Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 22:29   #1161
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Héél af en toe de boîte eens goed laten spoelen met boîte-olie...om het metaalvijlsel weg te halen...heb ik mij door de officiële dealer laten wijsmaken...
Nee onderaan de boite zit een zeef en die kan idd verstopt geraken waardoor hij doorslipt...dat is idd een dikwijls voorkomend geval.
Je kan dat onderaan losmaken en die zeef eens uitkuisen en dan terug monteren en olie opdoen natuurlijk. Het minst erge probleem zeg maar.

Maar een automaat kan ook problemen hebben met zijn pakkingen. Dat is een set van pakkingen die moet vernieuwd worden en het probleem is dat ze daar meestal meer geld voor vragen om die te plaatsen dan dat je een tweedehands versnellingsbak koopt ...die ook al niet goedkoop is trouwens. + de oude moet je ook ingeven. 't is een beetje sjoemelbranche.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 februari 2011 om 22:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 22:43   #1162
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik zou eerder een oudere wagen met zware motor kopen met automaat dan manueel, omdat slechte chauffeurs manuele bak en koppeling heftiger kunnen geselen.
Oudere wagens type retro en oldtimer gewijs zullen veel sneller belangstelling hebben bij potentiële kopers indien het een handgeschakelde bak is.

bv een 635 csi automaat is niet gewild.
Een 635 csi handgeschakeld is zeer gewild.

Van zodra er een beetje sport-allure bij betrokken is zal men altijd voor handgeschakelde bakken kiezen.
Uitgezonderd nieuwe wagens met tiptronic..die hebben dan op hun beurt weer de voorkeur.

Nochtans sportwagens met automaat heb je ook. Porsche 928 heeft die, Mercedessen hebben die, BMW heeft die...maar men is daar niet zo content van.
Oud 15 februari 2011, 22:44   #1163
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Komt deze zin niet uit uw eigen post?

(Haal de synchromesh uit de huidige versnellingsbakken en de incompetente chauffeurs worden automatisch van de baan gedwongen.)

U weet toch wat daar de betekenis van is hoop ik, of begrijpt u niet wat u zelf schrijft?
Voor zover ik weet is de synchromesh een mechanisch deel van de versnellingsbak. Ik heb het dus over mechanica van auto's.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 23:09   #1164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ho kijk ik ga eens redeneren over verbruik zoals de meeste mensen niet redeneren:

als je 1 liter minder verbruikt op 100.000km maakt dat 1000liter minder verbruik of 1000euro minder...
Dus inderdaad het maakt niet zoveel uit.
En op een fiets gebruik je nog veel minder, maar ge moet er wel op trappen en ge zit in weer en wind en....
Luxe en Comfort heeft zijn prijskaartje.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 23:11   #1165
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Voor zover ik weet is de synchromesh een mechanisch deel van de versnellingsbak. Ik heb het dus over mechanica van auto's.
Om het makkelijk te houden

http://www.youtube.com/watch?v=aOKYiQ-ehY8
Oud 15 februari 2011, 23:14   #1166
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze zin gaat het over de incompetente chauffeurs die automatisch van de baan gedwongen worden door een mechanische ingreep. Er zijn ongetwijfeld nog vele mogelijke ingrepen waardoor incompetente chauffeurs automatisch van de baan gedwongen worden.
Het wegnemen van de synchromesh op zich maakt het verkeer niet veiliger. Terug verwijzend naar de draad ging het hier over veiligheid, Suv's die niet veilig zijn om deel te nemen aan het verkeer, waarop dit door verschillende hier weerlegd werd en toegewezen werd aan onkunde.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 februari 2011 om 23:19.
Oud 15 februari 2011, 23:17   #1167
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze zin gaat het over de incompetente chauffeurs die automatisch van de baan gedwongen worden door een mechanische ingreep. Er zijn ongetwijfeld nog vele mogelijke ingrepen waardoor incompetente chauffeurs automatisch van de baan gedwongen worden.
Ik begrijp niet zo goed waar u feitelijk naartoe wilt met deze uitspraak.
Oud 15 februari 2011, 23:19   #1168
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wat doet een 4x4 in de stad ???????????????? Waar zijn de braakliggende terreinen om botsend over te rijden ????????
We doen toch ook geen zwemvliezen aan om te wandelen............
Hij heeft gelijk.
Voor sommige mensen lijkt de stad een jungle, hé..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 23:24   #1169
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik begrijp niet zo goed waar u feitelijk naartoe wilt met deze uitspraak.
Moet ge de rest van de berichten lezen.
Oud 15 februari 2011, 23:24   #1170
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Komt deze zin niet uit uw eigen post?

(Haal de synchromesh uit de huidige versnellingsbakken en de incompetente chauffeurs worden automatisch van de baan gedwongen.)

