Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2003, 16:23   #1141
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Welke stoornissen? Bij welke groep??
Bewijs het!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 17:28   #1142
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Wijs jij mijn heterosexueel bestaan af V72?
Zo een voorvechter der homo's en dan hetero?!
Jaja .
En voskabouter:mijn probleem is enkel het quoten maar jij hebt er een pakske meer zelle kerel!
Neen, een voorvechter van gelijke rechten, of dat [size=7]no homos[/size], heteros of migranten zijn.

Ik ben hetero, migrant en Vlaming ook.
Slip of the tongue?
Tikfout.
Oud 18 april 2003, 18:16   #1143
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Vandaag is't hier maar kalm hoor!
Oud 18 april 2003, 19:26   #1144
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bewijs het!
Uw wensen zijn mijn bevelen: "Het Trimbos-instituut, dat zich bezighoudt met onderzoek naar geestelijke gezondheid en verslaving, publiceerde onlangs een opzienbarend onderzoek. Daaruit bleek dat homo's beduidend vaker te kampen hebben met psychische klachten dan hetero's. Is het wel terecht dat homosexualiteit in 1973 werd geschrapt van de officiële lijst van psychische stoornissen? Sindsdien werd beweerd dat er geen verschillen zijn in de geestelijke gezondheid van homo- en heteromannen. Nu blijkt dat angst- en stemmingsstoornissen bij homomannen ruim zeven keer vaker voorkomen. Homosexuele mannen hebben zelfs een drie keer grotere kans om twee of meer psychische stoornissen in één jaar te hebben. Ondanks het tolerante sociale klimaat in ons land, ligt het volgens het instituut "voor de hand dat de maatschappelijke omstandigheden waaronder personen hun homosexualiteit ontdekken en beleven bijdragen tot psychische druk"
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 19:29   #1145
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Citaat:
Bewijs het!
Uw wensen zijn mijn bevelen
Die 'Bewijs het' was een geintje tav Bartje.
Hetgene in rood staat interesseert mij meer...

Ik wens dat je mijn huis komt opkuisen!
En vergeet de afwas niet!
Oud 18 april 2003, 20:17   #1146
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bewijs het!
Uw wensen zijn mijn bevelen: "Het Trimbos-instituut, dat zich bezighoudt met onderzoek naar geestelijke gezondheid en verslaving, publiceerde onlangs een opzienbarend onderzoek. Daaruit bleek dat homo's beduidend vaker te kampen hebben met psychische klachten dan hetero's. Is het wel terecht dat homosexualiteit in 1973 werd geschrapt van de officiële lijst van psychische stoornissen? Sindsdien werd beweerd dat er geen verschillen zijn in de geestelijke gezondheid van homo- en heteromannen. Nu blijkt dat angst- en stemmingsstoornissen bij homomannen ruim zeven keer vaker voorkomen. Homosexuele mannen hebben zelfs een drie keer grotere kans om twee of meer psychische stoornissen in één jaar te hebben. Ondanks het tolerante sociale klimaat in ons land, ligt het volgens het instituut "voor de hand dat de maatschappelijke omstandigheden waaronder personen hun homosexualiteit ontdekken en beleven bijdragen tot psychische druk"
En een onderzoek van TomB uit Amerika heeft aangetoond dat homos beduidens vaker te kampen hebben met zware discriminatie. Nu blijkt dat zij tot 7 maal vaker te maken krijgen met regelrechte angstopwekking door homofoben. De gemiddelde frequentie waarmee homosexuele mannen zwaar gediscrimineerd worden, zelfs vanuit hun eigen familie, is twee of zelf meerdere malen per jaar.

Als de rivier gemiddeld 1 meter diep is verdrinkt de statisticus erin.
Oud 18 april 2003, 20:41   #1147
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bewijs het!

Als ik uw afwas doe zou u dat nogal wat servies kunnen kosten ('k heb 2 linkerhanden (is dat niet pervers - want tegennatuurlijk?)).
Daarbij, ik dacht dat u dakloos was tot de herfst, wat valt er dan nog te kuisen?

Ik wilde met dat tekstje enkel proberen een paar mensen weer wakker te krijgen, zodat er nog eens een paar bladzijden volgeluld worden. Van lullen gesproken, waar is torvickx naartoe? Heeft 'ie één van z'n eigen berichten eens gelezen en is hij in de lachbui die daar onvermijdelijk op volgt gestikt of is hij gaan twijfelen aan de geslachtelijke verwijzing?
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 20:42   #1148
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een onderzoek van TomB uit Amerika heeft aangetoond dat homos beduidens vaker te kampen hebben met zware discriminatie. Nu blijkt dat zij tot 7 maal vaker te maken krijgen met regelrechte angstopwekking door homofoben. De gemiddelde frequentie waarmee homosexuele mannen zwaar gediscrimineerd worden, zelfs vanuit hun eigen familie, is twee of zelf meerdere malen per jaar.
Een gelijkaardig onderzoek van Superstaaf® uit Aalst met tien neutrale testgroepen en met zetpillen als placebo's (razend succes) bevestigd jouw resultaten met afwijkiingsscoêfficiënten binnen de toegestane norm.

