![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1141 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vermist de grondwet nogal eens ter sprake komt;
Art. 23 Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen. Die rechten omvatten inzonderheid : 1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen; 2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand; 3° het recht op een behoorlijke huisvesting; 4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu; 5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing. Aldus het waarborgen van een zo hoog mogelijk en stabiel arbeidspeil. Dwz; ga werken ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 |
Europees Commissaris
|
![]() De personeelsleden worden betaald door de rusthuizen zelf. Is er een norm waar bepaald wordt hoeveel personeelsleden er moeten worden voorzien (op basis van het aantal bewoners dan waarschijnlijk)? En hoe ingedeeld, vb, (zomaar uit de duim) twintig verplegers, zoveel logistiek ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#1149 |
Europees Commissaris
|
![]() waarschijnlijk wel, wat belangrijk is is of de rusthuizen hun "portefeuille" (op basis van het aantal opnamen dus) naar eigen denken mogen invullen of niet. Als een verpleger dus bvb. 1500 euro moet worden betaald en een logistiek slechts 1000 (deze cijfers omdat ze gemakkelijk vergelijkbaar zijn, dus louter uit de losse pols) dan heeft men voor twee verplegers natuurlijk drie logistiek. Als het rusthuis dus zelf mag beslissen hoe ze de werkkracht verdelen dan zou dat wel eens in het nadeel van de verplegers kunnen zijn want die kosten meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw. ze zouden in hun eigen leer snijden geen verplegers te aanvaarden. Hoeveel dat er moeten zijn weet ik ook niet, tenslotte een rusthuis is geen ziekenhuis.
![]() |
![]() |
#1151 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Volledige tewerkstelling" is eigenlijk geen lovenswaardig doel.
Volledige productie, d�*t is een lovenswaardig doel omdat het inhoudt dat we alle beschikbare middelen zo nuttig mogelijk gebruiken, zodat we veel goedkope kwaliteitsproducten maken. Uiteraard betekent volledige productie dat we iedereen aan het werk moeten krijgen, zoniet zijn er arbeidskrachten onbenut en dus productiemogelijkheden niet ingevuld. Om tot volledige productie te komen, is volledige tewerkstelling een noodzakelijke factor. Echter, alleen als we volledige tewerkstelling in dié context beschouwen, kan het interessant zijn. Volledige tewerkstelling als doel op zichzelf is ten eerste zeer eenvoudig te realiseren en ten tweede net daardoor niet wenselijk. We executeren alle werklozen, invaliden, bruggepensioneerden... Uiteraard zal door de lagere consumptie hierdoor enige werkgelegenheid verdwijnen. Iedereen die d�*n werkloos wordt, stoppen we in dwangarbeid, we heropenen de steenkoolmijnen in Limburg en huppakee. Gevangenen laten we allemaal dwangarbeid verrichten, we sluiten de grenzen voor immigranten en iedereen die ambetant doet knallen we af. Ziezo, volledige tewerkstelling volgens het Duitse recept. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() May I regard that as your final answer?
![]() |
![]() |
#1155 |
Europees Commissaris
|
![]() Volledig off-topic, krijg hier plots een vlaag van schizofrenie. Zal eens op zoek moeten gaan naar mijn andere ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 |
|
![]() er is wel een ietsiepietsie verschil tss het recht op werk en de plicht om te werken he
cynicus zou dat ook eens moeten begrijpen heb haar daar ook al op gewezen als ze nu eens zou spreken over het recht op gemeenschapsdienstprestatietoestanden tegen een tarief v 5 euro he. wie weet zou ze haar idee dan nog verkocht krijgen maar ja het zal nog even duren voordat het klootjesvolk de slavenmoraal ( het moeten ) kan loslaten en uit de mentale minderwaardigheid kan opklimmen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1159 |
Banneling
|
![]() Als de werklozen nu eens een CPE statuut zouden krijgen, zou dat al niet veel oplossen?
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 10 april 2006 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 |
|
![]() hoe dan ook als het van moetes is dan kan iedereen dik mijn kloten kussen
ik ben geen mentaal minderwaardige gefokte slaaf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 20:35. |
![]() |
![]() |