpen. Persoonlijk zou ik zelf ook zo reageren. Dat het comité reserves heeft tegen de Blok-jongeren die de IJzertoren beschadigden kan ik ook best begrijpen. Dat het IJzerbedevaartcomité reserves heeft tegen hen die een wake organiseren tegen de bedevaart is ook zeer begrijpelijk. Destijds was ik zelf woest op het VNJ die op de bedevaart mee zorgden voor de rellen, ook ik heb daar tijd nodig voor gehad, en velen met mij die eerder nauw bij het VNJ betrokken waren. Die dingen moeten nu éénmaal slijten, en zolang het BLOK een tegenbedevaart organiseert, kan die slijtage zelfs nog niet starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je vergeet wat de oorzaak was ven de zeer beteurenswaardige rellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De oorzaak ? Trouwens wat Giserke schreef was niet schelden. Het VNJ, dat vroeger zo nauw aan mijn hart lag, heeft inderdaad op een brutale wijze de bedevaart verstoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
|
![]() Citaat:
2* Wat mijn woordenschat betreft is 'debiele straatvechter' wel degelijk een verwijt. Maar mogelijk ben ik overgevoelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Immortale odium et nunquam sanabile vulnus" Is het dit waaraan het Blok lijdt en dat de oorzaak is van de Blok-agressie naar de IJzerbedevaart ? TROUW aan het IJZERTESTAMENT Nooit meer oorlog - godsvrede - Zelfbestuur Vrede - Verdraagzaam - Vrijheid ![]() Laatst gewijzigd door Clemens : 13 augustus 2004 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. Wanneer de top van een massabeweging (ooit haalde de bedevaart 100 000 deelnemers) ideologisch niet langer de basis vertegenwoordigt dan is het onvermijdelijk dat er strubbelingen komen. Er was geen ander kanaal voor de meerderheid van de bedevaarders om duidelijk te maken dat ze niet akkoord gingen met de slappe koers die het bedevaartcomité volgde dan door protest op de weide. Enkel in 1996 leidde dit tot enkele incidentjes. De "Vlaamse vrienden laten we scheiden" oproep van het comitee, De VNJ-muziekkapel die niet langer welkom was, de VNJ-jeugd zelf die een jaar later niet meer welkom was, het waren allemaal provocaties die moesten leiden tot een definitieve breuk met de radikale nationalisten. De godsvredegedachte van de fronters werd door figuren als Lionel Van Den berghe en Demeurie vermoord. Eens de breuk met de radikale nationalisten volbracht stond niets nog de overheidssubsidies in de weg... De Ijzertoren, gebouwd met de giften van duizenden Vlamingen werd gerecupereerd door het belgisch regime. Voor de Vlamingen die een onafhankelijk Vlaanderen nastreven begon vorig jaar alles opnieuw. Uit de puinen van overbleef van de Ijzerbedevaarttraditie ontstond de Ijzerwake. Met giften van duizenden Vlamingen werd een stuk grond gekocht en.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mede door die ambras op de ijzer vlakte heb ik bedenkingen gekregen. Een organisatie die aanvaart dat hun leden dit soort feiten plegen, verliezen mijn sympathie. Als het VNJ enige respect had voor de IJzervlakte had ze gewoon weg gebleven van de ijzerbedevaart, en of later in discutie getreden met de VZW IJzerbedevaartcomité. Ik ben mede organisator van de Guldensporenviering in Kortrijk. Sinds meerdere jaren hebben we een nieuw concept die vooral een hoogstaand cultureel uitgangspunt heeft ter bevordering van de Vlaamse cultuur. Zo zijn we er al verschillende malen in geslaagd om samen te werken met "leuk links" waarna veel van die artistieke groeperingen na de samenwerking zijn beginnen nadenken. Deze mensen zijn momenteel afkerig geworden van "leuk links". Hierdoor is onze opzet geslaagd. Want draai en keer het zoveel je wil, om een Vlaams font te vormen zal je ook deze mensen nodig hebben. Het is nu al 2 jaar aan een stuk dat het Vlaams Blok en VNJ deze viering in kortrijk probeert te verstoren. Maw ze verstoren ons opzet om mensen uit allerlei lagen van de bevolking te laten nadenken. Dit is onvergeeflijk! Laatst gewijzigd door giserke : 14 augustus 2004 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
