Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2003, 08:53   #1121
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, ze vindt het onnatuurlijk en abnormaal dat je haar geliefde Vlaanderen verruild hebt voor het door en door verdorven Amerika. Er zal waarschijnlijk wel iets over in haar bijbel staan...
Ach als hem weg is pfff opgeruimd staat netjes!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 08:56   #1122
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wijs jij mijn heterosexueel bestaan af V72?
Zo een voorvechter der homo's en dan hetero?!
Jaja .
En voskabouter:mijn probleem is enkel het quoten maar jij hebt er een pakske meer zelle kerel!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 09:48   #1123
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Jaja .
En voskabouter:mijn probleem is enkel het quoten maar jij hebt er een pakske meer zelle kerel!
Met de excuses van de voskabouter, maar lees eens van wie je een citaat neemt ook.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 09:50   #1124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
1. HOMOFILIE

BEPALING

Homofilie (homo- = hetzelfde, filie = vriendschap) is het onvermogen om een seksuele relatie op te bouwen, tenzij met iemand van hetzelfde geslacht.

Met homofilie bedoelt men doorgaans mannelijke homofilie; bioj vrouwen spreekt men ook van lesbisch.

OPMERKING

Anders dan in homofiele kringen zelf, wordt homofilie in psychiatrie als een abnormaliteit beschouwd, omdat

1/ deze personen niet in staat zijn om op de "gebruikelijke" manier seksuele contact te leggen, tenzij een minderheid ("biseksuelen", vnl. bij vrouwen) die striktgenomen niet abnormaal zijn.

2/ omdat homofielen bijna steeds matig tot sterk gestoorde persoonlijkheden zijn, en men duidelijk de neurotische redenen herkent die hen tot een homofiel partnerkeus geleid hebben.

3/ omdat homofiele relaties bijna nooit van lange duur zijn, en tal van conflicten vertonen.

4/ vooral het fundamenteel psychologisch bezwaar, dat een partner die in een analoge levenssituatie zit, veel sneller als concurrent wordt beleefd, en uiteindelijk niet in staat is de superioriteit van zijn partner te aanvaarden zonder zichzelf psychisch geweld aan te doen, wat tussen heterofielen veel minder het geval is.

5/ omdat homofielen, die zich laten behandelen, (voor hun homofiele tendenzen, doch vooral voor de onderliggende psychologische stoornissen) zich achteraf meestal veel beter voelen. Desondanks is de motivatie voor behandeling zeldzaam, en ook moeilijk, omdat er vaak al jarenlang een socioprofessionele situatie om gebouwd is.

ONTSTAAN

Homofilie ontstaat bijna steeds bij neurotische persoonlijkheden, soms bij psychopate. Soms komen er ook "normale" persoonlijkheden mee in contact komen, bv. jongeren via pedofilie

Bij vrouwen is de aanleiding tot lesbisme bij de oudere vrouw vaak een psychisch onvermogen om haar rol als vrouw t.o.v. de man te vervullen. Ook gebrek aan tederheid van hun mannelijke partner brengt hen soms, biseksueel, tot compensatie bij een andere vrouw.

Zowel bij man als vrouw is de jongere partner seksueel meestal veel minder actief dan de oudere, omdat de psychologische factoren (zich beschermd voelen, een compensatie voor hun eigen gebrek aan durf en stabiliteit) belangrijker zijn.

Voor de door homofielen steeds herhaalde bewering, dat er biologische factoren aan de grondslag van hun keuze liggen (hormonaal, chromosomiaal) is nog nooit enig bewijs gevonden, wat de psychische factoren bevestigt, en de theorie van de "normale biologische variant" onbewezen laat.

KENMERKEN

Homofiele relaties vallen op door hun grote onstabiliteit, hun promiscuiteit (veel oppervlakkig contact met talrijke partners), hun hogere agressiviteit, en in het algemeen hun relationele onrijpheid.

In verband met de andere persoonlijkheidsstoornissen speelt de homofilie zich vaak af in marginale kringen, met alle complicaties vandien (toxicomanie, misdadigheid, professionele onstabiliteit, AIDS).

