Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2011, 17:40   #1141
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik ken een (jonge) toevallige hulpverlener die nu op ziekenverlof staat...een verpleegster die dacht dat ze immuun was voor afgerukte armen en blootliggende ingewanden..dus niet..

Ik denk dat diegenen die op de eerste rij stonden mentaal iets harder geraakt werden..
Dat zal ongetwijfeld zo zijn...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 17:45   #1142
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ken een (jonge) toevallige hulpverlener die nu op ziekenverlof staat...een verpleegster die dacht dat ze immuun was voor afgerukte armen en blootliggende ingewanden..dus niet..

Ik denk dat diegenen die op de eerste rij stonden mentaal iets harder geraakt werden..
Niet iedereen heeft 'afgerukte armen' en 'blootliggende ingewanden' gezien. En hoogstwaarschijnlijk niet
Citaat:
tientallen jongeren
die Groentje zou kennen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 17:48   #1143
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gij hebt weners van vrienden.

Ik ken een 15 jarige die er was. Die is onder de indruk maar de term 'trauma'?

Volgens mij smijt jij gewoon met zware termen. Aleja; we weten dat je dat doet.
Adrian en andere hier die graag met hem en andere opiniemakers hier blijkbaar meelopen al ware het goden en ontbreken ze elke mogelijkheid om zelf ook maar enigszins aan reflectie te doen, je moet weten dat die weide wel groter is dan twee voetstappen.

Niet iedereen heeft hetzelfde gezien. Sommige mensen hebben zelfs niet gezien. Buiten wat materiële schade. Zelfs de materiële schade die sommigen gezien hebben was relatief gering.
Vandaar ook dat er gewoon mensen zijn blijven slapen en er zelfs nog op plekken mensen aan het feesten waren ná de storm. Veel mensen hadden toen nog niet eens door wat er gebeurd was.
Een meerderheid verklaart het pas echt te beseffen toen ze een nieuwskanaal van de buitenwereld te pakken kregen.
Oud 24 augustus 2011, 17:50   #1144
Groentje-18

Standaard

Eigenzinnig, ik weet jammergenoeg dat er veel mensen twijfelen of ze hun beroep nog wel willen en kunnen uitvoeren.

De emotionele schade die overal werd geleden is ook nooit ergens tegensproken, behalve op de site hier van een groepje mensen die of duidelijk pubers zijn (fleur, adrian) of nogal kicken op laten we zeggen "sappige details" (nynorsk, steve_m, ...) en de feiten minimaliseren.
Een groepje mensen dat mekaar naheult en als het ware deze thread kaapt, om alle mogelijke discussie tussen mensen met enige zin voor rationaliteit en kritisch denken te bemoeilijken en te voorkomen dat er vragen worden gesteld.

Adrian, jammergenoeg waren enkele kennissen van mij als eersten bij enkele zeer zware lotgevallen.

Dieper ga ik daar niet meer op ingaan. Het uitmelken van leed lijkt me hier overbodig.

Ik kan vanuit mijn positie als psychologe ook wel stellen dat vrezen voor uw leven op zich al een bijzonder angstaanjagende situatie is. Dat is iets wat de meerderheid van de jongeren daar wel mee heeft gemaakt. Let alone de chaos en paniek door het gevoel van: we zijn hier compleet aan ons lot overgelaten, niemand weet waar we naartoe moeten of wat er moet gebeuren en we kunnen de mensen die we nodig hebben en waarvan we willen weten of ze veilig zijn /waaraan we willen laten weten dat ze veilig zijn niet bereiken.
Zeer veel jongeren hebben panieksmsen wel ontvangen, maar konden niet antwoorden. Iemand heeft me ook verteld dat dat één van de ergste dingen was die hij ooit gevoeld heeft.

Hoe je iets beleeft of ervaart is overigens voor iedereen anders. Voor jou kan iets een akkefietje zijn, een ander kan dat heel zijn leven meedragen. Dat hangt er maar vanaf. Iedere persoon is uniek. En daarbij komt nog dat nooit twee personen exact hetzelfde meemaken, al is het maar omdat hun beleving (evt vanuit vroegere ervaring) iets anders meegeeft aan die situatie.

Ik wil u ook nog graag meegeven dat bv. de stormkrachten op zich veelal zwaar genoeg waren. Velen hadden nooit gedacht dat ze de natuur ooit zo zwaar aan den lijve zouden voelen. En iedereen beseft wel dat het ook hij of zij had kunnen zijn die er nooit meer uit zou hebben gekomen...

