Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat gelooft u van 9/11?
dat het opgezet spel was, m.a.w een inside job 47 20,70%
dat ze wisten dat er wat ging komen, maar het opzettelijk laten gebeuren hebben 30 13,22%
dat ze wel iets wisten, maar niet afdoende hebben kunnen reageren 115 50,66%
dat ze totaal bij verassing zijn aangevallen 35 15,42%
Aantal stemmers: 227. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2005, 18:06   #1141
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spring zo meteen ook die Talbot even in de nek
Niet te ver springen he ...

Heb je het boek reeds gelezen, of ga je voort op de google wijsheden ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 18:12   #1142
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Niet te ver springen he ...

Heb je het boek reeds gelezen, of ga je voort op de google wijsheden ?
Moet eerst nog Gore Vidal lezen

Esp, ufo's en telekinese interesseren me niet echt, dus voor Talbot pas ik, vrees ik.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 18:24   #1143
/\|cazar
Banneling

Standaard

Toch de moeite waard, alsook de vrij recente artikelenreeks errond in Time ( of Scientific American ,weet het niet meer juist ).

De man probeert met gekende wetenschappelijke fenomenen de vele anomalieën die onze 'realiteit' te verklaren, en dit gebeurt vrij eenvoudig ... akelig eenvoudig ... en u weet wat Einstein ooit zei over eenvoudige theorieën, die zitten dikwijls dichter bij de waarheid dan de complexe theorieën.
Vooral clairvoyance ( een verschijnsel dat wetenschappelijk zwart op wit werd aangetoond in de VS in '70 , en waarvan de resultaten door een befaamde statistica recent op een skepp wedstrijdje significant werden verklaard - dat moet pijn gedaan hebben ) is hier aardig mee te verklaren.

Prana, een concept uit India uit de yoga leer ( en ver daarbuiten ) dat al bestond toen wij hier in Europa in de duistere bossen, gekleed in een sabeltandtijger velletje te lijf gingen met geïmproviseerde bijlen en diets meer ) en zijn synoniem Tao ( china ) vertonen akelig veel overeenkomsten met hetgeen Tabot aanhaalt.

Hmmm.

Een nieuw paradigma... Veel weerstand, maar die is stilaan aan het verminderen ( anders hadden ze het nooit in time/sciam gezet )
Oud 23 april 2005, 18:37   #1144
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Op de site van sciam levert zoeken naar Talbot niks op.

Is Time een wetenschappelijk tijdschrift ??

Paradigma ??
Is eerder een metafoor.
Oud 23 april 2005, 18:38   #1145
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarvan de resultaten door een befaamde statistica recent op een skepp wedstrijdje significant werden verklaard - dat moet pijn gedaan hebben )
ergens te vinden ?
Oud 23 april 2005, 18:52   #1146
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch de moeite waard, alsook de vrij recente artikelenreeks errond in Time ( of Scientific American ,weet het niet meer juist ).

De man probeert met gekende wetenschappelijke fenomenen de vele anomalieën die onze 'realiteit' te verklaren, en dit gebeurt vrij eenvoudig ... akelig eenvoudig ... en u weet wat Einstein ooit zei over eenvoudige theorieën, die zitten dikwijls dichter bij de waarheid dan de complexe theorieën.
Daarom is de relativiteitstheorie ook zo begrijpelijk () Maar heeft de theorie van die man zijn waarde al bewezen of is het maar gespeculeer? Kan het maw alle fenomenen van de huidige theorie verklaren en geeft het daarenboven significant nieuw inzicht of doet het spectatulaire voorspellingen? Anders is het niets waard.

Citaat:
Vooral clairvoyance ( een verschijnsel dat wetenschappelijk zwart op wit werd aangetoond in de VS in '70 , en waarvan de resultaten door een befaamde statistica recent op een skepp wedstrijdje significant werden verklaard - dat moet pijn gedaan hebben ) is hier aardig mee te verklaren.
Dit interesseert mij. Ik weet niet precies waarover je het hebt, maar dit doet mij denken aan een experiment dat een godsdienstleraar heeft uitgelegd over een computer die eenen en nullen willekeurig uitbraakte waarop een testpersoon dit moest proberen te beïnvloeden. Maar heb je een link naar het artikel op skepp?

