![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas. met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stiekem hoopt iedere wetenschapper wel op spectaculaire ontdekkingen, maar die zijn zo schaars... Nu, het enige wat er achter gehouden wordt (zeker voor onderzoeksgroepen die op hetzelfde domein werkzaam) zijn de laatste resultaten en met wat je nu bezig bent; zelf meegemaakt op meetings met onderzoeksgroepen waar er een samenwerkingsverband mee is... Der is ook wel geheim onderzoek, vooral in de industrie en voor de overheid, maar die geheimhouding is begrijpelijk vind ik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 | |
|
![]() Citaat:
![]() ik ben zelf werkzaam in het onderzoekswereldje, zelden zoveel grote ego's bij elkaar gezien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb de discussie ivm de zwaartekracht heb ik wat gemist, zou je dit int kort eens kunnen beschrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat iemand mij niet gelooft is zijn/haar goed recht. Maar als men een universitaire opleiding oid heeft gehad is men per definitie geindoctrineerd. Ik heb het daar eerder over gehad. Iemand is dus in mijn ogen geindoctrineerd door de opleiding en niet doordat hij/zij mij niet gelooft. Dat zou niet erg netjes zijn. Ik bedoel het ook niet negatief naar U toe. Ik ben er achter gekomen dat ik zelf ook geindoctrineerd was. Dus gemakkelijk zo? Welnee ik heb een paar weken zitten spitten voor ik er zelf van overtuigd was dat zo is. met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 |
Banneling
|
![]() Zeg pindar,
antwoord nu eens op mijn vragen in plaats van van de hak op de tak te springen. We waren bezig over de MEG. Dus energie uit vacuum. Wie heeft daar in 1957 de nobelprijs voor gekregen en in welk vakgebied. Niet weglopen, Bobby. Dit wordt interessant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 |
|
![]() mijn opleiding heeft me geleerd kritisch te zijn, en alles in vraag te stellen, ook de dingen die al lange tijd voor waar aanzien zijn.
Is dat indoctrinatie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik gezegd heb is dat er geen zwaartekracht is. Ik heb niet gezegd dat een appel als je die loslaat niet naar beneden valt. en als ik uit een vliegtuig stap, 'val' ik nog steeds naar beneden. Ik heb gezegd dat er een veel betere en elegantere verklaring is, die als je die doortrekt de hele fysica voor iedereen toegankelijker maakt en je geen 'rare' constructies, als de quantumfysica nodig. Een beetje natuurkundige geeft toe dat hij/zij de quantumfysica zelf intuitief niet eens begrijpt. Citaat:
met vriendelijke groeten Pindar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 |
Minister
|
![]() Eerlijk gezegd heb ik een paar maanden zitten spitten, begin 1997. Wat ik er aan heb overgehouden, is een gezonde achterdocht. Mensen die op macht uit zijn, hebben vaak een 2e agenda, zoveel geloof ik graag. Ze moeten wel. Alleen is de optelsom van al die dubbele agenda's eenzelfde chaos als de 1e. Van samenzwering is er volgens mij dan ook geen sprake.
Van machtswellust en machtsmisbruik echter wel degelijk. Ook via groeperingen, zoals loges. En dat is logisch, als we kijken naar de barbaarsheid waarop de mens met zijn eigen natuur omspringt. Dan nog steeds vind ik een verhaal als "we hebben al lang een sterrenvloot paraat" een fabeltje. Of ze staan in de 4e en 5e dimensie klaar en op ons te wachten, of ze bestaan gewoon niet. Of misschien staan ze in die befaamde bermuda-driehoek? ![]()
![]() |
![]() |
#1171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee , DAT niet. daar ben ik zelf ook heel erg voor. Maar kritisch zijn moet je niet alleen met je rationele geest zijn, volgens mij. met vriendelijke groeten Pindar .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 | ||
Minister
|
![]() Laat ik het zo zeggen: men moet zien om te geloven. En hetgeen ik te zien kreeg (1997, 1998 ) in het kader van de samenzweringsdenkers, was ronduit lachwekkend. Het geloven niet waard. Er zaten pareltjes van associatie tussen, sommigen waarvan ik ronduit terecht geloof dat ze bestaan. Maar het meeste wat er geschreven wordt (zwaartekracht bestaat niet, ruimteschepen zijn er al, engelen bestaan, god is een jood) zijn simpele, fantasieloze kreten. Kreten die enkel bewijzen dat diegene die ze roept, zèlf niet begrijpt wat leven is. Waarom anders zo'n noodkreet om aandacht?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 augustus 2005 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |
|
![]() Citaat:
Maar je moet ze niet allemaal over dezelfde kam scheren hé? Trouwens, het is meestal pas nadat de wetenschapper iets ontdekt heeft, en dat zijn ontdekking werd herkend door één of ander tijdschrift, dat zijn ego is beginnen te groeien.
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 |
|
![]() is wetenschap niet ratio?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |
|
![]() Citaat:
Is GroepT lid van OPEC?? :-s :-s
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook als een ander dat belachelijk vind! Maar hoe kan je bv dit : Dan nog steeds vind ik een verhaal als "we hebben al lang een sterrenvloot paraat" een fabeltje. zeggen zonder onderzoek? Veel van wat er 'ontdekt' is wordt heel gauw, zonder onderzoek, verworpen. Lijkt me niet de juiste houding, speciaal op dit gebied, zo lijkt mij. Dingen die zeer bizar zijn , en dus in eerste instantie verworpen zijn inderdaad waar. Dus moeten we volgens mij oppassen met zo'n houding. met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |
|
![]() Citaat:
Dat je niet alle informatie krijgt is een andere zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 | |||
|
![]() Dat ze de verkeerde dingen leren op school zou ik niet zeggen.
Dat je niet alle informatie krijgt is een andere zaak, want tenslotte bepaald iemand wat gezien moet worden en wat niet hé. Ik weet nog dat ik het daar heel moeilijk mee had toen ik pas in Leuven zat, ik dacht altijd 'ze doen dit allemaal wel af als dè wetenschappelijke kennis enzovoort, maar uiteindelijk zijn die boeken ook maar geschreven door mensen ... en de mens is feilbaar en subjectief ... en uiteindelijk bepalen dus mensen exact wat je leert ... dus je leert eigenlijk altijd vooral (of alleen) waar de persoon die de cursus heeft geschreven in gelooft, of het meest in geïnteresseerd is. Allé ... natuurlijk gaat hij proberen zo objectief mogelijk te zijn, en een goed overzicht van zijn vakgebied weer te geven enzovoort, maar toch ... uiteindelijk is het subjectief. Om het te propageren als zijnde dè kennis, wat zeg ik: de algemene waarheid, en het dan te laten leren door duizenden studenten ... inclusief de inprenting dat sommige dingen quatsch zijn ... ahum.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 augustus 2005 om 14:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 | |
|
![]() Citaat:
Een luchtballon heft de zwaartekracht toch niet op? :-s
![]() |
![]() |