Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2015, 18:52   #1161
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een tweede chauffeur ? wtf ?

En wanneer lunchen jullie ? Boterhammen en fles Spa mee ofzo ?

De Tesla-bestuurder doet dat namelijk meestal als de Tesla buiten aan het bijladen is.

Neen bewijs het maar eens aub, cijfers graag.

Een Tesla supercharger laadt *ca. 270 km bij in 30 minuten.
* naargelang de accu leeg is, meestal heeft een Tesla rijder aan 40-45 minuten genoeg om weer 350-400 km verder te kunnen (Bartjeuh ?).

Iets langzamer rijden is dikwijls wat sneller aankomen, dus trager of traag verkeer en stokkend verkeer door drukte deert de Tesla rijder niet.
U bent een fanatieke dictator die me wil opleggen hoe ik me aan een electrische wagen zou moeten aanpassen. Die 350-400km is al een flagrante leugen tenzij je continu 90 rijd op de autostrade en dan nog.

En welke brol ga ik dan vreten op de autostrade omdat ik dan MOET eten want de batterij is leeg. Ik eet als het me past, als ik honger heb, en naargelang het uur van mijn afspraak is. En het gebeurt dat mijn vrouw lekker en gezond eten klaarmaakt voor onderweg op te eten in de morgen of middag.

S'avonds zal ik dan een stukje van de autostrade rijden, als ik honger heb, om in een lekker restaurant te eten, geen autostrade brol of waar toevallig een charger staat. En als ik terugkom van Birmingham of Londen durf ik al eens 160-170 drukken om mijn boot of trein te halen. Dat houdt een Tesla geen uur vol.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2015, 20:26   #1162
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
U bent een fanatieke dictator die me wil opleggen hoe ik me aan een electrische wagen zou moeten aanpassen. Die 350-400km is al een flagrante leugen tenzij je continu 90 rijd op de autostrade en dan nog.
Oei oei wie heeft jou gebeten, dat is helemaal geen leugen dat is dagellijks aangetoond, je kunt ruim kiezen welke range je wilt aan welke snelheid:
Citaat:
Model 105 kmh 120 km
85 459 389 optie tot + 6%*
P85 459 389 optie tot + 6%
P85+ 459 389 optie tot + 6%
85D 475 401 optie tot + 6%
P85D 459 386 optie tot + 6%
En met de optie *90 kW (3.300 €) heb je nog tot 6 % meer rijbereik naargelang diverse parameters die je zelf bepaald, vooral snelheid,
bij 120 kmh kan dat pakweg +3 % zijn.

Kun je alles vinden bij Telsa zelf en op de fora van Tesla rijders (ook Nederlandstalig) die hun rijervaring uitwisselen, kun je vinden bij de officiele metingen van de US-overheid ttz de # EPA, en Duitse testbron die ik onderaan vertaal.
# Middelste kolom is snelwegcyclus EPA
Official EPA test results are posted below. Note the remarkable (285.3 Miles) of highway range for the 85D!
miles x 1,609 = km.
http://insideevs.com/official-epa-fi...ew-range-king/

Citaat:
En welke brol ga ik dan vreten op de autostrade omdat ik dan MOET eten want de batterij is leeg. Ik eet als het me past, als ik honger heb, en naargelang het uur van mijn afspraak is. En het gebeurt dat mijn vrouw lekker en gezond eten klaarmaakt voor onderweg op te eten in de morgen of middag.
Amai, ik bijt niet hé. Ik heb het steeds over het opladen dat bij de Tesla natuurlijk langer duurt als fossiel bij te tanken, awel tijdens dat opladen kan ik toch doen wat ik nodig acht om me te ontspannen of wat te eten/drinken ? Jij hebt het over tijdverlies toon het dan aan hé.

Soit, als ik lange afstanden afleg met een fossiele wagen is het poepnormaal dat ik eens een wat langere pauze inleg en ook een kleinigheid eet en drink, soms mag dat gerust wat meer zijn (dat hangt van de vrouw en wie ik nog meeheb af...).

