![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb toch openlijk toegegeven dat ik die laatste site fantastisch vond. Net zoals ik toen toegaf dat ik vat waar ze het idee halen van de "onzichtbare gemeenschappelijke voorouder". Zo eveneens vat ik nu waarom en hoe ze de vis aan land hebben gezet. Dat ik daar een anderhalf jaar nodig voor had en misschien wel dertig hoofdstukken mag je intriest noemen. Maar zeggen dat ik geen enkel "bewijs" aanvaard is niet fair. Ik aanvaard waarom anderen het aanvaarden en waarom ze dat als bewijzen aanschouwen. Is dat dan niet voldoende in een vrije maatschappij? Ik zou niet weten welke theorie ik naar voren duw die ik aanvaard waar geen bewijzen voor zijn? Ik zeg vlakaf dat er geen antwoorden voor zijn. Het is niet omdat ik begin over de piramides dat ik ineens een ancient alien aanhanger ben he. Ik vraag mij gewoon af hoe ze dat toen konden bouwen, met de middelen die ze toen voor handen hadden. Welke middelen hadden zij überhaupt voor handen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewonderaar zekers niet neen. Ik bewonder misschien 1 schrijver op een miljoen. De lijst is kort, en ik koop mij jaarlijks enkele boeken nochtans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laser technologie misschien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de tijd van Columbus geloofde niemand die serieus met de materie bezig was dat de aarde plat was, in de middeleeuwen ook niet. Sterker nog, iedereen buiten Columbus zelf was het al sinds de oude Grieken eens over hoe groot de wereld dan was. Mensen navigeren al voor zolag als we weten op maan en sterren, en de methodes die je daarvoor kan gebruiken zijn stuk voor stuk gebaseerd op hoe groot de aarde is. Als je weet hoeveel graden je naar het noorden of het zuiden beweegt en welke afstand je ongeveer aflegt terwijl je dat doet kan je een goede schatting maken. En hetzelfde geldt voor andere gebieden van kennis: veel inzichten zijn lang niet zo nieuw als mensen denken (inderdaad, de meeste planeten waren al lang bekend, maar merk wel op dat de zon en de maan als planeten telden en de aarde niet, men had door dat niet alle hemellichamen op hun plek aan het firmanent bleven hangen), en degenen die wel vrij nieuw zijn zijn hebben meestal vrij weinig praktische waarde, weinig raakvlakken met semi-dagelijkse toepassingen (de aarde draait rond de zon, de precieze wetten van de zwaartekracht, de evolutietheorie, ondanks het feit dat fokken al zo lang bestaat). Verder moet ik toegeven dat ik niet heel vers in mijn kruistochtengeschiedenis zit, maar die paar mislukte veroveringstochten hebben toch niet zo gek veel kennis vernietigd, toch? Het lijkt er niet op dat zij het waren die de bibliotheek van Alexandrië vernietigden, bijvoorbeeld. Maar, meer to the point: ik denk dat het veel logischer is als deze mensen erg goed waren met steen, hout en touw, met mankracht en simpele meetinstrumenten, dan dat ze superieure technologie bezaten waar we verder geen enkel spoor van gevonden hebben. Dat ze geweldige dingen konden bouwen met de materialen waarvan we weten dat ze die veel gebruikten, die ze bestudeerden en op grote schaal verwerkten klinkt voor mij veel logischer dan "ze hadden lasers, iets wat toevallig tegenwoordig heel erg tot de verbeelding spreekt als coole semi-futuristische technologie, o en de evenaar is enorm verschoven waar verder geen bewijs voor is want ik vind het cooler als Egypte op de evenaar gelegen zou hebben".
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 februari 2015 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pontius Pilatus zou het niet beter kunnen. Geen wet op ontkenning in dit geval. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 februari 2015 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 |
Banneling
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=dyDgPDIQNcQ
We vliegen de wereld rond in één lijn.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn heel wat verschrikkelijke dingen gedaan daar door Europeanen, en niet in de laatste plaats door meneer "ik kan het nog steeds niet uitstaan hoeveel geluk die enorme eikel had" Columbus zelf. Maar zij hadden simpelweg niet het vermogen om twee complete continenten uit te roeien. Als Hitler terug in de tijd gereisd was om vernietigingskampen op te zetten had de capaciteit nog te laag geweest. Die paar makkelijk in reservaten te duwen kampen van halve wilden die wij kennen uit de geschiedenisboekjes waren hun versie van Mad Max en die gast uit Waterworld, overlevers van de apocalyps, de laatste resten van een continent vol machtige rijken. Zonder die ziektes was de geschiedenis heel anders gelopen. Kijk maar naar de continenten waarmee wij al vaker microben uitwisselden. Azië wordt nog steeds voornamelijk bevolkt door Aziaten, en Afrika (als geheel) heeft ook nog grofweg dezelfde bevolkingssamenstelling als toen wij de Kaap begonnen te ronden. Het westers vermogen om millitaire macht te projecteren op grote gebieden ver van huis was simpelweg niet zo groot als wij graag denken. "Timboektoe" staat nu nog synoniem aan een godvergeten plaats in een uithoek van de wereld. In werkelijkheid was Timboektoe een bruisend handelscentrum, prima bereikbaar voor mensen met de kennis en kunde om door het Afrikaanse continent te trekken, praktisch onvindbaar voor Europese scheepvaarders. Zoveel slimmer en sterker dan de lokale bevolking waren die mensen ongeveer.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 februari 2015 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 |
|
![]() Ik hou van dubbelposten!
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 februari 2015 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor mij staat het een volledig los van het andere en is het uiteraard een verhaal van EN...EN. Maar nuance is blijkbaar niet aan iedereen besteed.
![]() |
![]() |
#1153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je noemt je dan misschien zelf geen ancient alains believer maar dit stukje zet toch weer een zoveelste keer in de verf dat jij gemakkelijk te strikken bent door de kwats op diverse zilverpapierhoedjessites. Een piramide is het makkelijkste bouwwerk dat ge in feite kunt bouwen ( stabiliteit zo goed als 100% ondanks verschillende miskleuns ) Ga misschien even de geschiedenis van het piramide bouwen ( neem gemakkelijkheidshalve die van Egypte ) na en observeer ( aan de hand van feiten ) hoe die dingen geëvolueerd zijn. Dat begint bij een 'berg' opeen gestapelde rotsblokken ( bovenop een bestaande mastaba ) en eindigt in een bloeiperiode waar men er eindelijk min-of-meer in sloeg ondergrondse kamers te integreren zonder dat het zaakje in elkaar viel. Er is in dat verloop niks onlogisch, niks bijzonder, niks wat niet onmogelijk was met de gekende middelen en kennis. En het ironische is natuurlijk (knipoogje naar het topic) dat datgene dat 'werkt' nu nog steeds te bewonderen valt en de rest is de vergetelheid is geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=pCvx5gSnfW4 Blijkbaar is jouw idee ivm het gebruik van water juist, al moet de ratio blijkbaar wel goed zijn anders zakt alles in en heb je een probleem. Maar de kracht nodig om blokken op een slee voort te trekken is veel lager op zand waar net genoeg water op is gegoten. Hierogliefen tonen deze methode ook. Je kan er dus van uit gaan dat deze techniek tenminste ooit is gebruikt. Blokken in stukken zagen, kan je met een bronzen voorwerp mbv zand: https://www.youtube.com/watch?v=zyZ2ogGVYGc Laatst gewijzigd door Athelas : 16 februari 2015 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sorry,ik ben maar een leek.Maar als ze toen de mogelijkheid hadden om blokken te snijden,waarom sneden ze dan geen kleinere blokken.Is toch gemakkelijker te transporteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we het op snijden van kalkstenen ( het gros van de vulling ) houden, wat een makkelijk zacht gesteente is , dan nog zal het afwegen worden. Kleinere stenen betekent misschien wel een makkelijker transport maar meer snijwerk en meer paswerk. Misschien dacht men ook in termen van : 'hoe groter hoe sterker het geheel' Een gemiddeld blok woog zo'n 2.5 ton wat echt niet zoveel is als je dat vergelijkt met de grotere monolieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat ze zullen geleerd hebben uit gefaalde projecten om een goede grootte te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een artikel 'The Re-Construction of The Great Pryramid at Giza' (Dori Gail Freeman) spreekt men van blokken van 1.17x1.17x0.73 die +- de werkelijke blokken benaderen en goed zijn voor een gemiddeld gewicht van +- 2.6 ton. Het gaat dan over de standaard (bouw)blokken uit kalksteen die ter plekke werden gewonnen en gehouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noemde ze primitief en zei dat ze ne peniskoker hadden... Dat zal dan maar overdreven zijn geweest. Maar het issue was dat die "primitievelingen" met speer en boog niet konden uitleggen aan de ontdekkingsreizigers wie dat gebouwd had in Puma Unku. Enkel hebben ze er achteraf features aan toegevoegd, maar de basisconstructie stond er zoals ze er stond. En er zijn stenen tot op de mm identiek hetzelfde, alsof het replica's zijn. Which technology did they use??? Zou het zo abnormaal zijn dat ze hun schriften en hoeken met lasers sneden via een chemische reactie van natuurelementen??? Indien ja, waarom? Nuance? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat beantwoord niet waarom ze op andere continenten tot dezelfde metingen kwamen als elders. Noch snij je met bronzen zulke perfecte hoeken. Noch waarom ze dienen ![]() Als je op één lijn de wereld rondvliegt passeer je veelal ancient works. Als je al deze "works" op een lijn mathematisch afmeet kom je op dezelfde hoekwijdte als de piramide.... enfin.... volgens sommigen ![]() En zijn wij dan niet weg geëvolueerd van wat wij ooit waren? Wij staan nog verbaasd te kijken op de piramides maar onze beste high tec villa kan zonder onderhoud geen eeuw meegaan zonder dat het in verderf over gaat.... PS: ze hebben wetenschappelijk bewezen dat tijd "vertraagt/versnelt" rond grote objecten zoals de piramides.... Laatst gewijzigd door Peche : 17 februari 2015 om 06:34. |
|
![]() |
![]() |