![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb intussen wat opzoekingswerk verricht, en ik kom toch op tegenstrijdigheden wat betreft uw stelling dat die christelijke moraal volledig los staat van een godsbeeld. Zo kwam ik onder andere verhandelingen van verschillende Europese theologen, professoren kerkrecht en christelijke verenigen tegen. Allemaal, als ze spraken over de zogenaamde christelijke moraal, waren ze ervan overtuigd dat die haar oorsprong en inhoud dankt aan enerzijds de Bijbel, en anderzijds een christelijke levenswijze. Die levenswijze komt erop neer dat mensen die zich die levensstijl eigen maken, zich, en ik citeer : 'als Christus, zoon van God, gedragen ten aanzien van hun medemensen.' (einde citaat). De absolute moraal, die vrome gelovigen volgen, is enigszins verschillend van de christelijke, maar beide vinden ze hun oorsprong in enerzijds de geschriften van de desbetreffende godsdienst, alsmede de centrale Godsfiguur binnen de religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 |
Banneling
|
![]() Van de beloofde 100 vragen, moet ik er nog 85 leveren, ruw geschat en zonder intrest.
Hoog tijd om daar een keer aan te beginnen... 1. Vagues capricieuses. Vous etes en colere contre moi ? Vous jaillissez pleines de courroux ? De ma rame je frappe sur la tete de votre folie. Volgens Bachelard, in Air et songes, is dit Nietzsche. Volgens mij niet. Waarmee ik bedoel dat ik in de karl schlechta uitgave niks heb kunnen vinden dat daar enigszins op lijkt. Wat denk je ? Eerste indruk ? Nietzsche ? Nietzsche niet ? Laatst gewijzigd door Knipp : 9 juli 2013 om 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 |
Banneling
|
![]() 2.
Volgens Oswald Spengler zijn bekeringen onmogelijk... Maar jij vindt van wel ? Laatst gewijzigd door Knipp : 9 juli 2013 om 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 |
Banneling
|
![]() 3. Tijdens zn korte verblijf in Cairo realiseerde Napoleon een bibliotheek, een chemisch laboratorium, een botanische tuin, gezondheidsdiensten, een observatorium en een oudheidkundig museum.
En met moderne drukpersen die hij had meegebracht : twee kranten. Was hij beter wat langer gebleven ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 |
Banneling
|
![]() 4. Hoeveel lieftallige meisjes heb je al van de moskee naar dit forum verkast ?
Is het waar dat je hen in ruil een louis vuitton sjaaltje belooft ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 |
Banneling
|
![]() 5. Moet een religieus geinformeerde publieke filosofie de samenleving ordenen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 |
Banneling
|
![]() 6. Vind je transhumanisten utopisten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 |
Banneling
|
![]() 7. Als je een lijst zou maken v d 300 namen v God, zou fijnstructuurkonstante er dan bij zijn ?
8. Kabbalisten hebben soms zeer merkwaardige meditatietechnieken. Wat is bij jouw weten de meest bizarre meditatie in islamitische context ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 |
Banneling
|
![]() 9. Een wonderbaarlijk fenomeen in een aantal religies zijn de kloosters.
In de islam lijken die te ontbreken. Heb je daar een verklaring voor ? 10. Wat zou er gebeuren als je in de moskee wordt betrapt met een boek v franz rosenzweig in je mouw ? 11. In je hoedanigheid van econoom : waarom moeten overheden taksen heffen op inkomen winst en toegevoegde waarde ? Het zou toch veel simpeler en transparanter zijn om alle publiek werken en diensten te betalen met vers gedrukt geld, de reele kosten dan door te rekenen aan de echte gebruiker en het terug binnenkomend geld weer te vernietigen ? De centrale bank dan als overkoepeling van nationale regionale en stedelijke banken waarvan het bestuur rechtstreeks verkozen wordt. Burgers die dus gedetailleerde facturen krijgen. Overheden die periodiek balansen publiceren. Private banken volledig los v dit systeem. Al dan niet met kortingen en faciliteiten vr zwakkere groepen. Laatst gewijzigd door Knipp : 12 juli 2013 om 07:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 |
Banneling
|
![]() 12. Volgens mij moet een moderne filosofie minimum het volgende omvatten :
- een ontologie die aansluit bij de actueelste wetenschappen v h fundamentele en het complexe - een visie op technologie - een visie op taal Mis ik iets cruciaal ? 13. Een modern godsbegrip zou een verzoening met de encyclopedie kunnen zijn. Ieder voor zich zou God kunnen definieren in de vorm van een groot aantal concepten, een groot aantal auteurs, een groot aantal kunstwerken. Religie zou dan bestaan uit mediteren over de eigen set goddelijke gegevens en uit rituele ontmoetingen in sacrale ruimtes waar de gelovigen met elkaar communiceren. Bezwaren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Nietzsche zegt tot zijn tijdsgenoten: "wij hebben dit gedaan". Maar ze waren te zelfingenomen om te luisteren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 |
Gouverneur
|
![]() Is atheïsme ook een geloof ?