Normaal rijden we altijd van de snelweg/autobahn af omdat ik bepaalde plaatsen ken waar ik (of meestal wij):

1. beter en goedkoper kan eten als bij die snelwegrestaurants.
2. gelijktijdig daar mijn benzinetak volgooi aan prijzen die 20 cent/liter minder zijn als op de autobahn.
3. In de regel minder lang moet wachten voor te kunnen tanken.
in totaal verwaarloosbare tijd verlies als tov een druk snelwegrestaurant waar men de auto ook niet vlakbij het snelrestaurant kwijt geraakt.

Met een (hypothetische) Tesla zou het niet anders zijn:

1. die Superchargers liggen direct in buurt van een snelwegafrit.
2. en bij de superchargers liggen altijd eet en drankgelegenheden, meestal degeljke restaurants of zelfs hotel-restaurants (Tesla-rijders krijgen er zelfs 10 % korting). Je kunt ze allemaal vinden op het www met googleview desnoods.
3. In de regel zijn er genoeg laadpalen vrij om de auto te laten opladen.

nog een bron en ik zal het zelf vertalen:
Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,2

UNTERWEGS IM TESLA MODEL S

Mehr als 3000 Kilometer waren wir mit dem Model S in knapp drei Wochen unterwegs. Der Weg führte uns quer durch die Republik – von München, wo wir den Testwagen abgeholt haben, zur Redaktion nach Köln, von dort ins Contidrom bei Hannover und weiter für die Fotoproduktion nach Hamburg. Anschließend ging es zurück nach Köln, wo sich der Ami im Alltag bewähren musste. Sie sehen, wir sind mit dem Tesla so verfahren wie mit einem ganz gewöhnlichen Auto mit Verbrenner. Die Reichweitenangst, die sonst bei E-Autos stets mitfährt, existiert im Fall des Model S nicht. Das liegt zum einen an der praxistauglichen Reichweite von rund 300 km bei flotter (im Test inkl. Volllastfahrt auf der Autobahn) und mehr als 400 km bei gemäßigter Fahrweise.
Zum anderen an der exakten Vorhersage der Restreichweite sowie an der Navigation, die die inzwischen 37 Supercharger-Stationen in Deutschland in die Routenführung einbezieht. Stets waren mehrere Ladesäulen noch frei, meist befand sich in direkter Nähe ein Café oder Restaurant, um sich während des Ladevorgangs, der in der Regel zwischen 30 und 60 Minuten dauerte, zu stärken.

ONDERWEG IN EEN TESLA S

Meer dan 3000 kilometer waren we met het Model S in slechts drie weken onderweg. De weg leidde ons door het hele land - vanuit München, waar we de testauto afgehaald hebben, dan naar de redactie in Keulen, van daar naar de Contidrom in Hannover en voor de fotoshoot naar Hamburg.
Aansluitend reden we terug naar Keulen, waar onze Ami (Amerikaanse wagen) zich in het dagelijkse testen moest bewijzen.
U ziet, we hebben de Tesla zo gereden en getest zoals een gans gewone auto met verbrandingsmotor.

