![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Not. Dat toont de problemen en de beperkingen aan van overheidsgrenzen en zegt niets over menselijke mobiliteit zelf. Maar zelfs die overheidsgrenzen zijn niet star. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ben van mening dat het gestuurd wordt en er een boel achtergehouden wordt. Persoonlijk vind ik je vertrouwen in de 'wetenschap' enorm naief! Denk er ten eerste eens over na wie de onderzoeken etc betaalt. Maar het gaat nog veel dieper dan dat, ik heb dat al eerder gezegd. Verder zijn 'wetenschappers' ook maar mensen met allerlei vooroordelen, psychopathien, etc etc Of onderstaande eens lezen: ![]() Citaat:
http://www.amazon.com/Alternative-Sc.../dp/0892816317 Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 december 2007 om 14:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gevolg zal oorlog, hongersnood en ziektes zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tsja, ik zeg niet dat geen enkele wetenschapper zijn artikelen niet gepubliceerd krijgt! Echter, als het om controversiele zaken gaat, gaat volgens mij bij de 'wetenschappers' alle poorten dicht. Dat je onderzoek gefinancierd wordt door de overheid en de EU, betekent dat ze er achter staan. Maar wat nu als je een onderzoek ging doen naar een heel contoversieel onderwerp, maar nietemin waar? Ik denk dat je geldstroom snel opdroogt! Lees anders genoemde boek eens en zo zijn er nog meer werken, waarbij je 'ziet' dat er veel, op verschillende manieren onderdrukt wordt. Als het waar is wat je zegt, zou er niet zo veel onderdrukt worden, maar die zaken lopen in de duizenden! en 'peer review' is ook niet alles: Citaat:
Overigens toen ik psychologie deed kreeg ik onderzoeken onder ogen waarin men een atrikel schreef en toen opgaf voor een 'wetenschappelijk blad' . Deze werden geweigerd, maar toen men later de exacte artikelen weer opstuurde, maar nu met 'grote bekende' namen, werd het rap geaccepteerd! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 december 2007 om 16:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
Banneling
|
![]() of lees deze lijst eens!
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 december 2007 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovenstaande onderzoekers en hun onderzoek gingen grotendeels tegen de algemene consensus in en werden dus eerst niet geloofd, hetgeen normaal is, omdat 99% van de revolutionaire ontdekkingen die tegen de geldende consensus ingaan, fake of gefabriceerd zijn. Als echter na verloop van tijd, na degelijk en objectief onderzoek blijkt dat de verkregen resultaten onmiskenbaar zijn, wordt dit door de wetenschap opgenomen en geaccepteerd. Dat is de normale gang van zaken. Om eerlijk te blijven moet je nu ook een lijst van charlatans copy/pasten wiens werk en resultaten nooit geaccepteerd werden. Maar dat doet Pindar natuurlijk niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | |
|
![]() Citaat:
Wat Pindar aantoont is dat stellingen niet geaccepteerd werden en belachelijk gemaakt werden, terwijl ze wel correct waren, niets meer dan dat. M.a.w dat de wetenschappelijke community bevooroordeeld kan zijn en was in eerste instantie. Het is helemaal geen bewijs dat "de wetenschappelijke methode werkt".
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
thanks Exodus Maar ja ik zeg het hier maar weer, de 'wetenschap' is wel goed ge PR'd Het 'imago' is onbevlekt, maar ja, het gaat niet om het 'imago' Zoals eerder beweerd is de wetenschap een 'tool' van de elite. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
|
![]() Citaat:
Kun je even toelichten wat je bedoelt met "De Wetenschap" ? Dat is zo een ongelooflijk vaag en uitgebreid toepassingsgebied, met vele tienduizenden wetenschappers met hun eigen ideologieën, theorieën, werkwijzen, financiers, politieke denkwijzen enz. Dus wat bedoel je nu eigenlijk met "De Wetenschap" ? Natuurlijk zijn er wetenschappers die om het even welke zever verkopen tot zolang ze er maar voor betaald worden - Fred Singer bvb, die op zijn minst een dubieuze houding heeft - maar het merendeel van de wetenschappers gelooft dat er inderdaad een opwarming gaande is, en dat de mens daarvoor op zijn minst voor een groot deel verantwoordelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 | |
|
![]() Citaat:
En ik zou graag hebben dat je je eigen post nog eens rustig herleest, want ik ga alle denkfouten niet zelf verbeteren hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of heb je dat idee al voordat je het verder onderzocht hebt? Ik heb zo mijn vermoedens ![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | ||
|
![]() Citaat:
Er is evenwel géén - lees : geen - oorlog tussen wetenschappers. De meeste wetenschappers zijn er immers al lang uit dat de mens op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk is voor de klimaatverandering. Met documentaires zoals The Great Global Warming Swindle probeert een beperkt aantal mensen evenwel verwarring te scheppen, met net als bedoeling om de indruk te geven "dat men er nog lang niet uit is." Dit is niet correct. Men is er al vrij lang uit. Er wordt nog volop gedebatteerd hoe sterk de invloed van de mens op het klimaat en het milieu nu eigenlijk is, en hoe het probleem het best kan aangepakt worden, maar dat de mens op zijn minst medeverantwoordelijk is voor het klimaatsprobleem, is al lang opgehelderd. De documentaire An inconvenient Truth heeft kritiek gekregen, wellicht gedeeltelijk terecht, maar dat is niets vergeleken met de bakken kritiek (valse cijfers, verouderde cijfers, verzwijgen van bronmateriaal, dubieuze "wetenschappers", duidelijk gesponsord door energiebedrijven enz.) die The Great Global Warming Swindle gekregen heeft. Dat is een feit. Je kunt daarover discuteren wat je wil, maar het is en blijft een feit. (De wetenschappers die de inbreng van de mensen op het klimaat proberen te bagatelliseren, worden immers niet zelden gesponsord door olie- en industriebedrijven, zoals bv. Exxon.) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
veel wetenschappers die het er niet mee eens zijn, Citaat:
en wie betaald de mensen die GW ondersteunen? en kom nu niet met 'zuivere wetenschap' LOL Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 december 2007 om 20:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 | |||
|
![]() Citaat:
Valt evenwel nog steeds in het niets vergeleken met de rest van de wetenschappers. (1000 is uiteraard een fictief getal). 1. Door iets snel te googlen, maak je weinig indruk. 2. Internet is een fantastisch medium, maar iedereen met een half brein weet dat naast schatten van informatie, er ook veel rotzooi te lezen valt op het Internet. Bvb.: er zijn mensen die oprecht geloven dat het Britse Koningshuis bestaat uit buitenaardse hagedissen. Als men zoiets wil proberen te staven, is het blijkbaar al voldoende om een link te plaatsen op een forum, als zijnde "ultiem bewijs." Linken plaatsen, of ze nu verwijzen naar de grootste onzin of naar de betekenis van het leven zelf, is gemakkelijk. De juiste linken plaatsen een stuk moeilijker. Citaat:
Hun doel is simpel: de aarde blijven exploiteren, de bossen blijven ontginnen en nog meer industrie - lees omzet - en naar de eventuele gevolgen niet kijken. Après nous le déluge. Wanneer dergelijke bedrijven bepaalde documentaires financieren (een documentaire die achteraf bekritiseerd werd door de vele valsegegevens), zou je op zijn minst enige achterdocht moeten hebben. Jij dus duidelijk niet. Of denk je echt dat het hele klimaatsprobleem een listige manier is om munt te slaan uit... uit wat eigenlijk ? Citaat:
Er bestaat geen zuivere wetenschap of wetenschapper. Heb ik trouwens nooit beweerd of gesuggereerd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jazeker!!!!! Kijk eens op de NWO thread Het is een van de tools van de 'elite' om de middenklasse te vernietigen. Zij hebben een hekel aan de 'middenklasse' omdat ze die het minst kunnen controleren. Zij doen dit natuurlijk niet rechtstreeks, maar ze manipuleren ons zo te we gaan 'geloven' in GW. Hitler zei het al, als je een leugen maar vaak genoeg herhaald gaan mensen er in geloven. En ja, ik weet het van de Koningin van Engeland. Zij is idd een 'soort' hagedis" . Zij kan "shapeshiften" van 'reptiel' naar 'mens' en terug. En ja dat denk ik niet alleen omdat het ergens op een site staat. Maar iedereen moet maar zijn eigen onderzoek daar naar doen, en voordat je het verwerpt zou ik eens lezen op de "NWO"-thread, anders ben ik bang dat ik allerlei zaken hier ga herhalen en dat likjkt me niet de bedoeling, maar je bent uiteraard welkom daar met je waarnemingen, twijfels etc. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 |
Banneling
|
![]() Ten eerst wil ik duidelijk stellen dat ik niet voor vervuiling van het mileu ben!
