![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De lafheid zit hem in het voeren van een politiek zonder deze duidelijk te verdedigen: een cordon intellectuel werkt contraproductief omdat het de blokkers in een martelarenpositie heeft geplaatst waar ze op schijn heilige manier duchtig van profiteren. Lafheid is zaken doen zonder er de verantwoordelijkheid van op te nemen. Ik vind dus ondanks je magnifieke betoog dat het lafaarden blijven ! Citaat:
Als ik vergelijk met het buitenland: Nederland, VS, Canada dan zie ik dat het bij ons niet slecht gaat, en dat het allicht ook nog beter kan. Maar dat is geen reden om vierkante raddraaiers te gaan bejubelen: zij zouden er NIETS van gebakken hebben en sturen enkel aan op confrontatie. Naar hun luisteren, hun methodes gebruiken komt niet eens ter sprake, daar ben je dus totaal uitgegleden ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het Vlaams Belang is toch veel minder racistisch dan het Vlaams Blok met zijn zeventig punten plan? Men moet dit durven onder ogen zien. Repressie van racistische en xenofobe partijen werk blijkbaar even goed als andere vormen van criminaliteisbestrijding. Maar dit staat los van de lafheid om met forse replieken te komen, met politieke discussies die hen treffen en ridicuul maken met hun simplismen, sofismen en kinderachtige beweringen en verzonnen feiten. Los van de vraag: mag je ze wettelijke limieten opleggen is de vraag: moet je voor de rest doen of je ze niet hoort (lafheid) of moet je ze daarenboven ook nog intellectueel te grazen nemen? Citaat:
Hieraan hebben we een groot wantrouwen te danken en is een staatshervorming met hun sympathie uitgesloten: Het VB verhindert elke staatshervorming omdat de andere partijen hen niet counteren, niet omdat het bestaat! Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 augustus 2007 om 10:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs Turkije was verdomme eerder! (en wij maar afgeven op Turkije ![]()
![]() |
![]() |
#1143 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() In ieder geval is het maatschappelijk veel relevanter om op het terrein oplossingen te zoeken voor de sociale en economische problemen van deze tijd dan ons te verliezen in pamflettaire tirades tegen het VB. In Gent onder burgemeester Beeke (sp.a) lijkt mij dat de formule die gebruikt werd en nu ook in Antwerpen onder Jansens (sp.a) lijkt het mij die richting uit te gaan. De positieve resultaten zijn er. Ik zie echt niet wat we er bijvoorbeeld zouden aan winnen wanneer de VRT tot een anti-VB propagandazender zou verworden of wanneer onze Vlaamse politici te pas en te onpas op tv, radio of in de krant voortdurend anti-VB tirades zouden gaan houden. De kans dat het VB aan de macht komt in Vlaanderen of in een grote Vlaamse stad is op dit ogenblik onbestaande. Maar hetzelfde kan niet gezegd worden wat populistisch of extreem-rechts betreft in verschillende andere Europese regio's of landen waar ze wel in de macht delen. Dat doet mij besluiten dat onze Vlaamse politici het toch niet zo slecht aanpakken. ![]() ![]()
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Idem voor de vraag van de taalachterstand bij allochtone scholieren. Als niet-pedagoog kan ik slechts gissen naar een antwoord. Ideaal lijkt mij dat concentratiescholen vermeden worden en het taalniveau op een gelijk niveau worden gehouden (d.i. niet naar beneden gebracht); hoe dit zelf bereikt kan worden, daar ben ik nog lang niet uit. Extra lesuren kan een optie zijn, maar dan sluit je die kinderen natuurlijk weer voor enkele uren op in klassen waar geen moedertaalsprekers zijn. Ook moet er worden gestreefd naar goede taalkennis bij de ouders. Citaat:
Jep. Citaat:
Dat is nogal cru gesteld. Het huidige Europees project lijkt mij te falen: het verworden tot een louter instrument tot deregulering van kapitaalsstromen. Het lijkt mij op dit ogenblik niet ongezond om de nationale soevereiniteit t.o.v. instituties als de EU en de Wereldbank te verstevigen, en vanop die basis een alternatief internationaal project op te bouwen – waarbij de “infrastructuur” van het huidige Europa misschien kan helpen. Om het sloganesk te stellen: ik ben voor Europa, maar wel voor een ander Europa.[/quote] Citaat:
Ik neig ertoe dit te beperken tot moedertaalsprekers. Dus: Fransen wel, maar bvb. Afrikanen voor wie het een tweede taal is niet, of slechts zeer tijdelijk. Citaat:
Ik realiseer me dat het in se niet nodig is, maar een referendum lijkt mij wenselijk, aangezien ik het volk erken als basis van politieke legitimiteit. In tegenstelling tot bepaalde politieke strekkingen die vrezen voor « misbruik » van referenda (zie de affaire rond de Europese grondwet), beschouw ik mijn medemens niet als onoverkomelijk dom. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Voil�*, ik ben eens terug.
