Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2011, 11:43   #1141
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bron met link graag.
Zat in mijn postbus, is nog maar eens geband zie ik .
http://www.afrik-news.com/article14723.html
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 13:22   #1142
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Speciaal voor Artisjok, de uitleg van Afshin Elian.
Elian is Iraanse allochtoon en getaand van kleurtje, dus dat moet volgens Artisjok wel voldoende zijn om hem positief te discrimineren.

Niet dat deze superintellectuele denker enige positieve discriminatie nodig heeft, maar met Arti kan je nooit weten

En wat schrijft Elian nu in zijn column in Elsevier over de pedo imam met zijn kindbruidjesgedoe?

----------------------

Mag pedo-imam niet zeggen wat profeet zegt?
vrijdag 9 december 2011 09:41

Werken politici volgens de regels van de logica? Hieronder twee berichten die de grenzen van de logica overschrijden:

‘Onthutst is het Tweede Kamerlid Kadija Arib (PvdA) dat de in Marokko zeer omstreden imam Mohammed al-Maghraoui, die huwelijken met 9-jarige meisjes goedkeurt, rond de Kerst in Den Haag zomaar een conferentie mag komen bijwonen. Arib wil dat de regering de imam een visum weigert.’

Festival
De salafistische As Soennah-moskee is gastheer van deze Marokkaanse imam. Waarom organiseert deze moskee een festival?

De moskee is volgens de media flink uitgebreid, en organiseert ter ere van de opening van de nieuwbouw eind deze maand een vijfdaagse Arabische conferentie met als thema 'De moslim tussen standvastigheid en verleiding'.

Mooie titel: verleiding. Kennelijk is de verleiding van het salafisme zo groot dat de moskee flink moest worden uitgebreid.

Fatwa
Welke misdaad heeft Al-Maghraoui begaan? Hij vaardigde in 2008 een fatwa uit waarin hij zich schaart achter meisjeshuwelijken (vanaf 9 jaar, welteverstaan).

Hij werd in Marokko aangeklaagd wegens het aanmoedigen van pedofilie en verkrachting. Voor Kamerlid Ahmed Marcouch reden om te twitteren: ‘Verwerpelijke opvatting. Geen visum geven voor NL.’

Al-Maghraoui verdedigt zich met het volgende argument: 'Ik ben een theoloog, ik verzin dit niet zelf. Het is de profeet die het vóór mij heeft gezegd.' Dit was het tweede bericht.

Ayaan
Intermezzo: Ayaan Hirsi Ali zei ooit dat profeet Mohammed gemeten naar onze westerse maatstaven een pedofiel en perverse tiran was.

Khadija Arib zat toen in de Kamer. Zij had, zoals de meeste brave, politiek correcte Marokkanen, op Ayaan uitsluitend kritiek. Maar nu neemt zij het plotseling op voor kinderen die niet aan de islamitische pedofielen ten prooi mogen vallen.

Maatstaven
Gemeten naar onze westerse maatstaven heeft imam Al-Maghraoui gelijk als hij zegt: 'Ik ben een theoloog, ik verzin dit niet zelf. Het is de profeet die het vóór mij heeft gezegd'.

Is het waar wat hij zegt? We stellen hier de vraag naar het waarheidsgehalte van een uitspraak.

Luister naar ‘de moeder van alle gelovigen’, Aisja:
‘De profeet is met mij getrouwd toen ik zes jaar oud was, en hij had gemeenschap met mij toen ik negen was. Toen wij in Medina waren aangekomen, was ik een maand lang zwak geweest en had ik mijn haar verloren, maar het hing alweer tot mijn schouders. Mijn moeder kwam naar mij toe terwijl ik aan het spelen was met mijn vriendinnetjes. Ze riep iets naar me en ik liep op haar af, zonder dat ik wist wat zij wilde. Ze pakte me bij de hand en liet me even bij de deur staan totdat ik wat op adem was gekomen, want ik hijgde helemaal. Daarna bracht ze me naar binnen, en daar trof ik een paar vrouwen aan die mij feliciteerden en alle goeds toewensten. Bij hen werd ik achtergelaten: zij wasten mijn hoofd en maakten mij in orde. De profeet heeft mij nooit onopgemaakt verrast, behalve een keer voor de middag. Toen gaven ze mij aan hem over.’

Zuivere islam
Dit is ook de islam - de zuivere islam zelfs. Vinden Khadija en Ahmed de islam niet meer goed? Was de profeet een pedofiel?

