Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2017, 22:15   #1161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar enfin Micele, wie gaat er nu 470 robots bestellen om er maar 40 te gebruiken ? niemand toch ?
Lul toch niet Paul want je hebt het niet begrepen. Je denkt nog 20e eeuws.

De tesla Gigafactory is ook maar 30 % voltooid, en ze bouwen nu al batterijpacks, ttz in de 30 % fabrieksmodules die al volledig operationeel zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 mei 2017 om 22:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 22:25   #1162
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.768
Standaard

Net nog een video bekeken over de grote rijke firmas die failliet gegaan zijn omdat ze hun oud winstgevend model niet konden loslaten... en misten dan de digitale boot.
Kodak, Nokia, ...

In die video zei een insider dat Mercedes alleen al 3 miljard ontwikkelingskosten investeerde om echt de euronorm 6 grenswaarde te halen qua NOx uitstoot, ook die in september 2019 verplicht is voor dieselwagens. Weggesmeten geld volgens experten.

Tesla investeert liever hun miljarden in Gigafactory en Fremont als weg te smijten in een uitdovende techniek die enkel in Europa nog wat gaat overleven... voor de schijn.

De video kan men hier nog eens bekijken via ARD-online:
Citaat:
http://www.ardmediathek.de/tv/Report...entId=38510062
Autoland abgebrannt 24.10.2016 | 44 Min. | UT | Verfügbar bis 24.10.2017
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 mei 2017 om 22:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 23:40   #1163
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mercedes is overigens toch ook wel een van de front runners in Europa kwa e-mobiliteit hoor.

Maar investeren in diesel is geld weggooien op dit moment, dat is zeker. Als de electrische wagen boomt, zit er geen groei meer in dat segment, dat ook niet verkoopt in Azie bvb.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:03   #1164
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De auto is maar een 1 toepassing van een motor.

Dat ontgaat de meesten toch enigzins.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:03   #1165
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, enkel de aankoopprijs schrikt wat af, niet de totaalkost.

Jan met de pet zonder eurootjes moet dan nog wat wachten. Na 2020 wellicht.
Tesla heeft nu eenmaal een top down strategie.

Model 3 is al een grote down, of voor quasi de helft van de prijs van een Tesla S, dit met vergelijkbare prestaties. Ook het onderhoud en het verbruik zal nog gunstiger zijn. Slecht is dat niet. Ik moet de eerste constructeur nog zien die met het Model 3 gaat concurreren. De Opel Ampera e zal het wslk niet zijn.
De vraag blijft wel wanneer ik mijn Tesla 3 hier in Belgie ga hebben als ik hem vandaag bestel.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:17   #1166
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag blijft wel wanneer ik mijn Tesla 3 hier in Belgie ga hebben als ik hem vandaag bestel.
Hangt er vanaf.

Tesla zal eerst de VS voorzien, wegens de tax credit die uitdooft na 200k stuks.
Dan het buitenland. En full options zullen inderdaad sneller geleverd worden als kale model 3's.

2018 dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:21   #1167
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag blijft wel wanneer ik mijn Tesla 3 hier in Belgie ga hebben als ik hem vandaag bestel.
Als je de full option (100,000 europakes) bestelt binnen het jaar
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:22   #1168
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hangt er vanaf.

Tesla zal eerst de VS voorzien, wegens de tax credit die uitdooft na 200k stuks.
Dan het buitenland. En full options zullen inderdaad sneller geleverd worden als kale model 3's.

2018 dus.
Jij gelooft dus dat de model 3's hier in 2018 in het straatbeeld te zien zullen zijn. Dat wil ik nog wel eens zien. Dat is trouwens ook een probleem voor heel het bedrijfswagengebeuren. Je hebt voorlopig geen idee van de levertermijnen. Normaliter moet ik deze zomer beginnen rondkijken om mijn wagen te vervangen. Ik wil gerust nog even wachten, maar de vraag is hoe lang? Ik weet trouwens zelfs nog geen prijzen en dergelijke.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:22   #1169
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag blijft wel wanneer ik mijn Tesla 3 hier in Belgie ga hebben als ik hem vandaag bestel.
Ik heb in 1987 nog 2 jaar moeten wachten op een handmade BMW, ik heb hem nu nog altijd.

Ik schat eerder 2019. Een lange voorvreugde is ook plezant.

Van prijzen ben je nooit heel zeker als men ca. 2 jaar moet wachten, een Tesla is bovendien nog afhankelijk van de dollarkoers.

In juli 2017 weet je wel al een richtprijs, ook die van de basisopties.
Maar tot 2019 zullen er nog enkele versies bijkomen en zeker enkele optimaliseringen gebeuren. In de regel zal bouwjaar 2019 "beter" zijn dan bouwjaar 2018. Neem als vb de snelle evolutie van het Tesla S. Het model 3 zal wel veel minder hardware-configuratiemogelijkheden hebben, maar bij de software-updates zal er weinig verschil zijn.

Aja, ik zou hem pas bestellen als je hem in het echt gezien hebt, bvb op een Europees autosalon, wslk dit jaar nog, ik durf wedden op IAA Frankfurt in september: http://www.messefrankfurt.com/frankf...s-2017.html?nc

Ook in bepaalde Tesla stores zal die wel te zien zijn, want Tesla zou ca 300 testwagens gebouwd hebben, die kunnen later als showroomauto dienen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2017 om 08:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:27   #1170
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij gelooft dus dat de model 3's hier in 2018 in het straatbeeld te zien zullen zijn. Dat wil ik nog wel eens zien. Dat is trouwens ook een probleem voor heel het bedrijfswagengebeuren. Je hebt voorlopig geen idee van de levertermijnen. Normaliter moet ik deze zomer beginnen rondkijken om mijn wagen te vervangen. Ik wil gerust nog even wachten, maar de vraag is hoe lang? Ik weet trouwens zelfs nog geen prijzen en dergelijke.
Eind 2018 ja.

200k autos zal gehaald worden midden 2018 lijkt het me.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:01   #1171
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De auto is maar een 1 toepassing van een motor.

Dat ontgaat de meesten toch enigzins.
De slechtste verbranding gebeurt meestal in bromfietsen en motoren... bon in Belgie worden bromfietsen en motoren niet belast.

De tweede slechtste verbranding gebeurt in automotoren , bon een diesel haalt 40% rendement aan zijn optimaal toerental, een goed getuned F1 motor 50%

De derde verbranding gebeurt in elektriciteitscentrales, meestal met turbines, en als ze continu kunnen draaien (als) dan halen ze daar 60% rendement in een steg centrale, doen ze daar een WKK bovenop tikken ze tegen de 80% en thats it. Nu het leeuwendeel komt via kerncentrales, steenkoolcentrales en biomassacentrales die werken met een stoomcyclus waar ze dan een fameus 25-30% rendement halen. Aleluja de groene manier stoot meer CO2 uit dan de niet groene manier zoals je ziet.


Nu er bestaan geen mirakels uiteraard, dus mobiliteit vraagt energie, energie gedematerialiseerd als electriciteit, of energie in organische vorm.

Nu om de maatschappij de defossiliseren moet je gewoon naar methaan gaan. That's it. En daar stopt het . Waterstof heb je niet nodig, je kunt waterstof omzetten naar methaangas. Energie opslag onder methaan is een probleem die we al opgelost hebben. Methaan omzetten naar beweging en elektrische energie en warmte is een systeem die we al hebben. Dus ook daar is dat probleem opgelost...

NU om de energie van Belgie te produceren met methaangas, wat denk je nu dat we nodig hebben ? Rendement opdrijven uiteraard; Dus als we continu 70-80% rendement halen in onze omzetting van energie naar nuttige toepassing kun je het verbruik zogoed als halveren. Dat is voor mij een eenvoudige... Dat wil dus zeggen dat alle motoren, en ja ze blijven bestaan ofwel als diesel op koolzaad of waarom niet om diemethylether, ofwel als aardgasmotor op methaangas, ofwel als benzine motor op methanol blijven draaien en bruikbaar blijven. Dus er moet niets nieuws uitgevonden worden. Wat wel moet veranderen is: ze moeten hybridiseren: dus batterijpack van 10-20kwh, een warmteopslagvat van 20kwh, een standaard koppeling met thuis zodat warmte - electriciteit en aardgas kunnen gekoppeld worden liefst in één keer. Wat bereik je dan ? Uw motor van uw auto wordt uw WKK... Die WKK verwarmt uw buffervat, de stroom zet je op het net... Die overschotten worden opgeslagen in batterijen of die overschotten worden terug omgezet in methaangas. Case closed voor mij. Je hebt dus geen elektrische wagens nodig.... je kan volledig fossiel onafhankelijk rijden door alle auto's op methaangas, koolzaadolie, dimethylether en ethanol te laten rijden. Je kan het rendement verdubbelen door alle motoren in WKK mode te laten rijden... Dus het volume energie dat je nodig hebt is hetzelfde als nu, met dat verschil dat je er uw huis mee verwarmt.