Al deze feiten hoeven overigens geenszins gedramatiseerd te worden. Ze zijn echt zo erg genoeg. Velen hier lijken dat echter niets te beseffen en willen het graag afdoen als een bagatel. Ik vermoed om stoer over te komen ... of werkelijk omdat ze te weinig empathie/verstand hebben. Of het is gewoon de vrije tijdsbesteding?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2011 om 17:56.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 17:59   #1145
Groentje-18

Standaard

Ik vind het echt erg en schrikwekkend dat jullie zo de media achterna huppelen die de organisatie hier voorstellen als het grootste slachtoffer.
In sommige landen, waar het rechtssysteem nog werkt, zou dat wel anders geweest zijn.

En zelfs als er een tsunami had overgekomen, dan nog mag de vraag toch gesteld worden of de rampenplannen daar goed werken zeker??
Oud 24 augustus 2011, 18:01   #1146
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik kan vanuit mijn positie als psychologe
en maar denken dat de zon uit je kont schijnt..
volgens mij ben jij gewoon een poetsvrouw of een magazijnier. kan gewoon niet anders als ik uw posts lees.

Laatst gewijzigd door Fleur__ : 24 augustus 2011 om 18:02.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 18:03   #1147
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(Ik denk overigens niet dat iemand zal ontkennen dat er mensen getraumatiseerd zijn door wat ze gezien hebben. Dat zijn echter geen tienduizenden mensen.)
Citaat:
Eigenzinnig, ik weet jammergenoeg dat er veel mensen twijfelen of ze hun beroep nog wel willen en kunnen uitvoeren.
De rest van dat bericht heb ik niet eens gelezen, omdat dat eerste zinnetje al meteen tegenstak.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 24 augustus 2011 om 18:06.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 18:05   #1148
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vind het echt erg en schrikwekkend dat jullie zo de media achterna huppelen die de organisatie hier voorstellen als het grootste slachtoffer.
Wie doet dat?
Oud 24 augustus 2011, 18:05   #1149
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

De emotionele schade die overal werd geleden is ook nooit ergens tegensproken, behalve op de site hier van een groepje mensen die of duidelijk pubers zijn (fleur, adrian) of nogal kicken op laten we zeggen "sappige details" (nynorsk, steve_m, ...) en de feiten minimaliseren.
Een groepje mensen dat mekaar naheult en als het ware deze thread kaapt, om alle mogelijke discussie tussen mensen met enige zin voor rationaliteit en kritisch denken te bemoeilijken en te voorkomen dat er vragen worden gesteld.

Adrian, jammergenoeg waren enkele kennissen van mij als eersten bij enkele zeer zware lotgevallen.

Dieper ga ik daar niet meer op ingaan. Het uitmelken van leed lijkt me hier overbodig.

Ik kan vanuit mijn positie als psychologe ook wel stellen dat vrezen voor uw leven op zich al een bijzonder angstaanjagende situatie is. Dat is iets wat de meerderheid van de jongeren daar wel mee heeft gemaakt. Let alone de chaos en paniek door het gevoel van: we zijn hier compleet aan ons lot overgelaten, niemand weet waar we naartoe moeten of wat er moet gebeuren en we kunnen de mensen die we nodig hebben en waarvan we willen weten of ze veilig zijn /waaraan we willen laten weten dat ze veilig zijn niet bereiken.
Zeer veel jongeren hebben panieksmsen wel ontvangen, maar konden niet antwoorden. Iemand heeft me ook verteld dat dat één van de ergste dingen was die hij ooit gevoeld heeft.

Hoe je iets beleeft of ervaart is overigens voor iedereen anders. Voor jou kan iets een akkefietje zijn, een ander kan dat heel zijn leven meedragen. Dat hangt er maar vanaf. Iedere persoon is uniek. En daarbij komt nog dat nooit twee personen exact hetzelfde meemaken, al is het maar omdat hun beleving (evt vanuit vroegere ervaring) iets anders meegeeft aan die situatie.

Ik wil u ook nog graag meegeven dat bv. de stormkrachten op zich veelal zwaar genoeg waren. Velen hadden nooit gedacht dat ze de natuur ooit zo zwaar aan den lijve zouden voelen. En iedereen beseft wel dat het ook hij of zij had kunnen zijn die er nooit meer uit zou hebben gekomen...

Al deze feiten hoeven overigens geenszins gedramatiseerd te worden. Ze zijn echt zo erg genoeg. Velen hier lijken dat echter niets te beseffen en willen het graag afdoen als een bagatel. Ik vermoed om stoer over te komen ... of werkelijk omdat ze te weinig empathie/verstand hebben. Of het is gewoon de vrije tijdsbesteding?
Een hels onweer is voor veel mensen angstaanjagend, maar daarom zoek ik nog geen verantwoordelijken om een claim in te dienen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 18:08   #1150
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
(Ik denk overigens niet dat iemand zal ontkennen dat er mensen getraumatiseerd zijn door wat ze gezien hebben. Dat zijn echter geen tienduizenden mensen.)

