Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2018, 12:27   #11421
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je hebt principe, en je hebt realiteit.
In principe zou Rusland troepen mogen installeren in Servië of zelfs Luxemburg als de meerderheid van de bevolking daar voor is.
In het geval van Servie zie ik zulks nog wel gebeuren. Servie zal dan wsl mogen fluiten naar EU lidmaatschap, maar kom. Waarom Luxemburg Russische troepen zou wensen daar heb ik dan weer het raden naar.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 6 december 2018 om 12:27.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:39   #11422
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb



Dus toen de Baltische landen zich eind jaren 80 bij het Westen wilden aansluiten, zou U zeggen "dat ze dan naar het Westen verhuizen hé"
Die wilden niet perse naar het westen, die wilden gewoon zo snel mogelijk weg van Rusland, en terecht!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Ik woon en werk hier, betaal belastingen net als iedereen.
Dat kunt gij in Rusland ook!
bye!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel die Baltische landen wilden zich van Rusland afscheiden, net als de Krim dat wil van Oekraïne. Of mogen de ene zich afscheiden en de andere niet, "?* la tête du client"?
De krim is geen land. De baltische staten waren geen deel van rusland. De krim is niet geannexeerd door Ukaine, rusland heeft dat ZELF gedaan.

Hebt ge daar spijt van? TANT PIS!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En nochtans...
Pro-Russische partij wint verkiezingen in Letland
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...land~accae12c/
Alle russen in letland stemmen op die partij. Geen enkele let doet dat.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 08:22   #11423
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

TheFourHorsemen

Citaat:
Waarom zou een staat moeten verhuizen?
De Baltische landen waren toen geen staat.




Citaat:
Het is niet per se de afscheiding, maar vooral de annexatie door Rusland dat het probleem is. Rusland mocht de Krim echter niet annexeren want dat gaat in tegen de gemaakte afspraken.
Na de afscheiding had de Krim de keuze wat te doen, ze kozen voor aansluiting. Zonder die aansluiting ging Oekraïne de Krim binnenvallen met veel geweld.
Wat gemaakte afspraken betreft, die werden ook regelmatig door het Westen met voeten getreden. ("geen uitbreiding van de NAVO", akkoord met Yanukovich, etc.)

Citaat:
Een enorm verschil tussen de situatie van de Baltische staten en de Krim is dat de Esten, Letten en Litouwers geen eigen land hadden. Russen op de Krim wel: Rusland.
Dat maakt geen enkel verschil. Albanezen in Kosovo hadden ook al een ander land, namelijk Albanië. Toch kwam NAVO tussen om Servië met veel geweld te verplichten Kosovo af te staan.

Citaat:
Als Nederlanders ooit een meerderheid vormen in bijvoorbeeld Essen, geeft hen dat nog niet het recht zich af te scheiden.
Wel als ze daar al eeuwenlang de meerderheid zouden vormen, en Essen een grote vorm van autonomie zou hebben binnen België/Vlaanderen.
Overigens als Vlaanderen zich ooit zou afscheiden van België, is het een kwestie van tijd voor de randgemeenten zich aansluiten bij Brussel.



Citaat:
Mag Tsjetsjenië zich afscheiden trouwens?
In theorie wel, en dat gebeurde ook in de jaren 90, maar toen werd het een terroristenhol.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 08:25   #11424
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt.

Nu, uiteraard mogen de buurlanden van Luxemburg dan uiteraard soeverein beslissen dat ze met dat land niets te maken willen hebben en bijvoorbeeld niet meer met dat land handelen.