Citaat:
Als de rivier gemiddeld 1 meter diep is verdrinkt de statisticus erin.
Er zijn er hier begot al veel verzopen.
Oud 18 april 2003, 20:46   #1149
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bewijs het!

Als ik uw afwas doe zou u dat nogal wat servies kunnen kosten ('k heb 2 linkerhanden (is dat niet pervers - want tegennatuurlijk?)).

UITERMATE PERVERS

Daarbij, ik dacht dat u dakloos was tot de herfst, wat valt er dan nog te kuisen?

AL MIJN VORIGE HUIZEN

Ik wilde met dat tekstje enkel proberen een paar mensen weer wakker te krijgen, zodat er nog eens een paar bladzijden volgeluld worden. Van lullen gesproken, waar is torvickx naartoe? Heeft 'ie één van z'n eigen berichten eens gelezen en is hij in de lachbui die daar onvermijdelijk op volgt gestikt of is hij gaan twijfelen aan de geslachtelijke verwijzing?
Oud 18 april 2003, 22:00   #1150
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Wat? Geen "Torvicx de Geslachtelijke" vandaag? Ik mis hem nu al...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 22:03   #1151
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tis Goede Vrijdag hé Raf,...
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 22:04   #1152
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor mij is 't elke week goede vrijdag, want dat is het begin van het weekend
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 april 2003, 22:07   #1153
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mij is 't elke week goede vrijdag, want dat is het begin van het weekend
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 22:13   #1154
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

[size=7]Bartje en Raf in 2050 op pagina 55451 van deze topic[/size]

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=6]Wat? [/size][size=6]Geen "Torvicx de Geslachtelijke" vandaag? Ik mis hem nu al[/size]...
[size=6]Tis Goede Vrijdag hé Raf[/size],...
[size=6]
Voor mij is 't elke week goede vrijdag, want dat is het begin van het weekend [/size]
Oud 18 april 2003, 22:15   #1155
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[size=7]Bartje en Raf in 2050 op pagina 55451 van deze topic[/size]
bijna 100 jaar oud en nog steeds "hot".

Citaat:
Oud 18 april 2003, 23:36   #1156
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

@ Jan Van den Berghe

N.a.v. van je post van de Academie voor Integratieve Psychologie van Gent, vind je hier een andere benadering van de American Psychological Association (iets minder obscuur dan de "academie" van uw Gentse Professor Kris Roose). Deze resolutie werd in augustus 1997 met een overweldigende meerderheid aangenomen

Citaat:
RESOLUTION ON APPROPRIATE THERAPEUTIC RESPONSES TO SEXUAL ORIENTATION

[Adopted by the American Psychological Association Council of Representatives, August 14, 1997.]

Whereas societal ignorance and prejudice about same gender sexual orientation put some gay, lesbian, bisexual and questioning individuals at risk for presenting for 'conversion' treatment due to family or social coercion and/or lack of information (Haldeman, 1994);

Whereas children and youth experience significant pressure to conform with sexual norms, particularly from their peers;

Whereas children and youth often lack adequate legal protection from coercive treatment;

Whereas some mental health professionals advocate treatments of lesbian, gay, and bisexual people based on the premise that homosexuality is a mental disorder (e.g., Socarides et al, 1997);

Whereas the ethics, efficacy, benefits, and potential for harm of therapies that seek to reduce or eliminate same-gender sexual orientation are under extensive debate in the professional literature and the popular media (Davison, 1991; Haldeman, 1994; Wall Street Journal, 1997);

Therefore, be it resolved, That APA affirms the following principles with regard to treatments to alter sexual orientation:

That homosexuality is not a mental disorder (American Psychiatric Association, 1973); and

That psychologists 'do not knowingly participate in or condone unfair discriminatory practices' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Principle D, p. 1600); and

That 'in their work-related activities, psychologists do not engage in unfair discrimination based on...sexual orientation' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Standard 1.10, p. 1601); and

That 'in their work-related activities, psychologists respect the rights of others to hold values, attitudes, and opinions that differ from their own.' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Standard 1.09; p. 1601); and

That 'psychologists...respect the rights of individuals to privacy, confidentiality, self-determination and autonomy' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Principle D, p. 1599); and

That 'psychologists are aware of cultural, individual and role differences, including those due to...sexual orientation' and 'try to eliminate the effect on their work of biases based on [such] factors' Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Principle D, pp. 1599-1600); and

That 'where differences of...sexual orientation ...significantly affect psychologist's work concerning particular individuals or groups, psychologists obtain the training, experience, consultation, or supervision necessary to ensure the competence of their services, or they make appropriate referrals' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Standard 1.08, p. 1601); and

That 'psychologists do not make false or deceptive statements concerning...the scientific or clinical basis for ... their services,' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Standard 3.03(a), p. 1604); and

That 'psychologists attempt to identify situations in which particular interventions...may not be applicable ...because of factors such as...sexual orientation' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Standard 2.04 (c), p. 1603); and

That 'psychologists obtain appropriate informed consent to therapy or related procedures' [which] 'generally implies that the [client or patient] (1) has the capacity to consent, (2) has been informed of significant information concerning the procedure, (3) has freely and without undue influence expressed consent, and (4) consent has been appropriately documented' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, Standard 4.02(a), 1992, p. 1605); and

'When persons are legally incapable of giving informed consent, psychologists obtain informed permission from a legally authorized person, if such substitute consent is permitted by law' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Standard 4.02(b), p. 1605);.

That 'psychologists (1) inform those persons who are legally incapable of giving informed consent about the proposed interventions in a manner commensurate with the persons' psychological capacities, (2) seek their assent to those interventions, and (3) consider such persons' preferences and best interests' (Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct, American Psychological Association, 1992, Standard 4.02(c), p. 1605); and

That the American Psychological Association 'urges all mental health professionals to take the lead in removing the stigma of mental illness that has long been associated with homosexual orientation' (Conger, 1975, p. 633); and

Therefore, be it resolved, That the American Psychological Association opposes portrayals of lesbian, gay, and bisexual youth and adults as mentally ill due to their sexual orientation and supports the dissemination of accurate information about sexual orientation, and mental health, and appropriate interventions in order to counteract bias that is based in ignorance or unfounded beliefs about sexual orientation.

REFERENCES
American Psychiatric Association. (1973). Position Statement on Homosexuality and Civil Rights. American Journal of Psychiatry, 131 (4), 497.

American Psychological Association. (1992). Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct. American Psychologist, 47 (12), 1597-1611.

Conger, J.J. (1975). Proceedings of the American Psychological Association, Incorporated, for the year 1974: Minutes of the Annual Meeting of the Council of Representatives. American Psychologist, 30, 620-651.

Haldeman, D.C. (1994). The Practice and Ethics of Sexual Orientation Conversion Therapy. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 62 (2), 221-227.

Socarides, C., Kaufman, B., Nicolosi, J., Satinover, J., and Fitzgibbons, R. (1997, January 9). Don't forsake homosexuals who want help. Wall Street Journal, p. A12.

Letters to the Editor. (1997, January 23). Wall Street Journal, p. A17.
In december 1998 nam de American Psychiatric Association op haar beurt een positie in die zich afzette tegen "conversietherapie":

Citaat:
"The potential risks of 'reparative therapy' are great, including depression, anxiety and self-destructive behavior, since therapist alignment with societal prejudices against homosexuality may reinforce self-hatred already experienced by the patient."

"Many patients who have undergone 'reparative therapy' relate that they were inaccurately told that homosexuals are lonely, unhappy individuals who never achieve acceptance or satisfaction."

"The possibility that the person might achieve happiness and satisfying interpersonal relationships as a gay man or lesbian is not presented, nor are alternative approaches to dealing with the effects of societal stigmatization discussed."

"Therefore, the American Psychiatric Association opposes any psychiatric treatment, such as 'reparative' or 'conversion' therapy which is based upon the assumption that homosexuality per se is a mental disorder or based upon a prior assumption that the patient should change his/her homosexual orientation. The American Psychiatric Association recognizes that in the course of ongoing psychiatric treatment, there may be appropriate clinical indications for attempting to change sexual behaviors."

Citaat:
Oud 19 april 2003, 07:03   #1157
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Vraagje aan alle katholieke homo en heterofielen: lukte het gisteren om er een 'vleesloze' dag van te maken?
Oud 19 april 2003, 08:43   #1158
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Wijs jij mijn heterosexueel bestaan af V72?
Zo een voorvechter der homo's en dan hetero?!
Jaja .
En voskabouter:mijn probleem is enkel het quoten maar jij hebt er een pakske meer zelle kerel!
Met de excuses van de voskabouter, maar lees eens van wie je een citaat neemt ook.
Da is juist :o jij maakt nooit fouten nietwaar.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 08:44   #1159
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dit is gestoord, Jan.
Ik hoop dat je het niet meent, anders ben je de naam mens niet waardig.
De tekst is niet van mijn hand, maar ik zie niet in wat daar nu zo "gestoord" aan is.

Inderdaad.
Oud 19 april 2003, 08:46   #1160
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, een voorvechter van gelijke rechten, of dat no homos, heteros of migranten zijn.

JAJA!

Ik ben hetero,:TWIJFELACHTIG.

migrant/DAS WAAR.

en Vlaming ook.
DAT NOOIT.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be