![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 |
Minister-President
|
![]() Paulus,
Uit je omstandig antwoord op mijn post meen ik te moeten begrijpen dat je of mijn posting slecht hebt gelezen of hem niet begrepen hebt of hem gewoon aangrijpt om je zegje te doen met mijn post als kapstok.
![]() |
#1122 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stukje dat ik postte heb ik gepost in de wachtkamer van met mijn tablet. Ik wou absoluut niet de indruk wekken dat ik juist jou ging negeren en het stukje dat ik poste postte ik ook al voordien. Het was dus een kopie/paste omdat het snel moest gaan. Origineel is het niet van mijn hand , maar het verwoordt kort en krachtig, perfect mijn standpunt, dus kon ik dat wel gebruiken. Beter kan ik het zelf niet zeggen denk ik. Ik begreep dat jij jouw standpunt gaf en ik dacht er goed aan te doen te reageren met mijn standpunt. Nu ik het herlees kan ik je reactie wel begrijpen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 februari 2013 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Dat is echt een feit. Zonder het gegeven dat hetero's kinderen gaan maken was er helemaal geen huwelijk geweest. Noch antropoligisch, noch religieus, noch burgerlijk. Het heeft dan ook geen enkele functie.
Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals: Dus voor iedereen die trouwt zonder kinderen te willen of kunnen krijgen is het huwelijk zinloos?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 12 februari 2013 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het eenvoudiger dat jij eens zegt wat je aan mijn antwoord niet begrijpt, want op deze manier raken we echt niet vooruit. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een huwelijk zonder kinderen is dus zinloos. Als ik en anderen daar al tien keer mee afgekomen zijn, heb je er dan al eens bij stilgestaan dat misschien, héél misschien, jouw antwoord erop geen steek houdt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, om de reden dat het huwelijk een specifieke invulling heeft. Als men het een andere inhoud wil geven, houdt het op "huwelijk" te zijn. U bent als iemand die meent dat men de spelregels van het voetbal dermate kan veranderen dat voortaan ook basketbal onder de notie "voetbal" valt. Zogezegd een "verruiming". Alleen is er geen constante meer tussen de benaming en de inhoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw stelling dat het huwelijk een contract was tussen families wordt alleszins tegengesproken door de Codex Hamurabi bijvoorbeeld. De rechten, plichten en straffen betreffende het huwelijk zijn er steeds persoonsgebonden en gericht tot man als vrouw. Over families wordt niet gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen dat niet kunnen, om de eenvoudige reden dat de natuur niet zo werkt. De mens kan ook niet vliegen, alhoewel zijn technisch kunnen er wel voor gezorgd heeft dat hij toestellen heeft uitgevonden waardoor hij zich door de lucht kan bewegen. Vliegen kan de mens evenwel niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De betekenis van het huwelijk was een constante in heel de geschiedenis van de mensheid: een eenheid tussen man en vrouw. Wel was de wettelijke invulling van het stelsel veranderend, net zoals de eraan verbonden voorwaarden, plichten en rechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. 't Gaat steeds om een eenheid tussen op z'n minst een man en een vrouw. Juist die kern die men nu wenst omver te gooien uit heel twijfelachtige beginselen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen lees ik niets over die verschillen. Kan dan niemand iets concreets meegeven? Of wordt er hier maar zoiets beweerd en aangenomen zonder bewijsgrond? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet, daar bepaalde relaties niet openstaan voor het huwelijksstelsel. Een samenwonende broer en zus kunnen niet huwen. Toch "leven ze samen", nietwaar?! En toch kunnen ze overduidelijk geen gebruik maken van wat volgens u "niks meer is dan een samenlevingscontract".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vandaar dat ik denk dat het beter is dat jij eens uitlegt wat je er niet aan begrijpt. Kijk. als je met een groep mensen een examen aflegt en je mag daarbij niet spieken, dan horen daar geen mensen bij die moeten spieken om te kunnen antwoorden op de vragen. Dat is toch niet zo moeilijk om te snappen? Wel als je nu trouw moet beloven aan elkaar bij het huwen op zo'n wijze dat men bij echtbreuk een wettelijke reden heeft om te scheiden... en je weet dat het huwelijk er is met het oog op de kinderen die uit deze relatie kunnen voortkomen,.. ... dan vind ik dat koppels die door hun aard aangewezen zijn op vreemdgaan om aan kinderen te komen, niet in het huwelijk thuishoren. Dat is toch ook niet zo moeilijk om te snappen? En voor je afkomt met heterokoppels dan, die geen kinderen willen of kunnen krijgen, heb ik ook al verschillende keren gezegd dat dit voor hen niet ligt aan de aard van de relatie maar aan één of ander medisch mankement of hoge ouderdom. Een kat opereren opdat ze zou kunnen miaauwen is nog wat anders dan een hond opereren opdat hij zou kunnen miaauwen vind ik. Het blijft hoe dan ook een hond. Dat is nu eenmaal zijn aard, waardoor hij van nature niet miaauwen kan. En jij? Als ik tien keer hetzelfde moet antwoorden heb je er dan al eens bij stilgestaan dat misschien, héél misschien, één en ander niet begrijpt? Of is het niet willen begrijpen? Dat kan ook natuurlijk. maar kom er dan tenminste voor uit. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |