Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2025, 10:00   #1141
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Goed hé, toch een westerse leider met verstand.
Als je de speech van Vance hoorde zijn ze ginder niet woke maar echt wakker geworden
Wat heeft die oorlog met woke te maken buiten het feit dat je woke overal bij betrekt?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 10:07   #1142
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar nee. Trump is een realist zou ik eerder argumenteren. Hij denkt dat het in het belang is van de VS, zowel economisch als geopolitiek de Oekraïne zaak af te ronden. De oorlog te stoppend .
Bijgevolg vind jij het OK dat Oekraïne als een flinke en smakelijke brok vlees naar dictator Poetin wordt gegooid. De mening van het Oekraïense volk daaromtrent is “uiteraard” onbelangrijk nietwaar? Het is merkwaardig hoezeer dit gelijkt op het München-1938 scenario, toen een ander Europees land (Tsjecho-Slowakije) aan een andere dictator werd toegeworpen. Dat de geschiedenis zich soms herhaalt blijkt wel degelijk waarheid te bevatten.
Ik koester de stille hoop dat Trump ooit nog voor een rechter zal verschijnen onder de beschuldiging van hoogverraad.

Laatst gewijzigd door quercus : 20 februari 2025 om 10:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 10:09   #1143
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij rekent jezelf dus ook tot het Poetin-vriendjes gezelschap.
Verwacht je nu dat ik jou gelukwens?
Te eenzijdige gedachtengang van je eerdere post, Kjoe.
Ook die Z/W interpretatie van Trump's -as usual- idioot woordgebruik geef je fout weer. Duidelijk voor een correct verstaander.
Gij zou dat trouwens moeten erkennen want je weet beter.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 februari 2025 om 10:10.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 10:52   #1144
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nu echt benieuwd hoe de appreciatie van Trump gaat evolueren onder zijn rechtse Europese fanbase, nu hij resoluut voor Rusland kiest en tegen Oekraine.

De kwestie Oekraïne is zowat het enige waarin er duidelijke verschillende strekkingen zijn bij de Europese Trump fan-base. Pak een Theo Francken bvb., die steekt zijn adoratie voor Trump niet onder stoelen of banken, maar is wel een van de hardste supporters voor steun aan Oekraïne. Tegelijk heb je in de extreem-rechtste hoek Trump-adoratie EN Putin-adoratie.

Daar gaat nu toch wel een duidelijke scheidingslijn gaan komen.

Ik vraag me af hoe de "Francken-strekking" nu naar Trump gaat kijken. blijft de adoratie of gaat de liefde nu toch iets meer bekoelen, nu duidelijk is dat Trump de EU niet beschouwt als een bondgenoot.
Oud 20 februari 2025, 12:44   #1145
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijgevolg vind jij het OK dat Oekraïne als een flinke en smakelijke brok vlees naar dictator Poetin wordt gegooid. De mening van het Oekraïense volk daaromtrent is “uiteraard” onbelangrijk nietwaar? Het is merkwaardig hoezeer dit gelijkt op het München-1938 scenario, toen een ander Europees land (Tsjecho-Slowakije) aan een andere dictator werd toegeworpen. Dat de geschiedenis zich soms herhaalt blijkt wel degelijk waarheid te bevatten.
Ik koester de stille hoop dat Trump ooit nog voor een rechter zal verschijnen onder de beschuldiging van hoogverraad.
Natuurlijk is dat niet ok, maar de enige reden waarom hij dit kan doen, is omdat Europa al jaren zelf geen enkele actie die naam waardig heeft ondernomen. In plaats van de hand in eigen boezem te steken staat iedereen nu wat verontwaardigd te doen, terwijl dit scenario reeds lang geleden voorspeld werd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 februari 2025 om 12:44.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 13:02   #1146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Poetin en Trump zijn gewoon birds of a feather:

allebei arrogante, lompe & rancuneuze bullebakken die het moeilijk hebben met ondermeer de waarheid.

Het is jammer maar zo goed als onvermijdelijk dat zo'n figuren uiteindelijk 'de baas' mogen spelen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 februari 2025 om 13:08.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 13:16   #1147
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij rekent jezelf dus ook tot het Poetin-vriendjes gezelschap.
Verwacht je nu dat ik jou gelukwens?
Van dag 1 heb ik gezegd dat Oekraïne, samen met de EU, omwille van de steeds meer naar Rusland opschuivende EU en NAVO, deze speciale operatie hebben geprovoceerd.
Gelukwensen? Dat hoeft niet. Je mag gerust veder de hielen likken van uw Europese politiekers.
Oud 20 februari 2025, 13:17   #1148
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk is dat niet ok, maar de enige reden waarom hij dit kan doen, is omdat Europa al jaren zelf geen enkele actie die naam waardig heeft ondernomen. In plaats van de hand in eigen boezem te steken staat iedereen nu wat verontwaardigd te doen, terwijl dit scenario reeds lang geleden voorspeld werd.
Het klopt wat u schrijft. We hadden nog veel harder moeten reageren tegen Poetin zijn agressie t.a.v. Oekraïne. Wat mij dagelijks ergert is dat Rusland zich op militair vlak gedraagt als een agressieve bullebak terwijl het land, ondanks zijn export van olie en gas, economisch zeer weinig betekenisvol is. O'bama heeft het zowat een goed jaar geleden correct geformuleerd door Rusland aan te duiden als een "regional power". Wat hem niet in dank afgenomen werd.
Oud 20 februari 2025, 13:23   #1149
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik ben nu echt benieuwd hoe de appreciatie van Trump gaat evolueren onder zijn rechtse Europese fanbase, nu hij resoluut voor Rusland kiest en tegen Oekraine.

De kwestie Oekraïne is zowat het enige waarin er duidelijke verschillende strekkingen zijn bij de Europese Trump fan-base. Pak een Theo Francken bvb., die steekt zijn adoratie voor Trump niet onder stoelen of banken, maar is wel een van de hardste supporters voor steun aan Oekraïne. Tegelijk heb je in de extreem-rechtste hoek Trump-adoratie EN Putin-adoratie.

Ik vraag me af hoe de "Francken-strekking" nu naar Trump gaat kijken. blijft de adoratie of gaat de liefde nu toch iets meer bekoelen, nu duidelijk is dat Trump de EU niet beschouwt als een bondgenoot.
Geen enkele president beschouwde de EU als een bondgenoot, wel als volgeling. Trump is gewoon eerlijker daarin.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 13:28   #1150
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eerlijk gezegd denk ik dat hij vooral de EU onder druk aan het zetten is.

We gaan volgende week meer weten wanneer Macron daar een cafe au lait is gaan drinken.

Als hij een goed voorstel heeft, en een fles exquise cognac voor Orange Man bij heeft, komt het misschien nog goed.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 13:31   #1151
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja je kan veel over Trump zeggen, maar hij komt wel zijn beloftes na, of je die nu leuk vindt of niet.

We moeten dat nu eenmaal begrijpen dat ze het daar in de US beu zijn om hun niet al te ontwikkelde landgenoten op te blijven sturen als kanonnenvlees. Weliswaar duur en goed opgeleid kanonnenvlees, maar toch. Als de enige tegenprestatie is, 2 % van uw BBP invester is.

Pakt dan wat subsidies van de congo en allerhande ngo's af en ge hebt zelf geld over.
Oud 20 februari 2025, 13:35   #1152
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Van dag 1 heb ik gezegd dat Oekraïne, samen met de EU, omwille van de steeds meer naar Rusland opschuivende EU en NAVO, deze speciale operatie hebben geprovoceerd.
Gelukwensen? Dat hoeft niet. Je mag gerust veder de hielen likken van uw Europese politiekers.
Het had destijds snel opgelost kunnen zijn, Poetin wil vooral een corridor naar de Krim omdat ze daar de enige ijsvrije haven hebben. Had hem die gegeven.

(we houden ze dan wel tegen in de Bosporus, maar ja... ).

Hij gaat dus nog altijd zijn goesting krijgen, daar was het van in het begin om te doen en al wat hij extra heeft is goed meegenomen.
Oud 20 februari 2025, 13:39   #1153
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

We gaan volgende week meer weten wanneer Macron daar een cafe au lait is gaan drinken.

Als hij een goed voorstel heeft, en een fles exquise cognac voor Orange Man bij heeft, komt het misschien nog goed.
Ik hoop het, maar ik denk het niet. Hij heeft het gewoon meer van autocraten (Putin, Xi) dan voor democratische regimes.

Ik zie em straks echt nog Oekraine en/of Europa actief tegenwerken en niet eens gewoon de steun opheffen.

Maar goed, ik ben erg geïnteresseerd hoe de rechtse Trump-fanbase in de EU daarmee gaat omgaan. Kan me moeilijk inbeelden dat ze dat gaan toejuichen. Hoe masochistisch kan je zijn...
Oud 20 februari 2025, 13:48   #1154
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Den Trump drinkt naar het schijnt geen alcohol.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 20 februari 2025, 14:24   #1155
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja je kan veel over Trump zeggen, maar hij komt wel zijn beloftes na, of je die nu leuk vindt of niet.

We moeten dat nu eenmaal begrijpen dat ze het daar in de US beu zijn om hun niet al te ontwikkelde landgenoten op te blijven sturen als kanonnenvlees. Weliswaar duur en goed opgeleid kanonnenvlees, maar toch. Als de enige tegenprestatie is, 2 % van uw BBP invester is.

Pakt dan wat subsidies van de congo en allerhande ngo's af en ge hebt zelf geld over.
Inderdaad. We ontbreken het hier aan dergelijke politiekers, of ze mogen niet meespelen.
Oud 20 februari 2025, 15:20   #1156
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het had destijds snel opgelost kunnen zijn, Poetin wil vooral een corridor naar de Krim omdat ze daar de enige ijsvrije haven hebben. Had hem die gegeven.

Hij gaat dus nog altijd zijn goesting krijgen, daar was het van in het begin om te doen en al wat hij extra heeft is goed meegenomen.
Overdrijf anders een beetje.

Ik zou niet weten wanneer er na WOII nog Amerikanen zijn gesneuveld in een oorlog op ons continent.

In Afghanistan, niet ons continent, vielen in 20 jaar tijd 2600 westerse doden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 20 februari 2025, 15:44   #1157
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sotsji? Novorossiejsk?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 16:07   #1158
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trump drinkt nooit alcohol, hij is een geheel onthouder. Hij drinkt wel onwaarschijnlijke hoeveelheden Diet Coke.
Sorry had niet gezien dat er reeds op gereageerd was.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 februari 2025 om 16:09.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2025, 16:18   #1159
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is echt een breekpunt. Zo maar achter Trump staan kan nu niet meer, maar ik sta nog steeds achter wat hij in eigen land doet, de cultuuromslag.
Oud 20 februari 2025, 16:25   #1160
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Overdrijf anders een beetje.

Ik zou niet weten wanneer er na WOII nog Amerikanen zijn gesneuveld in een oorlog op ons continent.

In Afghanistan, niet ons continent, vielen in 20 jaar tijd 2600 westerse doden.
150.000 Amerikaanse doden in WO2 om Europa (voor de tweede maal) te bevrijden van het fascisme.

Een derde keer zal er duidelijk niet komen. Nu gaan de VS ons uitleveren aan het Russische fascisme, zoals Chamberlain deed in 1938.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be