Van mij mogen ze dat vinden. Maar het probleem is dat deze profeet met zijn leven - dat samen met de koran de basis vormt van de sharia - geniet van het westerse concept van godsdienstvrijheid.

En inderdaad heeft de islam een politieke en juridische verschijning die in essentie onverenigbaar is met democratie en mensenrechtencultuur.

Keurig
Het is niet logisch als we in ogenschouw nemen dat de Kamer wel een ongeconditioneerd visum heeft afgegeven aan Mohammed en zijn islam, maar nu geen visum wil verstrekken aan een imam die keurig vertelt wat Mohammed heeft gedaan en bedacht.

Ja, maar dat is in strijd met de wet! En de gewelddadige verhalen en verzen over ongelovigen, joden en andersdenkenden, zijn die dan niet in strijd met de wet?

Tegenwerpen
Ahmed Marcouch zou kunnen tegenwerpen dat hij dit soort regels en uitspraken niet meer toepasbaar acht.

Oké, Ahmed, dan heb ik voor jou een lange lijst van gewelddadige, discriminatoire, onmenselijke regels en dwingende uitspraken van de profeet Mohammed die ongeldig moeten worden verklaard. Wat blijft dan van de Koran en Mohammed over?

Inderdaad, de Donald Duck. Oftewel: een menslievende moderne geprotestantiseerde Arabische kerk. Ahmed, als je consequent bent, zit je nu al bij Geert Wilders op schoot.

Geestverwant
De imam mag komen. Hij is een gewoon lid van een club die ooit door een geestverwant van Robert M. is opgericht.

Voor de profeet Mohammed was de hele wereld - inclusief Nederland - een groot crèche. Bevalt die imam u niet, pak dan de aanstichter van deze ellende aan. En dat is profeet Mohammed.

Dit lijkt mij logisch.

Afshin Ellian

Afshin Ellian (1966) is hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden.

Afshin Ellian (Teheran, 27 februari 1966) is een Nederlands rechtsgeleerde, filosoof en dichter. Hij is een expert in het internationaal strafrecht. Ellian is van Iraanse afkomst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afshin_Ellian

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 december 2011 om 13:24.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 15:19   #1143
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hoeveel blz worden er nog gevuld met dit onderwerp?
Binnen een maand of zo begint er dan weer iemand alles van voor af aan.

De islam hier laten zijn gangetje gaan is een héél grote vergissing geweest.
Nu zitten we met de shit. Hoe de verdere evolutie van die kanker stoppen vooraleer gans onze maatschappij erdoor opgeslorpt zal worden, d�*t is de vraag...

Dat ook zovelen die tot die "godsdienst" behoren en hier nu in een land zitten waar ze het achter zich zouden kunnen laten vechten voor het behoud van iets dat ze enkel maar beperkingen zal opleggen voor de rest van hun leven is eigenlijk onbegrijpelijk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 15:25   #1144
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En hoeveel blz worden er nog gevuld met dit onderwerp?
Binnen een maand of zo begint er dan weer iemand alles van voor af aan.
zolang men de van hogerhand opgelegde falsificatie en propaganda blijft volhouden;

Hoelang waren ze bezig met "islam is de religie van de vrede" te promoten? ik schat een jaar of twintig, dertig ... bij de stichting van Eurabia.
Wij zullen moeten de waarheid blijven zeggen zolang men de leugens blijft verspreiden.
Oud 9 december 2011, 15:53   #1145
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zolang men de van hogerhand opgelegde falsificatie en propaganda blijft volhouden;

Hoelang waren ze bezig met "islam is de religie van de vrede" te promoten? ik schat een jaar of twintig, dertig ... bij de stichting van Eurabia.
Wij zullen moeten de waarheid blijven zeggen zolang men de leugens blijft verspreiden.
Denkt u dat u gehoord zal worden?
Denk je niet eerder dat het gewoon nutteloos is om er over te klagen?
De islam wordt steeds groter en groter, en zeker in Belgie..
Ik denk niet dat je dat gaat kunnen tegenhouden.
Oud 9 december 2011, 15:56   #1146
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Denkt u dat u gehoord zal worden?
Denk je niet eerder dat het gewoon nutteloos is om er over te klagen?
De islam wordt steeds groter en groter, en zeker in Belgie..
Ik denk niet dat je dat gaat kunnen tegenhouden.
Tegenhouden kunnen we niet meer: de kolonisatie is op volle kracht bezig. Maar wat ondertussen wel gebeurt is dat hoe langer hoe meer mensen beginnen in te zien wat voor een vreselijke totalitaire ideologie achter die islam schuilt. en d�*t is wel belangrijk. Waar we vroeger politiek correct moesten zwijgen, zijn ondertussen de meeste mensen zeer geinteresseerd in hetgeen ik (en met mij vele andere die aan deze beweging meewerken) te vertellen hebben.

