Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2011, 08:16   #1141
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedrijven moeten en kunnen en mogen hun kandidaten selecteren op scholing, ervaring, talenkennis. Dat is geen discriminatie
Kandidaten selecteren op religie of afkomst is wel discriminatie.

Je voorbeeld dat je aanhaalt is eerder een selectie op kennis dan op afkomst.
Ik veronderstel dat iemand van Belgische afkomst die jarenlang in het Arabische gebied leefde ook wel in aanmerking komt?
Ik denk dat dit voorbeeld wel past en ja, iemand van Belgische afkomst die jarenlang in dat gebied gewoond heeft komt mss. ook in aanmerking, maar hoe kan ik als bedrijfsleider met zekerheid stellen dat hij daar zo geintegreerd was dat hij de wijze van handelen perfect onder de knie heeft.
Ik denk dat ik als bedrijfsleider zou aarzelen en toch maar veilig zou spelen en die andere kandidaat van Arabische afkomst kiezen.

En mss. nog even verder gaan op dit voorbeeld.
Ik richt mijn peilen nu op Saudi Arabie, daar kan je geen vrouwelijke vertegenwoordigers naartoe sturen. Niet alleen zouden de Saudi zakenmannen het niet aanvaarden om met een vrouw te werken, ze zouden het zelfs als belediging aanzien dat we een vrouw naar daar sturen (geloof me, ik spreek uit ervaring). Ik moet in dat geval een man aanwerven voor die job als ik wil voldoen aan de wensen van de klant. Anders heb ik geen schijn van kans daar ooit zaken te doen.

Citaat:
Vertel me, een bedrijf die een elektricien zoekt, om in België in de bouw te werken. Mag die selecteren op afkomst en/of religie?
Ja. Net zoals hierboven gaat het om de wensen van de klanten van die bedrijven. Klant is koning weet je wel.

Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen, hun enige doel is winst te maken, die discussie hebben we al gehad.
En als een bedrijf ondervindt dat het klanten verliest omdat deze klanten liever met andere bedrijven werken die westerse vertegenwoordigers bij hun klanten sturen, dan mag van mijn part dat bedrijf hiermee rekening houden bij de selectie van kandidaten in de toekomst.
Het is niet aan de bedrijven om de problemen tussen mensen in de maatschappij op te lossen.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 10:10   #1142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik denk dat dit voorbeeld wel past en ja, iemand van Belgische afkomst die jarenlang in dat gebied gewoond heeft komt mss. ook in aanmerking, maar hoe kan ik als bedrijfsleider met zekerheid stellen dat hij daar zo geintegreerd was dat hij de wijze van handelen perfect onder de knie heeft.
Ik denk dat ik als bedrijfsleider zou aarzelen en toch maar veilig zou spelen en die andere kandidaat van Arabische afkomst kiezen.

Ik richt mijn peilen nu op Saudi Arabie, daar kan je geen vrouwelijke vertegenwoordigers naartoe sturen. Niet alleen zouden de Saudi zakenmannen het niet aanvaarden om met een vrouw te werken, ze zouden het zelfs als belediging aanzien dat we een vrouw naar daar sturen (geloof me, ik spreek uit ervaring). Ik moet in dat geval een man aanwerven voor die job als ik wil voldoen aan de wensen van de klant. Anders heb ik geen schijn van kans daar ooit zaken te doen.

Ja. Net zoals hierboven gaat het om de wensen van de klanten van die bedrijven. Klant is koning weet je wel.

Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen, hun enige doel is winst te maken, die discussie hebben we al gehad.
En als een bedrijf ondervindt dat het klanten verliest omdat deze klanten liever met andere bedrijven werken die westerse vertegenwoordigers bij hun klanten sturen, dan mag van mijn part dat bedrijf hiermee rekening houden bij de selectie van kandidaten in de toekomst.
Het is niet aan de bedrijven om de problemen tussen mensen in de maatschappij op te lossen.
Goede repliek en u heeft gelijk maar toch een bedenking, ik denk dat ook bedrijven een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben,ook wat personelsbeleid betreft. Ik zou een goede elektrieker wel aannemen, ongeacht de wensen van klanten over de kleur van mijn werknemers.
Want ik denk dat vooral goede dienstlevering de klant zal overtuigen, dus wanneer die elektrieker echt goed is in zijn vak neem ik hem aan!
En overtuig met klanten met een prima werkkracht!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 10:39   #1143
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goede repliek en u heeft gelijk maar toch een bedenking, ik denk dat ook bedrijven een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben,ook wat personelsbeleid betreft. Ik zou een goede elektrieker wel aannemen, ongeacht de wensen van klanten over de kleur van mijn werknemers.
Want ik denk dat vooral goede dienstlevering de klant zal overtuigen, dus wanneer die elektrieker echt goed is in zijn vak neem ik hem aan!
En overtuig met klanten met een prima werkkracht!
Juist, maar ik herhaal, klant is koning.
Als je klant gelukkig is met het werk van je mensen, waarom zou jij dan als bedrijfsleider niet gelukkig zijn?

Langs de andere kant, wat ben je met 's werelds beste electricien in dienst als je hem/haar nergens naartoe kan sturen? Da's een salaris dat je betaalt voor niks.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 5 december 2011 om 10:43.
Oud 5 december 2011, 20:22   #1144
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dank U

Wat als een kannidaat met een bepaalde afkomst, maar met onbewezen scholing zichzelf aanbied?
Dan selecteer je nog altijd op scholing, niet op afkomst.

Citaat:
Bof, als ik in Saoudi-Arabië een "sales manager" nodig heb, ga ik ervoor zorgen dat ik een lokaal figurhead aanwerf, die een leuk loon geef, maar competente "niet arabieren" als ondersteuning aanbied.

Wat als een Amish zich komt aanbieden?
Als die elektricien is, waarom niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 20:34   #1145
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht

Als het gaat over discriminatie op de arbeidsmarkt, dat gaat het over een elektricien die niet in dienst genomen wordt omdat hij allochtoon is, alhoewel hij de kennis en de kunde heeft.
Moet dat toegestaan zijn voor jou?

Citaat:

En dan? Klanten moeten ook niet discrimineren.
Als jij iets on-line besteld, en het pakje wordt gebracht door een allochtoon, ga jij dat pakje dan weigeren?
Oud 5 december 2011, 20:54   #1146
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het gaat over discriminatie op de arbeidsmarkt, dat gaat het over een elektricien die niet in dienst genomen wordt omdat hij allochtoon is, alhoewel hij de kennis en de kunde heeft.
Bron?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 21:26   #1147
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dan selecteer je nog altijd op scholing, niet op afkomst.
Aangezien volgens U de arme allochtoontjes toch gediscrimineerd worden, al van de kleutertuin, is scholing dus het discriminatiemiddel bij uitstek.

Citaat:
Als die elektricien is, waarom niet.
Een Amish die Electriciën is. Geniaal....
Oud 5 december 2011, 21:30   #1148
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien volgens U de arme allochtoontjes toch gediscrimineerd worden, al van de kleutertuin, is scholing dus het discriminatiemiddel bij uitstek.
Maddox, waarom moet jij nu zo overdreven?
Er is discriminatie. Of zit je nu plots weer in de ontkenningsfase.

Citaat:
Waarom niet?
Het is niet omdat ze geen elektrische toestellen willen, dat een Amisch geen diploma elektriciteit zou kunnen behalen.
Oud 5 december 2011, 21:40   #1149
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron, cijfers ?
Of is dat nu niet nodig ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 21:47   #1150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bron, cijfers ?
Indien je de discussie had gevolgd, zou je weten dat de bewijzen voor discriminatie (met bron en link) al gegeven werden.
De meeste deelnemers aan deze draad zijn al over de ontkenningsfase.
Oud 5 december 2011, 21:55   #1151
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bron, cijfers ?
Het eerste bewijs moet nog geleverd worden.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 22:00   #1152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien je de discussie had gevolgd, zou je weten dat de bewijzen voor discriminatie (met bron en link) al gegeven werden.
De meeste deelnemers aan deze draad zijn al over de ontkenningsfase.
Je bent anders niet vies om in herhaling te vallen.
Oud 5 december 2011, 22:00   #1153
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 22:03   #1154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Het eerste bewijs moet nog geleverd worden.
Het lijkt mij ook niet gemakkelijk om dat aan te tonen.
Oud 5 december 2011, 23:26   #1155
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet dat toegestaan zijn voor jou?

En dan? Klanten moeten ook niet discrimineren.
Als jij iets on-line besteld, en het pakje wordt gebracht door een allochtoon, ga jij dat pakje dan weigeren?
Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee, ik zal mijn pakje aanvaarden, maar daar ging het niet over.
Je antwoordt hier weer (al dan niet opzettelijk) naast de kwestie, volgens mij heb je nochtans perfect begrepen wat ik bedoel.

Toch toon je hier nogmaals het punt dat ik probeer te maken:
Je moet hier namelijk alweer met 2 maten en gewichten werken om discriminatie op de arbeidsmarkt de definieren.

In het voorbeeld met die bedrijfsleider in de olie industrie is het blijkbaar aanvaardbaar dat die de wensen van z'n klanten Saudi Arabie in rekening neemt bij het aanwerven van een vertegenwoordiger voor die regio, hoewel die wensen pure discriminatie zijn (niet met vrouwen willen werken enkel en alleen omdat het vrouwen zijn).
Maar in het voorbeeld van het bedrijf dat een electricien aanneemt is het niet aanvaardbaar dat de bedrijfsleider rekening houd met de eventuele discriminerende wensen van z'n klanten.

Er is nochtans echt geen verschil hoor,
In beide gevallen discrimineren de klanten van die bedrijven, maar in het ene geval mag de bedrijfsleider hier rekening mee houden bij het aanwerven van z'n mensen, in het andere geval niet.

Dus ik blijf erbij,
Bedrijven aanzetten quota te hanteren, wat op zich al aanzetten tot racisme is en dus tegen 1 van je andere wetten ingaat zoals ik eerder stelde, opent enkel de deur tot meer/andere discriminatie want nu moet je met 2 maten en gewichten gaan werken bij het al dan niet toepassen hiervan.

Want geef nu eens toe, wat de linkse kerk eigenlijk wil bereiken met die gekke initiatieven is zoals Paulus eerder al stelde is:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Zeg gewoon dat je minder problemen hebt met de discriminatie van autochtonen dan wel met die van allochtonen en je het daarom toelaatbaar vindt dat men "positief" gaat dicrimineren.
En nu moet ze inzien dat regeltjes die ze hiervoor hebben uitgevonden langs 2 kanten werken en O wee, dat was de bedoeling niet, dan nog maar meer regeltjes uitvinden die de vorige in bepaalde gevallen tegenspreken.
Oud 6 december 2011, 02:26   #1156
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Blijkbaar zijn alle leraren VB'ers en neonazies die expres hun lessen niet goed geven om die arme moslimmetjes geen kansen te geven.
Of moet ik het anders zien?

Citaat:
Waarom niet?
Het is niet omdat ze geen elektrische toestellen willen, dat een Amisch geen diploma elektriciteit zou kunnen behalen.
Als een Amish per se met technologie van na de "afsluitdatum" van hun geloof wil werken, dan is die geen Amish meer. Die word gewoon uit de Amish gemeenschap geweerd. 't Zijn redelijk hardcore gelovigen op dat vlak.

Maar dat zal er bij U niet in geraken vermoed ik.

Trouwens, kan U me 1 Amish electricien aanreiken. Al was het maar met een link.
Oud 6 december 2011, 02:41   #1157
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Klopt, dat is mijn mening.
En zolang ze niet aan de macht komen blijft de vrije meningsuiting nog altijd gelden in België.
Tot spijt van wie het benijdt.

Dat is een vaststelling.
Ik praat met mensen, en voor de meesten is afkomst irrelevant bij het behandelen van de medemens.
Anderen laten afkomst wel meespelen en behandelen wie niet uit hun dorp afkomstig is als een mindere.
En dat is per definitie racistisch.

Niet echt, ik begeeft me gewoon onder de mensen, en ja, af en toe zit er een Vlaams blokker bij die wel racistische trekjes vertoont.
En zolang die persoon daar niet op ageert is er voor mij geen probleem.
Maar de vrije mening is er niet voor het VB?
En ze hoeven helemaal niet aan de macht te komen! De vele kiezers die ze hadden en die het "democratisch cordon" doorbreken door gewoon naar een andere partij over te stappen zijn niet van mening veranderd voor wat de multiculproblemen betreft, en zullen verder vanuit een andere partij hun ongenoegen laten merken en hun invloed laten doorwegen! Zoniet verliest die partij opnieuw die bijgekomen stemmen. Het VB mag gerust verdwijnen.

"Dat is een vaststelling"? Ja, door de multicullers uiteraard. De vele niet-multicullers hebben daar wel een andere mening over, dat is ook een "vaststelling"! En ze zullen nu weer uitkijken wat de nieuwe bewindsploeg van het immigratieprobleem zal maken! Het zit al wat minder in de handen van de franstaligen precies en men praat meer over verstrengen dan nog meer toelaten dacht ik!
En het kan niet anders dan verder in die richting gaan, al was het maar om economische redenen! De baten die ze bijbrengen, die moeten we ver zoeken en vertegenwoordigen waarschijnlijk geen 10% van de kosten die ze meebrengen! Zonder van de rest van de door hen aangebrachte miserie te spreken zoals hun islamgedoe en de steeds groeiende onveiligheid.
Draai en keer het zoals je wil: de multicul is een mislukking, en moet dus aangepakt worden.
Multicul, ja. Maar volgens onze normen en behoeften. Niet met onoverzichtelijke grote groepen die hier zomaar komen binnenvallen en waar je grotendeels niets kunt mee aanvangen dan ze "opvangen" en betalen voor hun onderhoud!

En de afkomst is geen enkel probleem. Inderdaad niet indien men niet met lastposten te maken heeft. Als je wil beweren dat er zogoed als bij iedereen geen belletje gaat rinkelen bij de woorden "Marokkaan" of "Roma" dan wil je het gewoon niet weten... En daar zitten de meeste lastposten, dus een normale reactie, zou ik zeggen!
En de multicullers moeten maar eens stoppen met het monopoliseren van hun betekenis die ze geven aan het woordje "racistisch"! De mensen zijn ondertussen wijzer geworden als ze dat woordje horen! Die multicullers geloven vooral zichzelf. Plak er "racisme" op en het probleem is van de baan? Lukt minder en minder en is gewoon lachwekkend geworden...

Laatst gewijzigd door andev : 6 december 2011 om 03:09.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 02:55   #1158
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je stelling over oorzaak en gevolg dat moslim-racisme de oorzaak is van het overige racisme.
Het door jullie gebruikte woordje "racisme" is volledig van zijn betekenis ontdaan. Het multiculwereldje maakt dat nog enkel aan zichzelf wijs. Als ze het al zelf geloven!
Oud 6 december 2011, 02:58   #1159
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Naah, gewoon een clubje randdebielen.
Samen met de ingevoerde multicul hebben we inderdaad kennis gemaakt met randdebielen... met 7de eeuwse trekjes.
Oud 6 december 2011, 07:15   #1160
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het door jullie gebruikte woordje "racisme" is volledig van zijn betekenis ontdaan.
Uw wens niet voor realiteit houden.
Racisme houdt zijn betekenis en zal en moet bestreden worden als de kanker die ze is.
Get used to it.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be