Citaat:
« Willen geven » is nogal scherp gesteld. Misschien had ik beter gezegd dat ik (en nu spreek ik nog steeds uit eigen naam) bereid ben dit te gunnen in ruil van de erkenning van de Rand en Brussel als deel van Vlaanderen door de (belangrijke partijen van de) Franstaligen en het staken van ieder irridentisme. Wanneer die uitgestoken hand niet aanvaard wordt… tja, dan vervalt de deal natuurlijk. Ik neig ertoe dit te beperken tot moedertaalsprekers. Dus: Fransen wel, maar bvb. Afrikanen voor wie het een tweede taal is niet, of slechts zeer tijdelijk. Ik realiseer me dat het in se niet nodig is, maar een referendum lijkt mij wenselijk, aangezien ik het volk erken als basis van politieke legitimiteit. In tegenstelling tot bepaalde politieke strekkingen die vrezen voor « misbruik » van referenda (zie de affaire rond de Europese grondwet), beschouw ik mijn medemens niet als onoverkomelijk dom.[/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar om verder te gaan: het Brussel-standpunt is volop in opbouw. Momenteel ben ik trouwens (met anderen, natuurlijk) bezig aan een foldertje, waarin de V-SB een beetje voorgesteld wordt, en daarop wordt zeer kort ingegaan op wat er met Brussel gebeuren moet. Bedoeling is die dan uit te delen bij gelegenheden waar er geïnteresseerden zijn, en die dan ook op de webstek te plaatsen. Ook al zal het kort zijn, ik denk wel dat de SFL-invloed duidelijk zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Puur voor het amusement: ik heb eens uitgerekend hoe een zetelverdeling zou zijn van een Vlaams Parlement van 150 zetels, met een systeem-d'Hondt, zonder formele kiesdrempel en met één enkele kiesomschrijving, en dit op basis van de uitslagen voor de senaatsverkiezingen van 2007, inclusief de Franstalige partijen in BHV. Indien ik me niet misrekend heb, zou dit het volgende geven: CD&V-N-VA: 44 Open VLD: 28 Vlaams Belang: 27 sp.a-spirit: 22 Groen!: 8 Lijst Dedecker: 7 MR: 6 PS: 3 ECOLO: 2 cdH: 2 PvdA+: 1 Er zouden dus vier Franstalige partijen in zo'n parlement zetelen, met in totaal 13 vertegenwoordigers. Maar natuurlijk zouden er, mochten zo'n verkiezingen georganiseerd worden, veel veranderen in de politieke constellatie. Het zou me niet verbazen dat er naar Fins voorbeeld een algemeen-Franstalige partij gevormd zou worden (of erger nog: een UF). Maar soit: de Franstaligen zouden allicht als Franstaligen politiek vertegenwoordigd blijven. Laatst gewijzigd door Burkide : 15 augustus 2007 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 |
Minister-President
|
![]() Ik ben nogal skeptisch over een beweging die binnen twee jaar al een partij wil zijn om aan verkiezingen deel te nemen. Ik juich vandaag de dag elke nationaal georiënteerde vernieuwing toe maar zoals nu de V-SB opgevat wordt, zal het niets worden.
Een écht nieuwe ideologie moet eerst ingang vinden en kunnen rijpen. Blijf a.u.b. nog even een beweging dus! Een echte oppositiekracht zou moeten weten dat verkiezingen niet het toppunt van politiek activisme zijn.
![]() |
#1149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik ook geneigd naar een "Nederlands" systeem te gaan, al was het maar omdat dit kleinere partijen (zoals de onze ![]() Laatst gewijzigd door Burkide : 15 augustus 2007 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pluche : 15 augustus 2007 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 |
|
![]() yep, en moet ideologisch nog veel aan gesleuteld worden.
Maar ik ben er mij van bewust dat we goed moeten wikken en wegen wat het best is: meedoen of niet. Als het niet volledig op punt staat is het idd beter om voorlopig geen partijpolitiek te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad Burkide, maar ik ga niet verder uit de biecht klappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 |
Staatssecretaris
|
![]() Voilla ik heb mijn passage geknipt, de mensen moeten inderdaad niet alles over de V-sb weten
Laatst gewijzigd door Pluche : 15 augustus 2007 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over al dan niet "uit de biecht klappen". Het is gewoon niet correct dat de V-SB een eenmanspartij of een LRF-project zou zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
|
![]() Citaat:
http://icon.cat/util/elections ![]()
![]() |