Soms word je het beu om steeds hetzelfde te moeten herhalen voor steeds verschillende mensen, maar het krijgt ondertussen wel een sneeuwbaleffect.
Oud 9 december 2011, 15:59   #1147
Duvelke

Standaard

Citaat:
Tegenhouden kunnen we niet meer: de kolonisatie is op volle kracht bezig. Maar wat ondertussen wel gebeurt is dat hoe langer hoe meer mensen beginnen in te zien wat voor een vreselijke totalitaire ideologie achter die islam schuilt. en d�*t is wel belangrijk. Waar we vroeger politiek correct moesten zwijgen, zijn ondertussen de meeste mensen zeer geinteresseerd in hetgeen ik (en met mij vele andere die aan deze beweging meewerken) te vertellen hebben.

Soms word je het beu om steeds hetzelfde te moeten herhalen voor steeds verschillende mensen, maar het krijgt ondertussen wel een sneeuwbaleffect.
Ik weet, je hebt geen glazen bol, maar wat denk je dat de status hier in Belgie zal zijn over pakweg 50 jaar?
Oud 9 december 2011, 16:00   #1148
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet, je hebt geen glazen bol, maar wat denk je dat de status hier in Belgie zal zijn over pakweg 50 jaar?
dat zal mij een worst wezen lieve schat, want dan ben ik potdood.
Ik hoop nochtans dat vooral jouw kleindochters er deugd aan zullen beleven!

capito?
Oud 9 december 2011, 16:07   #1149
Duvelke

Standaard

Citaat:
dat zal mij een worst wezen lieve schat, want dan ben ik potdood.
Ik hoop nochtans dat vooral jouw kleindochters er deugd aan zullen beleven!

capito?
Kans is nogal klein, aangezien ik geen kinderen heb, en plan te nemen.
maar waarom die agressie in uw bericht?
Het lijkt me of u gefrustreerd bent?
Oud 9 december 2011, 17:47   #1150
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me of u gefrustreerd bent?
Hét sterkste argument van deze draad, Muzelke.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 17:57   #1151
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien wel allahtoon vrij wie weet?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 18:09   #1152
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
misschien wel allahtoon vrij wie weet?
ik hoor wel hoe langer hoe meer stemmen opgaan die een mogelijke repatriëring /burgeroorlog /reconquista niet meer uitsluiten. Het klinkt vies ik weet het. ben geen voorstander. Alhoewel ik weet dat mijn mondelinge strijd middels informatie aan zoveel mogelijk mensen gedoemd is om weinig effect te hebben, zolang het beleid er niet aan mee wil werken. Enkel indien men zelf een getaand kleurtje heeft, een islamitische grootmoeder of vader en voldoende positieve discriminerende steun achter je, dan pas wordt er naar je geluisterd.

Ik ben trouwens een grote fan van Naima Lanjri : die doet tenminste pogingen. Moest ze niet als allochtoon opkomen, maar Naima Janssens heten, was ze al veroordeeld geweest of had Jef van het CGKR haar al onderworpen aan een "wetenschappelijke studie".

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 december 2011 om 18:12.
Oud 9 december 2011, 18:36   #1153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Speciaal voor Artisjok, de uitleg van Afshin Elian.
Elian is Iraanse allochtoon en getaand van kleurtje, dus dat moet volgens Artisjok wel voldoende zijn om hem positief te discrimineren.

Niet dat deze superintellectuele denker enige positieve discriminatie nodig heeft, maar met Arti kan je nooit weten

En wat schrijft Elian nu in zijn column in Elsevier over de pedo imam met zijn kindbruidjesgedoe?

----------------------

Mag pedo-imam niet zeggen wat profeet zegt?
vrijdag 9 december 2011 09:41

Werken politici volgens de regels van de logica? Hieronder twee berichten die de grenzen van de logica overschrijden:

‘Onthutst is het Tweede Kamerlid Kadija Arib (PvdA) dat de in Marokko zeer omstreden imam Mohammed al-Maghraoui, die huwelijken met 9-jarige meisjes goedkeurt, rond de Kerst in Den Haag zomaar een conferentie mag komen bijwonen. Arib wil dat de regering de imam een visum weigert.’

Festival
De salafistische As Soennah-moskee is gastheer van deze Marokkaanse imam. Waarom organiseert deze moskee een festival?