De rest van dat bericht heb ik niet eens gelezen, omdat dat eerste zinnetje al meteen tegenstak.
Wel het 'kind' was ook maar amper 21 jaar natuurlijk maar ook de meeste rode kruisers hebben nog niet echt veel meegemaakt..
Oud 24 augustus 2011, 18:08   #1151
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Correctie: iemand die vraagt om een onafhankelijk onderzoek en Chokri al op voorhand wilt brandmerken als een moordenaar.

Ja, het forum is veranderd: ze laten jou nog altijd toe.
Lees deftig wat ik schreef.

Het gaat me niet om Chokri. Maar daarvoor moet je wel mijn posts eens deftig lezen natuurlijk.

Het andere kamp gaat het wel over Chokri blijkbaar. Maakt allemaal niet uit wat er gebeurt is, maar de man moet wel buiten schot blijven zodat we verder kunnen gaan in zijn aanbidding. Waarom?
Mag ik het vreemd vinden?

Chokri is altijd met de pluimen gaan lopen naar aanleiding van zijn organisatie, terecht. Hij heeft de winsten al die jaren gehad. Als je de voordelen wil, dan ook de andere zijde van de medaille hé ...
Maar blijkbaar staat er een leger klaar om hem kost wat kost te beschermen, al moeten ze daarbij een paar lijken en zwaargewonden passeren. Jullie doen maar... Ik hoop dat de moderatie hier de thread eens wat kan opkuisen en tenminste de sabotage en het goedkope volksvermaak (sommigen hier posten niets anders, zoals F.) er al tussenuit kan halen.

Nogmaals: als je de vraag naar wie de verantwoordelijke is stelt, kom je bij die man uit in eerste instantie. Verder zal moeten blijken hoe het zit en wie hier precies voor verantwoordelijk is en wie de eindbeslissingen heeft genomen (ik ga ervan uit dat Chokri dat is) Kan ik er wat aan doen dat hij dat organiseert?
Oud 24 augustus 2011, 18:12   #1152
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat de moderatie hier de thread eens wat kan opkuisen en tenminste de sabotage en het goedkope volksvermaak (sommigen hier posten niets anders, zoals F.) er al tussenuit kan halen.
Misschien kunnen ze jouw posts eens eindelijk opkuisen. jij bent degene die hier leugens neerdropt en walgelijke posts neertypt om nog maar te zwijgen over je beschuldigingen over andere forummers die in deze draad gereageerd hebben.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 18:14   #1153
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nogmaals: als je de vraag naar wie de verantwoordelijke is stelt, kom je bij die man uit in eerste instantie. Verder zal moeten blijken hoe het zit en wie hier precies voor verantwoordelijk is en wie de eindbeslissingen heeft genomen (ik ga ervan uit dat Chokri dat is) Kan ik er wat aan doen dat hij dat organiseert?
ok, en had chokri niets georganiseerd dan waren op die wei nu een paar bomen omgevallen en wie weet had er dan een vrijend koppel een boom op hun kop gekregen.

chokri heeft iets georganiseerd maar mensen verantwoordelijk stellen voro stormen? ge moet het maar verzinnen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 18:15   #1154
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wel het 'kind' was ook maar amper 21 jaar natuurlijk maar ook de meeste rode kruisers hebben nog niet echt veel meegemaakt..
Dat heb ik hier al 67 keer gezegd maar dat willen ze nillens willens niet horen.

Net zoals ik hier al heel vaak vermeld heb dat heel veel van die hulpverlening die na de ramp op gang kwam spontane hulpverlening was. Het ging dus niet enkel om de vrijwilligers die pukkelpop op voorhand had opgetrommeld, maar om vrijwilligers die zich spontaan kwamen melden na het voorval omdat ze zagen dat hulp hoog nodig was en zij toevallig een opleiding in die richting hadden genoten en daarom wisten dat ze iets konden betekenen. Maar ook andere gewone mensen hebben massaal een handje proberen toe te steken waar nodig.

Ook mensen zonder ervaring daarin dus, of totaal zonder enige voorbereiding. Sommige waren gewoon buren, anderen dachten een relaxed feestweekend tegemoet te gaan.

Er heeft zich daar een gigantische spontane soort organisatie ontwikkeld die daar mirakels verricht heeft, en dat volledig belangeloos. Mensen hebben mekaar massaal geholpen en zelfs gered van de dood.
Die mensen, mochten van mij allen een medaille krijgen. Serieus.