U weet toch wat daar de betekenis van is hoop ik, of begrijpt u niet wat u zelf schrijft?
Citaat:
Idd. Alle twee gelijk: zonder synchromesh is de versnellingsbak niet "gesynchoniseerd" en moet men dubbel ontkoppelen om van versnelling te veranderen ( en ook tussengas geven om naar een lagere versnelling te schakelen) dan wordt het rijden ietsje ingewikkelder, zeker voor klunzen.
Oud 15 februari 2011, 23:29   #1171
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voor sommige mensen lijkt de stad een jungle, hé..
Er zijn er wel die met de tractor naar de bakker gaan of sigaretten gaan kopen, alleen maar omdat dat ding op rode mazout rijd.

Iemand die bv een 4x4 heeft omdat hij een marktwagen moet trekken welke veel te zwaar is om met een gewone personenwagen te mogen trekken, wat moet die dan doen? Zijn 4x4 buiten de stad parkeren en zijn marktwagen handmatig duwen tot aan de markt?
Oud 15 februari 2011, 23:32   #1172
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd. Alle twee gelijk: zonder synchromesh is de versnellingsbak niet "gesynchoniseerd" en moet men dubbel ontkoppelen om van versnelling te veranderen ( en ook tussengas geven om naar een lagere versnelling te schakelen) dan wordt het rijden ietsje ingewikkelder, zeker voor klunzen.
Daar gaat het allemaal niet over. De zin werd gezet in de context van veiliger verkeer waaruit ik gedistilleerd heb dat de schrijver eindelijk begreep dat het onveilig verkeer te wijten was aan onkunde .

Laatst gewijzigd door Garry : 15 februari 2011 om 23:34.
Oud 15 februari 2011, 23:33   #1173
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn er wel die met de tractor naar de bakker gaan of sigaretten gaan kopen, alleen maar omdat dat ding op rode mazout rijd.

Iemand die bv een 4x4 heeft omdat hij een marktwagen moet trekken welke veel te zwaar is om met een gewone personenwagen te mogen trekken, wat moet die dan doen? Zijn 4x4 buiten de stad parkeren en zijn marktwagen handmatig duwen tot aan de markt?
Komen die gevallen dan zo vaak voor? En zo ja, zijn er toffere alternatieven dan SUV's?
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 23:38   #1174
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Komen die gevallen dan zo vaak voor? En zo ja, zijn er toffere alternatieven dan SUV's?
Veel voorkomen of niet, als men de 4x4 uit de stad wil bannen,...om zo gezegde veiligheidsmaatregel.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 februari 2011 om 23:41.
Oud 16 februari 2011, 00:11   #1175
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel voorkomen of niet, als men de 4x4 uit de stad wil bannen,...om zo gezegde veiligheidsmaatregel.
Al was het om de bourgeoisie te pesten, mijn steun hebben ze.

http://www.facebook.com/#!/group.php...6912660&v=info
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 01:47   #1176
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4x4, zo'n loos begrip - dat men zich daarop vergaapt, snap ik niet. Een Fiat Panda heeft men ook in 4x4 versie, een 1.3 L motor, 1090 kg zwaar. Nee, hoort absoluut niet thuis in de stad.

Daarentegen, als je afkomt met een Chevy Silverado HD of een Ford F350 snap ik dat de stad niet zo ideaal is - en het is ook een '4x4', behalve bijvoorbeeld als een aannemer een zware sleep moet trekken (beide modellen kunnen zo'n 10 ton slepen)...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 01:59   #1177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Even ernstig, als 4x4's nu verboden worden, zijn we er dan ver? Is alles dan verboden of verplicht?
Oud 16 februari 2011, 02:21   #1178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het allemaal niet over. De zin werd gezet in de context van veiliger verkeer waaruit ik gedistilleerd heb dat de schrijver eindelijk begreep dat het onveilig verkeer te wijten was aan onkunde .
ik schreef:
Citaat:
zeker voor klunzen.
Daarvan zal een zeker percentage dus moeten overstappen op OV of fiets omdat ze met dubbel ontkoppelen etc hun auto niet meer kunnen bedienen.
Oud 16 februari 2011, 02:27   #1179
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
4x4, zo'n loos begrip - dat men zich daarop vergaapt, snap ik niet. Een Fiat Panda heeft men ook in 4x4 versie, een 1.3 L motor, 1090 kg zwaar. Nee, hoort absoluut niet thuis in de stad.

Daarentegen, als je afkomt met een Chevy Silverado HD of een Ford F350 snap ik dat de stad niet zo ideaal is - en het is ook een '4x4', behalve bijvoorbeeld als een aannemer een zware sleep moet trekken (beide modellen kunnen zo'n 10 ton slepen)...
Weinig mensen denken aan de Panda als ze 4X4 lezen of schrijven. Normaal denkt men dan aan een Range Rover , een Mercedes G of M of Nissan Patrol. Ik zag zelfs ooit een Humvee zich gewoon klemrijden in Rome, in Centrocitta, in de kleine straatjes die op de Via del Babuino uitgeven (tussen de Corso, Spagna en Popolo)
Gewoon vast geklemd tussen twee gevels.
Oud 16 februari 2011, 05:59   #1180
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een traktor op de weg mag niet met rode mazout rijde mis dus
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be