Nu om uw huis verder te verwarmen zul je uw verbruik moeten reduceren; 20.000kWh of 2000m3 moet halveren; EN dat is ook te doen. Je eindigt op 10.000kWh warmte, waarvan de helft van de zon komt of via een warmtepomp. Dus netto moet je nog 5000kWh maken, zeg maar 500liter.
Een auto die 15.000km rijdt verbruikt 900liter, 2/3 is warmte ofwel 600liter warmte; Ziehier waar je de warmte moet halen om uw huis te verwarmen ? De restwarmte van uw mobiliteit moet uw huis verwarmen. De auto rijdt met 300liter omgezette energie rond.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:06   #1172
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De slechtste verbranding gebeurt meestal in bromfietsen en motoren... bon in Belgie worden bromfietsen en motoren niet belast.

De tweede slechtste verbranding gebeurt in automotoren , bon een diesel haalt 40% rendement aan zijn optimaal toerental, een goed getuned F1 motor 50%

De derde verbranding gebeurt in elektriciteitscentrales, meestal met turbines, en als ze continu kunnen draaien (als) dan halen ze daar 60% rendement in een steg centrale, doen ze daar een WKK bovenop tikken ze tegen de 80% en thats it. Nu het leeuwendeel komt via kerncentrales, steenkoolcentrales en biomassacentrales die werken met een stoomcyclus waar ze dan een fameus 25-30% rendement halen. Aleluja de groene manier stoot meer CO2 uit dan de niet groene manier zoals je ziet.
Bron?
Paul, geef me eens de bron van die steenkoolcentrales in BE, en die van onze biomassacentrales moogt ge ook geven?

Bon, in elk geval spaar je electrische wagens al heelwat CO2 zelfs bij de huidige stroommix, laat het de VUB eens zeggen:

"Over de volledige levensduurte stoten elektrische voertuigen 3 tot 4 keer minder CO2 uit dan een dieselwagen. En dit rekening houdend met hoe we elektriciteit vandaag in België opwekken. Als ze op groene stroom zouden rijden, spreken we van 15 keer minder CO2 uitstoot. Op “well-to-wheel” basis stoten ze 4 keer minder fijn stof en 20 keer minder stikstofoxides (NOx) uit."
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2017 om 10:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 12:45   #1173
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Eind 2018 ja.

200k autos zal gehaald worden midden 2018 lijkt het me.
Ik ben echt benieuwd maar geloof daar noppes van.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 12:50   #1174
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mercedes is overigens toch ook wel een van de front runners in Europa kwa e-mobiliteit hoor.

Maar investeren in diesel is geld weggooien op dit moment, dat is zeker. Als de electrische wagen boomt, zit er geen groei meer in dat segment, dat ook niet verkoopt in Azie bvb.
En toch maken ze enorme winsten en zal de investeringen wel goed berekend zijn. Vandaag en ook morgen zullen E-wagens in het leasing segment niet massaal de dieselwagens gaan vervangen. Voorbeeld : een full option mercedes C-klasse 180CDI kost in leasing minder dan de vooropgestelde richtprijs van een Tesla model 3. Fiscaal ook bijna geoptimaliseerd. Wat kiest een werknemer op zijn oprit : een mercedes alles er op en eraan of een povere E-wagen? Misschien deels dikkenekkerij maar kijk maar eens rond en zie hoeveel nieuwe leasingwagens er rond rijden. Dikwijls te herkennen aan de reclame van het leasingbedrijf onder de nummerplaat.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 12:57   #1175
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En toch maken ze enorme winsten en zal de investeringen wel goed berekend zijn. Vandaag en ook morgen zullen E-wagens in het leasing segment niet massaal de dieselwagens gaan vervangen. Voorbeeld : een full option mercedes C-klasse 180CDI kost in leasing minder dan de vooropgestelde richtprijs van een Tesla model 3. Fiscaal ook bijna geoptimaliseerd. Wat kiest een werknemer op zijn oprit : een mercedes alles er op en eraan of een povere E-wagen? Misschien deels dikkenekkerij maar kijk maar eens rond en zie hoeveel nieuwe leasingwagens er rond rijden. Dikwijls te herkennen aan de reclame van het leasingbedrijf onder de nummerplaat.
De benzine-hybrides van Mercedes vervangen de Mercedes-diesels al.
Bewijs mijn buurman. Kan ook een salariswagen zijn.

Bewijs, op deze site al een jaar geleden te zien, en de dieselaccijns zal nog verder stijgen tov de benzineaccijns, bedrijven moeten ook naar 2018 en verder kijken:
Citaat:
https://www.alphabet.com/nl-be/artic...or-leasewagens

Benzine steeds interessanter, ook voor leasewagens

Aartselaar, 3 juni 2016 – De jaarlijkse studie van Alphabet Belgium rond het omslagpunt tussen rijden op benzine, diesel of elektriciteit, toont aan dat het integreren van benzinewagens in de vloot almaar een interessantere keuze wordt. Jaarlijks analyseert de leasemaatschappij, op basis van aankooprijs, belasting, niet-recupereerbare btw, verbruik en restwaarde, welke aandrijving een bestuurder best kiest. Waar voorheen diesel de voorkeur genoot, nemen benzinewagens een opmerkelijk competitieve rol in, ook bij hogere jaarkilometrages.
...

Het luxury segment wordt daarnaast nog steeds gekenmerkt door de uitgebreide keuze aan hybridewagens. Deze duurzame wagens kunnen bij hoge jaarkilometrages vaak aan een vergelijkbare kost geleased worden als de dieselequivalenten.

Voorbeelden van wagens in het segment executive: Volvo XC60, Mercedes E Klasse, BMW 5 Reeks, Lexus GS 300h
Voorbeelden van wagens in het segment luxury: Audi A7, Mercedes CLS, BMW 7 Reeks, Tesla Model S

Verschuiving van het omslagpunt naar benzine toegelicht

De merkbare verschuiving van het omslagpunt richting benzine, vooral in de middensegmenten, heeft meerdere redenen. Zo zijn benzinemotoren niet alleen goedkoper in aankoop, maar zijn ze eveneens voordeliger in onderhoud. Daarnaast is ook het brandstofverbruik de laatste jaren sterk verbeterd. Innovatie alsook duurzaamheid worden steeds belangrijker, ook voor de autofabrikanten. Bij de zoektocht naar duurzame alternatieven is de ontwikkeling van nieuwe technologieën voor benzinemotoren in een stroomversnelling gekomen. Tenslotte worden, door de toenemende interesse van benzinewagens in de markt, de restwaardes van benzinewagens steeds gunstiger ingeschat.
En de toekomstige E-wagen - in massaproductie - zal totaalplaatje goedkoper zijn dan een benzine-hybride.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2017 om 13:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 13:01   #1176
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Benzine-hybrides zijn toch nog een uitzondering. Misschien 1ne op 30 diesels. Naar toekomst gezien kan er wel veel gaan veranderen. Maar dat zal niet de eerste jaren zijn. Als je dan de leveringstermijnen van mercedes hoort dan hebben ze toch nog meer dan genoeg bestellingen lopen. Ik heb geen glazen bol maar de eerste 10 jaar zullen diesels volgens mij nog steeds de meest verkochte nieuwe wagens zijn.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 13:09   #1177
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Benzine-hybrides zijn toch nog een uitzondering. Misschien 1ne op 30 diesels. Naar toekomst gezien kan er wel veel gaan veranderen. Maar dat zal niet de eerste jaren zijn. Als je dan de leveringstermijnen van mercedes hoort dan hebben ze toch nog meer dan genoeg bestellingen lopen. Ik heb geen glazen bol maar de eerste 10 jaar zullen diesels volgens mij nog steeds de meest verkochte nieuwe wagens zijn.
Blijkbaar heb je nog geen weet dat de dieselbrandstof aan de pomp steeds duurder wordt en mss in 2018 al duurder wordt dan benzine.
Blijkbaar heb je geen weet dat de diesels die aan de euronorm 6c moeten voldoen nog maar eens duurder gaan worden.

Citaat:
Ik heb geen glazen bol maar de eerste 10 jaar zullen diesels volgens mij nog steeds de meest verkochte nieuwe wagens zijn.
In D verkoopt de benzine en benzinehybride al veel beter dan de diesel, toch maar eens je glazen bol poetsen.
2015 was het nieuwwagen-aandeel van de diesel in D nog bij 50%, vandaag is dat wslk minder dan 40%, in maart 2017 was het nog 40,6%, een daling van 2,8 % tov februari 2017:
Citaat:
http://www.handelsblatt.com/unterneh.../19616904.html

„Der Diesel verschwindet schneller, als wir glauben“

05.04.2017

Die Deutschen haben im März spürbar weniger Neuwagen mit Dieselmotor gekauft. Die Neuzulassungen mit dieser Antriebsvariante sind nach KBA-Angaben um 2,8 Prozent gegenüber dem Vorjahresmonat gefallen. Der Dieselanteil lag damit nur noch bei 40,6 Prozent. Benziner verkauften sich deutlich besser als im Vorjahr. Zum Vergleich: Im Herbst 2015 lag der monatliche Dieselanteil bei allen Neuzulassungen noch bei rund 50 Prozent. Seit dem Bekanntwerden der Abgasaffäre bei Volkswagen geht es mit dem Selbstzünder in Deutschland jedoch kontinuierlich bergab.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2017 om 13:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 13:19   #1178
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

IK blijf er bij : eerst zien en dan geloven. Ik ben er zeker van dat er de eerste 5 tot 10 jaar nauwelijks iets in de verkoop van wagens zal veranderen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 13:32   #1179
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
IK blijf er bij : eerst zien en dan geloven. Ik ben er zeker van dat er de eerste 5 tot 10 jaar nauwelijks iets in de verkoop van wagens zal veranderen.
Dat jij slecht ziet is al geweten.

1. men ziet het aan het benzineverbruik:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...n-diesel.dhtml

De verkoop van benzine en diesel is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau ooit. Er werd 8 procent meer benzine getankt en 1 procent meer diesel. Van beide producten samen werd in Belgische tankstations 10,52 miljard liter getankt, 2 procent meer dan het jaar voordien en iets meer dan het vorige record uit 2008 (10,49 miljard liter), schrijven De Tijd en L'Echo vandaag.

De verkoop van benzine zit in de lift omdat wagens met een benzinemotor aan populariteit winnen en door tanktoerisme uit Nederland, waar de pompprijzen hoger liggen. De hogere volumes zijn een opsteker voor de staatskas: ze leverden 360 miljoen euro extra accijnsinkomsten op, tot een recordbedrag van 5,07 miljard euro.

Tegenover twee jaar geleden gaat het om een toename van zo'n 670 miljoen euro. Daarmee heeft de regering haar doelstelling van 600 miljoen euro extra accijnsinkomsten tegen 2018 al binnengehaald, merkt Jean-Louis Nizet, de secretaris-generaal van de Belgische Petroleumfederatie, op.

De toename van de accijnzen op brandstoffen werd echter voor een groot deel tenietgedaan door lagere accijnsinkomsten uit tabak en alcohol.
Het tanktoerisme uit Nl voor benzine is nog een reden te meer de accijns op de benzine te doen dalen.

2. en aan het laatste jaarverslag van FEBIAC:
Citaat:
http://van-mossel.nl/app/uploads/sit...que-Febiac.pdf

Wat de motorisatie van de nieuw ingeschreven auto’s
betreft, werd 2016 gekenmerkt door de opmerkelijke
opgang van het aandeel benzinewagens
. Tot eind
november bedroeg dat 44,1% tegenover 37,8% in
2015
. Deze doorbraak gaat vanzelfsprekend ten koste
van het aandeel dieselwagens in de inschrijvingscijfers
dat
daalt van 60% in 2015 naar 52% op eind
november van afgelopen jaar. Dat is het laagste
percentage dieselwagens sinds 1998
.

Tevens valt een mooie vooruitgang op te merken van
de hybride voertuigen
. Daarvan bedraagt het
marktaandeel (op eind november 2016) 3% of meer
dan 15.400 nieuw ingeschreven voertuigen tegenover 1,9%
in 2015.
Zie je het beter met een kleurtje? En dat is maar één jaar evolutie hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2017 om 13:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 14:00   #1180
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Lul toch niet Paul want je hebt het niet begrepen. Je denkt nog 20e eeuws.

De tesla Gigafactory is ook maar 30 % voltooid, en ze bouwen nu al batterijpacks, ttz in de 30 % fabrieksmodules die al volledig operationeel zijn.
Wat gaan we met al die gebruikte batterijen aanvangen ?

Om ze te fabriceren moeten we ook eerst een aanval doen op de natuurlijke rijkdommen van onze planeet, ook geen probleem voor u ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be