Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2012, 19:08   #1141
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wij kunnen inderdaad beter dan jou quoten. Jij bent immers niet geinteresseerd in en volwassen discussie.
Het moeten ook zinvolle discussies blijven. En op een gegeven ogenblik was dit niet meer het geval. Want ik heb altijd gesteld dat we eerst het oordeel van de Commissie moesten afwachten over de Belgische begroting nadat deze Commissie had laten weten dat ze vragen had hieromtrent. Welnu, de Commissie heeft nu gesproken, ze neemt de Belgische begroting voorlopig aan, en dat is het. Of het u nu aanstaat of niet: Europa heeft gesproken. Ofte: 'Roma locuta, causa finita'.De zaak is nu duidelijk

Natuurlijk als u zelf nog wilt doorgaan met dit onderwerp door weinig verrijkende posts en eeuwig vervelende herhalingen hieromtrent te verzinnen om toch nog -maar tevergeefs- uw gelijk te kunnen halen, dan staat dit u vrij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2012 om 19:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:08   #1142
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik heb altijd gesteld dat Europa vragen had bij de begroting. En dat is goed. Alhoewel België nog altijd een soevereine staat blijft tot nader orde.
En dus, nu geeft Europa zijn voorlopig akkoord, alhoewel er niet zoveel werd veranderd (eigenlijk niets, behalve de bevriezing van één miljard) en de uitleg van VA zal ook we zijn duit in het zakje hebben gedaan.

En al die Vlaams-nationalistjes die hier zaten te schreeuwen en te tieren, zijn eraan voor hun moeite. Hetgeen me toch wat verheugt moet ik zeggen.
Wat voor krankzinnigheid kraamt U nu uit?! Europa eiste die bevriezing om niet onmiddellijk België sancties op te leggen, de finale validatie van de begroting moet nog komen. Je beseft toch dat die bevroren fondsen niet zomaar vrijkomen terug hoop ik?

In Februari moeten ze dus al op zoek naar minstens een miljard extra
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:11   #1143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er valt niet veel meer te vertellen. Europa heeft zijn zeg gedaan , tenminste volgens VA, en keurt de Belgische begroting voorlopig goed. Als u nog verder daarover wilt blijven zaniken, ga uw gang, maar zonder mij.
Het keurt de NIEUWE belgische begroting die een aantal paniek-bevriezingen bevat en opgelegd waren, uiteraard niet af omdat het hun eigen correcties bevat he slimme.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:12   #1144
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Met n-va in de regering was het allemaal véél beter geweest. Dan hadden we een begrotingsoverschot geboekt, de staatsschuld voor een stuk afgeboekt, reden we allemaal met onze halve auto op hernieuwde wegen en droeg de paashaas heel het jaar door zijn eieren rond....
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:14   #1145
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal ik eens de koosnaampjes (bijv. 'het paard'...) opsommen die u of uw geestesgenoten allemaal bedenken voor politici van een andere partij dan de uwe? Ik hoor u (noch vrome Quercus) daar nooit een opmerking over maken.

Ofte: schijnheilIgheid is blijkbaar troef daar bij de NVA: te beginnen met de Kleine leider tot het partijslaafje.
Kan u me een bijdrage laten zien (jonger dan 3 maanden) van mij waarin ik bijnamen gebruik? Ik doe dit reeds lang niet meer, ik heb er ook spijt van het ooit gedaan te hebben.
Oud 9 januari 2012, 19:14   #1146
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het valt niet goe mee voor u zo te zien nu dat Europa de Belgische begroting - zij het voorlopig- goedkeurt.

Tja dat komt ervan wanneer men de huid verkoopt van de beer vooraleer hij geschoten is.

Het weze u een les.
De originele begroting is dan ook afgekeurd. Waarom denk je dat Europa eiste dat België ofwel tegen vandaag ergens 1 a 2 miljard tevoorschijn toverde ofwel 1 a 2 miljard bevroor?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 9 januari 2012, 19:14   #1147
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het keurt de NIEUWE belgische begroting die een aantal paniek-bevriezingen bevat en opgelegd waren, uiteraard niet af omdat het hun eigen correcties bevat he slimme.
Nog niet, want de definitieve evaluatie moet nog komen. En ergens tegen Oktober moet het eindexamen afgelegd worden, dan zal Di Rupo aan Europa moeten zeggen of er een realistisch uitzicht is op het halen van de vooropgestelde doelstellingen. En dat zo vlak rond de gemeenteraadsverkiezingen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:15   #1148
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Eindelijk valt u door de mand. Holder de bolder de berg af met u.
Yep
Oud 9 januari 2012, 19:16   #1149
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Met n-va in de regering was het allemaal véél beter geweest. Dan hadden we een begrotingsoverschot geboekt, de staatsschuld voor een stuk afgeboekt, reden we allemaal met onze halve auto op hernieuwde wegen en droeg de paashaas heel het jaar door zijn eieren rond....
Nee, daarvoor hebben we eerst de Vlaamse onafhankelijkheid nodig. Een N-VA in een Belgische regering zou dat onmogelijk kunnen.

Laatst gewijzigd door fonne : 9 januari 2012 om 19:26.
Oud 9 januari 2012, 19:16   #1150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moeten ook zinvolle discussies blijven. En op een gegeven ogenblik was dit niet meer het geval. Want ik heb altijd gesteld dat we eerst het oordeel van de Commissie moesten afwachten over de Belgische begroting nadat deze Commissie had laten weten dat ze vragen had hieromtrent. Welnu, de Commissie heeft nu gesproken, ze neemt de Belgische begroting voorlopig aan, en dat is het. Of het u nu aanstaat of niet: Europa heeft gesproken. Ofte: 'Roma locuta, causa finita'.De zaak is nu duidelijk
De zinvolle discussie is gestopt met U toen ge deed alsof de brief van Rehn niet bestond he.

De commissie had geen vragen, maar eisen tot correctie.

De gevraagde correctie hebben ze niet gekregen, maar wel de getolereerde noodoplossing van rapraprap maar wat budgetten te bevriezen.

Als ge eerst staat te stoefen dat uwe zelf gerepareerde wagen voor 50 Euro reparaties met glans door de keuring zal geraken, en de keuring zegt U dat ge binnen de week nieuwe banden en bijgestelde koplampen moet hebben of ge moogt niet meer op de weg, en ge gaat snel nieuwe banden en koplampen kopen voor 1000 Euro, en DAN geraakt ge door de keuring, moet ge nogal ne mythomaan zijn om durven te beweren dat uw auto, zoals ge het aangekondigd had, door de keuring is geraakt he !

Maar merk op, en ik ben er niet weinig fier over, dat ik die kwaliteit in U herkend had en hier ook voorspeld

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2012 om 19:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:16   #1151
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heet van de naald!! Europese Commissie is voorlopig tevreden over de Belgische Begroting.

Nu vallen de Vlaams-nationalistjes eens goed door de mand.

Waarom verwonder mij dat nu niet??
Voorlopig bent u blij met een dode mus.
Oud 9 januari 2012, 19:17   #1152
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks werd afgeschoten. Er werd één miljard bevroren, dat wel.

Al dat gezever voor niets. Gelukkig maar dat ik op tijd ben gestopt in dit overloos gezwets opgezet door de Vlaams-nationalisten. Tsjonge tsjonge.
Tot iemand de stekker uit de diepvriezer trekt.
Oud 9 januari 2012, 19:17   #1153
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Voorlopig bent u blij met een dode mus.
Maar u bent helemaal niet blij zo te zien.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:18   #1154
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik ga deze discussie afsluiten. Alles is hierover gezegd. Het is gegaan zoals ik het vermoedde en alles bleek uiteindelijk een storm in een glas water. Het spijt me voor u en uw geestesgenoten, maar eerlijkheidshalve beleef ik er wel plezier aan. Mag het?
U zat er inderdaad compleet naast. Europa stelde géén vragen en deoriginele begroting werd afgekeurd. Nu heeft België tijd om in Februari alsnog een nieuwe begroting in te dienen welke dan opnieuw gevalideerd zal worden.

Europa stelt zich in andere woorden tevreden met het bevriezen van 1 miljard Euro op de huidige, afgekeurde, begroting.

Dat zijn de feiten.
Oud 9 januari 2012, 19:19   #1155
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zal ik eens de koosnaampjes (bijv. 'het paard'...) opsommen die u of uw geestesgenoten allemaal bedenken voor politici van een andere partij dan de uwe? Ik hoor u (noch vrome Quercus) daar nooit een opmerking over maken.

Ofte: schijnheilIgheid is blijkbaar troef daar bij de NVA: te beginnen met de Kleine leider tot het partijslaafje.
tututut, kijk maar in die draad van Salvadorii, ik reageer daar wel degelijk dat ik niet wil dat hij over het paard spreekt en dat hij Genez met haar naam moet benoemen. De N-Va als hypocrieten bestempelen om die reden gaat dus tever. Trouwens hier op het forum, alsof we hier politiek relevant zijn. Denkt u dat er ook maar 1 politicus is dat hier leest wat iemand als u hier allemaal uitbraakt.
Ik wacht nog steeds op een reactie op mijn post betreffende het rekenhof. Die waren niet mals voor de begroting.
Of steekt uw hoofd nog steeds in de grond zoals de regering van struisvogels.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 januari 2012 om 19:21.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:19   #1156
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het pikt he. Dat had u nu niet verwacht. U dacht dat de regering grandioos door de mand zou vallen. Dikke pech voor u en vooral voor de NVA.

Ja natuurlijk 'in orde aan het komen'. Indien de regering zelf een tijdje geleden reeds aankondigde dat ze in februari een bijstelling of 'update' zou doen, dan was zij er zich terdege van bewust dat de begroting niet meer helemaal klopte.

Heel wat zure gezichten nu op het forum.
Zijn we al in februari? De tijd gaat snel, gebruik hem wel.
Oud 9 januari 2012, 19:19   #1157
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Makkelijk genoeg. Het is een beetje veel op 2 miljard omzet, gezien de vaste kosten, maar er werken zo'n 18.000 mensen.

400.000.000 / 18.000 = 22.222 EUR per persoon inleveren.

Wie stuurt er een tekste naar de vakbonden? Kijken of zij het ook zo makkelijk vinden.
Het zal amper opvallen dat de treinen een klein beetje meer bevroren zijn dan anders. Ze staan nu ook al quasi stil.
Oud 9 januari 2012, 19:21   #1158
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks werd afgeschoten. Er werd één miljard bevroren, dat wel.

Al dat gezever voor niets. Gelukkig maar dat ik op tijd ben gestopt in dit overloos gezwets opgezet door de Vlaams-nationalisten. Tsjonge tsjonge.
En ik die dacht dat ze gewoon een paar vraagjes moesten beantwoorden.
Oud 9 januari 2012, 19:22   #1159
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Europa kijkt aandachtig naar elke begroting dit is een stap in de goede richting... wat betreft onze eigen regering is het natuurlijk triestig dat er zoveel gaten zitten in hun werk maar ale er zijn verzachtende omstandigheden...
Verzachtende omstandigheden zoals:

-

-

-

-
Oud 9 januari 2012, 19:22   #1160
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heet van de naald!! Europese Commissie is voorlopig tevreden over de Belgische Begroting.

Nu vallen de Vlaams-nationalistjes eens goed door de mand.

Waarom verwonder mij dat nu niet??
Beweert mijnheer Vanackere, rechter en partij. Waarom horen we trouwens altijd de minister van Financiën aan het woord. Kent de minister van Begroting geen Nederlands misschien, of kent hij niets van begroten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be