De actieradius-angst die bij andere E-auto´s nog altijd bestaat, bestaat bij de Model S niet.
Dit ligt enerzijds aan het haalbaar bereik van ongeveer 300 km bij zeer vlotte rijwijze (in de test incl. stukken met volgas over de snelweg) en meer dan 400 km bij een gematigde rijstijl.
En anderzijds, door de exacte voorspelling van het resterende bereik, evenals aan de navigatie, die nu 37 Superchargerstations in Duitsland in de routebegeleiding omvat. Er waren steeds meerdere laadpalen beschikbaar en dit vooral in de directe omgeving van een café of restaurant om een hapje te eten tijdens het opladen, die meestal tussen de 30 en 60 minuten duurde.
Citaat:
S'avonds zal ik dan een stukje van de autostrade rijden, als ik honger heb, om in een lekker restaurant te eten, geen autostrade brol of waar toevallig een charger staat. En als ik terugkom van Birmingham of Londen durf ik al eens 160-170 drukken om mijn boot of trein te halen. Dat houdt een Tesla geen uur vol.
Maak dat jezelf maar wijs, toen ik eens via Z-Londen (M25) via-via** naar Cornwall en na 8 dagen vakantie terug reed kon men zelden meer als 140 kmh rijden als het verkeer het enkle kms toeliet, in de regel tot 130 kmh kruisend en ruim rond Londen en andere steden, was het meestal getaffel aan 90-100 door het druk en stokkend verkeer. **Dover M20 - M25 verder M3 en dan expresswegen A303-A30 waar men dikwijls even snel kon rijden als op de snelweg tussen de grote rotondes. In Cornwall dan nog steeds plaatselijke wegen met plaatselijke uitstapjes aan beide kusten.

Ik ga er steeds vanuit dat men zich ongeveer aan de limieten houdt ook in UK is dat officieus dan ca. 130 kmh dan kan de flits gaan...

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2015 om 20:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2015, 23:03   #1163
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen dat bewijs wil ik hier wel eens zien.
Totnutoe zie ik niets.
Welk bewijs wil je zien?
Wat zie je tot nu toe niet?
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2015, 23:05   #1164
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Naja een Tesla S blijkt wel goedkoper als een vergelijkbare Audi A7.

bron: https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf

en sowieso ook goedkoper als vergelijkbare BMW 7, Audi A8 , Mercedes enz...

storen die cijfers je ?
Geen enkele wagen die ertussen staat is er één voor de middenklasse.
Dus neen, die prijzen storen mij niet.
Oud 14 november 2015, 23:10   #1165
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Het gaat om fossiele rijders die denken ergens sneller aan te komen en dan meer te kunnen verdienen door minder tijd te verliezen, dan hetzelfde bij een Tesla-rijder die gratis kan bijladen en daarenboven ook nog eens moet eten onderweg.

Fossiele rijders eten blijkbaar ook niet, die werken steeds door.
Lijkt me redelijk ongezond. moeten eten als je aan het opladen bent. Valt dat dan telkens rond het middaguur of tijdens het avondeten?
Het lijkt niet echt handig als je maag dient te wachten tot je auto 'honger' krijgt.
Oud 14 november 2015, 23:15   #1166
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Een Tesla supercharger laadt *ca. 270 km bij in 30 minuten.
En hoeveel tijd moet je daar bij tellen voor de resterende 100 km - volle batterij dus? Nog eens 15 minuten, 30 minuten, 1 uur, 2 uur , X uur?
Oud 14 november 2015, 23:18   #1167
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Iets langzamer rijden is dikwijls wat sneller aankomen, dus trager of traag verkeer en stokkend verkeer door drukte deert de Tesla rijder niet.
Welke wetenschap beoefen jij Michel? Het anti natuurwet principe?
Oud 14 november 2015, 23:23   #1168
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Jij hebt het over tijdverlies toon het dan aan hé.
Een half uur tot veel meer verliezen aan een laadstation kan je toch niet anders beschrijven dan 'tijdverlies'. Tenzij je wagen een kantoor is en je verder kan werken.
Oud 15 november 2015, 08:27   #1169
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Dit lijkt mij een complete non-discussie. In de 52.000 elektrische km die ik over het voorbije jaar en 9 maanden afgelegd heb, heb ik welgeteld vier keer aan een externe lader bijgeladen: drie keer aan een SuperCharger (uit nieuwsgierigheid, om eens te checken wat laden aan 500km/u betekent), en één keer aan een BlueMotion lader in Nieuwpoort (om op die manier beslag te kunnen leggen op een parkeerplaats dichtbij de zeedijk in volle hoogseizoen).