De moskee is volgens de media flink uitgebreid, en organiseert ter ere van de opening van de nieuwbouw eind deze maand een vijfdaagse Arabische conferentie met als thema 'De moslim tussen standvastigheid en verleiding'.

Mooie titel: verleiding. Kennelijk is de verleiding van het salafisme zo groot dat de moskee flink moest worden uitgebreid.

Fatwa
Welke misdaad heeft Al-Maghraoui begaan? Hij vaardigde in 2008 een fatwa uit waarin hij zich schaart achter meisjeshuwelijken (vanaf 9 jaar, welteverstaan).

Hij werd in Marokko aangeklaagd wegens het aanmoedigen van pedofilie en verkrachting. Voor Kamerlid Ahmed Marcouch reden om te twitteren: ‘Verwerpelijke opvatting. Geen visum geven voor NL.’

Al-Maghraoui verdedigt zich met het volgende argument: 'Ik ben een theoloog, ik verzin dit niet zelf. Het is de profeet die het vóór mij heeft gezegd.' Dit was het tweede bericht.
Wat is je punt?
Door dit visum te geven is kindhuwelijk inherent aan Nederland?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 18:40   #1154
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is je punt?
nee, dat het huwelijk met een kind (meisje) in islamitische middens gebeurt in navolging van de pedofiele daden van Mohammed.

toch nog te moeilijk? Elian schrijft nochtans gewoonlijk heel klaar en duidelijk.
Oud 9 december 2011, 21:09   #1155
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, dat het huwelijk met een kind (meisje) in islamitische middens gebeurt in navolging van de pedofiele daden van Mohammed.

toch nog te moeilijk? Elian schrijft nochtans gewoonlijk heel klaar en duidelijk.
Het kindhuwelijk is ouder dan de islam.
Het is correct dat in gebieden waar het kindhuwelijk reeds in zwang was, het huwelijk van Mohammed met Aïcha aangegrepen wordt om het te rechtvaardigen.

Moet dit nu ook nog iets aantonen?
Oud 9 december 2011, 21:17   #1156
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is correct dat in gebieden waar het kindhuwelijk reeds in zwang was, het huwelijk van Mohammed met Aïcha aangegrepen wordt om het te rechtvaardigen.

Echt niet, u toonde voldoende aan.

Laatst gewijzigd door Bobke : 9 december 2011 om 21:19.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 00:31   #1157
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt?
Neen, Afshin Elian schrijft dat pvda-politica Kadija Arib onthutst is, als BZ een visum zou verstrekken aan die pedo-imam, waardoor de poco's wederom hun broek afsteken voor de mohammedaanse geplogendheden en daarmee regelrecht zouden ingaan tegen de Nederlandse grondwet, die pedofilie of de aanzet daartoe verbiedt.
Ze wil dus simpelweg dat de regering deze islam-pedofiel de toegang tot Nederland ontzegt.

Blijkbaar snappen geintegreerde moslims beter dan u waar het om gaat.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 10 december 2011 om 00:32.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 00:38   #1158
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

allez, en in welke landen is het kindhuwelijk nog steeds in zwang? en doen ze dat omwille van Mohammed of omwille van het feit dat er voor Mohammed ook al eens met kinderen werd gehuwd (niet zo jong, want de vader van Aisha reclameerde dus wel, maar kom Arti weet het beter)

en doden ze ook nog steeds hun pasgeboren dochters?
en doen ze dat nog steeds of zijn ze ermee gestopt omdat Mohammed het niet toestond?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 december 2011 om 00:40.
Oud 10 december 2011, 00:58   #1159
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en dan? Het gaat hier niet over wie het kindhuwelijk heeft uitgevonden hé"?!

Het gaat erom dat het kindhuwelijk inherent is aan de islam

Mensen vergaven elkaar soms ook voor Christus werd geboren. Neemt niet weg dat "vergeving" inherent is aan de christelijke leer.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 06:50   #1160
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja en dan? Het gaat hier niet over wie het kindhuwelijk heeft uitgevonden hé"?!

Het gaat erom dat het kindhuwelijk inherent is aan de islam

Mensen vergaven elkaar soms ook voor Christus werd geboren. Neemt niet weg dat "vergeving" inherent is aan de christelijke leer.

Paulus.
Ja, Paulus, ik weet het.
Alles wat aantoont dat het kindhuwelijk niet inherent is aan de islam, "daar gaat het hier niet over". M.a.w. : Je negeert alle argumentatie, maar dat zijn we al gewoon.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be