Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2014, 06:31   #1161
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?

De keuze is aan u!
Stomme vraag want Marokkanen gaan hier niet meer weg. Ze moeten integreren in een Europese samenleving en met zulke polemieken maak je dat alleen maar moeilijker.

Behalve natuurlijk dat z'n zogezegde vraag ook gewoon echt racistisch is. Stel U eens voor dat je dezelfde vraag zou stellen over Joden... komt niet goed hoor...

Natuurlijk zijn er Marokkanen die zich misdragen, meer dan gemiddeld zelf, maar dat probleem los je niet op die manier op. Je lost het op door harder op te treden tegen misbruik en criminaliteit, tegen islamitische radicalisatie, en ook door geen ghetto-vorming en ghetto-scholen toe te staan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 06:57   #1162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Stomme vraag want Marokkanen gaan hier niet meer weg.
Waarom niet? Ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik "hier" wel weg wil.
Citaat:
Ze moeten integreren in een Europese samenleving en met zulke polemieken maak je dat alleen maar moeilijker.
.
Oh, ik zie een probleem bij het vetgedrukte woordje "moeten".
Het is echt wel duidelijk dat de allahdioten niet moeten noch willen integreren. Eerder dat de rest ja moet knikken.
Citaat:
Behalve natuurlijk dat z'n zogezegde vraag ook gewoon echt racistisch is. Stel U eens voor dat je dezelfde vraag zou stellen over Joden... komt niet goed hoor...
De eerste dag dat ik een roedel Joden een politiekantoor zie belagen, kan ik enigzins akkoord gaan met deze uitspraak.
Citaat:
Natuurlijk zijn er Marokkanen die zich misdragen, meer dan gemiddeld zelf, maar dat probleem los je niet op die manier op. Je lost het op door harder op te treden tegen misbruik en criminaliteit, tegen islamitische radicalisatie, en ook door geen ghetto-vorming en ghetto-scholen toe te staan.
Hoe ga je ghettovorming verbieden? Mensen verbieden ergens te gaan wonen?
En ghetto scholen verbieden. Nog zo'n goeie. Wat is een ghetto school? Een school gelegen in een ghetto, of een school opgericht door en voor de bewoners van een monoculturele stadswijk?

Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2014 om 06:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 10:01   #1163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Meer Marokkanen, veel meer zelfs, maar alleen van deze kwaliteit

van de kwaliteit van deze mevrouw, en vooral van haar vader.

Eén minuut kijken naar het begin van het filmpje is genoeg.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1933849 .

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 10:08   #1164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
van de kwaliteit van deze mevrouw, en vooral van haar vader.

Eén minuut kijken naar het begin van het filmpje is genoeg.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1933849 .

.
Overduidelijk dat deze mevrouw geen allahtoon is. Volledig integreerbaar én geintegreerd dus. Net zoals Zuhal Demir. Het enige vervelende aan die dames is dat hun naam zo moeilijk te onthouden is.
Het zijn mensen zoals hén die we hier best kunnen gebruiken en die een meerwaarde voor onze maatschappij kunnen betekenen.

Niet de ingepakte volgelingen van de profeet die blijkbaar zelf vergeten zijn dat hijzelf heeft verklaard dat zijn vrouwelijke volgelingen een mankement aan hun hersenen hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 10:31   #1165
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

maddox;

Citaat:
Ze hebben de Belgische nationaliteit en zijn hier geboren.
.
Citaat:
Oh, ik zie een probleem bij het vetgedrukte woordje "moeten".
Het is echt wel duidelijk dat de allahdioten niet moeten noch willen integreren. Eerder dat de rest ja moet knikken.
De overheid kan hierbij een handje helpen. Bvb. door etnische quota voor scholen op te stellen, radicale moskeeën te sluiten, meer moeite te doen om jonge Marokkanen op te leiden en een job te geven.

Citaat:
De eerste dag dat ik een roedel Joden een politiekantoor zie belagen, kan ik enigzins akkoord gaan met deze uitspraak.
Dat is hun stijl niet, maar ze plegen wel miljardenfraude en kopen ook nog eens het gerecht om zoals in Antwerpen.

Citaat:
Hoe ga je ghettovorming verbieden? Mensen verbieden ergens te gaan wonen?
idd. Dat kan, bvb. in Nederland gebeurt dat al. Echt verbieden kan niet, wel meer controle op de huizenmarkt als in Nederland. Bvb. sociale woningen bouwen in dure buurten en anderzijds luxeprojecten financieren in migranten buurten. In Brussel heeft dat laatste gewerkt in de buurt van de Anspach en Lemonnier laan. Ook etnische uota opstellen.

Probleem is natuurlijk dat sommige Belgen niet naast Marokkanen willen wonen. dan kun je hen niet verwijten dat ze niet willen integreren. Belgen zijn ook verantwoordelijk. Ze hebben in de jaren 80 de stad de rug toegekeerd en zijn in dorpen gaan wonen.

Citaat:
En ghetto scholen verbieden. Nog zo'n goeie. Wat is een ghetto school? Een school gelegen in een ghetto, of een school opgericht door en voor de bewoners van een monoculturele stadswijk?
Een concentratieschool, ook dat bestaat in Nederland veel minder. Dus zoveel procent "migranten" en zoveel procent etnische Belgen. De vrije schoolkeuze afschaffen. Alles kan als de overheid wat doortastender op zou treden.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 april 2014 om 10:33.
Oud 8 april 2014, 10:48   #1166
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Verderop in Vlaanderen tussen de autochtonen zijn de huizen veel goedkoper, dus waarom in Vilvoorde blijven?

Wat doet iemand in godsnaam in Vilvoorde als je haat op mocroos?
Een beetje hetzelfde als in Tel Aviv gaan wonen als anti-semiet. Wat doe je jezelf aan?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 april 2014 om 10:49.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 12:22   #1167
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Verderop in Vlaanderen tussen de autochtonen zijn de huizen veel goedkoper, dus waarom in Vilvoorde blijven?

Een beetje hetzelfde als in Tel Aviv gaan wonen als anti-semiet. Wat doe je jezelf aan?
Je egje, statistieken hé
in Knokke wonen er 2 mensen in een villa , en in Brussel slapen 10 marokkanen in één kamer...

Ten tweede
de gemiddelde prijs is altijd een overstatement van de mediaan of wat de meerderheid effectief betaalt. Want als 1000 huurders in een kamer wonen van 400euro, en 200 rijke euroambtenaren huurder een villa huren van 4000 is de gemiddelde prijs 1000euro... en is de mediaanprijs 400euro... Zie je, ik heb een kloof van600 euro tussen gemiddelde en mediaan. En dat zegt het complete verhaal... Relateer je naar het aantal inwoners per kamer bij wijze van spreken, dan heb je 4000mensen die 400euro betalen en daarnaast 400 mensen die 4000euro betalen. Dus die marokkanen wonen daar voor 100euro per maand, en die euroambtenaren voor 2000euro per maand. De gemiddelde prijs per slapende is dan 130euro, en de mediaanprijs is 100euro... dus de kloof is kleiner, en dat is de realiteit die niet weergegeven wordt in die statistiek

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2014 om 12:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 12:34   #1168
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat we in Vilvoorde gaan blijven? En goedkoper, ge zou moeten weten wat de huizen hier in't straat gaan. €180 000 is geen uitzondering voor een opknapper.
Citaat:
Ik haat helemaal geen mocro's. Ik haat niemand. Da's teveel moeite.
Citaat:
Vertel dat eens aan de zelfplofpalestijnen.
En wat ik mezelf aandoe? Wat doe ik mezelf aan? Dat ik in een multiculturele wijk woon, lekker tussen Macedoniërs en Marokkanen.
Oud 8 april 2014, 12:40   #1169
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maddox;
Ze hebben de Belgische nationaliteit en zijn hier geboren.
Datzelfde geld ook voor mij, ik heb de Belgische nationaliteit verkregen op mijn 18de verjaardag.
Citaat:
De overheid kan hierbij een handje helpen.
De Belgische en gewestelijke overheden kunnen nog niet eens een deftige boekhouding voeren.
Citaat:
Bvb. door etnische quota voor scholen op te stellen.
Dus, dat schooltje in Borgerhout is een verkeerd signaal volgens U? En zouden de joodse scholen atheisten en dergelijke moeten accepteren
Citaat:
radicale moskeeën te sluiten
Effe een grondwettelijk recht verkrachten alswel de rechten van de mens aan de laars lappen.
Citaat:
Meer moeite te doen om jonge Marokkanen op te leiden en een job te geven.
Dat probeerd men al decennia nu, het werkt niet echt.
Tenzij men de platsoendiensten sterk gaat uitbreiden en de verloning gaat koppelen aan een job goed gedaan, zie ik ook geen enkele deftige methode om "werk te geven" aan onwilligen/ongeschoolden, en dat niet alleen onder de Marokanen.
Citaat:
Dat is hun stijl niet, maar ze plegen wel miljardenfraude en kopen ook nog eens het gerecht om zoals in Antwerpen.
Ik vind die stijl dan een pak acceptabeler dan een stel relnichten die meer misdaden plegen om misdadigers te onzetten.
Citaat:
idd. Dat kan, bvb. in Nederland gebeurt dat al.
En hoe succesvol is dat allemaal?
Citaat:
Echt verbieden kan niet, wel meer controle op de huizenmarkt als in Nederland.
Dus U gaat mensen verbieden een huis te kopen, omdat de toekomstige buurman een "verkeerde" afkomst heeft...
Citaat:
Bvb. sociale woningen bouwen in dure buurten en anderzijds luxeprojecten financieren in migranten buurten.
Het resultaat is nu al gekend. De dure buurt blijft niet duur, en de luxeprojecten gaan snel de dieperik in. Alleen multicultisten met poen teveel zouden het doen, zo'n dure woonst in een multiculturele buurt aanschaffen. Om na een korte tijd geen multicultist meer te zijn.
Citaat:
In Brussel heeft dat laatste gewerkt in de buurt van de Anspach en Lemonnier laan.
dat viel dan echt niet op vorig weekend, de pintjes op de terrasjes waren gevuld met muntthee of koffie met gruis.
Citaat:
Ook etnische quota opstellen.
Citaat:
Probleem is natuurlijk dat sommige Belgen niet naast Marokkanen willen wonen.
Ik denk dat U wil bedoelen dat vele "ouwe belgen" niet naast "nieuwe belgen" durven wonen.
Citaat:
Dan kun je hen niet verwijten dat ze niet willen integreren.
Hoezo is dat een verwijt? Het is eerder een feit.
Citaat:
Belgen zijn ook verantwoordelijk. Ze hebben in de jaren 80 de stad de rug toegekeerd en zijn in dorpen gaan wonen.
Dat is een vrijwillige keuze, en eentje die onze nieuwe belgen ook hadden kunnen maken. Tjiens, de eerste golf, de Grieken, de Spanjaarden,Italianen, Portugezen enzoverder deden dat dan ook. Waarom die 2de golf Noord Afrikanen niet?
Citaat:
Een concentratieschool, ook dat bestaat in Nederland veel minder. Dus zoveel procent "migranten" en zoveel procent etnische Belgen
Dus een schooltje ergens in de West Vlaanders moet dan maar een hoop leerlingen laten overkomen uit het Brusselse, om de procentjes goed te krijgen.
Citaat:
De vrije schoolkeuze afschaffen. Alles kan als de overheid wat doortastender op zou treden.
We zien hoe goed dat de overheid het nu doet. En we zien ook hoe goed dat een doortastender overheid het doet. Noord Korea, het schoolvoorbeeld van doortastend bestuur....

Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2014 om 12:50.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 18:02   #1170
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Geen van deze groepen slaat met de regelmaat van de klok oude vrouwtjes het ziekenhuis in. Al ooit gehoord van een oud Moslim vrouwtje dat overvallen en in mekaar geslagen is? Indien ja, toen me dan het krantenartikel. Ik kan er U echter honderden tonen. Daar gaat het over. Als Marokkanen zich zouden gedragen zoals andere inwijkelingen, hetzij Chinezen, Italianen, Turken of wat dan ook, dan was er nooit een probleem geweest.
Ook al herhaal je het nog duizend keren, ze blijven van niets weten...
Ze kunnen ook niet anders, nietwaar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 18:09   #1171
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ooit al gehoord van de paradox van Simpson? Misschien moet ge daar eens iets over lezen. De cijfermatige oververtegenwoordiging van mensen van Marokkaanse afkomst in de criminaliteit impliceert helemaal niet dat mensen van Marokkaanse afkomst vatbaarder zijn om in de criminaliteit te belanden. Of dat hun etniciteit een bepalende factor is om in de criminaliteit te belanden. Om zulke conclusies te trekken, moet ge deftig statistisch onderzoek voeren, inclusief controlevariabelen zoals sociale klasse.
Probeer maar een rookgordijn op te trekken met grote woorden...
De werkelijkheid ligt voor de mensen hun neus, ook al probeert men het zoveel mogelijk te verstoppen. En het probleem komt in alle landen voor...
Oud 8 april 2014, 18:20   #1172
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stomme vraag want Marokkanen gaan hier niet meer weg. Ze moeten integreren in een Europese samenleving en met zulke polemieken maak je dat alleen maar moeilijker.

"Ze moeten integreren enz" is spijtig genoeg nutteloos geleuter geworden voor multicullovers! Ze hebben tijd en middelen en hulp genoeg gekregen sinds decennia, en hoe evolueren ze?
Wat ga jij er nog bovenop gooien? Meteen een dikke pree, een dure wagen, en alles mogen doen waar ze zin in hebben, uitgenomen werken?
Diegenen die al te lang bewijzen dat ze hier niet thuishoren, niet passen in de waarden en gewoontes van onze landen en niet van plan zijn dat ooit te doen: buiten! Zet ze zonder inkomen en hulp, zet de politie achter hun hielen tot ze de grens over zijn! Hier deugt er toch niets voor hen en volgens hen.

Laatst gewijzigd door andev : 8 april 2014 om 18:24.
Oud 8 april 2014, 18:47   #1173
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wie zegt dat we in Vilvoorde gaan blijven? En goedkoper, ge zou moeten weten wat de huizen hier in't straat gaan. €180 000 is geen uitzondering voor een opknapper.
180 k is toch nix man. Hier beweegt niets onder de 600k. Kraainem heeft wél 55 % vreemdelingen.

Nee voor de goedkoopste huisjes moet je onder het eigen volk gaan wonen. In de Westhoek of zo. Hoe minder vreemdelingen, hoe goedkoper. Zo simpel is het.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 april 2014 om 18:48.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 19:08   #1174
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
180 k is toch nix man. Hier beweegt niets onder de 600k. Kraainem heeft wél 55 % vreemdelingen.
Dat zijn wel geen 55% mocro's.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 19:10   #1175
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Juist ja .....

'Eens een Marokkaanse moslim, altijd een Marokkaanse moslim. Ook na generaties moeten Marokkanen in Nederland hun Arabisch nog kennen en hun cultuur hooghouden. Ze blijven Marokkaans onderdaan (...) Koning Hassan II zei al: immigratie mag niet uitlopen op integratie.'
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 01:49   #1176
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

maddox

Citaat:
Dus, dat schooltje in Borgerhout is een verkeerd signaal volgens U? En zouden de joodse scholen atheisten en dergelijke moeten accepteren
inderdaad

Citaat:
Dat probeerd men al decennia nu, het werkt niet echt.
Tenzij men de platsoendiensten sterk gaat uitbreiden en de verloning gaat koppelen aan een job goed gedaan, zie ik ook geen enkele deftige methode om "werk te geven" aan onwilligen/ongeschoolden, en dat niet alleen onder de Marokanen.
Het lukt wel in Nederland en Scandinavië. Gewoon een activeringsbeleid voeren. Bvb. de VDAB kan daar een belangrijke rol in spelen.

Citaat:
Ik vind die stijl dan een pak acceptabeler dan een stel relnichten die meer misdaden plegen om misdadigers te onzetten.
Het kost wel een pak meer aan de Belgische belastingbetaler dat die relnichten. Misschien minder zichtbaar maar daarom niet minder misdadig.

Citaat:
Dus U gaat mensen verbieden een huis te kopen, omdat de toekomstige buurman een "verkeerde" afkomst heeft...
In Nederland verhuurt of verkoopt de staat huizen en appartementen aan een sociaal tarief, ook in dure buurten, maar dan wel op hun voorwaarden. Dit systeem is wijdverspreid, dus niet te vergelijken met sociale woningen.

Citaat:
Het resultaat is nu al gekend. De dure buurt blijft niet duur, en de luxeprojecten gaan snel de dieperik in.
Niet gezegd, sommige projecten waren wel degelijk succesvol.

Citaat:
Alleen multicultisten met poen teveel zouden het doen, zo'n dure woonst in een multiculturele buurt aanschaffen. Om na een korte tijd geen multicultist meer te zijn.
En had geen poen en dus verplicht in een "multiculturele buurt" te gaan wonen. Heb daar nooit spijt van gehad. Bendes straatjongeren zijn alleen nog in sommige wijken een probleem, maar niet waar ik woon. Voor het overige zie ik niet in wat het probleem is van een multiculturele buurt. Overigens is heel België multicultureel geworden. Als ik familie bezoek in Oostende vertellen ze me dat meer dan de helft in het kleuterklasje van buitenlandse origine is.

Citaat:
dat viel dan echt niet op vorig weekend, de pintjes op de terrasjes waren gevuld met muntthee of koffie met gruis.
daar heb ik dan ook niet echt een probleem mee. Enkele tientallen meters vind je dan een typisch Belgisch café uitgebaat door Polen, en nog wat verder een Spaanse charcuteriewinkel of een islamitische boekhandel.

Citaat:
Ik denk dat U wil bedoelen dat vele "ouwe belgen" niet naast "nieuwe belgen" durven wonen.
ja, maar is daar echt een reden voor?

Citaat:
Dat is een vrijwillige keuze, en eentje die onze nieuwe belgen ook hadden kunnen maken.
Dat doen ze ook tegenwoordig, zelfs in Geraardsbergen loopt het tegenwoordig vol met zwarten of Marokkanen.

Citaat:
Tjiens, de eerste golf, de Grieken, de Spanjaarden,Italianen, Portugezen enzoverder deden dat dan ook. Waarom die 2de golf Noord Afrikanen niet?
is aan het gebeuren.

Citaat:
Dus een schooltje ergens in de West Vlaanders moet dan maar een hoop leerlingen laten overkomen uit het Brusselse, om de procentjes goed te krijgen.
Het zou aangemoedigd moeten worden dat er zich meer Marokkanen daar vestigen, en meer vlamingen in Brussel ja. Nu goed, zelfs zonder overheidsbeleid zie je dit gebeuren. Ik ken genoeg marokkaanse collega's die ervoor kiezen buiten de ghetto's te gaan wonen in tyisch Belgische wijken of dorpen.

Citaat:
We zien hoe goed dat de overheid het nu doet. En we zien ook hoe goed dat een doortastender overheid het doet. Noord Korea, het schoolvoorbeeld van doortastend bestuur....
Een goed voorbeeld van doortastend beleid zijn de Scandinavische landen. Maar ook bvb. China of Singapore.
Oud 9 april 2014, 01:53   #1177
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist ja .....

'Eens een Marokkaanse moslim, altijd een Marokkaanse moslim. Ook na generaties moeten Marokkanen in Nederland hun Arabisch nog kennen en hun cultuur hooghouden. Ze blijven Marokkaans onderdaan (...) Koning Hassan II zei al: immigratie mag niet uitlopen op integratie.'
Hassan 2 was een idioot.
Marokkanen moeten net wel integreren in de maatschappij waarin ze wonen, als ze willen wonen zoals in Marokko kunnen ze beter terugkeren.

Maar het gebeurt ook onvermijdelijk, zie ik vooral bij de jongste generatie. Velen spreken zelfs Nederlands of Frans onder elkaar en hebben relaties met mensen van andere geloven. Religie blijft wel een remmende factor.
Oud 9 april 2014, 06:38   #1178
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hassan 2 was een idioot
Nochtans 1 van de betere leiders voor dat land.
Citaat:
Marokkanen moeten net wel integreren in de maatschappij waarin ze wonen, als ze willen wonen zoals in Marokko kunnen ze beter terugkeren.
Er gaat een meerderheid mogen afbollen dan.
Citaat:
Maar het gebeurt ook onvermijdelijk, zie ik vooral bij de jongste generatie. Velen spreken zelfs Nederlands of Frans onder elkaar en hebben relaties met mensen van andere geloven.
U hebt een rare kennissenkring. Zelfs op't werk, waar het arbeidsreglement Vlaams als "werktaal' op de werkvloer "verplicht", hoor ik meer keelgeschraap en Frans onder onze "nieuw Blegische" medewerkers.
Citaat:
Religie blijft wel een remmende factor.
Ge zou het zo denken nietwaar. Spreek maar eens met zo'n Syrië strijder, die tegen de Ruslands vriend Assad gaat knokken.
Oud 9 april 2014, 06:46   #1179
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
U hebt 1 dingetje niet door. iedereen krijgt een vrije keuze op dat vlak.
Citaat:
Het lukt wel in Nederland en Scandinavië. Gewoon een activeringsbeleid voeren. Bvb. de VDAB kan daar een belangrijke rol in spelen.
Blijkbaar is dat activeringsbeleid niet opgewassen tegen het criminaliteitsgegeven.
Citaat:
Het kost wel een pak meer aan de Belgische belastingbetaler dat die relnichten.
Zijn vernielde politiekantoren en wagens dan zo goedkoop?
Citaat:
Misschien minder zichtbaar maar daarom niet minder misdadig.
We hebben politici, even misdadig en veel duurder.
Citaat:
In Nederland verhuurt of verkoopt de staat huizen en appartementen aan een sociaal tarief, ook in dure buurten, maar dan wel op hun voorwaarden. Dit systeem is wijdverspreid, dus niet te vergelijken met sociale woningen.
Hallo, we zitten hier wel in Blegië.
Citaat:
Niet gezegd, sommige projecten waren wel degelijk succesvol.
Geef eens een voorbeeld.
Citaat:
En had geen poen en dus verplicht in een "multiculturele buurt" te gaan wonen. Heb daar nooit spijt van gehad.
Ik ken het idee, maar in dit geval is het gierigheid en honkvastheid dat ons in deze multiculturele buurt laat blijven.
Citaat:
Bendes straatjongeren zijn alleen nog in sommige wijken een probleem, maar niet waar ik woon.
In onze buurt is een straatbende zelfs actief tegen inbraken en vandalisme. Stel je voor, aandacht trekken , da's pas dom, dan kan men geen drugs dealen op het speelpleintje.
Citaat:
Voor het overige zie ik niet in wat het probleem is van een multiculturele buurt. Overigens is heel België multicultureel geworden. Als ik familie bezoek in Oostende vertellen ze me dat meer dan de helft in het kleuterklasje van buitenlandse origine is.
En da's een goeie mix ofwat?

Multicultuur is slechts multicultuur tot de sterkste zijn wetten laat gelden.

daar heb ik dan ook niet echt een probleem mee. Enkele tientallen meters vind je dan een typisch Belgisch café uitgebaat door Polen, en nog wat verder een Spaanse charcuteriewinkel of een islamitische boekhandel.

ja, maar is daar echt een reden voor?

Dat doen ze ook tegenwoordig, zelfs in Geraardsbergen loopt het tegenwoordig vol met zwarten of Marokkanen.

is aan het gebeuren.

Het zou aangemoedigd moeten worden dat er zich meer Marokkanen daar vestigen, en meer vlamingen in Brussel ja. Nu goed, zelfs zonder overheidsbeleid zie je dit gebeuren. Ik ken genoeg marokkaanse collega's die ervoor kiezen buiten de ghetto's te gaan wonen in tyisch Belgische wijken of dorpen.

Een goed voorbeeld van doortastend beleid zijn de Scandinavische landen. Maar ook bvb. China of Singapore
Oud 9 april 2014, 06:58   #1180
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee voor de goedkoopste huisjes moet je onder het eigen volk gaan wonen. In de Westhoek of zo. Hoe minder vreemdelingen, hoe goedkoper. Zo simpel is het.
De Westhoek: één adres: Demper.
Hij heeft daar huizen & appartementen die hij absoluut kwijt wil.
't Is nu of nooit.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be