![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
243 | 55,86% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
192 | 44,14% |
Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het Volk in Cuba heeft het duizendmaal beter dan het Volk van de USA. In China begonnen de problemen na de dood van Voorzitter Mao, toen de partijbonzen overschakelden op revisionisme en tegenwoordig staan bij staatskapitalisme.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 |
Minister
|
![]() Eigen volk eerst is waanzin in de pure zin van het woord.
Ik heb niet gekozen om Vlaming te zijn, niemand heeft dat gedaan. In plaats van over de luttele problemen die wij hier zouden hebben te zeuren, zouden we niet beter de Derde Wereld helpen???
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw partijgenoot Ludo Martens zit al jaren in Kongo om Kabila te adviseren!!Zijn verwezenlijkingen ??? 0 over de ganse lijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
duizendmaal beter! Waarom neemt heel de wereld dat systeem dan niet over? Dan wonen we allemaal in het paradijs. 2) Mao was een van de ergste dictators van de vorige eeuw, veroorzaakte massale hongersnood en massale hysterie die aan ontelbaren het leven koste.
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Extremisten, wat wil je... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1147 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1148 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geef mij eens één voorbeeld van een geleide economie in een ontwikkeld gebied bestaande uit verschillende landen die elkaar in voorzieningen kunnen onderhouden. Juist dit heeft nog niet bestaan. Net daardoor kan ook het falen van zo een model niet aangetoond worden. Los van dat heb ik geen blind vertrouwen in een geliede economie, ik ben er stellig van overtuigd dat er ook naar andere laternatieven gezocht moet worden. De belangrijskte taak van het marxisme is haar kritiek op het liberale kapitalisme, marxisme dient aan te zetten om naar alternatieve economische vormen te kijken, en zeker niet alleen een geleide economie, ook andere vormen waarbij werknemers niet uitgebuit worden zijn wenselijk.
![]() |
![]() |
#1149 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zeker voorstander van de "vrije markt". Dat bepaalde medicamenten niet meer voorhanden zijn in België omdat de Farm. industrie ze elders duurder kan verkopen, geloof je toch zelf niet zeker. Ik zie het eerder zo dat deze medicijnen niet aan genomen worden door de SZ, wat er eigenlijk op neerkomt door de geleide economie.
![]() |
![]() |
#1151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zeker voorstander van de "vrije markt". Dat bepaalde medicamenten niet meer voorhanden zijn in België omdat de Farm. industrie ze elders duurder kan verkopen, geloof je toch zelf niet zeker. Ik zie het eerder zo dat deze medicijnen niet aan genomen worden door de SZ, wat er eigenlijk op neerkomt door de geleide economie.
![]() |
![]() |
#1152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1153 |
Banneling
|
![]() Ja ik blijf geloven in dat principe ondanks dat ik daar veel last van ondervind in mijn omgeving. Het is de kracht van een overtuiging. Respect voor ieders mening.
Etienne Vermeersch: "Ik moet u eerlijk bekennen dat "Eigen Volk Eerst" de meest geniale slogan is die ik ken [...]" Men kan niet 2 miljard mensen naar hier laten komen, er is de EU met 25 lidstaten en de kunnen overal heen en weer binnen de EU. Kom eerst op voor de problemen van de Vlaamse bevolking en dan pas van de rest. Onze identiteit, cultuur, normen en waarden mogen niet verloren gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eenieder die hier op de vraag 'EIgen Volk eerst' negatief antwoordt , is ofwel ne leugenaar of denkt niet na voor em antwoordt.
Alhoewel ik VB verafschuw denk ik ook eerst aan mijn eigen en mijn eigen familie dan aan al de rest. Dus in de diepste van dit statement ben ik er mee akkoord. Eerst ik/mijn gezin en dan pas de vrienden, buren, ... ja zelfs de Vlaming om den hoek kan mij geen kl**** schelen, ik zal er eerst voor zorgen dat ik en mijn gezin het goed hebben. Ben ik dan egoist awel ja en het kan mij verdomme nie schelen hoe de rest er over denkt. Maar op gebied van land , neen Ons land is niet beter dan de rest en die vlaming om den hoek is nix beter dan die marokkaan een huis verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | |
|
![]() Citaat:
Men verkiest (terecht en zoals iedereen) de eigen familie. Niet omdat die beter is, maar wel omdat dit mijn familie is. Gelijkaardig verkiest men zijn voetbalclub (of land of wat dan ook) niet omdat die beter is, maar wel omdat het mijn club is. Het probleem is natuurlijk dat men jarenlang het VB totaal gedemoniseerd heeft, zodat het voor een aantal mensen zeker is dat elke slogan van dat vervloekte blok ook vervloekt moet zijn. Aldus voel jij je ook moreel veplicht in je betoog te vermelden: Alhoewel ik het VB verafschuw... Een beetje zoals: Ik ben geen racist, maar....
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 11 februari 2008 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 |
|
![]() Eigen volk eerst, omdat een of andere eikel die ik nog nooit heb ontmoet die blank is meer recht heeft op een goed leven dan een of andere eikel die ik nog nooit heb ontmoet die zwart is .
![]() |
![]() |
#1158 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het vb bedoelt dan ook met de slogan Vlaanderen boven al de rest.. maar daar sta ik dan weer niet achter zoals ik al schreef. Eigenlijk zou mijn slogan meer moeten zijn : Eigen familie eerst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
|
![]() Citaat:
Limburg, Limburg alein, daar gaat niks boven, zo is er maar ein! O mijn kempen, o mijn enig heimatland... Dat zingt en zegt men toch in alle talen van de wereld! Ik ben wèl VB-er en vind het goed dat er kritiek komt, maar het moet liefst een beetje redelijk kritiek zijn. Ik vind bv dat VB-ers soms te brutaal zijn en te afwijzend tov bepaalde vreemdelingen. Dergelijke kritiek is soms terecht, en die kritiek deel ik.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 11 februari 2008 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik ben zelf met dit fabeltje geconfronteerd geworden...
![]() |