Alle andere laadbeurten gebeurden thuis, in de garage, ´s nachts...

Hou dus alsjeblieft op met jullie heen-en-weer geblaat over restaurants bij SuperChargers, tijdstippen van laadbeurten, nabijheid van snelwegen, autonomie bij bepaalde snelheden, en andere irrelevante nonsens...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2015, 08:51   #1170
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Dit lijkt mij een complete non-discussie. In de 52.000 elektrische km die ik over het voorbije jaar en 9 maanden afgelegd heb, heb ik welgeteld vier keer aan een externe lader bijgeladen: drie keer aan een SuperCharger (uit nieuwsgierigheid, om eens te checken wat laden aan 500km/u betekent), en één keer aan een BlueMotion lader in Nieuwpoort (om op die manier beslag te kunnen leggen op een parkeerplaats dichtbij de zeedijk in volle hoogseizoen).

Hou dus alsjeblieft op met jullie heen-en-weer geblaat over restaurants bij SuperChargers, tijdstippen van laadbeurten, nabijheid van snelwegen, autonomie bij bepaalde snelheden, en andere irrelevante nonsens...

Mooi een auto die perfect past aan uw professioneel en privé gebruik. Niet aan het mijne.
Oud 15 november 2015, 11:14   #1171
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dit lijkt mij een complete non-discussie.
Ja, daar heb je een punt.
Laat me toch even opmerken dat het 'gratis tanken' aan een laadstation en het genieten van een lekkere maaltijd tijdens die laadbeurt steeds opnieuw als argument wordt gebruikt tegen de dure prijs van elektriciteit en het tijdverlies. Het is dus meer dan belangrijk dat iemand die de Tesla dagdagelijks gebruikt hier zijn wedervaren met de E-wagen komt neerpennen.
Oud 15 november 2015, 15:01   #1172
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zijn ze nog altijd aan ´t blaten?

Ze zijn toch niet nijdig dan men ook gemakkelijk met amper tot 10 % tijdverlies relax lange afstanden kan afleggen en dan nog eens gratis kan snelladen ?

Idd, de echt geïnteresseerden kunnen ook deze wereldwijde databank raadplegen waar iedere vrijwillige Tesla S -rijder meldt hoeveel keer hij überhaupt gebruik maakt van een Supercharger:
https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1669966328 kolom V, natuurlijk vindt men daar ook werkelijk alles terug, ook de typical range, en het capaciteitsverlies na 100.000 km bvb, ook de charts. Hopelijk stopt het geblaat nu.

link via topic Tesla-forum: http://www.teslamotorsclub.com/showt...35978-MaxRange

Ik denk dat het gemiddeld "superchargergedrag" zowat een keer per 2 maand is, ik tel er relatief veel die er nooit tot 1 x per jaar gebruik van maken, zowat 1 op 10. Natuurlijk zijn er ook die er wekelijks gebruik van maken, ook zowat 1 op 10, een paar zelfs dagelijks.
Natuurlijk zijn er zeer grote landen bij zoals USA en Canada.
Als ooit de reikwijdte van een Tesla zal verdubbelen zal dat het aantal Teslawagens in bepaalde mate compenseren.
Een deftige laadstekker thuis voor pakweg 1000 € is natuurlijk enorm praktisch, meer moet dat niet zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2015 om 15:27.
Oud 15 november 2015, 15:42   #1173
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ja, daar heb je een punt.
Laat me toch even opmerken dat het 'gratis tanken' aan een laadstation en het genieten van een lekkere maaltijd tijdens die laadbeurt steeds opnieuw als argument wordt gebruikt tegen de dure prijs van elektriciteit en het tijdverlies. Het is dus meer dan belangrijk dat iemand die de Tesla dagdagelijks gebruikt hier zijn wedervaren met de E-wagen komt neerpennen.