Overigens is er al lang kennis waardoor al dat gedoe over GW niet eens nodig is. Op de uni's is alles verdeeld in hokjes (by design!) wiskunde, natuurkunde, biologie. Een van de redenen daarvoor is o.m. dat men op die manier de hele (subtiele) samenhang kwijtraakt die er in de natuur is, wat tot allerlei vormen va destructie leidt. Een van de genieen op dat gebied is Victor Schauberger, die de 'natuur' echt onderzocht in de 'natuur'. Namelijk in een afgelegen woud in Oostenrijk, waarhij de natuur scherp observeerde en ontdekkingen deed, die nu nog niet tot natuurkunde, hydrologie en andere takken van wetenschap is doordrongen. Ikheb hem al eerder neergezet hier, maar lees dit eens: ![]() Kan je wel de huidige natuurkunde boeken weggooien! http://www.amazon.co.uk/Living-Energ.../dp/0717133079 Overigens voor de mensen die hier mee bezihg zijn, zien we dat er steeds meer mensen zaken onderzoeken en uitvinden etc etc buiten de gevestigde instituten om Ik zou zeggen:gelukkig Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloof je nu zelf die samenzweringstheorie ? Als het de Vrijmetselaars niet zijn, zijn het de Illuminaten, en zijn die het niet, dan is het nu blijkbaar de Elite. Het is dus blijkbaar een samenzwering van de Elite - ik neem aan dat je daarmee de politiek machtigen bedoelt (die hun politieke macht grotendeels aan de middenklasse te danken hebben), of de grootkapitalisten (die de middenklasse bijzonder hard nodig hebben). Verwarrend hoor. En ongelooflijk ver gezocht. De motieven van de belangengroep die de klimaatsverandering en de relatie mens-milieu-klimaat minimaliseren, zijn tenminste nog te begrijpen (produceren, verkopen, geld verdienen). De motieven van de belangengroep de de klimaatsverandering propageren, is echter een stuk vager... een soort elite die blijkbaar de middenklasse weg wil... men moet er maar opkomen. Ah, samenzweringstheorieën, zo oud als de straat. In de meeste gevallen het product van mensen met te veel tijd en te veel fantasie. Soms denk ik wel eens dat mensen gek zijn op dergelijke samenzweringstheorieën. Prinses Diana kan niet gewoon verongelukt zijn, nee dat was een complot. Johanes Paulus 1 is niet gewoon in zijn slaap overleden, nee die is vermoord. Enz. Ik ben allesbehalve naïef, ben eerder cynisch zelfs, maar je kunt cynisch zijn en toch nog de meerderheid van de samenzweringstheorieën overboord gooien - samenzweringstheorieën die trouwens verslavend zijn als je er één keer aan begint, het geeft je het valse gevoel dat je beter geïnformeerd bent dan de rest van de wereld. Tegenargumenten worden door aanhangers van samenzweringstheorieën meestal weggehoond. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tsja wat kan ik zeggen, behalve dat je er nog geen jota van onderzocht hebt En je doet net alsof je weet hoe het zit. NWO thread al goed uitgespit? succes! En een gelukkig nieuwjaar! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 december 2007 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |