![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Halloooo?
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Het is duidelijk dat u het idee dat de mens geen vrije wil heeft, niet aangenaam vindt. Maar er is echt geen twijfel over mogelijk. Er zijn zéér weinig neurobiologen, of evolutionair biologen die geloven in de vrije wil. Ja, ook Dick Swaab. Ik weet het, dit is een machtsargument, maar toch, u begrijpt wat ik bedoel. Waarom zegt u dat? Dat slaat toch nergens op? Begrijpt u echt niet dat heel de dierenwereld, EN de plantenwereld vol evenwichten zitten? Moet ik u dat echt uitleggen? Als er 1000 zebra's rondlopen in de Savannah, dan lopen er +/-10 leeuwen rond. Dat is een evenwicht. Het kan bvb niet dat er 10 zebra's zijn, en 1000 leeuwen. Dat begrijpt ge toch waarom? Dat komt door natuurlijke selectie. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had Jesse Owens sinds zijn 6 jaar cola gedronken en chips geknabbeld, dan had hij nooit sprint talent gehad. Als jij bij Chinese ouders was opgevoed, dan had jij maar weinig "aanleg" voor Nederlands gehad. En zo voort. Een "wiskunde knobbel" komt voort uit een vroeg contact op een manier dat je geinteresseerd geraakt, en een omgeving die dat stimuleert. Er zullen ook wel wat erfelijke factoren zijn. Maar het is perfect mogelijk dat identieke tweelingen zo zijn dat er ene goed is in wiskunde, en een andere amper een som kan maken. EDIT: dat gezegd, er IS wel degelijk een genetische correlatie van ongeveer 67%: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2659657/ Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2016 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | |||
|
![]() Oei, ge neemt mijn ironie letterlijk.
Citaat:
Oei, ge neemt mijn ironie letterlijk. U kent de quote van Oscar Wilde over ironie? Citaat:
U weet misschien dat er een paar jaar geleden in Engeland een man gelyncht werd, nadat hij valselijk beschuldigd werd van pedofilie? Valt die beschuldiging voor u ook nog onder de vrijheid van meningsuiting? Citaat:
Mmmmm, nee, echt niet. Ik hou toch liever van niet gewelddadige geneugten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 |
Europees Commissaris
|
![]() Je sprak over "een chef". Nu heb je het over instellingen. Een instelling is geen chef.
Als we over één baas kunnen spreken dan is de publieke opinie. Iemand met de skills om de publieke opinie te beïnvloeden heeft meer macht dan eender wie. Maar zelfs deze macht heeft zijn grenzen. Neen, geloof me vrij. Politiekers zijn speelballen van het volk en het volk toont niet veel medelijden. Kijk eens naar Maggie, een paar onpopulaire maatregelen, opgelegd door anderen, en haar populariteit dropt naar beneden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 5 december 2016 om 16:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 | |||||||
|
![]() Citaat:
Als ge u al gaat verschuilen achter een ultra liberaal om toch maar niet opvragen te moeten antwoorden! halloooo? Dit zijn mijn vragen. 1.Goed zijn in wiskunde is ... geen gedrag? 2. Wil dat zeggen dat Mozart, bij de Hottentotten, geen muzikaal talent had? Antwoordt gewoon op de vragen, ok? Citaat:
Onze soort wordt langzaam volwassen en is in potentie intelligent. Beter had dit geweest: De kinderen van de homo Sapiens worden laat volwassen. Citaat:
Citaat:
Ik vind het ook wel het toppunt dat gij hier de meest waanzinnige theorieën zit te poneren, oa. dat de mens maar 2 basis emoties heeft, zonder enige bewijs van bvb onderzoek of bronnen! Maar ge eist van mij wel bronnen als ik iets poneer! Ge moet maar durven! Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Bewustzijn is rede! ![]() Ha ha ha. Gij begint ook de semantische toer op te gaan zoals patrickve! waar haalt gij dat toch vandaan? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 | ||||||
|
![]() Citaat:
Bij de Hottentotten maakt Mozart geen muziek omdat hij dat talent niet kan ontwikkelen. Mozart bij de Japanners zou prachtige Japanse muziek maken. Mozart nu zou prachtige electronische muziek maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 | |||||||
|
![]() Citaat:
' Citaat:
Citaat:
Dat de mens twee basis emoties heeft heb ik zelf bedacht en nog niet zolang geleden las ik een wetenschappelijk artikel waarin de onderzoeker tot de zelfde conclusie komt. Elk primitief dier heeft tenminste die twee emoties nodig om zich te kunnen handhaven. Alle andere emoties zijn er van afgeleid. Ik ga je geen bron geven want jij wantrouwt alles wat tegen jouw opvattingen indruist. Ik durf heel veel. We zijn aan het discuteren nietwaar en dan is er nog vrijheid van spreken. Maar als het u niet zint, het staat u vrij mij te negeren. Ik maak gebruik van mijn vrijheid om voor jouw wonderlijke stellingen een alternatief te bieden. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 5 december 2016 om 20:00. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En toch blijft u bij uw stelling? Dat criminaliteit een kwestie is van opvoeding? Of een beslissing uit vrije keuze? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Darwin ging van eiland tot eiland, en zag hoe bij de vink de bek van eiland tot eiland veranderde. Naar gelang het voedsel dat beschikbaar was. Dat heeft bij hem zijne frank doen vallen. Het is de verandering van de omgeving. Dat ik dat nog moet uitleggen aan volwassen mensen in 2016 is toch verschrikkelijk! Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 | |||
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met sexuele geaardheid. Daarover is er wetenschappelijk onderzoek gedaan, en alles wijst in de richting van een aangeboren gedrag. Religieuze fundamentalisten negeren dit opzettelijk, en blijven stellen dat het vrije keuze is. Net als u. U gelooft ook niet in aangeboren gedrag. Citaat:
Dus eerst schrijft ge dit: Geef maar een link naar die proeven waarbij die relatie is aangetoond. En dan dit: Ik ga je geen bron geven want jij wantrouwt alles wat tegen jouw opvattingen indruist. Dus dit is echt niet hypocriet??? Citaat:
Het feit dat gij zo weinig weet over evolutie is een geweldig probleem. Want ge begint zelf zaken te verzinnen, en die als feiten voor te stellen. Ik heb u eens in een andere draad verdedigd tegenover Aton die u uitkafferde. Daar heb ik nu spijt van. Aton had gelijk. Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 december 2016 om 10:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is zeker en vast een evenwicht in een populatie maar het is zoals Piero stelt, dit evenwicht is vatbaar voor evolutie. Anders zouden er nooit dieren uitgestorven zijn. Dit evenwicht heeft echter niets te maken met het evenwicht van criminelen. Uiteraard zal er altijd criminaliteit blijven bestaan maar onze perceptie van criminaliteit is tevens onderhevig aan constante evolutie. De trend is bijvoorbeeld van toleranter te zijn tov zekere daden zoals het roken van een jointje en het kweken van wiet en minder tolerant te zijn tov zaken zoals pedofilie, ecologische misdaden, dierenmishandeling ed... En dit heeft niets met criminaliteit in de DNA te maken. Het is niet dat de crimineel van vroeger die een jointje rookte later de crimineel zal zijn die dieren mishandelt, integendeel. Dus alle criminelen van vandaag beletten zich te reproduceren zal de criminelen van morgen niet elimineren. Om de criminaliteit te laten dalen zou we misschien best de intoleranten beletten zich te reproduceren. Verder zou je moeten op de hoogte zijn van het begrip genotype vs fenotype waarvan we de opvoeding als een onderdeel van de fenotype kunnen beschouwen. Je blijft altijd alles op het genotype afwentelen terwijl de omgeving wel degelijk een belangrijke rol speelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |