![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw wou ook geen automaat. Een keer heeft ze noodgedwongen met mijn Range gereden, en ik heb het geweten. Ze stond bovenop een betonen blok van de gasmaatschappij. Veel tamtam dat ze niet uit de voeten kan met een automaat en si en la. Nu rijd ze dagenlijks met de Chevrolet (automaat) en zou niet anders meer willen. Haar vriendin was ook niet voor een automaat maar sinds ze regelmatig met de auto van haar man (automaat) gereden heeft, wil ze ook geen andere meer. Nochtans voordien was het bij haar ook steeds van, "Nee, ik moet een handgeschakelde hebben", wanneer het ter sprake kwam dat ik voorkeur gaf aan automaat. Ik ben zeker, wanneer het zoals in Amerika zou zijn dat een wagen standaard automatic is en dat ge moet bijbetalen voor de optie handgeschakelde bak, hier niet veel handgeschakelde bakken meer uit de toonzaal zullen rollen. Laatst gewijzigd door Garry : 15 februari 2011 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga zelfs zover te beweren, de dag dat belgie massaal op automatische versnellingbakken zou overschakelen zou dit ZICHTBAAR moeten zijn in de mobiliteit ! Minder files, minder ongevallen, vlotter verkeer, minder versleten versnellingsbakken, motoren die minder geforceerd worden etc.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2011 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de klassewagens waar het niet op wat extra kosten steekt kom je duidelijk veelmeer automaten tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja dat had ik wel begrepen, maar laat mij toch nog eens de argumentatie scherpstellen hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Haal de synchromesh uit de huidige versnellingsbakken en de incompetente chauffeurs worden automatisch van de baan gedwongen. Toppunt van veiligheid.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 februari 2011 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed te vernemen dat ge het begint te snappen waar het fout zit inzake veiligheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad bij de mechanica van de huidige auto's en SUV's .
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 februari 2011 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de meeste jaren van mijn loopbaan zo ongeveer 50000 Km/jaar in mijn wagens gesleten. Ge zou zot moeten zijn als ge dan NIET voor een automaat zou kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Haal de synchromesh uit de huidige versnellingsbakken en de incompetente chauffeurs worden automatisch van de baan gedwongen.) U weet toch wat daar de betekenis van is hoop ik, of begrijpt u niet wat u zelf schrijft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Discussies over het al dat niet logisch of verstandig zijn van iets wat je plezanter vindt, zijn net zo nuttig als discussies over welke auto-kleur verstandiger is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vooroordelen op dit forum: (daarom niet in deze draad)
![]() ![]() ![]() 1. elke diesel verbruikt minder --> wrong 2. automaat is saai --> wrong 3. automaat is minder waard in occazie --> wrong 4. automaat verbruikt altijd meer --> wrong 5. mensen die met automaat rijden zijn slechte chauffeurs --> wrong Zijl nogal dogma's mannekes ... amai amai. "Alle marrokanen zijn dieven. et pour les boites automatiques la meme chose." ![]() Tvalt op dat de thema's die niet belangrijk zijn in de interesses van progressieve mensen op precies dezelfde redenering botsen die dezelfde mensen verwijten aan de conservatieven en racisten. Zware motoren en klassieke automaten zijn logisch omdat klassieke automaten perfect gedimensioneerd kunnen om die krachten te kunnen opvangen. Die werken immers zonder potentieel overbelaste (droge) koppeling en klassieke tandwielen. Ik zou eerder een oudere wagen met zware motor kopen met automaat dan manueel, omdat slechte chauffeurs manuele bak en koppeling heftiger kunnen geselen. Ook robotbakken (type DSG, 7G tronic en steptronic bv) zijn daar iets lastiger in. CVT's zijn dan weer vooral helemaal in juist heel lichte motoren te vinden.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 februari 2011 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 15 februari 2011 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je 1 liter minder verbruikt op 100.000km maakt dat 1000liter minder verbruik of 1000euro minder... Dus inderdaad het maakt niet zoveel uit. |
|
![]() |
![]() |