|
![]() Citaat:
Het comité was fout door de radikale nationalisten af te stoten. De rellen die daarop volgden waren ook fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een zogenaamde Onafhankelijke Vlaams-nationale Jeugdbeweging misbruiken voor partijpolitieke doelstellingen, ook al vallen er geen gewonden is brutaal geweld. Het is omdat dit geweld niet beantwoord is door tegengeweld dat de schade beperkt bleef en geen gewonden vielen. Zeker wanneer dit gebeurde op een vredesmanifestatie als de IJzerbedevaart. Dat die zogenaamde Onafhankelijke Vlaams-nationale Jeugdbeweging eveneens politiek misbruikt werd in een VNJ afdeling als Borgerhout/Deurne door de latere Blok-senator Verreycken wijst erop dat het Blok NIET terugdeinst voor indoctrinatie en misbruik van een jeugdbeweging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [SIZE=3]De GODSVREDE is door het BLOK geschonden[/SIZE]
door hun jarenlange [SIZE=3]verstoring van de IJzerbedevaart.[/SIZE] Als er iemand [SIZE=3]NIET is trouw gebleven aan het IJzertestament[/SIZE] is het dus het [SIZE=3]Blok [/SIZE] [SIZE=3]zelf.[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou allemaal al wat geloofwaardiger zijn mocht het VNJ datzelfde soort 'incidentjes' eens voor het PS hoofdkwartier gaan plegen in plaats van tegen bedevaart bezoekers.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 augustus 2004 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 | |
|
![]() Citaat:
Ik vond al dat er er stront aan deze gespeelde bal plakte, dus heb er mij effe achter geïnformeerd. Het is idd waar dat het Vlaams Blok voor welgeteld 1 kieswet-hervorming heeft nagelaten "tegen" te stemmen. Maar wat Marie José "nagelaten" heeft te vermelden op dit forum, is dat als men hier WEL "tegen" zou stemmen, [size=4]het [/size][font=Arial][size=4]onderwerp van het Vlaamse niveau zou zijn doorgeschoven naar het federale![/size] [/font] [font=Arial][/font] [font=Arial]Beseft MJ wel wat dit betekent? Hiermee [/font][font=Arial]zou Vlaanderen de facto een bevoegdheid hebben "teruggegeven" aan België!! BHV zou daar natuurlijk óók niet gesplitst zijn.[/font] [font=Arial][/font] [font=Arial]En dan stel ik mij de vraag.... hoe heeft Geert Bourgeouis "tegen"kunnen stemmen, wetend wat het gevolg zou zijn?[/font] [font=Arial][/font] [font=Arial]Conclusie: Je draait het hier om! Geert Bourgeouis heeft "tegen" gestemd om z'n zitje te beschermen, en zich de furie van paars te besparen. Het Vlaams Blok heeft nagelaten "tegen" te stemmen, net in het Vlaamse Belang.[/font]
![]() |
![]() |
#1138 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Raven Ik heb de indruk dat u hier bewust zaken door elkaar haalt. U schrijft Citaat:
is en was altijd al een federale bevoegdheid. Deze kieshervorming, met o.a. de kiedrempel werd door de Verhofstadt ingediend in de kamer begin van dit jaar. Ik volg u redenering dan ook totaal NIET. Laatst gewijzigd door Clemens : 14 augustus 2004 om 15:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
|
![]() Citaat:
En vergeet ook niet dat 1.000.000 kiezers, een vierde van de Vlamingen, ook behoren tot 'alle lagen van de bevolking'. Ik heb hier al meerdere keren gezegd dat die incidenten zeer te betreuren zijn. Is er nu niemand van de IJzerbedevaarders die één front willen, die ook eens kan zeggen dat het zeer te betreuren is dat men aan de radikalen gezegd heeft dat ze niet meer welkom zijn? Laatst gewijzigd door luc broes : 14 augustus 2004 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |