Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2022, 08:06   #1141
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Deze regio'shebken verouderde industrie en weinig te bieden voor de toekomst.
Rusland zal er ook niet rijk van worden.
Rusland heeft een economie zo groot als de Benelux en een leger dat nog niet in staat is Oekraïne te bezetten.

Daarom Rusland is geen wereldmacht , en is slechts een bijwagen van China.
En met kernwapens is er geen enkel oorlog te winnen.

Laat daarom het Westen de VS volgen en voorall zorgen voor eigen energie ,eigen technologie en economie.
Met afhankelijkheid van schurken staten zoals Orban ,Erdogan en de rechts extremisten in Europa dat willen , raken we aan lager wal en komen we van een koude kermis thuis.
Heel mooi samengevat. De bedenking is wel dat je daar dus blijft zitten met een vervelende buur, of een straatboefje, dat je het leven ferm zuur kan maken. Maar inderdaad, dat straatboefje (Rusland) stelt eigenlijk weinig voor, en het heeft een triestig leven.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 08:23   #1142
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als hij bovendien het probleem in het oosten op de internationale scene kon oplossen, dan was het laatste voorwendsel om nog eens binnen te vallen binnenkort weg, dus moesten ze haast maken in het Kremlin als ze ooit nog van Oekraine een vazal zoals Wit Rusland wilden maken, zoals Putin in de zomer van 2021 aankondigde.
Maar dat KON hij niet doen.

Citaat:

En zonder Oekraine als stroman, was het verder veroveren van de oude Soviet invloedsgebieden in Oost-Europa afgelopen he.
Nogmaals, ik denk niet dat hij zo dom zou zijn om NAVO-landen aan te vallen. Hij weet dat dat uitloopt op een nucleaire oorlog, wat in Oekraïne niet zo is (toegegeven, voor Oekraïne bleef er een gevaar). Overigens heeft hij net rancune tegenover Lenin en Stalin in deze kwestie, maar dat terzijde.
Oud 4 juni 2022, 11:11   #1143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar dat KON hij niet doen.
Waarom niet ? Waarom kon hij geen internationale conferentie opstarten, met de Russen openlijk een oplossing zoeken...

Citaat:
Nogmaals, ik denk niet dat hij zo dom zou zijn om NAVO-landen aan te vallen. Hij weet dat dat uitloopt op een nucleaire oorlog
Ten eerste ik weet niet hoe dom hij is geworden, en ten tweede, dat hoeft niet uit te lopen op een nucleaire oorlog. Gaan de Amerikanen ECHT New York riskeren voor zeg maar Budapest ? Gaan de Fransen ECHT Parijs riskeren voor Warschau ?

De nucleaire dreiging is zo 'verschrikkelijk' dat ze misschien onbestaande is he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 14:18   #1144
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Diegenen onder ons die zelf hun inkopen doen merken het wel.De rekken van plantaadige olie- en vetprodukten ,en bakmeel ,zijn vrijwel leeg geworden bij de goedkope supermarkten.Die kopen gewoon niet in aan belachelijke prijzen.De "upmarket" winkels gaan dat misschien wel nog even doen.

Het laat zich raden dat voedselfabrikanten het nu al zwaar krijgen wegens de prijzen van deze ingredienten....

En ,als we geleidelijk aan minder middelen hebben om vlees en vis te bereiden,dan zal de veeteelt en de visserij nog binnen dit kwartaal zijn aktiviteit mogen beginnen stoppen natuurlijk..

Als reden wordt "Oekraine" aangehaald..

Bullshit natuurlijk,er is helemaal geen tekort dit jaar aan al die dingen.Magazijnen zullen sjokvol liggen met voorraad van speculanten.(die hopen natuurlijk dat de overheden gaan beginnen hun burgers subsidieren zodat zij kunnen gaan profiteren van belachelijke prijzen ) en het logistieke netwerk moet zich wat omleggen omdat de aanvoer vanuit Rusland en Oekraine niet zo best verloopt....

Wegens het gevaar van perverse speculatie moeten bovendien verschillende uitvoerders van plantaardige olien en granen (Indonesie ,India,andere zullen volgen )tijdelijk hun export stoppen omdat de overheden het niet gaan rsiskeren dat speculanten de voorraden gaan wegflitsen en dan de overheid dik gaan opleggen om terug te kopen....onder druk van hongerige massas....

Dus ja,"de vrije markt" heeft soms perverse neveneffecten....

Eind dit jaar kan er een effect zijn op de totale voorraad,inderdaad,omdat Oekraine dan ook minder nieuwe oogst zal hebben zal er wat minder zijn.Maar zelfs dan nog.De huidige problemen zijn niet veroorzaakt door "de Russen" maar door profiteurs bij ons zelf!

Dus zullen binnen enkele kwartalen veel goederen plots heel erg goedkoop worden na een tijdje amper verkrijgbaar voor de consument,ofwel,waarschijnlijker,als bedorven afval gedumpt worden,in plaats van,wat logisch zou zijn,voor een tijdje heel geleidelijk duurder te worden ....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 juni 2022 om 14:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 14:37   #1145
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom niet ?
Omdat zelfs Zelensky de situatie in Oekraïne niet zelf onder controle heeft.

Citaat:

Ten eerste ik weet niet hoe dom hij is geworden, en ten tweede, dat hoeft niet uit te lopen op een nucleaire oorlog. Gaan de Amerikanen ECHT New York riskeren voor zeg maar Budapest ? Gaan de Fransen ECHT Parijs riskeren voor Warschau ?

De nucleaire dreiging is zo 'verschrikkelijk' dat ze misschien onbestaande is he.
Euh, als dat zo is, waarom dan überhaupt strijden tegen Rusland? Ofwel ga je ervan uit dat het suïcidale gekken zijn en dan heeft niets zin, ofwel zijn ze minimaal-redelijk en eis je bv. toetreding van West-Oekraïne tot de NAVO in ruil voor de Donbas.
Oud 4 juni 2022, 21:18   #1146
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou er een barstje zitten in de relaties tussen Minsk en Moskou of zit er meer achter?

De Wit-Russische President Luchachenko heeft bekendgemaakt dat hijhet mogelijk wil maken dat Oekrainse graanexporten alover het Wit-Russische spoorwegnet naar de Baltische havens mogen als ook Wit-Rusland weer via die Baltische havens mag exporteren...

https://www.reuters.com/markets/comm...us-2022-06-03/

Wit-Rusland heeft meer te lijden van de sancties dan Rusland omdat het helemaal opgesloten zit en Wit-Russische import en export helemaal via Rusland om moeten.Terwijl Rusland bijvoorbeeld nog verbindingen met grote delen van de wereld heeft...

Minsk zoekt toch ergens een uitweg om autonoom nog wat aan centen te raken....

Misschien wordt dit voorstel wel aanvaard...Technisch gezien is het heel praktisch,maar geopolitiek gezien zal het op een weegschaal gelegd worden natuurlijk...

En als de Oekrainers ook "ja" zeggen komt het snel in orde.Of het ware dat de Baltische naties hun middenvinger opsteken.....dat kan ook en zou zelfs niet verwonderen.Want daar zijn ze het Wit-Russische regime echt MOE na dat grapje met de vluchtelingen en zo....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 juni 2022 om 21:22.
Oud 4 juni 2022, 21:28   #1147
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me niet voorstellen dat Loekasjenko ingaat tegen baas Poetin, zonder hem zou hij namelijk allang geen job meer hebben... en wellicht erger dan dat.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 08:20   #1148
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat zelfs Zelensky de situatie in Oekraïne niet zelf onder controle heeft.
Dat is dan eerder positief. Het wil dan zeggen dat er totaal geen redenen zijn om het daar "anders" te willen, dit is dan namelijk de meest vrije organische evolutie die er kan zijn. Kortom, die streken zijn dan in een quasi totaal vrij anarchistisch ideaal gevallen. Wat meer kan men wensen dan ?

Citaat:
Euh, als dat zo is, waarom dan überhaupt strijden tegen Rusland? Ofwel ga je ervan uit dat het suïcidale gekken zijn en dan heeft niets zin, ofwel zijn ze minimaal-redelijk en eis je bv. toetreding van West-Oekraïne tot de NAVO in ruil voor de Donbas.
En waarom zouden we moeten "onderhandelen" met ondergeschikten ?

Als het westen zegt dat het zus en zo is, dan is het toch gewoon zo, en moet men gehoorzamen, wat is dat nu ?

Wat ik wilde zeggen is dat we uiteindelijk misschien niks moeten verwachten van onze "nucleaire verdediging", vooral omdat we op die van een ander moeten rekenen, en die zelf niet hebben. Wie is er nu zo gek, zelfs in het kader van een verdrag zoals de NATO, om zelfmoord te plegen om uw contract na te komen ?

Maw, enkel als bvb Parijs zelf bedreigd is, kan men indenken dat de Fransen een kernwapen zouden gebruiken OOK AL gebruiken ze kernwapens aan de overkant tegen "partners". Maar zolang Parijs zelf niet bedreigd is, waarom zouden de Fransen, ook al zijn ze "verplicht", dat risico nemen (ttz, Parijs opblazen om Warschau te wreken) ?

En met de Amerikanen is het nog een stuk twijfelachtiger. Ik zie de Amerikanen geen atoomwapens op Amerikaanse grond riskeren, als dat risico er niet echt is, en er enkel maar atoombommen op Europa vallen.

De enige kernwapens waar ge kunt op betrouwen, zijn die die ge zelf kunt lanceren, om uw eigen vernietiging mee te wreken.

Stel dat de Russen TWEE kleine taktische kernbommen op Warschau en Budapest gooien. Denk jij nu echt dat "de NATO" de wereld (en zichzelf) in brand gaan steken als wraak hiervoor ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2022 om 08:24.
Oud 6 juni 2022, 08:35   #1149
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is dan eerder positief. Het wil dan zeggen dat er totaal geen redenen zijn om het daar "anders" te willen, dit is dan namelijk de meest vrije organische evolutie die er kan zijn. Kortom, die streken zijn dan in een quasi totaal vrij anarchistisch ideaal gevallen. Wat meer kan men wensen dan ?
De intimidatie van Amerikanen en neonazi's als 'ideaal' voorstellen is te absurd om er verder op in te gaan.

Citaat:

En waarom zouden we moeten "onderhandelen" met ondergeschikten ?

Als het westen zegt dat het zus en zo is, dan is het toch gewoon zo, en moet men gehoorzamen, wat is dat nu ?
Ik zie dat niet zo, je hebt het hieronder zelf over de kerndreiging van Rusland trouwens, tegenover 'onze zwakte'. Los daarvan prefereer ik nog steeds goede banden met Rusland na een periode van stabilisatie en heb ik niet bepaald veel meer sympathie voor de Amerikanen dan voor Rusland.

Citaat:
Stel dat de Russen TWEE kleine taktische kernbommen op Warschau en Budapest gooien. Denk jij nu echt dat "de NATO" de wereld (en zichzelf) in brand gaan steken als wraak hiervoor ?
Dat hangt ervan af. Europa zou wel degelijk als slagveld dienst kunnen doen, bv. als Amerika en Rusland elkaar onderling te verstaan geven dat ze elkaar niet nucleair gaan aanvallen. In plaats van onze 'tussenpositie' gunstig uit te spelen (door 'per dossier' de beste banden aan te knopen), hebben we ons gaandeweg in een volle Koude Oorlog-logica laten meeslepen waar we zelf het grootste slachtoffer van dreigen te worden, economisch en militair (en ja, ook economisch, als je ziet hoe de globalistische elite van de EU dit zal willen uitbuiten).
Oud 6 juni 2022, 10:43   #1150
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Misschien stoorde het patrickve dat hij tot voor kort in Poetin zijn meerdere leek te moeten erkennen, nu ziet hij een 'reden' om Poetin te kleineren en zelf nog meer de stoere uit te hangen (achter het klavier ), maar dat kan een nog grotere misrekening zijn dan die van Poetin (indien het bij die laatste een misrekening was).
Oud 6 juni 2022, 10:55   #1151
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Er begint zich boven mijn hoofd een OH NEE tekstwolk te ontwikkelen...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 10:57   #1152
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien stoorde het patrickve dat hij tot voor kort in Poetin zijn meerdere leek te moeten erkennen, nu ziet hij een 'reden' om Poetin te kleineren en zelf nog meer de stoere uit te hangen (achter het klavier ), maar dat kan een nog grotere misrekening zijn dan die van Poetin (indien het bij die laatste een misrekening was).
Vroeger zaten de grootste opperhoofden op een wit paard tussen al de bruine.
In deze Moderne Tijd zitten de grootste opperhoofden achter een klavier.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 11:10   #1153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft mij zwaar teleurgesteld dat hij gewoon niet nucleair in Oekraine is binnengevallen, en zich daar hopeloos belachelijk heeft opgesteld. En dat terwijl ik het hem nochtans gezegd had. Op die manier bekom je geen stevige genocides he. Wat een loser. Ik hou niet van losers en zeker niet van losers die goeie raad van mij gekregen hebben en die in de wind hebben geslagen. Ik begin serieus te vrezen dat ik geen totale kernoorlog meer ga meemaken.

Maar ik heb in Poetin nooit mijn "meerdere" herkend. Daarentegen, het was een wat betere en duidelijker incarnatie van wat voor mij een staat is, en hij leek toch ook wel sommige van mijn concepten deels begrepen te hebben. Maar op zijn eindexamen, een dikke buis, ja !

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2022 om 11:11.
Oud 6 juni 2022, 15:20   #1154
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft mij zwaar teleurgesteld dat hij gewoon niet nucleair in Oekraine is binnengevallen, en zich daar hopeloos belachelijk heeft opgesteld. En dat terwijl ik het hem nochtans gezegd had. Op die manier bekom je geen stevige genocides he. Wat een loser. Ik hou niet van losers en zeker niet van losers die goeie raad van mij gekregen hebben en die in de wind hebben geslagen. Ik begin serieus te vrezen dat ik geen totale kernoorlog meer ga meemaken.

Maar ik heb in Poetin nooit mijn "meerdere" herkend. Daarentegen, het was een wat betere en duidelijker incarnatie van wat voor mij een staat is, en hij leek toch ook wel sommige van mijn concepten deels begrepen te hebben. Maar op zijn eindexamen, een dikke buis, ja !
Idd, een dozijn sarmat’s en gedaan met de zever.
De vraag is, is putin inderdaad meedogenloos genoeg om de geschiedenis in te gaan als een ECHT wereldleider?
Ik zou het niet kunnen, maar da’s dan ook de reden dat ik geen wereldleider ben.
Oud 6 juni 2022, 15:31   #1155
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zou er een barstje zitten in de relaties tussen Minsk en Moskou of zit er meer achter?

De Wit-Russische President Luchachenko heeft bekendgemaakt dat hijhet mogelijk wil maken dat Oekrainse graanexporten alover het Wit-Russische spoorwegnet naar de Baltische havens mogen als ook Wit-Rusland weer via die Baltische havens mag exporteren...

https://www.reuters.com/markets/comm...us-2022-06-03/

Wit-Rusland heeft meer te lijden van de sancties dan Rusland omdat het helemaal opgesloten zit en Wit-Russische import en export helemaal via Rusland om moeten.Terwijl Rusland bijvoorbeeld nog verbindingen met grote delen van de wereld heeft...

Minsk zoekt toch ergens een uitweg om autonoom nog wat aan centen te raken....

Misschien wordt dit voorstel wel aanvaard...Technisch gezien is het heel praktisch,maar geopolitiek gezien zal het op een weegschaal gelegd worden natuurlijk...

En als de Oekrainers ook "ja" zeggen komt het snel in orde.Of het ware dat de Baltische naties hun middenvinger opsteken.....dat kan ook en zou zelfs niet verwonderen.Want daar zijn ze het Wit-Russische regime echt MOE na dat grapje met de vluchtelingen en zo....
Lees hier wat de vlad er zelf van zegt;

https://www.frontnieuws.com/poetin-z...leggen-waarom/
Oud 6 juni 2022, 15:40   #1156
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Lees hier wat de vlad er zelf van zegt;

https://www.frontnieuws.com/poetin-z...leggen-waarom/
Wat betreft de meedogenloze gevolgen van speculatie op de wereldmarkten van bepaalde voedselprodukten en hulpstoffen ,wegens onhandigheden in ons Westers systeem,moet ik Mr Putin gelijk geven...I

En breek me de mond niet open over groenerij in de energiesector...

Dat is ONS probleem en heeft niets op zich te maken met de situatie in Oekraine...
Er is,in 2022 ,GEEN tekort aan geen enkele voedings en hulpstof,zelfs wetende dat momenteel de Russische,Wit-Russische en Oekrainse produktie niet of met grote vertragingen op de wereldmarkt komen....

Er is hoogstens VOLGEND JAAR een tijdelijk probleem,wegens wat minder Oekrainse produktie en vermoedelijk aanhoudende sancties tegen de Ruslanden...Een PROBLEEM,geen TEKORT...

We gaan inderdaad die panikeurs inkopers en vooral speculanten eens snoehard moeten aanpakken.....Zij blockeren en saboteren alles...Zij maken van een tijdelijk logistiek probleem een GROOT probleem.Zij voeren eigenlijk ook een soort oorlog om hun bankrekening te vullen,of als de kleine kinderen (die ze meestal zijn ) met plotsklapse teveel bestellingen .

Dat is aan onze regeringen om die smeerlappen (typisch grote traders) ondersteboven aan lantaarnpalen te gaan hangen,en aan de bedrijven om te aanvaarden dat de produktie soms ZAL stoppen en hun aankopers die het geld van de firma aan het buitengooien zijn wat te dimmen....dit heeft geen zin..

Het lijkt zo goed op de mondkapjeskwestie van twee jaar geleden dat het bijna griezelig is.....Maar nu dreigen mensen honger te hebben om.....niks!

Laatst gewijzigd door kelt : 6 juni 2022 om 16:05.
Oud 7 juni 2022, 08:17   #1157
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Chipfabrikanten kreunen – Rusland beperkt export van edelgassen

Uit de tekst:

Citaat:
Moskou heeft herhaaldelijk verklaard dat het dienovereenkomstig zal reageren op de toenemende westerse sancties. Nu Intel, Samsung, TSMC en Qualcomm de Russische markt hebben verlaten nadat de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie uitvoercontroles hebben opgelegd voor chips die in de VS of Europa zijn vervaardigd of ontworpen, reageren de Russen dienovereenkomstig.
Het boemerangeffect op de Russische sancties.

Stel ik mij de vraag: komt nu alles uit Rusland?

Dan is het meer dan tijd, dat de Westerese landen zelf beginnen met de ontwikkeling/vervaardigen van bepaalde producten zodat men niets meer nodig heeft van anderen?

Jobs, Jobs, Jobs?
Oud 7 juni 2022, 10:15   #1158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Daaraan zie je dat alle problemen op die oorlog worden geschoven, terwijl dat totaal het geval niet is. De micro electronica markt zit al meer dan een jaar in zak en as. Je kan al meer dan een jaar geen componenten meer krijgen, en als je er dan toch misschien kan hebben, aan zotte prijzen en aan ongegarandeerde leveringstijden zoals een jaar of zo.

Dat komt van het covid gedoe, niet van deze oorlog.
Oud 8 juni 2022, 11:04   #1159
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk blijven ze wakker in dat EU parlement:
Russia and Turkmenistan want to strengthen their cooperation

Citaat:
Sterkere politieke en economische betrekkingen tussen Rusland en Turkmenistan zouden de Europese Unie moeten alarmeren, omdat Brussel Ashgabat vaak heeft gezien als een potentiële strategische partner om zijn aardgasimport te diversifiëren en de Europese afhankelijkheid van Russisch gas te verminderen. Sinds het begin van het Oekraïne-conflict hebben de Europese landen alle potentiële markten geanalyseerd die beschikbaar en waardevol zijn om hun energie-invoer te diversifiëren. In deze context zal Ashgabat, als de Europese Unie of de Verenigde Staten erin slagen om de Trans-Kaspische Pijpleiding (TCP) tussen Turkmenistan en Azerbeidzjan te realiseren, zijn aardgas naar Europa exporteren, gebruikmakend van de bestaande pijpleidingen die de Azerbeidzjaanse gasmarkt verbinden met de continent door de Kaukasus, Turkije, Griekenland, Albanië en aankomst in Italië.
En dan is er nog een lid aangehouden van de Russische Pussy Riot protestgroep aangehouden in Croatie op vraag van Turkmenistan. Hopelijk levert Croatie haar niet uit, Turkmenistan staat niet bepaald goed aangeschreven bij Amnesty.
Aisoltan Niyazova
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 05:26   #1160
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Aeroflot Airbus grounded. - Court order.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be