Zeer veel sterkte en bewondering dus voor alle vrijwilligers van het Vlaams Kruis, het Rode Kruis, de andere officiële pukkelpop medewerkers/vrijwilligers en
Ik hoop dat ze de juiste opvang en steun krijgen indien nodig, want die verdienen ze enorm!!
Hetzelfde geldt uiteraard voor alle slachtoffers, hun familie, partners en vrienden...
Oud 24 augustus 2011, 18:17   #1155
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ok, en had chokri niets georganiseerd dan waren op die wei nu een paar bomen omgevallen en wie weet had er dan een vrijend koppel een boom op hun kop gekregen.

chokri heeft iets georganiseerd maar mensen verantwoordelijk stellen voro stormen? ge moet het maar verzinnen
Je leest en interpreteert op een bijzonder bizarre manier.

Niet moeilijk dat je daarom reageert op de manier waarop je reageert. Moest ik zoiets denken te lezen, zou ik gelijkaardig reageren.

Veel mensen moeten hier eens dringend een cursus begrijpend lezen volgen.

Anderen mensen moeten hier wegblijven indien ze niets bij te dragen hebben behalve lasterlijke uitlatingen maar die nog niet eens één woord over het topic zelf hebben gezegd ... Intriest en zielig vind ik het...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2011 om 18:17.
Oud 24 augustus 2011, 18:19   #1156
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet om Chokri.

...

Maakt allemaal niet uit wat er gebeurt is, maar de man moet wel buiten schot blijven zodat we verder kunnen gaan in zijn aanbidding. Waarom?
Mag ik het vreemd vinden?

Chokri is altijd met de pluimen gaan lopen naar aanleiding van zijn organisatie, terecht. Hij heeft de winsten al die jaren gehad. Als je de voordelen wil, dan ook de andere zijde van de medaille hé ...
Maar blijkbaar staat er een leger klaar om hem kost wat kost te beschermen, al moeten ze daarbij een paar lijken en zwaargewonden passeren. Jullie doen maar...

Waarom moet de man dan nu al "de andere zijde van de medaille" over zich heen krijgen als u zelf zegt dat nog moet "blijken hoe het zit en wie hier precies voor verantwoordelijk is en wie de eindbeslissingen genomen heeft"?

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 24 augustus 2011 om 18:20.
Oud 24 augustus 2011, 18:21   #1157
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn, maar ik neem aan dat ze niet allemaal op ziekteverlof staan. Overigens doelde ik erop dat Groentje blijkbaar helderziend is en al weet dat er nu vele verplegers twijfelen over hun job en niet gewoon even tijd nodig hebben om te bekomen, het te verwerken.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 24 augustus 2011 om 18:23.
Oud 24 augustus 2011, 18:27   #1158
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn, maar ik neem aan dat ze niet allemaal op ziekteverlof staan. Overigens doelde ik erop dat Groentje blijkbaar helderziend is en al weet dat er nu vele verplegers nooit meer als verpleger gaan werken.
Natuurlijk niet...Groentje gebruikt dit overdramatiseren ook alleen maar om de 'schuld' van de organisatie te verzwaren..
Oud 24 augustus 2011, 18:39   #1159
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom moet de man dan nu al "de andere zijde van de medaille" over zich heen krijgen als u zelf zegt dat nog moet "blijken hoe het zit en wie hier precies voor verantwoordelijk is en wie de eindbeslissingen genomen heeft"?

U verwacht dat dat nog zal gebeuren?

Ik zie niets dat daarop wijst. Behalve goedprating en deculpabalisering en massahysterie rond zijn persoon die zo'n groot verlies geleden heeft (?).
Ik zal niet ontkennen dat hij dat geleden heeft, maar ik denk dat er mensen zijn die harder geleden hebben dan hem terwijl zij geen enkele verantwoordelijkheid droegen en dachten in veilige handen te zijn!!!

Die mensen gingen begot naar een festival, niet wintersporten in een verboden gebiede.
Oud 24 augustus 2011, 18:41   #1160
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn, maar ik neem aan dat ze niet allemaal op ziekteverlof staan. Overigens doelde ik erop dat Groentje blijkbaar helderziend is en al weet dat er nu vele verplegers twijfelen over hun job en niet gewoon even tijd nodig hebben om te bekomen, het te verwerken.
Ik begrijp niet waarom je dat doet: de discussie vertragen, verzieken, ...

Moedwillig continu dingen vedraaien of op een zo achterlijk mogelijk wijze interpreteren. Ik stel me vragen over het niveau van de mensen waarmee u anders discussiëert. Zij doen blijkbaar nogal domme, straffe en vreemde uitspraken waardoor u ook voortdurend denkt dat ik die doe, terwijl u de totale controle verliest over uw leesvermogen.

Op deze manier discussieer je toch niet, m.i. Dit is spookboksen, stropoppen smijten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2011 om 18:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be