Liefst op een kritische manier. De dag dat ze ook een range hebben van 600km en ze kunnen laden op 10 minuten en er is voldoende modellenkeuze en er zijn voldoende laadposten in Europa en de prijs is competitief dan zal ik er over nadenken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 november 2015 om 15:43.
Oud 15 november 2015, 16:02   #1174
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Welke wetenschap beoefen jij Michel? Het anti natuurwet principe?
Hij heeft bizarre kronkels. Enerzijds wil hij alle snelwegen de vmax verhogen en een beetje later met een tesla in de slipstream van de vrachtwagens

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 november 2015 om 16:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2015, 16:06   #1175
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liefst op een kritische manier. De dag dat ze ook een range hebben van 600km en ze kunnen laden op 10 minuten en er is voldoende modellenkeuze en er zijn voldoende laadposten in Europa en de prijs is competitief dan zal ik er over nadenken.
Die range zul je verhogen doordie airco uit te leggen, de ipad uitschakelen muziek uit 75 km per uur en de tesla stuur late overnemen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2015, 16:08   #1176
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die range zul je verhogen doordie airco uit te leggen, de ipad uitschakelen muziek uit 75 km per uur en de tesla stuur late overnemen
Moet je dan ook de deur open doen en met één voet meetrappen?
Oud 15 november 2015, 16:30   #1177
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Moet je dan ook de deur open doen en met één voet meetrappen?
Neen, daarvoor hebben ze een schuifluik in de bodem. Da's aerodynamischer en veiliger.
Oud 15 november 2015, 17:34   #1178
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hij heeft bizarre kronkels. Enerzijds wil hij alle snelwegen de vmax verhogen en een beetje later met een tesla in de slipstream van de vrachtwagens
Tja met een hypothetische Tesla S -toch op zeer lange afstanden- is het poepsimpel rij je wat langzamer ben je sneller op de eindbestemming. Ik dacht toch dat je dat ondertussen begrepen hebt Paul. Of sinds wanneer wil ik later aankomen als ik sneller kan aankomen ? Welke kronkels bedoel je?

Een hyp. Tesla S 90D rijdt aan (overdag onhaalbare) constante 137 kmh ruim 340 km ver, vanuit Limburg naar het Westen zit ik dan al meer dan 140 km op de Noordzeebodem. LOL.

En al die flitsboetes die ik moet betalen zelfs als ik in NL of Frankrijk rij.

En als ik naar D rij hoef ik maar 250 km af te leggen (enkel rit), rij ik dwars door het Roergebied (maar 240 km) waar het meestal maar 100 kmh limiet is kan ik een eindje verder zelfs 200 kmh cruisen. De eerste 40 km is het 70-90 BE/80 kmh NL limiet en de laatste 10 km 100 km limiet.

Aan 90 kmh snelweg haal ik 560 km, maar dat is natuurlijk te traag rijden en achter vrachtwagens is echt te dom. Daarbij wil ik toch nog een koffietje+ drinken ergens onderweg en sowieso eens op WC, welke dwaze rijdt er nu 6 uur aan één stuk door?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2015 om 18:00.
Oud 15 november 2015, 22:27   #1179
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Zijn ze nog altijd aan ´t blaten?
Ze zijn toch niet nijdig dan men ook gemakkelijk met amper tot 10 % tijdverlies relax lange afstanden kan afleggen en dan nog eens gratis kan snelladen ?
Zie je wat ik bedoel Bartjeuh.
Oud 15 november 2015, 22:37   #1180
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Tja met een hypothetische Tesla S -toch op zeer lange afstanden- is het poepsimpel rij je wat langzamer ben je sneller op de eindbestemming.
Nu heb ik het pas door. Je rijdt heel traag om een laadbeurt over te slaan.
Ja, dan heb je gelijk. Op die manier kan je effectief ergens sneller aankomen.
Kan ook met een gewone wagen gebeuren. Zo hard rijden dat je een ongeval hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be