Citaat:
Prana, een concept uit India uit de yoga leer ( en ver daarbuiten ) dat al bestond toen wij hier in Europa in de duistere bossen, gekleed in een sabeltandtijger velletje te lijf gingen met geïmproviseerde bijlen en diets meer ) en zijn synoniem Tao ( china ) vertonen akelig veel overeenkomsten met hetgeen Tabot aanhaalt.
Misschien haalde Tabot daar de mosterd. Hé dit lijkt me een leuke theorie laten we het samengooien met de huidige wetenschap.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 19:39   #1147
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de site van sciam levert zoeken naar Talbot niks op.

Is Time een wetenschappelijk tijdschrift ??

Paradigma ??
Is eerder een metafoor.
Een metafoor ? Ik zie totaal niet in wat metaforen hier mee te maken hebben. Een paradigma shift: een andere benadering van 'de werkelijkheid', dat was toch duidelijk dacht ik.

Noot: ik lees quasi alles buiten het net om, dus veel links kan ik hier niet in geven, misschien als jullie zelf koning google hanteren, kan er iets opduiken. Boeken geven een standvastiger beeld. Maar ik ben wsh ouderwets, in dit tijdperk van nietszeggendheid gekristalliseerd in blogs, verdwijnen boeken steeds meer naar ik weet niet wat.

Citaat:
Daarom is de relativiteitstheorie ook zo begrijpelijk ( ) Maar heeft de theorie van die man zijn waarde al bewezen of is het maar gespeculeer? Kan het maw alle fenomenen van de huidige theorie verklaren en geeft het daarenboven significant nieuw inzicht of doet het spectatulaire voorspellingen? Anders is het niets waard.
Voor alle duidelijkheid, de relativiteits ( alle twee dan ) theorieën zijn vrij eenvoudig, wat men er ook van moge beweren. Het is juist dat, dat hen zo aantrekkelijk maakt.

Hij doet geen voorspellingen, het probeert - zonder pretentieus te willen zijn - vele verschijnselen waar menig wetenschapper niet durft aan te beginnen met een onderzoek, uitgezonderd enkele faculteiten parapsychologie zoals de universiteit van Edinburgh ( toch niet de minste ), te verklaren vanuit gekende maar 'rare bevindingen' over het allerkleinste, het essentieelste waaruit alles omheen jou is opgebouwd.

Citaat:
Dit interesseert mij. Ik weet niet precies waarover je het hebt, maar dit doet mij denken aan een experiment dat een godsdienstleraar heeft uitgelegd over een computer die eenen en nullen willekeurig uitbraakte waarop een testpersoon dit moest proberen te beïnvloeden. Maar heb je een link naar het artikel op skepp?
Misschien dat je op de site van skepp iets zal vinden, ik heb het nog gelezen toen ik nog studeerde, ( in een boek, ik weet het .. ouderwets ... en niet vluchtig genoeg )

Citaat:
Misschien haalde Tabot daar de mosterd. Hé dit lijkt me een leuke theorie laten we het samengooien met de huidige wetenschap.
Dat denk ik niet, ik leg de verbanden alleen maar .

Morihei Ueshiba, japans grootmeester in verschillende vechtkunsten ( ju jitsu, kendo, karate) en oprichter van de aikido stijl (ook zen met wieltjes eronder ) , slaagde er op het einde van zijn 'loopbaan' ( toen was ie al over de tachtig ) het traject van een kogel die op hem werd afgevuurd, op voorhand te bepalen en alzo een aankomende kogel te ontwijken. Ook slaagde hij erin om klaarblijkelijk in volkomen rusttoestand zijn arm onbeweeglijk te houden, terwijl notabene 6 mannen er kracht op uitoefenden. Je moet begrijpen dat hij een klein frêle mannetje was. In de vechtkunst ( iedereen die dit beoefent op een deftige traditionele manier, dus niet traint in een mcdojo, zal dit wel kennen ) noemt men het ki. Een onuitputtelijke bron van energie die je in staat stel onnatuurlijke prestaties te leveren, niet te verklaren door traditionele mechanische principes. De Brahmanen in India noemden het prana, Taoisten noemen het Tao.

En hoe kwam hij ertoe ? Zijn ego te laten verdwijnen door het bewandelen van zijn tao, zijn weg , zodoende zijn besef ten volle laten zijn dat alles 1 is, zo kan je ook de realiteit beïnvloeden omdat die zoals alles doordrongen is met prana, ki, tao, of hoe je het ook wil noemen.

Dit zijn uiteraard maar gedachtensprokkels, daar zinspeelt de auteur niet op.
Maar de oosterse gedachtengang kan volgens mij perfect in deze ingeschakeld worden.

just a few thougths

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 23 april 2005 om 19:44.
Oud 23 april 2005, 20:17   #1148
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Een onuitputtelijke bron van energie die je in staat stel onnatuurlijke prestaties te leveren, niet te verklaren door traditionele mechanische principes.
Aha !
En wij maar zoeken naar explosieven in die torens ! 8)
Oud 23 april 2005, 20:27   #1149
/\|cazar
Banneling

Standaard

niet spotten met zaken die je niet begrijpt, dat komt dwaas over
Oud 24 april 2005, 14:00   #1150
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite is de realiteit uit niets anders opgemaakt dan trillingen, electromagnetisme met een exotisch staartje aan, deeltjes bestaan zelfs niet, het is allemaal geordende energie.
Dat kan hoogstens gelden voor een klein deeltje van de realiteit en dan nog onder extreme en hoogst uitzonderlijke omstandigheden.

Citaat:
Maar zoals wijlen Bram Vermeulen over zoiets gelijkaardigs zeide: je moet er (spiritueel) klaar voor zijn.
Da's pas gemakkelijk en hééél rationeel.
Welke middelen gebruikt u om spiritueel klaar te komen?
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 14:08   #1151
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door /\|cazar

In feite is de realiteit uit niets anders opgemaakt dan trillingen, electromagnetisme met een exotisch staartje aan, deeltjes bestaan zelfs niet, het is allemaal geordende energie.

Dat kan hoogstens gelden voor een klein deeltje van de realiteit en dan nog onder extreme en hoogst uitzonderlijke omstandigheden.

niet als het de basis van alles is

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door /\|cazar
Maar zoals wijlen Bram Vermeulen over zoiets gelijkaardigs zeide: je moet er (spiritueel) klaar voor zijn.

Da's pas gemakkelijk en hééél rationeel.
Welke middelen gebruikt u om spiritueel klaar te komen?

tantra, geleerd van een authentieke indische die best wel in bollywood zou mogen horen.

ook eens proberen, die tantra, maar waarschijnlijk weet u ook nu weer niet waar ik het over heb
Oud 24 april 2005, 19:42   #1152
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tantra, geleerd van een authentieke indische die best wel in bollywood zou mogen horen.

ook eens proberen, die tantra, maar waarschijnlijk weet u ook nu weer niet waar ik het over heb
Een authentieke indische van het bollywoodtype, daar kan ik mij zeker iets bij voorstellen, al wijst die omschrijving niet op veel respect voor die vrouw.
Maar de associatie van een tot bovennatuurlijke inspiratie aansporende tantra met zo'n bollywoodmadam, dat kan ik inderdaad niet zo goed vatten.
'T zal wel aan mij liggen.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 21:56   #1153
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Een authentieke indische van het bollywoodtype, daar kan ik mij zeker iets bij voorstellen, al wijst die omschrijving niet op veel respect voor die vrouw.
Maar de associatie van een tot bovennatuurlijke inspiratie aansporende tantra met zo'n bollywoodmadam, dat kan ik inderdaad niet zo goed vatten.
'T zal wel aan mij liggen.
Het sanskriet woord Tantra in de betekenis die Alcazar hier gebruikt betekent tantra-yoga. Er zijn verschillende stijlen in de yoga. Tantra is een dynamische vorm van yoga. Ttz je zou het ook seks - yoga kunnen noemen. De theorie of het principe erachter is kortgezegd devolgende. Je bouwt energie op in je lichaam door aan seks te doen. Op het moment van het orgasme ontlaad je echter die energie grotendeels. Bij tantra - yoga komt het er grof geschets op neer dat men het energiepeil verhoogd dmv seks zonder het tot een orgasme = ontlading te laten komen. Ondertussen wordt daarbij ook de wilskracht getraind.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 april 2005 om 21:57.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 00:21   #1154
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
�* propos, de term "lemming" heb ik alleen gebruikt omdat Firestone zichzelf en de andere non- of disbelievers zo noemt. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik zou die categorie, waartoe ikzelf ook behoor, liever sceptici of nuchtere denkers noemen. Van lemmingen weet ik alleen dat ze zich soms massaal in een afgrond storten (al heb ik dat nooit zelf gezien). Zou het dus geen scheldwoord zijn dat door een of andere believer bedacht is, en dat Firestone als een geuzennaam gebruikt? Ik zal het hem of haar eens vragen. Bij deze.
Ik heb ergens in deze thread reeds gemeld dat deze theorie op geen enkele wetenschappelijke basis rust ...
Oud 25 april 2005, 01:16   #1155
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Je bouwt energie op in je lichaam door aan seks te doen. Op het moment van het orgasme ontlaad je echter die energie grotendeels.
Aha !
De Twin Torens hadden gewoon een orgasme !
Oud 25 april 2005, 11:58   #1156
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Een prof uit Amerika heeft een nieuw vak opgestart getiteld 9/11 road to tyranny, waarbij als lesmateriaal veel van Alex Jones' films gebruikt worden, zijn sites moeten bezocht worden en een hele hoop ander materiaal (niet exclusief Jones). Zij wordt nu al aangevallen vanuit verschillende hoeken maar blijft ermee doorgaan.

Hier staat zo'n aanval.

http://www.prisonplanet.com/Pages/Ap...5_Sanders.html

En hier het weer-antwoord van Jones op de aantijgingen en opzettelijke mystifiering die de schrijver van het artikel doet tegenover Jones' sites.

http://www.prisonplanet.com/Pages/Ap..._response.html

Jaja, wat de disbelievers als crackpot films aanhalen wordt nu al gebruikt in een universiteir college! Waarom? Omdat de feiten 100% gedocumenteerd zijn , de feiten zijn er dat 9/11 een inside job was , en de nieuwe wereld orde is ook een feit (handelt haar cursus ook over).

Laatst gewijzigd door exodus : 25 april 2005 om 11:59.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 20:14   #1157
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Hoofdverdachte aanslag Twin Towers is gehoord

We kunnen ons waarschijnlijk aan een nieuwe golf van nieuws aangaande 9-11 verwachten ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrtnieuws.net
Op het Spaanse proces over 11 september is de hoofdverdachte gehoord. De verdachten die in Madrid terechtstaan, zijn vermoedelijk Spaanse leden van Al Qaeda. Ze worden beschuldigd van medeplichtigheid aan de aanslagen op de Twin Towers in New York.

Het was de eerste zitting waarop de rechtbank wilde ingaan op het kernthema van het proces.

De rechtbank wilde nagaan hoe een steungroep van moslimextremisten in Spanje meehielp om de vliegtuigkapingen en massamoorden van 11 september 2001 in New York en Washington te organiseren.

De datum van de aanslagen werd afgesproken op een bijeenkomst in een Spaanse hotelkamer. De man die deze kamer betaalde, was Abu Dada, de hoofdverdachte die vanmorgen het eerst door de rechters werd verhoord. Het verhoor heeft uren geduurd.

Abu Dada heeft er nooit van gehoord en begrijpt niet waar de rechters het over hebben. De driehonderd boekdelen van bewijsmateriaal die de Spaanse justitie heeft vergaard, moeten niettemin dienen om Osama Bin Laden en zijn handlangers in Spanje te veroordelen tot jarenlange celstraf.
Oud 25 april 2005, 20:23   #1158
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Een prof uit Amerika heeft een nieuw vak opgestart getiteld 9/11 road to tyranny, waarbij als lesmateriaal veel van Alex Jones' films gebruikt worden, zijn sites moeten bezocht worden en een hele hoop ander materiaal (niet exclusief Jones).
Ongelooflijk. Dat zoiets nog kan in die politiestaat
Die prof moet een puppet zijn of ze gaan iemand framen !
Oud 25 april 2005, 20:25   #1159
/\|cazar
Banneling

Standaard

knipp op zijn best:

[size=4]Aha !
De Twin Torens hadden gewoon een orgasme ![/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size]
kindje toch ...
Oud 25 april 2005, 20:27   #1160
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Jaja, wat de disbelievers als crackpot films aanhalen wordt nu al gebruikt in een universiteir college! Waarom? Omdat de feiten 100% gedocumenteerd zijn , de feiten zijn er dat 9/11 een inside job was , en de nieuwe wereld orde is ook een feit (handelt haar cursus ook over).
Is gewoon lesmateriaal, beste exodus.

Het feit dat een prof die filmpjes gebruikt zegt niets over de zogenaamde feiten. Best mogelijk dat die prof Alex Jones even hard afschiet als ik.
De moeite om een keer uit te zoeken ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be