Bij ouderwordende homofielen (vanaf ong. 45 j) is er een toenemende angst om alleen te vallen, vermits iedereen naar jongeren uitkijkt, zodat een oudere persoon praktisch geen aantrok meer heeft, tenzij hij financieel veel te bieden heeft.

BEHANDELING

a. Voor de seksuele problemen

Hoewel de gedragstherapeutische behandeling bestaat (af- en aanlerende conditionering via dia's die progressief van het huidige partnertype naar het gewenste evolueren, terwijl de kandidaat zichzelf in de verbeelding of met behulp van aversieprikkels of masturbatie straft of beloont), en goed werkt, wordt ze maar zelden toegepast, omdat de psychologische afkeer voor het andere geslacht eigenlijk veel sterker is dan de seksuele, en er weinig ziekte-inzicht hieromtrent bestaat.

Weinigen zijn dan ook gemotiveerd voor behandeling, hetgeen door de subcultuur der homofielen sterk in de hand wordt gewerkt.

b. Homofielen die consulteren zoeken meestal hulp voor de klassieke problemen van depressiviteit, relatiestoornissen, (angst voor) eenzaamheid, verslaving, professionele onaangepastheid. De behandeling hiervoor is uiteraard niet anders dan voor heterofielen, en staat maar zeer onrechtstreeks in verband met de homofilie, hoewel beide een gemeenschappelijke basis hebben: de neurotische persoonlijkheid.
Jan, jan, jan toch... Waar blijf je ze uithalen, die idioten met hun katholiek geïnspireerde flauwekul die denken dat ze het warme water hebben uitgevonden?

Nog nooit zoveel nonsens bij elkaar gelezen

Je wil DIT toch niet in alle ernst als bewijsmateriaal aanvoeren hé?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 10:01   #1125
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Dit is gestoord, Jan.
Ik hoop dat je het niet meent, anders ben je de naam mens niet waardig.
Oud 18 april 2003, 10:21   #1126
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

dubbelpost
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 10:24   #1127
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anders dan in homofiele kringen zelf, wordt homofilie in psychiatrie als een abnormaliteit beschouwd, omdat

1/ deze personen niet in staat zijn om op de "gebruikelijke" manier seksuele contact te leggen, tenzij een minderheid ("biseksuelen", vnl. bij vrouwen) die striktgenomen niet abnormaal zijn.
Dat is gewoon woord tegen woord.
Psychiaters bestempelen het (en ik druk op bestempelen, er is hier geen argumentatie te vinden) als ongebruikelijk, terwijl de ervaringsdeskundigen het als zeer gebruikelijk in hun kringen zullen gewaarworden.

Citaat:
2/ omdat homofielen bijna steeds matig tot sterk gestoorde persoonlijkheden zijn, en men duidelijk de neurotische redenen herkent die hen tot een homofiel partnerkeus geleid hebben.
Uiteraard zijn alle hetero's perfect evenwichtige persoonlijkheden, zonder enige vorm van neurose of stoornis.

Citaat:
3/ omdat homofiele relaties bijna nooit van lange duur zijn, en tal van conflicten vertonen.
Heterosexuele relaties zijn dus voor eeuwig.

Citaat:
4/ vooral het fundamenteel psychologisch bezwaar, dat een partner die in een analoge levenssituatie zit, veel sneller als concurrent wordt beleefd, en uiteindelijk niet in staat is de superioriteit van zijn partner te aanvaarden zonder zichzelf psychisch geweld aan te doen, wat tussen heterofielen veel minder het geval is.
Eentje uit de oude doos.
De auteur dezes hoorde duidelijk nog nooit van 'womens lib'

Citaat:
5/ omdat homofielen, die zich laten behandelen, (voor hun homofiele tendenzen, doch vooral voor de onderliggende psychologische stoornissen) zich achteraf meestal veel beter voelen. Desondanks is de motivatie voor behandeling zeldzaam, en ook moeilijk, omdat er vaak al jarenlang een socioprofessionele situatie om gebouwd is.
Doet me denken aan de Libelle-Rosita-psychologen die Godfried hier ooit postte als lekkere kost om grondig af te kraken of mee te lachen.

Citaat:
Homofilie ontstaat bijna steeds bij neurotische persoonlijkheden, soms bij psychopate. Soms komen er ook "normale" persoonlijkheden mee in contact komen, bv. jongeren via pedofilie
Heterofilie onstaat enkel bij zeer normale evenwichtige etc. etc. (cfr. supra)

Citaat:
Bij vrouwen is de aanleiding tot lesbisme bij de oudere vrouw vaak een psychisch onvermogen om haar rol als vrouw t.o.v. de man te vervullen. Ook gebrek aan tederheid van hun mannelijke partner brengt hen soms, biseksueel, tot compensatie bij een andere vrouw.
Wonderlijk hoe mensen die homofilie zo slecht gezind zijn, toch zoveel toegang hebben tot de leefwereld van hun versmaadde studieobjecten.

Citaat:
Zowel bij man als vrouw is de jongere partner seksueel meestal veel minder actief dan de oudere, omdat de psychologische factoren (zich beschermd voelen, een compensatie voor hun eigen gebrek aan durf en stabiliteit) belangrijker zijn.
Wat een gedaas.
Vraag eens aan een ouwe bok van 80 of zijn liefke van 20 minder sexueel actief is dan hijzelf.

Citaat:
Voor de door homofielen steeds herhaalde bewering, dat er biologische factoren aan de grondslag van hun keuze liggen (hormonaal, chromosomiaal) is nog nooit enig bewijs gevonden, wat de psychische factoren bevestigt, en de theorie van de "normale biologische variant" onbewezen laat.
Daar zijn recentelijk andere theorieën over.
Blijkbaar komt deze 'wetenschap' uit een heel oud Flairnummer.

Citaat:
Homofiele relaties vallen op door hun grote onstabiliteit, hun promiscuiteit (veel oppervlakkig contact met talrijke partners), hun hogere agressiviteit, en in het algemeen hun relationele onrijpheid.
Een beetje zoals vele heterorelaties dus.

Citaat:
In verband met de andere persoonlijkheidsstoornissen speelt de homofilie zich vaak af in marginale kringen, met alle complicaties vandien (toxicomanie, misdadigheid, professionele onstabiliteit, AIDS).
Jaja alle AIDS-patiënten zijn homo's.
Misdadig theorietje dat al veel hoerelopers, en druggebruikers fataal geworden is.

Citaat:
Bij ouderwordende homofielen (vanaf ong. 45 j) is er een toenemende angst om alleen te vallen, vermits iedereen naar jongeren uitkijkt, zodat een oudere persoon praktisch geen aantrok meer heeft, tenzij hij financieel veel te bieden heeft.
Een beetje zoals de alleenstaande heterosexuele 45'er.
Of worden die nooit begeerd omwille van hun solidere financiële status?

Citaat:
Hoewel de gedragstherapeutische behandeling bestaat (af- en aanlerende conditionering via dia's die progressief van het huidige partnertype naar het gewenste evolueren, terwijl de kandidaat zichzelf in de verbeelding of met behulp van aversieprikkels of masturbatie straft of beloont), en goed werkt, wordt ze maar zelden toegepast, omdat de psychologische afkeer voor het andere geslacht eigenlijk veel sterker is dan de seksuele, en er weinig ziekte-inzicht hieromtrent bestaat.

Rukken voor de correcte prentjes!

Citaat:
b. Homofielen die consulteren zoeken meestal hulp voor de klassieke problemen van depressiviteit, relatiestoornissen, (angst voor) eenzaamheid, verslaving, professionele onaangepastheid. De behandeling hiervoor is uiteraard niet anders dan voor heterofielen, en staat maar zeer onrechtstreeks in verband met de homofilie
Oef, toch iets zinnig.
Een verkouden homofiel moet hoestdrank slikken.
Hij is niet verkouden vanwege zijn sexuele geaardheid, noch is zijn sexuele geaardheid bepaald door zijn griepje.

Jan, bedankt.
Dit was smullen.
Ik ben ervan overtuigd dat je dit als grap bedoelde.
Een eminent historicus, taalkenner, en gewaardeerd debater, zoals ik jou inschat, kan dergelijke tekst nooit anders bedoeld hebben dan om eens fijn te provoceren.
8)
Oud 18 april 2003, 10:33   #1128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Dit is gestoord, Jan.
De tekst is niet van mijn hand, maar ik zie niet in wat daar nu zo "gestoord" aan is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 10:34   #1129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Een eminent historicus, taalkenner, en gewaardeerd debater, zoals ik jou inschat, kan dergelijke tekst nooit anders bedoeld hebben dan om eens fijn te provoceren.
8)[/color]
Nogmaals: de tekst is niet van mijn hand, maar voor zover ik over homoseksualiteit heb horen spreken en erover gelezen lijken me bepaalde aspecten die in die tekst naar voor komen heel aannemelijk.
Oud 18 april 2003, 10:34   #1130
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Dit is gestoord, Jan.
De tekst is niet van mijn hand, maar ik zie niet in wat daar nu zo "gestoord" aan is.
Dan heb je een probleem, Jan.
De andere mensen hier zien het blijkbaar wel, al vinden ze het een goeie grap precies.
Oud 18 april 2003, 10:38   #1131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tekst is niet gestoord.
Hij is het gevolg van enge visie, vooringenomenheid, en bevat reeds lang achterhaalde denkbeelden.
Oud 18 april 2003, 10:38   #1132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nogmaals: de tekst is niet van mijn hand, maar voor zover ik over homoseksualiteit heb horen spreken en erover gelezen lijken me bepaalde aspecten die in die tekst naar voor komen heel aannemelijk.
Oud 18 april 2003, 11:02   #1133
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk niet jouw eerste foute inschatting wat deze materie betreft.
Over de goedkeuring van het homohuwelijk (en dan nog door CD&V-off all parties) had je ook niet de beste prognoses.
Toch kan ik niet aannemen dat je de geciteerde tekst ernstig neemt.
Vervang homo door hetero en je bekomt een even hilarische doch waardeloze brij.
Maar goed. Laten de hysterische homo-fielen&-foben er zich maar lekker aan uitleven, ik deed een halfslachtige zeer summiere poging om wat met het artikel te dollen, in de overtuiging dat het je geen ernst was.
Oud 18 april 2003, 12:09   #1134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Uiteraard zijn alle hetero's perfect evenwichtige persoonlijkheden, zonder enige vorm van neurose of stoornis.
Dat staat er niet. Indien alle zwarte katten in uw wijk ziek zouden zijn, betekent dat nog niet alle andere katten daarom gezond zijn. De redenering gaat in één richting en een volledige omkering gaat niet noodzakelijk op.
Oud 18 april 2003, 12:11   #1135
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat staat er niet. Indien alle zwarte katten in uw wijk ziek zouden zijn, betekent dat nog niet alle andere katten daarom gezond zijn. De redenering gaat in één richting en een volledige omkering gaat niet noodzakelijk op.
Juist daarom dat aangehaalde psychische stoornissen volledig losstaan van sexuele geaardheid.
Ze komen bij iedereen voor.
Oud 18 april 2003, 12:14   #1136
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
De tekst is niet gestoord.
Hij is het gevolg van enge visie, vooringenomenheid, en bevat reeds lang achterhaalde denkbeelden.
De tekst niet, nee.
De auteur ervan...
Oud 18 april 2003, 13:09   #1137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Juist daarom dat aangehaalde psychische stoornissen volledig losstaan van sexuele geaardheid.
Ze komen bij iedereen voor.
Alleen wordt het verdacht wanneer die stoornissen in sterke mate bij een bepaalde groep voorkomen.
Oud 18 april 2003, 13:23   #1138
bartje
Minister-President

Standaard

Welke stoornissen? Bij welke groep??
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 14:09   #1139
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jaja .
Neen, een voorvechter van gelijke rechten, of dat no homos, heteros of migranten zijn.

Ik ben hetero, migrant en Vlaming ook.
Oud 18 april 2003, 16:22   #1140
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jaja .
Neen, een voorvechter van gelijke rechten, of dat [size=7]no homos[/size], heteros of migranten zijn.

Ik ben hetero, migrant en Vlaming ook.
Slip of the tongue?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be