Dat is gewoon principe van soevereiniteit van landen, waartoe ook het recht behoort te bepalen met welke landen met wil handelen, verdragen wil sluiten...
In de praktijk komt dat neer op economische verstikking, dus in de praktijk ontzeggen de andere landen Luxemburg dat recht.
Zowel Brussel als Washington dreigden met allerlei sancties toen Bulgarije Southstream met Rusland wilde goedkeuren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 08:27   #11425
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
In het geval van Servie zie ik zulks nog wel gebeuren. Servie zal dan wsl mogen fluiten naar EU lidmaatschap, maar kom. Waarom Luxemburg Russische troepen zou wensen daar heb ik dan weer het raden naar.
Dus economische chantage. Het Westen zal dan ook van alles uitvinden om Servië te straffen. De vorige keer het land een pro-Russische president had gingen ze zelfs zo ver om hen na massale bombardementen te verplichten een deel van hun land af te staan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 08:30   #11426
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

geertvdb

Citaat:
Die wilden niet perse naar het westen, die wilden gewoon zo snel mogelijk weg van Rusland, en terecht!
En de Krim wilde gewoon zo snel mogelijk weg van Oekraïne, en terecht!


Citaat:
Dat kunt gij in Rusland ook!
In ben Belgisch staatsburger, geen Russisch staatsburger.


Citaat:
bye! De krim is geen land. De baltische staten waren geen deel van rusland. De krim is niet geannexeerd door Ukaine, rusland heeft dat ZELF gedaan.
De Krim was ook geen deel van Oekraïne tot 1954. Het was niet Rusland die dat deed maar de Sovjet-Unie. De Baltische landen waren deel van de Sovjet-Unie.



Citaat:
Alle russen in letland stemmen op die partij. Geen enkele let doet dat.
Zever, heel wat prominente leiders van die partij zijn etnische Letten.

https://en.wikipedia.org/wiki/J%C4%8...rbanovi%C4%8Ds

Laatst gewijzigd door tomm : 7 december 2018 om 08:52.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 21:43   #11427
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De afscheuring van Vlaanderen van België staat ook niet in de Belgische grondwet, houdt dat jullie tegen om voor een onafhankelijk Vlaanderen te ijveren?
Overigens de Krim riep al de onafhankelijkheid uit in 1992...
Lekker alles door elkaar gooien. Dat doet u. "IJveren" voor een bepaald doel is niet hetzelfde als een schertsvertoning organiseren en dat dan omschrijven als een "referendum".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 21:48   #11428
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het moest allemaal vlug gebeuren. Want het nieuwe regime stond klaar om troepen te sturen zoals ze gedaan hebben in Donbas. De Russische troepen waren de garantie dat dat niet zou gebeuren.
Maar alle opiniepeilingen geven aan dat de grote meerderheid voor aansluiting bij Rusland is, waarom zou fraude dan noodzakelijk geweest zijn?
Overigens er waren waarnemers van uw partij aanwezig bij dit referendum, en ze zeiden dat alles goed verliep.
Ik herinner me nog dat u in de discussie toen ontkende dat er Russische troepen aanwezig waren. Naar uw zeggen ging het om milities van inwoners van de Krim.

Er is massale fraude vastgesteld. Ik heb u indertijd meerdere feiten gegeven die ik toen haalde uit de Slovaakse pers die er heel uitgebreid over berichtte (veel meer dan de Vlaamse).

Ik heb geen weet van "waarnemers" van "mijn" (?) partij. Wel van enkele VB-mandatarissen die zonder enig partijmandaat naar de Krim trokken. Ik voel me trouwens op geen enkele wijze verbonden of gebonden door wat bepaalde VB-mandatarissen daarover zouden zeggen (net zo min ik mij gebonden voel door de standpunten van DW over Israël). De feiten spreken voor zich.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 21:58   #11429
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En de Krim wilde gewoon zo snel mogelijk weg van Oekraïne, en terecht!
Echt?? Dus in 1954 zijn ze in de krim al beginnen ijveren om weg te gaan bij Oekraine? ik wist dat niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In ben Belgisch staatsburger, geen Russisch staatsburger.

!
Waarom? Ik snap dat niet! ge hebt hier niks anders dan kritiek op Belgie, en niets anders dan lof voor Rusland!
uw paspoort is maar een document. Dat is gemakkelijk te veranderen. Al ge wilt betaal ik er voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Krim was ook geen deel van Oekraïne tot 1954. Het was niet Rusland die dat deed maar de Sovjet-Unie. De Baltische landen waren deel van de Sovjet-Unie. !
En ... uw punt is??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zever, heel wat prominente leiders van die partij zijn etnische Letten.

https://en.wikipedia.org/wiki/J%C4%8...rbanovi%C4%8Ds
Nee, die Russische partij is er voor de Russen, en misschien zitten er een paar letten in, zoals er ook Russen in letse partijen zitten. 40% Russen zitten er in Letland. Allemaal gekomen nadat de baltische staten geannexeerd werden. En nu willen die niet meer weg, gelijk ne parasiet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 07:26   #11430
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus economische chantage. Het Westen zal dan ook van alles uitvinden om Servië te straffen. De vorige keer het land een pro-Russische president had gingen ze zelfs zo ver om hen na massale bombardementen te verplichten een deel van hun land af te staan.
Waarom chantage? Het zou toch getuigen van gezond inzicht om geen lidstaat binnen te halen die een permanente Russische militaire aanwezigheid op haar grondgebied toelaat? Denk je dat Rusland er geen graten zou inzien als zulks zou gebeuren met een land waar Rusland mee in een verdragsorganisatie zit?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 11:34   #11431
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus economische chantage. Het Westen zal dan ook van alles uitvinden om Servië te straffen. De vorige keer het land een pro-Russische president had gingen ze zelfs zo ver om hen na massale bombardementen te verplichten een deel van hun land af te staan.
Hier zien we nogmaals hoe weinig samenhangend u redeneert. Zelfbeschikking? Ja, zegt u, als het om enkele republieken van Georgië gaat. Ja, als het om de Krim gaat.

Plotseling wordt het "neen" als Kosovo ter sprake komt. Dan telt blijkbaar het Servisch staatsbelang (maar voor alle duidelijkheid: ik ben altijd een groot tegenstander geweest van de NAVO-interventie). Dan telt het zelfbeschikkingsrecht van de Kosovaren blijkbaar niet meer.

Of anders gezegd: "zelfbeschikking" is voor u slechts een doekje dat het Russisch imperialisme moet verdoezelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 14:14   #11432
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik herinner me nog dat u in de discussie toen ontkende dat er Russische troepen aanwezig waren. Naar uw zeggen ging het om milities van inwoners van de Krim.

Er is massale fraude vastgesteld. Ik heb u indertijd meerdere feiten gegeven die ik toen haalde uit de Slovaakse pers die er heel uitgebreid over berichtte (veel meer dan de Vlaamse).

Ik heb geen weet van "waarnemers" van "mijn" (?) partij. Wel van enkele VB-mandatarissen die zonder enig partijmandaat naar de Krim trokken. Ik voel me trouwens op geen enkele wijze verbonden of gebonden door wat bepaalde VB-mandatarissen daarover zouden zeggen (net zo min ik mij gebonden voel door de standpunten van DW over Israël). De feiten spreken voor zich.
Het waren geen Russische troepen officieel, net als er geen NAVO troepen officieel in Libië waren.

De Russische aanwezigheid en aanhechting heeft duizenden levens gespaard, kijk naar het verschil met Donbas.
Alle opiniepeilingen geven aan dat de grote meerderheid van de Krim inwoners zich wilde aansluiten bij Rusland, en nog steeds achter die beslissing staan. Dat het referendum niet volledig correct verliep zal wel kloppen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 14:20   #11433
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hier zien we nogmaals hoe weinig samenhangend u redeneert. Zelfbeschikking? Ja, zegt u, als het om enkele republieken van Georgië gaat. Ja, als het om de Krim gaat.

Plotseling wordt het "neen" als Kosovo ter sprake komt. Dan telt blijkbaar het Servisch staatsbelang (maar voor alle duidelijkheid: ik ben altijd een groot tegenstander geweest van de NAVO-interventie). Dan telt het zelfbeschikkingsrecht van de Kosovaren blijkbaar niet meer.

Of anders gezegd: "zelfbeschikking" is voor u slechts een doekje dat het Russisch imperialisme moet verdoezelen.
Wel het Westen redeneert ook zo. Kosovo mag onafhankelijk worden, maar Zuid-Ossetië, de Krim en Abchazië niet. Dus het klopt het Russisch standpunt is niet consistent, maar hetzelfde geldt voor het westerse standpunt. Dus als U Rusland daarom bekritiseert moet U eveneens onze leiders op dezelfde manier bekritiseren. Ik heb nooit gezegd dat Rusland het grote gelijk altijd aan haar kant heeft.
In de westerse media echter wordt Rusland zwaar aangepakt maar niet de houding van onze eigen leiders.

Wat mij persoonlijk betreft gun ik de Kosovaren hun onafhankelijkheid, alleen de manier waarop laat te wensen over. En het feit dat de Servische en andere minderheden zwaar geleden hebben.
Ook de Koerden gun ik hun onafhankelijheid, en de manier waarop Spanje de Catalaanse kwestie aanpakt is zonder meer schandalig daar heb ik ook op doit forum geen geheim van gemaakt.
Wat Vlaanderen betreft, als de meerderheid van de Vlamingen voor onafhankelijkheid zou zijn (wat nu niet het geval is) mogen ze van mij onafhankelijk worden. Maar dan wel zonder Brussel en de randgemeenten natuurlijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 19:54   #11434
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

geertvdb

Citaat:
]Echt?? Dus in 1954 zijn ze in de krim al beginnen ijveren om weg te gaan bij Oekraine? ik wist dat niet!
Rusland en Oekraine behoorden toen tot hetzelfde land. Pas vanaf Oekraine onafhankelijk werd wilde de Krim zich ook van Oekraine afscheiden.




Citaat:
Nee, die Russische partij is er voor de Russen, en misschien zitten er een paar letten in, zoals er ook Russen in letse partijen zitten. 40% Russen zitten er in Letland. Allemaal gekomen nadat de baltische staten geannexeerd werden. En nu willen die niet meer weg, gelijk ne parasiet.
Ik onthoud dat niet-etnische Letten parasieten zijn. 75 jaar geleden vond men dat ook in de Baltische landen. Joden en Russen waren parasieten en moesten dood.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 19:58   #11435
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom chantage? Het zou toch getuigen van gezond inzicht om geen lidstaat binnen te halen die een permanente Russische militaire aanwezigheid op haar grondgebied toelaat? Denk je dat Rusland er geen graten zou inzien als zulks zou gebeuren met een land waar Rusland mee in een verdragsorganisatie zit?
Wel er zijn NAVO troepen in landen die deel uitmaakten van de Sovjet-Unie. Op nog geen uur rijden van de tweede grootste Russische stad, die het ook al hard te verduren had tijdens WII.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 22:00   #11436
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard Al

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland en Oekraine behoorden toen tot hetzelfde land. Pas vanaf Oekraine onafhankelijk werd wilde de Krim zich ook van Oekraine afscheiden.
Dat kan niet. Hoe kan Rusland de Krim aan Oekraine geven, als Rusland en Oekraine hetzelfde land zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik onthoud dat niet-etnische Letten parasieten zijn.
Allez, onthoudt dat goed! Als ik u een toets geef verwacht ik 10/10.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
75 jaar geleden vond men dat ook in de Baltische landen. Joden en Russen waren parasieten en moesten dood.
Wow, wat een absurde analogie!

maar ik heb een leuker weetje! Toen Letland onafhankelijk werd, weigerden ze de Russen de Letse nationaliteit te geven. Nu nog heeft ongeveer de helft van de Russen in Letland geen nationaliteit. ZO GRAAG zien de Letten de Russen! Dat komt omdat de Russen zo lief en vriendelijk waren voor de Letten tijdens hun bezetting.

Hoe zit het met uw verhuizing?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 22:41   #11437
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

geertvdb

Citaat:
Dat kan niet. Hoe kan Rusland de Krim aan Oekraine geven, als Rusland en Oekraine hetzelfde land zijn?
Beide waren deelrepublieken van de Sovjet-Unie. De Krim was vanaf 1954 een deelrepubliek van Oekraïne, dat zelf een deelrepubliek van de Sovjet-Unie was.

Citaat:
Allez, onthoudt dat goed! Als ik u een toets geef verwacht ik 10/10.
Wow, wat een absurde analogie!
10/10
Je zegt dat niet-etnische Balten parasieten zijn. Datzelfde argument werd door de nazi's en hun (vele) Baltische volgelingen gebruikt.

Citaat:
maar ik heb een leuker weetje! Toen Letland onafhankelijk werd, weigerden ze de Russen de Letse nationaliteit te geven. Nu nog heeft ongeveer de helft van de Russen in Letland geen nationaliteit. ZO GRAAG zien de Letten de Russen!
Ondanks die overduidelijke racistisch geïnspireerde discriminatie heeft de pro-Russische partij toch de verkiezingen gewonnen. Blijkbaar hebben er ook etnische Letten op gestemd.

Citaat:
Dat komt omdat de Russen zo lief en vriendelijk waren voor de Letten tijdens hun bezetting.
Letland tijdens de Sovjet-"bezetting":

https://www.youtube.com/watch?v=w5chD8S_dmo
https://www.youtube.com/watch?v=A07yZ-tS9Y4

Opgelet de miss Latvia verkiezing 1988 verliep volledig in het Lets, "pour les ruskis la même chose... "

Estland tijdens de "bezetting"

http://rocksummer.ee/ee/ajalugu/1989-

Citaat:
Hoe zit het met uw verhuizing?
Ga inderdaad binnenkort een appartement kopen, in België...

Laatst gewijzigd door tomm : 8 december 2018 om 22:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2018, 20:54   #11438
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Beide waren deelrepublieken van de Sovjet-Unie. De Krim was vanaf 1954 een deelrepubliek van Oekraïne, dat zelf een deelrepubliek van de Sovjet-Unie was.
Dat bestaat niet, tot in het oneindige land opdelen en ze allemaal 'deel republieken noemen. waarom hebben de Russen van de krim geen aparte 'deel republiek ' gemaakt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


10/10
Je zegt dat niet-etnische Balten parasieten zijn. Datzelfde argument werd door de nazi's en hun (vele) Baltische volgelingen gebruikt.
Oein da's erg. zij waren fout. maar ik ben juist. Zo goed?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Ondanks die overduidelijke racistisch geïnspireerde discriminatie heeft de pro-Russische partij toch de verkiezingen gewonnen. Blijkbaar hebben er ook etnische Letten op gestemd.
rascistisch? waarom? zijn Russen een ander ras?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Letland tijdens de Sovjet-"bezetting":

https://www.youtube.com/watch?v=w5chD8S_dmo
https://www.youtube.com/watch?v=A07yZ-tS9Y4

Opgelet de miss Latvia verkiezing 1988 verliep volledig in het Lets, "pour les ruskis la même chose... "

Estland tijdens de "bezetting"

http://rocksummer.ee/ee/ajalugu/1989-



Ga inderdaad binnenkort een appartement kopen, in België...
Gij moogt dee propaganda slikken, ik ben immuun voor propaganda.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2018, 20:57   #11439
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
(...) ik ben immuun voor propaganda.
Ik vind de toon die u hier aanslaat ruiken naar propaganda.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2018, 21:17   #11440
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het waren geen Russische troepen officieel, ...
Officieel of niet, u ontkende indertijd dat het Russische troepen waren. U had toen uw mond vol van de bewering dat het om mensen van ter plaatse ging die milities vormden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be